לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

הנה ימים באים


 

בסוף השבוע התפרסמה ב"הארץ" כתבה על צ'צ'ניה. מקום מאד לא מלבב. אם תמונה כן שווה אלף מילים הייתה זאת התמונה שלוותה את הכתבה בה מופיע הנשיא רמזאן קאדירוב.

 

 

בתמונה, ראש כנופיה שקיבל מדינה, בסגנון סדאם חוסיין (יותר נכון, נוסח עודאי וקוסאי למי שזוכר, שכן זהו כבר בנו של). כל הסטריאוטיפים העולים בדמיונכם למראה התמונה הזאת הם כנראה נכונים.

 

צ'צ'ניה אינה מדינה עצמאית. היא רפובליקה המהווה חלק מהפדרציה הרוסית. קאדירוב הוא לא בדיוק שליט בובה, אלא קרוב יותר לראש הכנופיה מקומי המציית לבוס הגדול ונהנה מחסותו. הפנים הללו של רוסיה אינן מקריות. זאת רוסיה של היום מתחת למסיכה ההולכת ומוסרת מפניה, יחד עם הכפפות.

 

מדוע המלחמה בגיאורגיה היא האירוע הגיאופוליטי החשוב ביותר מאז נפילת התאומים? כי היא מרימה את המסך מעל רוסיה החדשה. עם קריסת ברית המועצות נולדה החשיבה המטופשת המתבטאת ב"קץ ההיסטוריה". שיטה אחת (הקפיטליזם) זכתה בנצחון מוחץ והעולם הפך חד-מעצמתי. ואותה חד-מעצמה נהגה בשחצנות וכוחנות. עד שהתהפך הגלגל. כעת, ארה"ב הפכה לשק חבטות, השיטה הכלכלית שלה, איך לומר, לא ממש מנצחת. הצבא שקוע בעיראק, מדמם כסף, אנשים ותמיכה ציבורית. מוכה בכל החזיתות, מוחלשת מבפנים ומבחוץ, היא מתכנסת ללקק את פצעיה. כעת רוסיה נושאת את דגל השחצן והבריון. הכפפות, הנימוסים והאיפוק המערביים זזים הצידה. הבריון חזר, והשריף שרוע במיטת חוליו.

 

כשגיאורגיה הייתה גרוזיה, הייתה זאת מדינה בסגנון הקווקזי המטורף. מי רוצה להסתבך עם הגרוזינים? היצוא העיקרי שלהם לברית המועצות היה הרודן סטאלין. כעת, פנתה גיאורגיה לדרך המערב המעודנת והאריה הפך לחתלתול שנבעט. פודל. מאזן הכוחות הברור והתוצאה החד משמעית השאירו את רוסיה עם תיאבון גדול. היא מכה במערב להנאתה, ואין פוצה פה ומצפצף. פניה לכל הכיוונים. צפונה אל הקוטב, דרומה אל הים החם ואל שדות הנפט. חוזרת וכובשת השפעה. בעל בית שהשתגע. סוף סוף ביג'י יומה.

 

איראן, מדינה גדולה למדי, עצמאית למדי וחצופה למדי. לא מתרגשת מאיומי ארה"ב, ממשיכה בדרכה ומחזירה איומים, בוחשת בכל ואוספת לקופתה מאה מיליארד דולר בשנה משדות הנפט. אם איראן כך, מה ירתיע את רוסיה? זאת, מצטרפת להרתעה האיראנית, מתייצבת לצידה ומאחוריה, מחמשת אותה ומקדמת את תכנית הגרעין שלה. והכל כדי להכות במערב.

 

השיטה הכלכלית שקרסה החזירה את הכח לאלה השולטים במקורות האנרגיה וחמרי הגלם, נכנעה לאלה המייצרים כח אדם זול. המערב חלש וחולה. ועייף. בעיקר עייף. ובכל הפוסט הזה אין מילה אחת טובה.

 

וכל זה, חוץ מהצרות הרגילות.

 

 

נכתב על ידי , 21/9/2008 22:38   בקטגוריות נבואות זעם, פוליטיקה ודעות  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-23/9/2008 23:52



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)