לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2013

עלי כינור


אחרי הפסקה ארוכה מאד כיוונתי את הרדיו לקול המוסיקה. נשמע כינור מנגן, ותוך כדי נהיגה שקעתי בהרהורים. אני לא כל כך אוהב את הצלילו הצורם במקצת של הכינור, אבל כמה מהיצירות היפות ביותר שנכתבו הם קונצ'רטי לכינור. הקונצ'רטי של בְּרוּך*, באך, בטהובן וצ'ייקובסקי (ולא ברהמס, למקרה שהתחלתם לחשוב שכולם מתחילים ב – 'ב'), כולם יצירות מופת שאני מאד מאד אוהב. אבל דומני שבין הקונצ'רטי לכינור יש מנצח אחד ברור – זה של מנדלסון. גם הסוד שלו פשוט. הוא יפה וכובש מהשניה הראשונה. ללא שום הכנה הוא מתחיל בשיא ולא משאיר זמן ומקום להתחרט. הבעייה בהאזנה לקטע כזה היא שצריך להגיע מוכן. אם אתם שומעים בהיסח הדעת לא תקבל השניה הראשונה את הקשב הראוי, ופיספסתם. מין אמנות של תיזמון-חד-פעמי. ובעוד שברדיו קולות דיבורים והסברים כלשהם, אני מהרהר על הקטע, וחושב שצריך להציג אותו בנבחרת הפלייליסט. וצריך לשים רק את הפתיחה. לא את הפרק הראשון כולו, שאורכו כ-7 דקות, אלא ממש הפתיחה – משהו כמו דקה או שתיים לכל היותר. ואני חושב על עבודת עריכה קלה – להכין את הקטע ולהביאו לכאן. עודי שקוע בהרהורים, וקול המוסיקה ברקע, אני שומע לפתע ברדיו את הקונצ'רטו של מנדלסון מתנגן. כאילו לא די בכך, כעבור דקה או שתיים לכל היותר, עם שוך הפתיחה, נעצרה הנגינה ונשמעו מחיאות כפיים. אני מוכן להישבע שזה היה מהרדיו ולא מהראש שלי.

כמובן שמכאן ואילך הקשבתי לתכנית בקשב רב. היו בעיקר דיבורים והסברים, ובסיום הסתבר לי שהיה זה קונצרט מוסבר של ד"ר אסתרית בלצן במסגרת הקתדרה למוסיקה. התכנית עסקה דווקא בקונצ'רטו הראשון לפסנתר של יוהנס ברהמס, אך היא פסעה אליו באריכות ובמתינות רבה, כמו דרך ארוכה ומתפתלת אל פסגתו של הר, עם הרבה פינות מנוחה.

אגב, יש עוד יצירה אחת שבה, אם פיספסתי את רגע הפתיחה, אני מרגיש שפיספסתי הכל – הסימפוניה הרביעית של ברהמס**.

 



מיי פירסט ווקמן, זה שעשה למוסיקה מה שהאייפון עשה לחיים

 

 

* למרות שעליתי מן הקל אל הכבד, בְּרוּך בכל זאת מבקש הסבר, הכיצד נכנס לפלייליסט שלי (שהוא המקביל לפרס ראש הממשלה). ובכן, הקונצ'רטו של ברוך שכן גב אל גב עם באך בקלטת שקניתי, אחת מיני מועטות שרכשתי בכספי, לשמש אותי בווקמן הראשון שלי, במהלך טיול בחו"ל. כל אותן קלטות הושמעו פעמים כה רבות, בהקשרים כה נעימים שהן מזכות את היוצרים בפרוטקציה. ככה זה)

** גם הסימפוניות של ברהמס היתה בתוך אותן קלטות.

 

______________________________________________________________________

 

הפלייליסט:

היה מספיק.

 

זוגות:

במעמד צד אחד - (את השני תמצאו לבד)

 

 

 

ואפשר לסיים כאן

עריכה: ואפשר גם להמשיך. אני דווקא לא מוצא דמיון עם הקטע הבא, אבל יש כאלה שכן, אז לטובת כולם הנה הקישור.

 

נכתב על ידי , 13/3/2013 21:41   בקטגוריות אושר קטן, בזמן עבר, הפלייליסט, זוגות זוגות, מנגנים  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-22/3/2013 17:46



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)