לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האסקפיזם הפוסט- מודרני



Avatarכינוי:  Kookoorikoo

בת: 34





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2008

טרילוגיית הראי קירא ולמה כדאי לכם לקרוא אותה


אוקיי, במחשבה שנייה, יש לי פוסט הרבה יותר חשוב מהקודם. לקחתי מהספריה את הספר "השתנות", הראשון בטרילוגיית הראי קירא, לקריאה שנייה, ואני פשוט מתמוגגת עליו. היום אני וחברה (שגם היא מכורה) הגענו למסקנה שלא מספיק אנשים מכירים את הספרים המדהימים האלה, אז הנה כמה סיבות שבגללן עליכם לקרוא את הטרילוגייה האלוהית הזו.

 

הסיבה הראשונה היא שקרול ברג, המחברת, היא פשוט אדם גאון. היא בונה דמויות פשוט מדהימות ועולם מרתק. אני חייבת להודות שכשראיתי את הכריכות המכוערות של הספרים במהדורה העברית נרתעתי קצת, ואני יודעת שלהרבה אנשים קשה לקרוא פנטסיה, הם חושבים מייד על דראקונים ועלילות מופרכות, ומוותרים על הקריאה. ובכן, בראי קירא אין אף דרקון אחד! ומעבר לזה, הספרים האלה, אם תחפש בהם משמעות שמעבר ליחסים בין הדמויות ומה שקורה להן, הם ממש ראי לחברה שלנו כיום, הם מרתקים ויפיפיים, ויש בהם כל כך הרבה יותר מפנטזיה.

 

קרול ברג מצליחה לא להיכנס לקלישאות של עולמות הפנטזיה, היא יוצרת עולם מקורי ועלילה מפתיאה ומרתקת. אני פשוט התאהבתי בדמויות, וכל טרגדיה שלהן הפכה לטרגדיה בשבילי. למרות המלחמות עקובות הדם שלוקחות חלק בעלילה, לא הייתה דמות אחת שמתה ולא הצטערתי עליה (או להפך, שמחתי במותה). ובתור נקבה, שאוהבת סרטי וספרי נקבות, לא הרגשתי שהעלילה הולכת לאיבוד בין כל הדם.

 

בקיצור, אני יכולה לדבר על הספרים האלה שעות, אבל זה לא יהיה מספיק, בבקשה, תקראו. אני צריכה שאנשים יכתבו לי בתגובות: ואוו זה ספר מדהים! בואי נערוך שיחות אינסופיות על כמה אלקסנדר סקסי וכמה סייאון מדהים!

 

סדר הספריםה וא כזה: השתנות, התגלות והתחדשות. כל אחד טוב יותר מהשני.

 

זוהי בקשתה של אישה נואשת, תקראו. העולם צריך להיחשף לפלא הזה.

 


סיקור, בעיקר על סדרה נוספת שלה

 

הטרילוגיה

 

הספר הראשון

נכתב על ידי Kookoorikoo , 26/5/2008 19:37   בקטגוריות המלצות, ספרים, הזוי במקצת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



2,751
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לKookoorikoo אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Kookoorikoo ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)