לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2010

הישרדות, עונה 20, פרק 8 - ביקורת


 

פרק לתפארת תמיד ראוי לקבל הקדמה, ואחרי שאתה רואה אותו אתה מאוד מחכה לפרק הבא בתור אחריו כי ממש לא בא לך לחכות עוד שבוע כדי לראות את מה שמתוכנן הלאה. זה היה פרק בו רואים איך שבט אחד מתחיל להתדרדר, איך בריתות שלו מתחילות להתפורר, איך אנשים לא מודעים לטעויות שלהם ואיך מהלכים של שחקנים חלשים יחסית יכולים להתחיל לסובב את התמונה כולה.

 

פעם קראתי באיזו תגובה לכתבה על הישרדות שראסל אוהב כאוס, הוא אוהב שהשבט שלו מפוזר לכל עבר ואף אחד לא באמת יודע מה קורה, הוא אוהב שהחיים בשבט קשים עד מצב של בלתי נסבלים והוא גם נהנה מזה יותר במקום לשרוץ במלון 5 קומות, לשחצן הקטן הזה יש אגו יותר גדול מכל דמות בריאליטי שאי פעם צפיתי בה ואני מסוגל להבין למה יש כל כך הרבה אנשים שמתמרמרים עליו, על דרך המשחק שלו, על הלכלוך שהוא לא כל כך טורח להחביא ויותר מהכול אני גם מבין ששונאים אותו בגלל צורת הדיבור שלו. אבל אי אפשר להתכחש לדבר אחד, מדובר באחד השחקנים הכי חכמים מבחינת משחק (רק המשחק החברתי גורם לו ליפול, השאלה אם זה שווה לא לזכות בפרס אלא רק לזכות בהתעניינות הקהל) שאני, לפחות, ראיתי. הוא שובר את השבט שלו לחתיכות וממצב בלתי אפשרי מצליח לגרום לדברים לזוז, הוא מדיח את רנדי על ידי החבאה של מצ'טה (סצנה שלא הראו בפרק המקורי - כולם מסתובבים על רנדי ומאשימים אותו שבגללו היא הלכה לאיבוד, דבר שהוביל להדחה שלו באותו הערב), מעיף את טייסון ואז את רוב ומצליח ליצור איזה בובה שהוא מנווט, והוא מודע לשבט שהוא מוביל לשום מקום כי הוא יודע שמבחינתו בכאוס הוא עלול לשגשג יותר מאשר במשחק חברתי עם שבט של עשרה. ומה קורה כשמישהו מנסה לשחק על ראסל. בדרך כלל הבן אדם אמור ללכת אוטומט, הפרק הזה מבחינתי יצר תשובה לשאלה שהייתה היפוטתית (יחסית) מהעונה האחרונה והעונה הנוכחית, איך אפשר לנסות לשחק על ראסל, מה שזה יעלה לכם אחר כך זה סיפור אחר.

 

אחרי לכתו של רוב העניינים מעט מעורערים. קורטני וסנדרה מחוץ למשחק, ג'רי קנתה לעצמה היאחזות בשלישייה עם המהלך שלה, קואצ', היחיד שבפרק הקודם לא היה מסוגל אפילו ללכת עם ההחלטות שלו עד הסוף והצביע כמו שפן קטן לקורטני (וזרק את הקול שלו במודע ואיבד אמינות בעיני חבריו לשבט ונהג כילד פזיז שלא חושב על דברים לפני שהוא עושה אותם), קואצ' הזה מבין עד כמה השבט שלהם עומד ליפול ולא לקום יותר ומתחיל מהצד שלו להתחנן למיזוג, הוא מודע לכמות הכוח שראסל צבר לעצמו בפרקים/ימים האחרונים, והוא מתחיל לחשוב על לעשות מהלך. להפיל את הענק הגמדי לפני שהגמד ידרוך גם עליו. בתחילת הפרק קואצ' לבד במסע הצלב שלו נגד מי שהוא קורא לו בריון.

 

שבט הגיבורים בפרק האחרון זכה בכל התחרויות וגם קיבל רמז לאליל חסינות, הם נותרו רק חמישה והם גם מתחילים להריח את האיחוד. אחרי הסכמה משותפת למצוא את הפסלון לטובת חמישתם, הם חיים להם בשלוותא בשבט שלהם שמרגיש מפוטם מהזכיות האחרונות, הם צוחקים, נחים, נהנים ולא מתכננים. רק ג'יי טי הולך לטייל. בדרך בקרחת היער הוא מוצא את הפסלון ומתחיל להיעלם כדי שאנשים לא ישימו לב מה באמת קרה כאן. אמנדה שיש לה משיכה מיוחדת לאנשים שמוצאים את הפסלונים בעונה הזו (ראו מקרה תום, הסטאש ברגל וההלשנה שלה עליו לכולם) תופסת אותו על חם שניות אחרי מעשה, הוא מבין שאין לו איך להתחמק וישר מספר לכולם. קנדיס ואמנדה מתחילות להבין שעם כל ההפכות שלו "ילד הזהב" שנקרא ג'יי טי כבר לקח עונה אחת בהליכה נגד אסטרטגיות שעל פניהן היו יותר חזקות ממנו, ובעונה הזו הוא כל כך הפכפך שאין להאמין לשום מילה שיוצאת לו מהפה.

