לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2010

ספרטקוס - סוף עונה (מרד העבדים מתחיל-סיכום עונה)


מצד אחד

 

בטיאטוס

 

 

 

לניסטה בטיאטוס התחתן עם לוסי לולס (זינה), אחת שלא הצליחה להביא לו ילד שנים רבות. יש לו כוח וממון רב כלפי חוץ וחובות ונושים על צווארו מצד שני. פסגת השאיפות שלו זה להתקדם בתפקידיו עד שיגיע לרומא, ומשם השמיים הם הגבול. יש לו משרתים רבים ולאשתו יש עשרות נשים המשרתות אותה. בית בטיאטוס בעיקר מוכר על פי הדם שהוא מביא אל זירת הגלדיאטורים השכונתית לפחות פעם בשבוע. הגלדיאטורים שלו יודעים איך להילחם, איך לפצוע, איך לתת שואו ואיך לגרום לקהל לגמור מהנאה.

 

לניסטה בטיאטוס הוא איש של חזון. איש שיכול להיות אכזרי, אחד שבאם נוהג ברחמנות זה לרוב רק בגלל אילוצים כאלו או אחרים. הוא מקיף עצמו באנשים שעוזרים לתחמנות שטמועה בו לנשום ולהתקיים. ואז יום אחד נופל לידיו של בטיאטוס הישר מבין ידי צבאות רומא התרקי - ספרטקוס. אדם שיודע לעמוד על שלו גם אם יביאו מולו בזירה את מלאך המוות בכבודו ובעצמו. ספרטקוס נלקח היישר מזרועותיה של אשתו בזמן שנתם, אשתו נמכרה לסוחר סורי שלקח אותה לטיול מסביב לעולם. ספרטקוס שם לעצמו מטרה להימלט מעולם המוות אליו נקלע, בכל מחיר, עד אשר יתאחד בשנית עם אהובתו היחידה. בדרך הוא נלחם בשדים רבים ועושה את מלאכתו של השטן, הכול בשביל הסיכוי הקטן להמרות את פי האלים ולהשיג את מה שנלקח ממנו. ועל הדרך הוא נותן את השואו הכי גדול ברומא לקהל צמא דם..

 

לניסטה בטיאטוס מבטיח לשחק מספר אחד שלו שאם הוא יתנהג כמו שצריך הוא ידאג אישית לאתר את האהבה הנעדרת ולהחזירה הישר לזרועותיו של ספרטקוס הדומע. התוכנית עובדת והאישה חוזרת. בטיאטוס הוא נבל וכנבל הוא מורה לרצוח את האישה על הדרך רק בשביל לגרום לגיבור הטראגי של סיפור הטרגדיה שלו להפוך לרומן קיטשי מתקתק. האישה מתה. בהתחלה אין חשד אך לבסוף הסוד יוצא ואז הגיע פרק הסיום של העונה וגם אולי של סיום הסידרה. איך לצאת ממצב עבד להיות אדם חופשי.

 

או במילותיו של ספרטקוס - THERE IS ONLY ONE WAY - WE'LL KILL THEM ALL

 

מצד שני

 

אומוניאוס

 

 

 

דוקטורה אומוניאוס היה הגלדיאטור היחיד שאי פעם חי אחרי קרב מול תיאוקולס. הוא נפצע קשה בקרב וספג אינספור צלקות אך קיבל מעמד של כבוד בהיכל התהילה של גלדיאטורים לכל שארית ימי חייו. הוא נמכר לעבדות כמו כל עבד עד היום בו יזכה בחירותו.

 

דוקטורה אומוניאוס מאמן את כל הגלדיאטורים בבית בטיאטוס להיות הלוחמים הכי קשוחים והכי חזקים שיש. הוא מוציא מהם את כל האכזריות וגורם להם לשכוח פעם אחר פעם ממושג החירות עליו כל עבד חולם בסתרי נפשו.

 

דוקטורה אומוניאוס מסתובב עם שוט שחור ומצליף בגלדיאטורים סוררים. יש לו הרבה תשומת לב מצד הדומינוס בטיאטוס והוא לעולם לא מנצל את כוחו ואת מידת ההשפעה שלו, גם אם הוא מודע לחוסר האנושיות שלעיתים שורר בבית בטיאטוס.

 

דוקטורה אומוניאוס מתחיל להריח את החירות שלו ביום בו בטיאטוס מתחיל לזוז משבצת אחת קדימה לעבר זירת החלומות שלו - רומא.

 

דוקטורה אומוניאוס בפרק סוף העונה נראה כדבר היחיד שעלול באמת למנוע ממרד העבדים המפורסם מימי רומא העתיקה להגיע למטרתו - מוות לבית בטיאטוס.

