לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2010

ביבי


שלום

 

אנחנו לא מכירים וסביר להניח שלעולם לא נכיר, אני צעיר בן 30 שחי בדרום ת"א ועובד למחייתי בכדי לשלם שכר דירה, לשלם חשבונות, לצאת מדי פעם, להמשיך לספוג את המינוס שנגרר עוד מתקופת חיי כסטודנט. אני עובד במשרה מלאה ונותן בערך 200 שעות בחודש בהם אני מתעורר בשעות הזויות והולך לעבודה בשעות הזויות עוד יותר. בכל משרה בה עבדתי במשכורת גלובלית היו משלמים לי חרא של כסף תמורת הרבה מאוד שעות ועוד כמה שעות מעבר לכך, זה היה במסגרת השלב בחיים שאני קורא לו 'בוא ננסה לבנות קריירה', אחרי שהבנתי שעדיף ללכת לעבודה במשכורת מינימום פלוס, לתת פחות שעות ממה שהייתי עושה בשביל משהו שאני אוהב לעשות, ולהרוויח יותר, הבנתי שמשהו דפוק במדינה הזו, אולי זה לא רק במדינה הזו סביר להניח שזה כל כך מעבר לכך. ואולי משהו בכלל דפוק בי ובאיך שאני מסתכל על דברים. בזמני הפנוי אני עושה את מה שאני אוהב לעשות וגם אם אני לא עושה עליו שקל אני מרגיש שלם. זה חלק מההרגשה של להיות אדם בוגר במדינת ישראל, להתפשר ולדאוג לעצמך מבלי להסתכל ימינה או שמאלה.

 

בתור אזרח משלם חשבונות אני עובד כבר כ-14 שנה, לא הרבה כל כך, אבל אני עדיין בתחילת הדרך. עם המצב כיום במדינה אני צריך כבר בגילי הצעיר למצוא מקום עבודה אחד ולהתמקד בו, לבנות עצמי בו ואז שהחברה תתחיל להפריש לי כספי פנסיה כאלו או אחרים. כך שלקראת גיל 60 פלוס פלוס פלוס אני אוכל לשבת רגל על רגל בדירה רעועה שעדיין לא סיימתי לשלם עליה משכנתא, למרות גילי המופלג, ואהנה מתשלומים קטנים של ביטוח לאומי שיעזרו לי לשלם על סיגריות, נס קפה, תרופות, חלב ואולי גם לחם וגבינה.

 

אתה מודע לכך שעם הדורות שעוברים מרבית הצעירים כרגע במדינה לעולם לא יעבדו במקום עבודה אחד לאורך שנים. סביר להניח שרובנו נלך לעבוד בעשרות משרות שונות ברוב חיינו, ולווא דווקא מבחירה.

 

אני לא הצבעתי לך בשום בחירות ואני לא מאמין שאני לעולם אצביע, מעולם לא התעריתי בפוליטיקה ובכל פעם שהלכתי להצביע הצבעתי הרבה יותר שמאלה מהיכן שאתה נמצא ולעולם נכחת. בבחירות האחרונות הצבעתי ללבני, אתה יודע שהיא זכתה נכון, אתה יודע שההרגשה שכל העם שלנו והרבה מדינות בעולם היו יוצאים לצהול ברחובות אם היא הייתה גם פודה את הניצחון שלה. אני יודע, זה לא באשמתך, אתה לא קבעת את שיטת הבחירות וייקח עוד כמה עשורים עד שמשהו שיכול להשתנות בחמש דקות ישתנה במדינה שלנו. אתה זכית על חשבונה, אתה יודע את זה, אתה מודע לזה. ניצחת בחסד ולא בזכות (ככה לפחות אני רואה את זה). אז למה בעצם אני פונה אליך אתה שואל, אני פונה אליך כדי להגיד דברים שאתה כבר יודע, שיש הרבה ביוב זורם במדינה שלנו ואתה מעדיף להתעסק בקטנות, אתה מגרש מהמדינה אנשים שאם היה לעשירית מהאנשים הצעירים במדינה אפשרות לעבוד במדינה שלהם הם היו עושים את זה ומרוויחים כל כך הרבה פחות. אז נכון, במדינה שלנו אחוזי האבטלה גבוהים, רוב האוכלוסייה עובדת בפשרות שנזדמנו להם בחיים רק בשביל להתקיים במציאות לא אידיאלית. ארץ ישראל היא מדינה יפה, אנחנו בני אדם, ועם כל השטויות שמסתובבות בין ימין לשמאל ושמאל לימין,יש דברים הרבה יותר קשים במדינה, רק תקרא את הכותרות עם עיתון הבוקר, רק תפתח אתר אינטרנט תבחר כותרת מעיקה, שב עליה ופתור את הבעיה.

 

העובדים הזרים באו לכאן כדי להרוויח כסף, לנו הם לא מפריעים, ישראלים בשמחה היו לוקחים להם את המשרות אתה חושב? מי שרוצה לעבוד במדינה יש מספיק מקומות שאפשר ללכת ולעבוד בהם, יש הרבה מקומות במדינה שקוראים להם נקודות אבטלה בהם אנשים הולכים וחותמים ומקבלים משכורת חודשית על לא לעשות כלום, רק בגלל שהם צריכים ומגיע להם לעבוד במקצוע שלהם. זה נכון, אבל תיקח לרגע מובטל היי טק בן 35 שיצא אל השוק שהתרגל להרוויח את ה-16,000 בחודש, ובצדק. ואז הוא מובטל והמדינה מסבסדת עד שהוא יימצא. נכון, הרבה מאוד אנשים כן בועטים בכבוד הצידה והולכים לעבוד. אני לא רוצה להתיימר ולצרוח ואללה יש עבודה במדינה. אבל עבודות יש, השאלה כמה רחוק אתה מוכן ללכת בשביל משכורת מינימום.

 

אני חושב שהעובדים הזרים שיש להם שכונות שלמות שהם מאכלסים במדינת דרום תל אביב (ביקרת פעם באיזור העלייה/צ'לנוב/שכונת התקווה/אלנבי או אפילו י.ל.פרץ) לא מרגישים שהם עובדים בעבודה שהיא משאת נפשת, הם מנקים לאנשים מבוגרים את האחוריים, הם סובלים יחד עם קשישים אלצהיימר, אתה יודע שחלקם עובדים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע וגרים בארון המטאטא, מה ההבדל בינם לבין האופריות שאנחנו שולחים לשמור על ילדים של משפחות יהודיות בארצות הברית.

 

בקיצור, בכמה מילות סיום, אם בכלל טרחת לקרוא, רק רציתי להגיד לך משפט שמאלצי ומעאפאן: "תתרכז בעיקר ולא בתפל".

נכתב על ידי , 24/1/2010 21:19   בקטגוריות אקטואליה, שחרור קיטור, עבודה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-23/3/2010 18:03




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)