6/2008
פרויקט האיקונים הגדול (מונה ליזה , 4)
בואו נצא קצת החוצה. הדמות של מונה ליזה, עם הבגדים הכהים וההצללה המיוחדת מתאימה מאד לגירסא בשחור לבן (ללא אפורים), ויותר מכך, מתאימה לשבלונה של מרססי גרפיטי. ואם יצאנו לרסס אותה על הקירות, גם כאן אפשר לגוון ובגדול.
   
ביותר גדול
והכי גדול


או לצאת אל השדות
ולא לשכוח לשים לב על מה אתם דורכים.

עכשיו נשנה מעט כוון. במקום לבנות, נפרק. אולי משום שליאונרדו היה איש רנסאנס שחקר ובדק הכל, יש נטייה לעשות את אותו הדבר ליצירות שלו. לפרק, לבדוק ובעיקר לתת להן לבוש מדעי, מתמטי וממוחשב. כי ליאונרדו והמונה ליזה - חד הם.

יש מי שחוקר את התמונה לפני ולפנים, שכבה מתחת לשכבה כדי לגלות את צפונותיה

יש מי שמרכיב אותה מחדש - מרכיבים אלקטרוניים, או כרטיסי רכבת משומשים (משום מה, שניהם מהמזרח הרחוק)

אבל מעניין במיוחד הוא השמוש המגוון בתכנות מחשב כדי לבנות אותה באופן "מחשבי"
      
וזה לא כזה אבל נחמד

בעזרת תוכנה מיוחדת אפשר למזג בין המונה ליזה לכל מפורסמת אחרת, כלומר התוכנה יכולה למזג בין כל שני פרצופים, אבל אני מצאתי ברשת הוכחה לכך שהמונה ליזה היא מיזוג רצוי במיוחד.
  
וכאן תוכנה אחרת שעושה דברים אחרים, אבל גם שם בחרו דווקא את מונה.
לסיום הפרק הזה, הנה מונה בתפקיד מדגימה של אפקט מעניין בתפיסה החזותית.
אם מתבוננים בשתי התמונות לא מוצאים הבדל משמעותי במיוחד
כעת ניקח את אותן תמונות בדיוק ונהפוך אותן
מה זה מסביר בדיוק תחשבו לבד. העיקר שזה היה עם המונה ליזה.
חשבתי שזה יהיה הפרק האחרון בסדרה הזאת.
מסתבר שלא.
|