לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2008

אליזט


הבחורה יודעת לרקוד, זה הדבר הראשון שתופס לך את העין. הדבר השני הוא שהיא שרה מדהים. "מבטא ברזילאי נשמע נפלא בעברית" רשמה אפרת אברמסון בפלייר המפרסם את הדיסק האחרון ('longing' - א.ק) של אליזט, הזמרת הברזילאית החושנית. רשמה והצליחה להשפיע גם עלי, זאת אף מבלי לשמוע צליל אחד מגרונה של הזמרת.

 

היה לי קצת שמח-קצת עצוב לראות את אליזט בליל שני האחרון. ההופעה ב'ארליך' היתה אמורה להתחיל בשעה עשר בערב, בתשע וחצי כבר ישבתי איתה והיא סיפרה לי מעט על ילדותה. כשהייתה בת שלושה חודשים אביה החל לעבוד כאיש חיל הים הברזילאי, דבר שגרם לה ולבני ביתה לעסוק במעברי דירה תכופים ונשנים.  ריו דה ז'נרו הייתה נקודת המעבר הראשונה. שם השתקעה המשפחה, דבר שהותיר זיכרונות רבים לאליזט.

 

אליזט תמיד הייתה ילדה מוזיקלית. בשכונת ילדותה, יחד עם חבריה ילדי השכונה, הייתה שרה שירים שאותם המציאה, לשירים אלו היו מצטרפים הילדים בשירה. המוזיקה תמיד הייתה חלק משמעותי בחייה, אך מעולם לא למדה אותה באופן רשמי. את המשקעים שהותירו זיכרונותיה של ריו על אליזט, אפשר בעיקר לשמוע דרך אלבומה השני 'געגוע', המדבר על הגעגועים לברזיל הרחוקה ולזיכרונות ילדותה.

 

היה לי קצת שמח-קצת עצוב לראות את אליזט בליל שני האחרון בגלל שהיא זמרת נהדרת. שמח בגלל שלפני עומד עוד אומן שעושה הכול לבדו כדי להצליח, שמח בגלל שתמיד כיף לראות זמרת שאני לא מכיר בהופעה, שמח כי באמת כמה הזדמנויות כבר יש לי לשמוע מוסיקה ברזילאית בארץ, ועוד בעברית... היה לי עצוב בגלל שלא היו רבים שהגיעו להופעה ב'ארליך', למרות המרץ והשואו הנהדר שנתנו אליזט וארבעת העזרים שלנגדה. היה לי עצוב בגלל שבאמת היתה הופעה נהדרת, אם היא מגיעה לכזאת רמה של היפראקטיביות בהופעה עם קצת קהל, מעניין איך היא מתמודדת עם איצטדיון?. היה לי עצוב כשאליזט התחילה לדבר אל הקהל וסיפרה על מושיקו ה"ערס המיתולוגי" שמתחיל עם בחורות בים, היה לי עצוב כשהיא דיברה על הדיכאון שיש לכולם בארץ הזאת, אבל בסוף כשהיא החלה לשיר עם המבטא הנפלא, שמחתי, כי היא מביאה כור היתוך בין שתי תרבויות לשירה אחת יפהפייה.

 

אליזט הוציאה עד היום שלושה אלבומים, אלבום הבכורה 'לוארי קפה' ב-2004, במרץ שנה שעברה את האלבום 'געגוע' ובדצמבר האחרון את דיסק ה- Remixes. אליזט עלתה לישראל ב-1991. יחד עם הסקאדים של מלחמת המפרץ החלה את דרכה האמנותית כרקדנית בלהקת "קוקו לוקו" וכמדריכה לריקודים ברזילאיים לילדות. בזכות הילדות שלימדה בארץ היא החלה להתפרסם.

 

אליזט לא מספרת בת כמה היא, דוברת שש שפות שבטוח עוזרות לה לכתוב שירים, גרה בתל אביב עם הבעל מיקי, הבת הקטנה אלין והכלב בוניטו. עדיין השירים שלה לא מתנגנים בגלגל"צ, אך ניתן לראות וידאו קליפים לשירים 'קפוארה' ו-'טיפת אושר' מהסרט "הבועה" בערוץ המוזיקה '24'.  

 

המנטרה של אליזט רטר זה דבר ראשון  לשמח אנשים דרך המוסיקה שלה, והחלום שלה יום אחד לחזור לברזיל ולשיר שם בעברית. אליזט היא אמרגנית, מפיקה, זמרת ומלחינה. שתרצה יום אחד אפילו לייצג אומנים בתחילת דרכם.

"יש הרבה אנשים שמתייאשים מהמצב כי הסצנה מייאשת, אבל בן אדם תמיד לומד עד סוף חייו איך לנהוג בעצמו", אומרת אליזט ומוסיפה שהאלבום השלישי (לא הרמיקסים) יצא עוד השנה ויהיה יותר בשל. בינתיים עובדת עם מפיק ברזילאי על שירי עם מברזיל. שיתפה פעולה עם דניאל זילברשטיין, עידן רייכל ועוד רבים וטובים.

 

היא הכי נהנית לראות ברזילאים מ'קרן היסוד' שניגשים אליה ומחמיאים לה על הופעתה. אני חושב שזה ממריץ אותה לרוץ קדימה, ללכת אחרי מה שהיא עושה ועוד תמשיך לעשות.

 

לתגובות לדואר מייל של אליזט, אפשר לשלוח אל [email protected]

נכתב על ידי , 19/12/2008 12:16   בקטגוריות מוזיקה, ביקורת, הופעות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)