לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2010

זוטא


 

זוטא הוא קצר-עט - כתב עת איכותי וקצר יריעה. הוא מתפרסם בכל יום שלישי ומכיל שלושה קטעים קצרים ויצירה גרפית אחת. כל גליון מוקדש לנושא אחר. קצר וקצבי.

 

אתמול התפרסם גליון מספר 65 שנושאו - צליעה.

בגליון מופיע שיר מפרי מקלדתי, וזאת הפעם הראשונה ששיר משלי מתפרסם במסגרת כזאת.

 

זאת סיבה למסיבה - הבירה והבדיחות על חשבוני.

 

 

זוטא לבנה

 

 

נכתב על ידי , 30/6/2010 17:22   בקטגוריות מלאכת הכתיבה  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לי ב-4/7/2010 09:10
 



המשא


 

כולם צודקים. אלה שעושים הכל ולוחצים לקיום העסקה שתחזיר את גלעד – צודקים. אלא שמתנגדים לשחרור סיטוני של עשרות פושעים ורוצחים – צודקים. ואין זה פרדוקס כמו אצל הרב שאומר לכולם שהם צודקים. כאן, באמת שני הצדדים צודקים.  שני הצדדים בצד של הטובים. הרעים זה החמאס ותומכיו (למרות שגם הם כמובן בעד העסקה).

 

כדי להרגיש צודק צריך להיות שלם עם העמדה שלך, ולא לראות את הצד השני. מי שנלחם בכל מחיר על השלמת העסקה חייב להתעלם ממה שמרגישים הקרבנות של אותם רוצחים המיועדים לשחרור. מי שמתנגד לעסקה בכל תוקף חייב להתעלם ממה שמרגישים בני משפחת שליט וחבריהם. וכדי להבין את שני הצדדים, אני חייב להטלטל כמו משוגע מצד לצד. וכך אני עושה.

 

משפחת שליט חייבת לעשות כל מה שביכולתה כדי להביא לשחרורו. ללחוץ, להפגין ולא להפסיק. הממשלה חייבת להחליט מתוך שיקול דעת, ולא להיות מושפעת. שמעתי טענות בגנות המסע והלחצים על הממשלה. לכאורה הלחצים מחלישים את עמדת המיקוח של ישראל. שטות גמורה. הם מחזקים את כושר המיקוח של ישראל. כאשר לוחצים ומפגינים, יכולה הממשלה מצדה להתעקש על עמדתה מול החמאס. עמידה למרות הלחצים מבפנים, יכולה להמחיש את התעקשותה של ישראל.

 

יש מליון שיקולים ודברים לומר, על הבעד והנגד, המשמעויות, ההשלכות, הציפיות, התוצאות. אני בטוח שמישהו יגיד אותם.

 

הממשלה חייבת להחליט מתוך שיקול דעת, ולא על פי לחצי הציבור – בכל נושא ועניין. אבל הדבר הצורם ביותר, הטפשי ביותר, בעיני שני המחנות, הוא מה שלא נעשה בארבע השנים שחלפו. כבר ארבע שנים שתנאי הכליאה של אסירי החמאס אינם מותאמים לאלה של גלעד שליט. ארבע שנים מבוזבזות.

 

מה אפשר לעשות עכשיו, מיד? למשל, לאסוף את כל אותם אסירים שישראל הסכימה לשחרר. לשלוח אותם באוטובוסים, או משאיות, לאחד המעברים בעזה. להודיע בעזה על בואם ולהמתין כמה שעות לגלעד שליט. כשהוא לא יגיע, להחזיר את כולם לכלא.

 

ביום רביעי הקרוב יצעד המסע קרוב לביתי. אני אהיה שם. כך אביע תמיכה ללא גבול במשפחה. הממשלה מצדה, צריכה לגרום לחמאס להסכים לתנאים של ישראל (והלוואי ויכולתי לומר שאני סומך על הממשלה).

 



נכתב על ידי , 27/6/2010 21:21  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-3/7/2010 20:40
 



דג באוש


 

סיפור הדג הבאוש צף ועולה מעצמו ואין צורך ללכת ולחפש אותו. גם חטפנו על הראש בגלל המשט, גם הסרנו את הסגר וגם נשחרר כך וכך אסירים ורוצחים תמורת גלעד שליט. והנמשל דומה למשל שבעתיים, משום שהתשלום במזומן הוא בסופו של דבר החוויה הכרוכה פחות מכולן באי נעימות פיסית, והכאב הוא מסוג אחר לגמרי.

