לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2010

שרלוק הולמס (Sherlock Holmes) עפ"י גיא ריצ'י - ביקורת


 

 

אני לא זוכר יותר מדי את הספרים של שרלוק הולמס, תמיד מצאתי אותם פשוטים מדי, חידות בלשיות - נו באמת, אותי זה אף פעם לא עניין. זכרתי שיש דמות כזו שנקראת שרלוק הולמס, שהיה לו את העוזר שלו ווטסון ואם אני לא טועה גם היה לו כלב. אני זוכר שהוא גם היה בלש שהיה פותר תעלומות בדרך ייחודית שאחרים לא היו פותרים. שהיה לו הרבה אויבים ושהוא היה משתמש במילה "אלמנטרי" המון.

 

ואז בא גיא ריצ'י ולקח את מושכות העלילה, הביא לנו את סיפורו של שרלוק הולמס אל המסך הגדול ולא במסגרת מיני סדרה מעאפנה של הולמרק. הדבר היחיד שהוא שכח זה להשתמש במילה אלמנטרי. אלמנטרי זה בסיסי, שרלוק היה משתמש במושג הזה כדי להבהיר כמה דברים שנראים כל כך מפותלים וכל כך בלתי פתירים יכולים להיות כל כך בסיסיים. אם אתם רוצים הסבר יותר פשוט על מה זה בסיסי אז מצורף במיוחד הקליפ של רקפת וכלנית (למי שלא מכיר ולא נכח יותר מדי בטלוויזיה של תחילת שנות ה-90 תכירו - הקומדי סטור במיטבם).

 

 

ומה לגבי הסרט של גיא ריצ'י, הוא יצר עלילה כל כך שונה מהספרות שאחריה מעולם לא עקבתי ולעולם לא ניתנה לי האפשרות לעקוב אחריה יותר מדי. הוא סרט שצריך להתרכז בו ולמרות האווירה הקלילה שהוא משרה, כמו כל סרט של גיא ריצ'י הוא לא באמת סרט שאפשר לראות אותו בלי להתרכז. יש בו כל כך הרבה משתנים בעלילה שמתפתלים שאם אתם לא באמת מרוכזים עדיף פשוט להפסיק את הסרט. שווה לצפות בו לא בגלל שהוא מביא את סיפורו של הולמס ושל העוזר שלו ד"ר ווטסון, אלא יותר בגלל שהוא מעצים את הדמויות, בגלל שהוא הכניס להם אווירה של מיסטיקה ביחד עם דברים שלא רגילים בדרך כלל לראות על המסך הגדול. דמיינו לעצמכם שאין לכם אפשרות להריץ אחורה סצנה מסויימת שפספסתם ואתם רק רוצים להבין מה בדיוק קרה כאן, איך קרה כאן ולמה קרה כאן. דמיינו לעצמכם שבמיוחד בשבילכם צילמו כל סצנה מכמה זוויות מגניבות, ואז קודם כל מנתחים לכם את הסצנה בקצב איטי ואחרי זה מראים איך הסצנה באמת יצאה. אני לא רוצה לתת את כל הקרדיט על הסרט הזה רק לצילום כי עם כל הכבוד לעלילה המרכזית שבאה לספר להם סיפור לילדים במעטפה אחרת זה סרט שהרבה יותר מהכול מעורר ציפיות גם בגלל השחקנים שלו, גם בגלל הבמאי שלו, גם בגלל האווירה שהוא משרה ובעיקר בגלל שתמיד כיף לראות סרט שמנסה להראות דברים שאחרים אף פעם לא הצליחו להראות כמו שצריך.

 

 

בקטנה על הסרט - תעלומה! אין פיתרון. על ההתחלה פוגשים באיש הרע, באיש הטוב, בלא נורא וגם בבחורה. פתאום הסרט רץ ואתה לא מצליח למצמץ.. וחוץ מזה להחזיק יותר משעתיים סרט שמבוסס על סיפור של מישהו אחר בלי יכולת נפשית לקום וללכת להשתין זה מסוג הסרטים שקונים אותי, גם אם במבחן התוצאה הם יוצאים רק מוצלחים, לא יותר.

 

מי ומי? רוברט דאוני ג'וניור, ריצ'ל מקאדמס, ג'וד לאו, מארק סטרונג, קלי ריילי, אדי מרסן, ג'יימס פוקס

 

טריילר

 

 

נכתב על ידי , 13/4/2010 19:40   בקטגוריות קולנוע, ביקורת, דרמה, ספרות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-12/6/2010 14:43




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)