לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2008

'משוגעים מאהבה'


הסרט 'משוגעים מאהבה' כשמו כן הוא, חבורת משוגעים בלי יותר מדי חברים בחיים מתקבצת לה למפגשים מספר פעמים בשבוע כדי לארח אחד לשני חברה, רוב הזמן בגלל שרובם בודדים, חלקם בלי חברים וחלקם בלי משפחות, מין אסופה צוענית של אנשים "מיוחדים" (איש איש בדרכו) שמתחברים להם יחדיו ויוצרים להם עולם משותף של בילויים, הם נפגשים, מדברים, מטיילים בעיר הגדולה, מתרגזים, משתוקקים ומפנטזים כמו כל אדם.

 

דונלד (ג'וש הארטנט) הוא מתמטיקאי גאון, איש מיוחד בעל זיקה מיוחדת במינה למספרים, הוא סופר את מספר המדרגות בהן הוא צועד, את מספר העלים הנמצאים על העץ, את מספר האנשים אותם הוא פוגש ברחוב, מחשב מתמטית כל פסיק וכל גומחה בחייו. ממש מחשבון מהלך של גאונות גרידא. יום אחד נכנסת לחייו איזבל (ראדה מיטשל), אישה מיוחדת ובוטה שלא רוצה וגם לא יכולה לשלוט בבליל המילים שיוצאות לה מהפה, רוב הזמן חוסר בטקט יכול להיחשב כרוע לב, אך במקרה שלה ובמיוחד עם פרצוף כמו שלה די מותר לה.

 

הסרט 'משוגעים מאהבה' מבוסס על סיפור אמיתי בו אדם שלא ידע שהוא סובל מאוטיזם עד שהלך לראות בהמלצת הפסיכולוג שלו את הסרט "איש הגשם". כמה שנים אחרי הוא הקים קבוצת תמיכה לאוטיסטים בלוס אנג'לס.

 

דונלד המנהל את קבוצות המפגש הללו בסרט לא מצליח להחזיק עבודה קבועה משלו, סובל מעצם היותו מופנם ומיוחד, ומנסה לחלוטין לשלוט בחייו, אך לא תמיד בהצלחה, הכול משתנה ביום בו מגיעה איזבל למפגשים וגורמת לכל חבורת האוטיסטים בחדר להתקפל בתוך עצמם, להתבייש ולהוציא את המוזרויות שלהם החוצה בצורה יותר מוחצנת.

 

דונלד ואיזבל מתאהבים, רבים, מתחתנים וגם עוברים לגור ביחד, לאו בסדר הזה דווקא....

 

עוברים עליהם קשיים רבים בדרך, דונלד, איש קשה בדרכו שלו, נשמר לחפצים ישנים, עיתונים בני אלפיים ימים, ביתו מלא בציפורים וחיות בר, איזבל בדיוק כמוהו, אקסצנטרית ומקסימה בדרכה שלה, מגדלת בביתה ציפורי שיר מזמרות. והם מתאהבים, הם מתנשקים, היא בוטה מדי והוא מופנם מדי, שניהם לא שולטים ברגשות שלהם, ודברים מתפוצצים ומתנפצים וחוזר חלילה ובכל פעם מחדש הם מוצאים עצמם ניצבים מחדש באותו מעגל חדש שנפתח ומכיל את שניהם, ביחד, מעגל שלא רוצה להסתתר ולא רוצה להיגמר.

 

שם הסרט בתרגום חופשי מאנגלית הוא מוצרט והלוויתן, אם ננסה להבין למה קוראים לו ככה באנגלית נספר בקצרה שבליל כל הקדושים איזבל ודונלד יוצאים לדייט הראשון שלהם, דונלד מתחפש למה שהוא מרגיש שהכי מבטא אותו – לוויתן ואילו איזבל מתחפשת ליוצר/מלחין מוצרט.

 

סביר להניח שגם השם הזה המקורי שניתן לסרט לא היה תופס בעברית, פלא שהוא תפס באנגלית, אבל אם מייבאי הסרטים לארץ החליטו לקרוא לו בשם 'משוגעים מאהבה' הם כנראה התכוונו לסיפור האהבה בין דונלד ואיזבל, לפי הדעה הרווחת כשסרט מדבר על סוג אוכלוסייה מסוימת עדיף לקראו לו כפן המרכזי עליו הוא מדבר, אם 'איש הגשם' מדבר על דסטין הופמן כאיש בעל פיגור שכלי כזה או אחר ושם הסרט איכשהו מקיים בתוכו זיקה לעלילת הסרט אזי 'משוגעים מאהבה' היה יכול לעשות את אותו הדבר, לא דונלד ולא איזבל משתגעים מהאהבה שלהם, אין שם משהו ששונה מכל מערכת יחסים הקיימת אף לא אצל אנשים 'נורמליים', הם חיים ורבים ואוהבים ולומדים להכיר בדיוק כמו כולם...מפה ועד משוגעים מאהבה הדרך עוד ארוכה, היה כבר עדיף לקרוא לסרט 'מצא מין את מינו' או משהו בסגנון זה...

נכתב על ידי , 19/12/2008 12:34   בקטגוריות קולנוע, ביקורת, דרמה, אהבה ויחסים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)