 

מצד שלישי

 

קריקסוס

 

 

 

קריקסוס הוא אלוף קפואה, הוא היה אלוף שנים רבות והיה נשאר אלוף קפואה אלמלא ספרטקוס שמתחילת העונה נמצא לו בגרון כמו עצם.

 

קריקסוס אלוף קפואה (לשעבר) דופק אשת איש, הוא מזיין את לוסי לולס מהצד כשבעל הבית בטיאטוס לא שם לב. הוא מאוהב בשפחה ניבייה ועושה גם אותה מהצד.

 

קריקסוס אלוף קפואה הוא מלך בעולם שלו, הוא לעולם לא האמין למושג חירות ותמיד חשב שכגלדיאטור הגורל שלו כעבד זה גורלו, והוא חיבק את אהדת הקהל לדם בחום. ואז הגיעה אהבה, ובפרק סיום העונה זה הדבר היחיד שיכול לגרום לו לזנוח תקוותו להיות אלוף קפואה ולהתחיל לעשות משהו קצת יותר נורמלי עם החיים שלו, להרוויח חירותו וזכות באהבתה של ניבייה קצוצת השיער.

 

קריקסוס אלוף קפואה הוא באמת גלדיאטור למופת. אין אחד שרואה בו כישלון, גם אם לעיתים זוכרים רק את העבר הקרוב ולא את העבר הרחוק.

 

קריקסוס הוא הקו המקשר בין איחוד מרד העבדים לבין נפילתו. מדהים לראות איך ב-13 פרקים בלבד נוצרה מערכת שנאה ותלות שמתחלפת כל כך הרבה פעמים מתחילתה ועד קיצה המר והצפוי בו קרב עד המוות מסופר בחלקים-חלקים, כאשר אט אט מגלים עוד טפחים מהעלילה ורואים את אחת הסדרות הכי חזקות ב-2010 אל הטלוויזיה ומבחינתי גם הצליחו ליצור היסטוריה, דם ואלימות ודם וחול. ישר אל המסך הקטן.

 

מצד רביעי

 

ספרטקוס

 

 

הסידרה התחילה עם דם מחוץ לזירה ומסתיימת עם דם מחוץ לזירה. בין לבין, לאורך 11 פרקים, היו בה את קטעי הקרבות הכי טובים שאי פעם הובאו אל המסך הקטן. ערוץ STARZ, ג'סי וורן שביים וסטיבן דה נייט שיצר הביאו סידרה ויצרו ממנה מפלצת ועל הדרך קנו את אהדתם של מיליונים ברחבי העולם.

 

ספרטקוס "הכלב התרקי" הוא מפלצת שלא ניתן לאלף, הוא אולי מלך בזירה אבל הוא חיה מלאת שינאה שעדיף להרדים בטרם תנשך את בעליה (כך מגדיר אותו הלגאטוס הרומאי, דארקן ראהל {סליחה, טעיתי בסדרה, לא בשחקן}).

 

ספרטקוס, פרק אחרי פרק, הצליח לדלות את מלוא תשומת הלב כגיבור הכי טרגי שיש. את אדיפוס הוא כבר לקח בהליכה, עונה שנייה בדרך? אין לדעת. 

 

והדם - גלונים. יש לקולנוע מה ללמוד, וזה עוד מסדרה שמבוססת על אירועים אמיתיים. החלק שאני הכי אוהב בה בכל תחילת פרק זה שיש אזהרה המזהירה מפני דם ואלימות שעלולים להפחיד את מי שלא יכול לצפות, לי זה רק גורם להמשיך לראות.

 

הפרק האחרון בנוי לתפארת, דם ועוד קצת דם, קפיצה כמו של ספרטקוס לא ראיתי הרבה זמן. נא לשים לב, לפרק הזה יש את השיא שמביא את סיפורה של סוף העונה - כשבית בטיאטוס נופל התפקידים מתחלפים ואוהבי הדם הניגר שזעקות השמחה שלהם מחלחלות בדרך כלל לאוזני הגלדיאטורים, דווקא אלו הם שמוכניסים אל הזירה. הם אלו שסוף סוף מרגישים איך ההרגשה כשחרב חותכת לך את הנשמה.

 

זה היה הפרק הכי טוב של הסידרה, ואני מאוד אצטער לדעת שזה היה הפרק האחרון שלה. הפרק בו הגלדיאטור הופך לאדם.

 

ספוילר לעונה שנייה - "הצטרפו אליי, יחדיו נראה את רומא רועדת".

  

 

מי ומי? אנדי וייטפילד - ספרטקוס. ג'ון האנה, מנו בנט, פיטר מנשה, ניק טרבי, ויוה קטאנקה, קטרינה לואו, לוסי לולס.

 

טריילר לכל הסדרה

 

 

טריילר לפרק האחרון

 

נכתב על ידי , 22/4/2010 01:36   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, פנטזיה, פעולה, SPARTACUS  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)