לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2010

המודיע (THE INFORMENT) - ביקורת


 

 

מה זה בעצם מלשן? מלשן זה בן אדם שמספר דברים על אחרים, מזיין ובורח לספר, מרגיש התעלות מסויימת מבחינתו עקב כך שמהצד שלו הוא עשה את הדבר הנכון אבל עדיין מהצד של האחרים הוא עשה דברים שלא עושים, גם אם הדברים על פניהם אמורים להיות מאוד נכונים. מארק ויטאקר הוא מלשן, הוא מלשין על הבוסים שלו, הוא מלשין על עצמו, הוא מלשין על חברים שלו, הוא מלשין על דברים שהוא רואה, גדולים וקטנים כאחד. הוא מנסה תמיד להישאר נאמן לעצמו ולמשפחה שלו אבל סוטה מהחוקים שהוא קובע לעצמו כל פעם מחדש, לווא דווקא בגלל שהוא מאמין במה שהוא עושה, אלא יותר בגלל שלא תמיד הוא שולט בעצמו ובמעשים שלו או אפילו במילים שיוצאות לו מהפה.

 

מארק ויטאקר הוא מאט דיימון, לא תפקיד חייו, תמיד כשנותנים לשחקן מוכר להיכנס לדמות שכל כך שונה מהדמויות שבדרך כלל הוא משחק זה תמיד נותן תוצאה אחרת ממה שהצופים מצפים. ראינו את זה אצל כריסטיאן סלייטר ב"הוא היה איש שקט" וראינו את זה גם אצל ז'אן קלוד ואן דאם ב"JCVD" ואצל עוד כמה שחקנים שאין לי כוח לחשוב עליהם כרגע. אז אצל מאט דיימון זה עובד, להיכנס לדמות מקריחה עם כרס ושפם, דמות שחופרת בעיקר לעצמה אבל שואבת את כל דמויות המשנה לסחרור. הקטע הכי מצחיק שכל הסרט הזה מבוסס על ספר של עיתונאי חוקר של הטיימס הניו-יורקי, סיפורה של חפרפרת של ה-FBI שהיא במקרה גם דמות מאוד מוערכת על ידי הקולגות שלה במפעל לייצור תוספי מזון או אנזימים או מרכיבים חיוניים בכל דבר אוכל בעולם (כמעט), החפרפרת הזו הולכת נגד כל המוסכמות, גם המוסכמות שהיא קובעת לעצמה, ופשוט זורמת בלי באמת לתת תשובות ישירות לעולם.

 

 

יש דברים שרשומים בספרים שאף פעם לא מצליחים להגיע אל המסך הגדול, את הספר לא קראתי, אבל אני מאמין שמה שסטיבן סודרברג ניסה לעשות בסרט "המודיע" ראינו בעבר בסרט של ניקולס קייג', להראות איך דימיון של סופר קודח יכול לבוא אל המסך הגדול בצורה יותר טובה, אני רוצה להאמין שהוא עשה את זה יותר טוב בהרבה מסדרת סרטי "הארי פוטר", אבל את אדון דיימון שרגילים בדרך כלל לראות בקומדיות פשע קטנות יחסית (עם כל הכבוד בעולם שאפשר לתת לג'ייסון בורן) לא ראיתי בסרט אחר משחק ככה, גם לא ב"אינוויקטוס" וגם לא במקומות אחרים. הוא התבגר, הוא כבר לא הבן זוג של אדון פרצוף תחת (ויסלחו לי אוהבי בן אפלק) מלפני עשור לערך ("וויל האנטינג"), כיף לראות אותו מדבר לעצמו, מדדה לו מצד לצד כאילו הוא גברת שמנה מחזיקה סלים. רק ימים יגידו אם הבחירות סרטים שלו טובות, בינתיים טעויות הוא לא עשה יותר מדי, גם אם לפעמים העלילה של הסרט על פניה סופרה בעבר זה לא אומר שסרט לא יכול לצאת אחר.

 

 

מי ומי? מאט דיימון, מלאני לינסקי, פרנק וולקר, סקוט באקולה, פאון אוסוולט, ג'ו מק'הייל, תומס וילסון

  

טריילר

  

נכתב על ידי , 8/4/2010 15:17   בקטגוריות קולנוע, ביקורת, דרמה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)