לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2013

המחזר


יש מקרים נדירים, את כולם אני מכיר רק מהספרות (אם כי בוודאי גם בחיים ניתן למצוא), של חיזור הנמשך על פני דור. מן מחזור אהבה חד-צדדית כאשר צד אחד שומר אמונים לאהבה ישנה ולא מוותר. מנסה, מתמיד ומקווה ולא מניח למציאות לאכזב אותו. אני לא מתכוון למחזרים האובססיביים האיומים, עליהם קוראים דווקא בעיתונים, של אי קבלת לא, של הצקה, הטרדה, המאסה. סיפור שממנו משחרר רק המוות, לעיתים קרובות של האדם הלא-נכון. אני מדבר על החיזור הסבלני, העדין, הסופג אלף מפלות וקם וממשיך, המתמיד גם במבט מרחוק, המבליג על קנאה, המסתפק בפירורים וממתין ממתין ממתין, שנים, עד שהשער מאפיר, ושרירי הפנים צונחים, ורק הברק בעיניים אינו כבה. כזאת היא אולי ההמתנה לרחל (אם כי זה מקרה קל. רק 14 שנה, ובתוך הזמן הזה לא היא נשואה לאחר. אולי ההמתנה של רחל ליעקב. לא מספרים עליה). כזאת היא אהבתו של פנקס הקטן. אהבתו של ריקרדו ב"תעלוליה של ילדה רעה". העולם מלא מחזרים כאלה, ואני מדבר רק על המאושרים, שזכו.

 



  

עכשיו, מסתבר שלא תמיד המחזר יודע שהוא מחזר, ורק המחוזר דוחה את החיזורים בהתמדה. כזאת קרה לי. שנות דור הוא מחזר מבלי לדעת, ואני דוחה. והנה נכנעתי. הנה, אני מחזיר אהבה ומקבל. אחרי כל ההתנגדויות וההיסוסים אני מצהיר – אני מאמין לשלמה ארצי. כן, הוא יכול ללבוש את החולצה של אריק איינשטיין. כן, יש לו מילים יפות ומקוריות, הוא כותב לחנים נהדרים, הוא זמר מצויין, קולו נעים ומעניין, הוא פרפורמר בחסד - ביצוע שלו בהופעה חיה נולד מחדש ומקבל חיים משל עצמו, הוא מקיים דו שיח אמיתי עם הקהל. ועוד דבר משמעותי, למרות שהוא נשמע שולי, הוא מפיק ומעבד את החומר בצורה שהיא תמיד עשירה, מקצועית ועדכנית. אני חושב שהמוסיקליות העדכנית שלו, היא שגורמת לו להצליח כל כך אצל דורות חדשים של קהל. בכל פרמטר הוא רק הולך ומשביח עם השנים. אחלה מוסיקאי שנותן תמורה לאוהבי מוסיקה.

הכניעה הסופית שלי התרחשה לא מזמן, באוטו, כשפתאום שמעתי ברדיו את השיר הזה

 

 ונכנעתי גם לקסם של התרגום לספרדית

 

 

עריכה: כל הכבוד למפיקי דה-וויס, שתוך 24 שעות מקריאת הפוסט הזה הפיקו פרק ספיישל שלמה ארצי.

_______________________________________________________________________

 

בפלייליסט:

אז שיהיה עוד שיר על ירח

 

 

 

 

נכתב על ידי , 8/3/2013 16:02   בקטגוריות יש בעולם אנשים, מילה טובה, מנגנים  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-13/3/2013 22:00



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)