לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2008

למה חשוב לשמור על קשר עם חברים מבית הספר


 

באחד בערבים הלכנו להופעה. מקום קטן המשמש ביום כחנות לבגדים וחפצים יפים ובערב מארח מופעים מוסיקליים. הערב הופיע אמן מוכר והתקשרנו להזמין כרטיסים מראש. הישיבה היא על הרצפה ואפשר לבחור מקום עם משענת או בלי. הזמנו עם, והבטיחו לשמור את המקומות עד לשעת המופע, אבל למרות שממש השתדלנו אחרנו בחמש דקות.

 

על הכרית ליד הקיר כבר ישבה מישהי. היא היתה היחידה. אחר כל התברר שהיא בעלת המקום והיא הסבירה שבדרך כלל מתחילים קצת באיחור. ואכן, באיחור של חצי שעה התחילה ההופעה. בקהל היו בסך הכל עשרה אנשים, אבל המקום ממש קטן כך שזה לא הרגיש ריק אלא נחמד.

 

בסיום ההופעה הוצע לכל המעוניין לרכוש דיסקים, אבל רק אחר כך נתתי דעתי לחיוך שבהצעה. בקהל היו בת זוגו של האמן, הילד שלו כבן עשר, חברה של אמן שני, הכלבה שלהם (שהצטרפה לפעמים), גבר ואשה - בעלי המקום או המפעילים שלו, בחור אחד שאני מכיר שהסתבר שהוא חבר טוב של האמן, חבר של אותו בחור שגם הביא עוגה, בחורה אחת ואנחנו, אני ואשתי. אחרי שיצאנו קלטתי שאנחנו בעצם היחידים שקנו כרטיסים. ממש כמו אותו אחד שפגש בסופר האהוב עליו וסיפר לו שקנה את ספרו החדש. "אהה, אתה הוא זה שקנה את הספר!" ענה לו הסופר.

 

המופע היה של שני אמנים, מוזיקאים מעולים. אבשלום פרג'ון המייסד של להקת "בוסתן אברהם" מנגן בקאנון. קאנון הוא כלי פריטה ערבי עם המון מיתרים. מי זוכר בטלוויזיה של פעם, בשחור לבן, את זוזו מוסא ותזמורתו מהשידורים בערבית? חייבים לזכור את הנגן העוור. הוא מנגן על קאנון. הכלי מאד עשיר ומגוון וגם הנגינה של אבשלום. כדי לחסוך בהסברים, הנה תמונה של קאנון.

 

 

 

יחד איתו, שלומי עוז. שלומי, לא זה ממרכז הליכוד, חבר בלהקת "נאגווה" ומנגן בגיטרה ובסיטאר.

המופע הוא שילוב של קטעים, יחד ולחוד, מוכנים מראש וגם מאולתרים בסגנון הנקרא "מוזיקת עולם".

 

במקרה, הזדמן למקום חבר שלהם, נגן תופי המסגרת זהר פרסקו. תוף מסגרת הוא בעצם תוף מרים מהסוג שהכרנו בגן, בכל מיני גרסאות וגדלים. גם הוא השתתף במופע שהפך בעצם מופע של שלישיה.

 

 

יושבים על הבמה שלושה, הצלילי מהפנט והמראה מרתק. במרכז יושב פרג'ון, גבר דק גזרה וארוך, לובש לבן, ושערו האפור והמתולתל גולש הרחק מטה מכתפיו. חיוך מסטול משהו מאחורי זקנו ומראו כקוסם מן האגדות.

 

 

 

למרגלותיו, מימינו ומשמאלו, שני נגנים קרחים. שלומי עוז, נדמה בעיני לנזיר בודהיסטי. יושב זקוף וצלול כפסל, ראשו מגולח, עיניו עצומות, פניו חתומות, ושלווה גדולה נסוכה עליו. בצד השני, פרסקו. למי שנקלע למקום, הוא נראה כמו הבן הביישן של השכנה, או הסטודנט החנון לפיסיקה. ואז אתה שומע אותו מנגן. אז נזכרתי באולימפידה.

 

לפני עידן הטלוויזיה הממוסחרת, כשארוע ספורט היה כיף, ולצפות בו היה כיף, אהבתי לצפות בתחרויות באולימפיאדה. בעיקר אהבתי את תחרויות האתלטיקה. כשראיתי את ג'והנסון חורך את המסלול בשידור חי התרגשתי. ראיתי אדם מושלם בפעולה. אמרתי לעצמי שאני עובר את אותו המרחק בזמן כפול . אבל הייתי עובר את המרחק. הריצה על המסלול הייתה חוויה אפשרית בהחלט עבורי, כמו גם הקפיצה לרוחק, הטלת הכידון ורב מקצועות האתלטיקה. הקפיצה במוט הייתה דבר אחר. אם בובקה ניתר ועבר שישה מטרים, אני לא הייתי יכול להסתפק בשלושה, וגם לא בשניים. קפיצה במוט, מבחינתי, הייתה מעשה בלתי אפשרי. כישוף וקסמים.

 

כך הנגינה של זהר פרסקו. אם מהנגינה בקאנון ובסיטאר נהניתי, עדיין יכולתי לחשוב על הנגינה כדבר אפשרי. יכולתי לדמיין את עצמי מנגן, אילו הייתי לומד ומתאמן ומשקיע. אבל מה שפרסקו עושה עם התופים הפשוטים הוא מחוץ לעולם האפשרויות. התוף תחת אצבעותיו שר ומנגן ומרחף ואתה יודע שהכל אשליה. זה לא יתכן. כל מה שתשמעו עליו פשוט נכון.

 

היה כיף אבל קצר.

 

מה כל זה קשור לחברים מבית הספר? מסתבר שפרג'ון ואשתי למדו באותו מחזור בבית הספר. אם הם היו שומרים על קשר כל השנים והיינו חברים, אולי גם אנחנו לא היינו קונים כרטיסים.

 

 

נכתב על ידי , 26/3/2008 01:03   בקטגוריות מנגנים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גנגי ב-27/3/2008 00:52



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)