 

אלא שהנקודה אינה הסיפור והמשל, אלא הסימפטום. כי בכל המקרים, שנוי ההחלטה הוא הודאה בטעות – מבלי להודות. (כך כביכול נשמר משהו מהכבוד). ואם לטעות זה אנושי ולהודות זה אצילי (וטפשי), הרי לטעות בשרשרת, להתגולל במורד המדרגות של טעוית, מסמן רק הצלחה אחת – ההצלחה לאחוז במקל הכשלון משבע קצותיו.

 

למטבע ההחלטה השגויה והחזרה ממנה יש שתי צדדים. אמנם ההחלטה נעשית מראש, על סמך הנחות שגויות ושיקולים מוטעים, או לא, אך מרגע שנתקבלה ההחלטה, ונבחרה הבחירה, משתנים כל הנתונים והמשחק מתחיל מחדש. בכל שלב במשחק, כאשר אחד הצדדים בוחר מהלך, מתחיל המשחק מחדש.  ההחלטה חדלה מלהיות החלטה והופכת לנתון. זה המצב.

 

התוצאה, נקבעת לא רק על סמך טיבה ומידת תבונתה של ההחלטה אלא, מרגע שנעשה המעשה, על פי טיב העשייה ומידת הנחישות. כאן מופיעים הצל"שים, אשר כידוע, אין בהם צורך כאשר הכל מתנהל כשורה. ובכל זאת, בזכות הצל"שים (שבזכות הטעות), כאשר מושגת התוצאה, הכל נשכח (עד הפעם הבאה) ונמחק (עד שיכתב מחדש). ובלבד שהושגה המטרה.

 

הדבר הגרוע במהלכי הדג הבאוש הוא הסימון המדויק של נקודות השבירה. שכן, אם אינני מתחיל באכילתו של הדג, לעולם לא תדעו אם אני יכול או לא יכול לאכול. אי הידיעה, היא המאפשרת לי לאיים. האיום בלא עשייה – הקרוי הרתעה, הוא אמצעי הזול ביותר - כאשר הוא פועל. המעבר לאכילה בפועל, הצורך להגיע למעמד המגעיל של אכילת דגים באושים הוא כשלון ההרתעה. אבל, אם בכל זאת נגררנו לארוחה שכזאת, רצוי להפוך אותה לסעודה. לאכול ולבלוע בתיאבון, כמו משתתף ראוי בתכנית השרדות. הגועל, הוא מסוג הכביסה המלוכלכת שאין להציגה בחוץ. "אני אוכל דגים באושים לתיאבון, כל בוקר. חשבתם שזה מה שירתיע אותי? טעיתם בגדול!" אבל – אם בארוחה של עשרה דגים, נשברנו אחרי הדג התשיעי, הרי שנחשפנו. לא רק שלא הרווחנו דבר, אלא בלענו גועל נפש פי כמה וכמה ממי שהחליט לפרוש אחרי הביס הראשון. ההודאה והתבוסה בביס הראשון היא חכמה ומכובדת פי אלף מזו של האדיוט שבלע תשעה.

 

מה שבאמת מטריד זה כמה רחוק נוכל להתקדם בסדרת הריאליטי הזאת אם ההנהגה לא מצליחה במשימת חסינות פשוטה?

 

 

 

 

 

 

 

 

*           *           *

 

 

ועוד דבר על הסגר ועל קצותיו המרובים של המקל.

 

טוענת ההסברה הישראלית, כנראה בצדק, שאין בעזה משבר הומניטרי ואין מחסור של ממש, שכן, למרות הסגר, מגיעה אספקה סדירה דרך רשת המנהרות המפותחת. אכן, חזיתי ביומני החדשות במספר כתבות מאלפות על תעשיית המנהרות, על התושיה והטכנולוגיה היעילה, על הפרות, הכוסברה ושישיות הקוקה קולה המוצאות דרכן לחנויות בעזה. כתבה אחת אף הפליאה ותיארה כיצד הסוחר העזתי מזמין עשרות מקררים בשיחת טלפון לתל-אביב, והמשלוח בא ועושה דרכו בים לאל-עריש שבמצרים, ומשם בדרך המלך של מטה, מסלול פתלתל המזכיר את האניות הישראליות שנאלצו להקיף את יבשת אפריקה כולה בימים בהם הייתה תעלת סואץ חסומה בפנינו.

 

(אני מודה, למראה הכתבות, התקנאתי בשכנינו מעזה, ונתאוויתי להיות חברם).