 

שבט הנבלים ארוז כולו ומוכן למיזוג, רואים ארוחה מחכה, מחוייכים לעצמם, מתכננים את המשך האוויר לנשימה שיש להם במשחק, הכרזה קלה מטעם ג'ף והם מתחילים להשתנק ולבלוע אוויר. אין מיזוג ולא נעליים. רק הפסד ידוע מראש, רוב הלך והשבט מתפרק, כל שבט הגיבורים בלי יוצא מהכלל משער שיש ברית נשים שמדיחה את כולם ושקואצ' וראסל אמורים להיות בדרך החוצה, אף אחד שם לא מכיר את ראסל ורק זוכרים את פרוואטי מתפקדת בעונות הקודמות (שבט נשים בראשותה שהביא לכמה מהמהלכים היותר גאוניים בהיסטוריה של הישרדות). ג'יי טי כבר מתכנן קדימה על ההתחלה ושולח נשיקות באוויר לראסל שיחזיק מעמד, הוא מתכנן על השלב הבא שלו במשחק ומכין את הקרקע, ראסל מפריח נשיקות בחזרה כי הוא יודע שאם יש לו כבר זוכה אחת ממין נקבה בכיס אז אולי כדאי לו גם זוכה ממין זכר, ראסל משחק על ג'יי טי בלי שהוא אפילו יודע את זה.

 

סנדרה מצד אחד בעייתית בסתר, זה אומר שהיא בעצם לא מתוכננת יותר מדי במהלכים שלה אבל איכשהוא תמיד דברים מצליחים לקרות לה בתוצאה כמו שהיא רוצה, גם אם התהליך שלה לא ברור התוצאה הסופית מוצלחת. היא משתמשת באשמה שמטילה עליה ג'רי בכך שהיא וקורטני במו ידיהם הרסו לשבט את האפשרות לנצח במשימת החסינות וגם בגלל שהם לא השתתפו במשימת הפרס השבט הפסיד גם מהנקודת מבט של ההפסד הבא הצפוי. האשמה מוצדקת ולא מוצדקת יחדיו. סנדרה מתחילה לתכנן על האימפוטנציה וחוסר היכולת לעמוד מאחורי הבטחות של קואצ' וממרמרת את ראסל לכיוונו. כמובן שאחרי המשימה וחוסר יכולת תפקודית לחלוטין של סנדרה וקורטני שגרמה לתבוסה מושלמת (למרות שהיה ניצוץ של פייט מצד קואצ') ראסל מתחיל לפקפק בכוונות שלו לגבי קואצ', שאולי לא כדאי לו להקשיב לסנדרה ולהסתובב על החבר של ג'רי. התכנון הוא פשוט, ראסל ושלוש נשותיו יקשיב לסנדרה וקורטני וייתנו לקואצ' ללכת הביתה, דניאל נואמת לו את נאום הבוא נשמור שחקנים חזקים במשחק כדי שתהיה לנו אפשרות להתקדם קדימה, ראסל בהתחלה תוסס, לאחר מכן נרגע ובסוף זורם איתה ומתחיל לתכנן על קורטני, התירוץ שהוא נותן לעצמו הוא קל מדי, את קואצ' הוא יכול להעיף בכל זמן. מצד שני פרוואטי ודניאל לא אוהבות חוסר החלטיות וזנחות את נאמנותן לראסל, אין ספק שהדבר יעלה להן בכמה עבירות בפרק 9 אל מול הגמד אבל מהצד שלהן הן שיחקו אותה ולא שיחקו אותה, הן שיחקו לידי החליל של סנדרה שמצליחה להמשיך לזרום מתחת לרדאר בצורה לא ממש ברורה, אבל זה עובד לה, ורק על זה מגיע לה קרדיט, לפחות עד שראסל יבין מה קורה.

 

איך עובדים על ראסל? חוק מספר אחד פשוט, לגרום לו להאמין בלי שום צל של ספק שאתה איתו, חוק מספר שתיים לא לגרום לו לחשוד, חוק מספר שלוש טיפה יותר מסובך, אתה צריך להחזיק עצמך מאוד גם במועצת שבט ולא לרמוז מה הולך לקרות. חוק מספר חמש מדבר על ניצול משאבים, אז תמיד צריך לשחק עם הקלפים שיש במשחק, ולי עדיין לא ברור מה בדיוק גרם לצמד חמד פרוואטי ודניאל לצאת על קואצ', אולי מצב "ברית נשים" מתחיל לתפוס תאוצה? רק פרקים יגידו.

 

עף למרות האגו

  

 

קואצ' היה שחקן בעייתי, הוא היה נאמן לעצמו בראש, בליבו לאחרים הנאמנים לו ובגופו אל המשחק. הוא הלך כי הוא לא ידע לשחק, הוא שנא כל רגע את הצד התחמנותי שהישרדות משדרת, הוא רצה לשחק במשחק של אבירים בזמן שכולם מסביבו הם חבורה של נחשים, הוא היה טוב מדי למשחק הזה, חלוש מדי למשחקים. למרות שמצד אחד ההעפה שלו סובבה כמה דברים בשבט, דברים שאנחנו עדיין לא יודעים ויכולים רק לנחש, פרומו "המהלכים הכי מטומטמים של הישרדות" ששמו לנו על הפרק הבא שאמור להיות הפרק שבו הולך להיות המהלך הכי מטומטם של הישרדות. שבט הגיבורים מתכנן להעביר את אליל החסינות לראסל וככה להבטיח לעצמם שהוא יהיה איתם בהמשך. הם לא יודעים מה הם עושים ויהיה מעניין מאוד לראות מה איך הפרצוף של המתמודדים משבט הגיבורים נראה בזמן שהם רואים בטלוויזיה הביתית שלהם חצי שנה קדימה עד כמה מטומטמים הם יצאו. 

נכתב על ידי , 9/4/2010 16:46   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, SURVIVOR  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)