לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2010

הנבחר: כבר 30 שנה הוא צועד מערבה


 

סרטי אפוקליפסיה אף פעם לא יצאו מוצלחים. תמיד כשמנסים לתאר עולם שהולך לאבדון או שכבר עבר את המשבר ומתארים בו את בני האדם החיים יש מרכיב חשוב שחסר בסרטים מהסוג הזה, ברובם משקיעים באפקטים המיוחדים, מראים שם מראות שלעולם לא היו יכולים להתקיים במציאות שלנו, מביאים לשם זוועות שמעולם לא התרפק על מחוזותינו, תמיד לוקחים בסרטים האלו צעד אחד קדימה ומראים איך בני האדם נלחמים מלחמת קיום יומיומית כנגד האויב התורן, באם זה גזע של רובוטים שכבר סיים להשתלט לנו על החיים ב"שליחות קטלנית" האחרון, באם זה סדרת סרטי "מקס הזועם" משנות ה-80 שאוטוטו חוזרים לסיבוב נוסף, באם מדובר בחייזרים דוגמת "היום השלישי" או אפילו סרטי אסונות כגון "2012" ושות'. אבל את המרכיב העיקרי שוכחים, להשקיע יותר בתסריט, סיפור המשנה חייב להיות חשוב,כמעט כמו העלילה המרכזית, ואם הוא לא מתקיים כמו שצריך העלילה מתרסקת כמו מגדל קלפים.

 

סרט נוסף הצטרף לאחרונה לחבורה, באנגלית קוראים לו THE BOOK OF ELI, בעברית קוראים לו "הנבחר", באנגלית הכוונה היא לנביא החדש שמביא את ספר התנ"ך לעולם ללא אלוהים, אדם לא ברור ומתבודד שיש לו מטרה אחת כבר 30 שנה, לצעוד מערבה ולהביא את ספר התנ"ך אותו הוא נושא איתו אל הגאולה, אל השינוי המיוחל שיגרום לעולם שעברה עליו מציאות של גיהנום בה צלם האנוש נעלם ובני אדם נחלקים; קניבלים עם ידיים רועדות או שלטון דמוי דיקטטורה בעיירות קטנות בה יש שולט אחד שמתפעל את כל השאר, יש גם כנופיות ששודדות את הצועדים בדרכים וגונבים את הנשים ואת איברי הגוף. בעברית כאמור קוראים לסרט "הנבחר", כביכול הגואל שאמור לבוא ולהביא את השינוי, שריד אחרון למילות הקיום של האמונה שיש לו מטרה יחידה בעולם שחי רק על מתאווים. אין מה לשפוט (כרגיל) את המעברתים שבאופן קבוע משנים את שמות סרטים, אבל זה לא שאין להם כוונה טובה, וכשהסרט יוצא איכשהוא מתאים לכוונה המעוברתת אז רמת העצבים נוחתת.

 

 

דנזל וושינגטון הוא מביא הבשורה, אני רק מזהיר מראש שעד שמגלים איך קוראים לדמות שלו בסרט הסרט כמעט נגמר. סרט עם אפקטים מעולים, זוויות צילום שלא נראו בקולנוע כבר שנים, קאסט חביב, אקשן רב אך עדיין לוקה בחסר, במיוחד ממה שמצופה מסרט אפוקליפטי. לנביא יש סיידקיק בשם סיארה (הכוסית התורנית של הוליווד שמשום מה נדחפת להרבה מאוד סרטים לאחרונה), האחים יוז לקחו את הסרט ויצרו ממנו מחזה מרהיב של סרט שמוקרנים בו השמיים הרבה יותר ממה שמוקרן בו תסריט אבל השמיים כן יצאו מרהיבים ורוב הזמן הסרט כן שואב אותך פנימה. יש בסרט סצנות לחימה מעולות עם חרב סמוראי אחת והרבה גופות מסביב.

 

קאסט: דנזל וושינגטון, גארי אולדמן, מילה קוניס, ריי סטיבנסון, ג'ניפר בילס, מייקל גמבון, טום ווייטס, מלקולם מקדואל

  

טריילר

  

  

נכתב על ידי , 29/1/2010 23:46   בקטגוריות קולנוע, ביקורת, פעולה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)