 

השאלה שנותרה היא, אם אכן כל מיני הסחורות מוצאות את דרכן לעזה, מה בדיוק תפקידו והשפעתו של הסגר?

 

 

 

נכתב על ידי , 23/6/2010 11:10   בקטגוריות פוליטיקה ודעות  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-27/6/2010 21:36
 



הדבק מתייבש


 

חמרי הגלם מצוינים. איך לא?

המח היהודי עם אלפי שנות נסיון,

השמש הים תיכונית,

החלב הטרי והשופע מעטיני הפרות,

הפועלים הזרים - הבונים, הסועדים והמוצצים.

סטופ, רגע. בלי ציניות. המרקם החברתי באמת בנוי מאוסף של אנשים מצוינים.

אבל יש בעיה עם הדבק.

לא ציפינו לזה. אמרו ש"דבק ירושלים" פועל לנצח נצחים. אבל תאריך התפוגה הגיע.

תקופת האחריות תמה. אם הדבק נגמר – יש בעיה. אין למי לפנות. אפילו השיפוצניקים המניאקים שיודעים שאין ברירה לא מביאים בהצעות מחיר.

ובאמת, אין ברירה.

הלך הדבק של המדינה.

 

מדינה מונחת על תהום ואנחנו עומדים עליה. והדבק מתפורר.

 

מילא על הקרקע. הדבק מתפורר ואתה מוצא את עצמך על הקרקע.

אבל ככה, על התהום. ועוד ועוד קרנפים מצטרפים ועולים...

למישהו יש רעיון מה עושים בלי דבק?

 



 

 

נכתב על ידי , 18/6/2010 22:10   בקטגוריות נבואות זעם, פוליטיקה ודעות  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-27/6/2010 21:37
 



התסריט הפסימי


 

היא הייתה בת ברית אסטרטגית.

למרות היותה מדינה מוסלמית היא איננה ערבית וקיימת תחרות מובנית בינה ובין ההגמוניה הערבית באזור. העבר המפואר שלה והשפעתה ההיסטורית והתרבותית על כל עמי האזור מעניקים לה ולתושביה תחושת חשיבות וכבוד. היא בעלת שטח עצום ואוכלוסיה גדולה של 70 מליון נפש.

הברית האסטרטגית תולדתה מראשית ימי המדינה, כאשר ההנהגה יוצרת קשר עם הפריפריה של מדינות הלא-ערביות ובכך בונות טבעת של בנות ברית, מעבר למדינות השכנות.

 

היחסים הולכים ומתעמקים, והעובדה שהשלטון הוא חילוני מאפשרת קשרים מצוינים, מסחר ער, השקעות גדולות ושיתוף פעולה צבאי שהוא גולת הכותרת והיסוד העמוק והיציב בקשר. גם האורינטציה הפרו-מערבית שלה הופכת את הקשר למבוסס שכן נוצרת זהות אינטרסים גם עם ארצות-הברית ושאר מעצמות המערב. אולי גם העובדה שבעברה היתה ארץ ישראל חלק מהאימפריה שלה, מוסיף לתחושת הקרבה והשותפות. גם הקהילה היהודית העשירה והמפוארת, וגם בניה שעלו לארץ ועשו כאן חיל, סייעו לשמירת הקשר באופן העמוק ביותר.

לנוכח המערכת השלטונית החזקה והיציבה, רצינו להאמין שאין צורך להבהל מעלייתו הגדולה של הזרם הדתי, האיסלאמיסטי, ומהפופלאריות הגואה של מנהיגיו. העם בבסיסו, ההמונים הטובים והפשוטים שהכרנו, הוא ידידותי ותומך בנו באופן העמוק ביותר.

 

 

 

 

כמה מהר יכול הגלגל להתהפך.

 

איך בן לילה הופיע חומיני, ואיך נאלצו שליחינו הנאמנים להמלט מטהרן בשניה האחרונה.

איך הפכה מאז איראן לאויב המר ביותר של ישראל. קוראת להשמדתנו ובה בעת חותרת במרץ לפיתוח נשק גרעיני.

 

מזל שהלחץ העולמי השיג את מטרתו, והיא נכנעה והעבירה את העשרת האורניום למדינה ניטרלית כמו טורקיה.

 



תמונה מהימים הטובים

 

נכתב על ידי , 5/6/2010 13:04   בקטגוריות בזמן עבר, נבואות זעם, פוליטיקה ודעות  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-19/6/2010 13:59
 





כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)