לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2014

מצב האדם


בהמשך לשיחה הקודמת:

 

אף אחד כמעט אינו יכול לשלוט ברגשותיו. רק במעשיו.

כאשר הכעס אינו גורם לי להפוך את השולחן על מי שעומד מולי, אני במקרה הטוב מונע מהרֵגשות לשלוט במעשי. אבל הכעס נמצא. והדיכאון נמצא, גם אם אינני שולח יד בנפשי. כפי שהתשוקה אינה מאלצת  אותי לבצע אונס.

אבל השליטה ברגשות הוא אמנות מסובכת ובלתי אפשרית הרבה יותר. לשלוט ברגשות פירושו להרגיש אהבה כלפי המנוול שהשפיל אותי. לחוש תיעוב כלפי האשה המושכת שעומדת מולי. להתמלא שמחה כאשר אני מנפץ ראשו של תינוק אל הסלע.

מרבית האנשים אינם מסוגלים לכך בכוחות עצמם. נדרשת הכוונה והטמעה.

מנהיג דומיננטי יכול. הדת – עושה זאת באופן קבוע. גם אלה, לא ממש מלמדים לשלוט ברגשות. הם רק מאלפים להרגיש את הרגש הרצוי במצב הנכון.

רק מתי מעט יכולים להרגיש מה שהם רוצים מתי שהם רוצים.

ויש את אלה שאף פעם לא מרגישים שום דבר.

ואילו כולם היו יכולים לבחור מה להרגיש, האם היו בוחרים באהבה?

ואם היו בוחרים כך, האם הממשלה הייתה עומדת בחיבוק ידיים, או שהייתה מוציאה את האהבה מחוץ לחוק?

אולי זה כבר קרה?

 



שולט ברגשותיו

 

___________________________________________________________________

הפלייליסט:

 Grace Jones: I've seen that face before (Libertango)

 

נכתב על ידי , 29/1/2014 21:26  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-1/2/2014 12:26



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)