לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2010

הישרדות, עונה 20, פרק 10- ביקורת




נתחיל מהסוף - פרוואטי היא גאון, אין שום ספק בעניין, כולם מסתובבים סביב האצבע שלה, גם כשהיא בחוץ היא לעולם לא נעלמת. יש  לה יועצים ובני ברית, יש לה שומרי סודות ויש לה מזדנבים. יש כאלו החוששים ממנה כי היא מהווה מין מלאך מוות מיתולוגי לכל מי ששיחק נגדה בהישרדות. מצד שני יש חכמים מעטים שמצטרפים אליה כי הם יודעים שהיא הסיכוי הכי טוב שלהם בגמר, לטובה או לרעה, גם בגלל שהיא כבר לקחה סיבוב אחד ושונאים אותה על כך, גם בגלל שהיא נהנית מעצמה ורבים שלא מסתנוורים ממנה, מהמהלכים שהיא עושה, מהטקטיקות שהיא נותנת ובכלבתיות שלעיתים קרובות היא נוהגת. גם אם היא יוצאת למלחמה ראש בראש היא בדרך כלל תמיד עוברת עוד שלב, והיא לא מדלגת היא פאקינג קופצת.

 

זה היה פרק דגול, פרק שהכיל את המיזוג המיוחל, את ההצטלבויות מהעבר, את האמונה באופי הטוב של בני אדם ואת האכזבה הנולדת מחוסר יכולת לקרוא את הנולד. האם הרעים הם באמת רעים? אז המיזוג הגיע וסנדרה היחידה שיכולה להתפלפ, סביר להניח שהיא הייתה סותמת את הפה שלה אם היא יודעת איך הפרק הזה הסתיים אבל במחשבה תחילה היא תחמן לא קטן הסנדרה הזאתי, ולא קצת. אני לאט לאט מתחיל להבין איך היא זכתה בעונה המקורית שלה, אני לא כל כך זוכר איך היא תפקדה בעונה שלה אבל אני כן מתחיל להבין למה היא ניצחה, גם אם אני לא כל בטוח בסיבות שהובילו אותה להביא כבר צ'ק אחד הביתה. היא מפגינה חוסר נאמנות לקלפי הגורל שחולקו לה עם אנשים שלא קל לה להסתדר איתם ומבחינתה היא לחלוטין צודקת. אם ה"טובים" היו מקשיבים לה מההתחלה (ורופרט ידע שהוא צריך להקשיב) הם היו ישר קופצים ראש קדימה ומפילים את ראסל, אבל אף אחד אצלם לא חושב קדימה.

 

קולבי, ג'יי טי ורופרט (למעט קנדיס ואמנדה) הם אנשים נאיביים ואוהבי אדם, הם מתקיימים ומתבוססים בבוץ של עצמם כשהם משחקים בשבט של חבורת אנמיים (למעט סרי שיצאה בינתיים הדבר היחיד שהיה מעניין בשבט וכבר לא שם, לא עוד) וקל להם לחלוף עוד שלב, אבל במשחק של הישרדות ובמיוחד בעונת אולסטארס (שלי אישית מוכיחה מפרק לפרק כמה היא העונה הכי טובה של הישרדות) לא מספיק שיהיה לכם ברית שמדיחה את מי שמחוצה לה מההתחלה, חייבים להיות קצת יותר מתוחכמים, צריך לעשות ברית בתוך הברית ועוד ברית מעליה ועדיין לא להיות נאמן לאף אחד חוץ מעצמך והמזל שנופל עליך בצורת אליל ירוק ומשנה מזלות. בעונה הכי מצופה של הישרדות שנים מי שייקח את המשחק בסופו של דבר צריך להיות הבן זונה הכי בר מזל בעולם, לא משנה מי ייקח, הוא חייב לשחק את המשחק בליגה שמעל השחקן המצוי, תחמנות זו כבר לא מילת גנאי והסדרה הזו נותנת את האסמתכא לכך שלהיות נבל זה לווא דווקא דבר מרושע (סוף סוף הטלוויזיה נותנת לגיטימציה ומשפיעה על הרבה מאוד אנשים וילדים רבים ביניהם כמה לשקר זה דבר חשוב, שגם אפשר להרוויח מזה כסף חוקי ועוד לגרום לכל העולם להתאהב בשקרים שלך בפריים טיים).

 

אהבתי את המשימת חסינות, אהבתי שפרוואטי באמת פתחה בפרק הזה את כל הקלפים ופתחה את הכול ויצרה בכוחות עצמה את גורם ההפתעה על פני כל הנוכחים (כולל ג'ף שכבר ראה הכול). במשימת חסינות נותרו שלושה לסיומת, קנדיס, פרוואטי ודניאל. קנדיס מזדנבת ונוטשת וצמד חמד מתחיל לדבר בינו לבין עצמו. עסקה נסגרת, לפרוואטי יש מטרה על החזה ואליל חסינות שאף אחד לא יודע עליו. לדניאל אין כלום מלבד סודות. דניאל מנצחת כי פרוואטי קונה את דניאל עמוק אל עבר קו הסיום ונותנת לה "חסינות עליי". התוכנית פשוטה, יש אליל בכיס ותמיד אפשר לזרום על הרגע ללטרפד לכולם (אבל לפאקינג כולם את התוכניות). ואז הגיע ראסל, שכשלא משתפים אותו בתוכניות הופך להיות אנמי יחסית למרות שכולם מדברים עליו. ה"טובים" לשעבר מתחילים לחשוב איך לצאת מהברוך, בתחילה קצת מדשדשים אבל אחרי זה מבינים שהם נתנו לשטן אפשרות להישאר עוד כמה שלבים במשחק. הנאיביות אצלם כל כך מבולבלת שקשה לך להבין אם הם רציניים בהתנהגות שלהם או שהם באמת כל כך טמבלים. אז הם עולים על ראסל ולניסיון מחליטים לתת לו עוד הזדמנות אחת אחרונה. תצביע לפרוואטי (ובינם לבינם מסכמים על ג'רי או סנדרה ורק רוצים לדעת שראסל איתם ושהוא לא נתן לה את האליל) ומשם נמשיך. ראסל משקר בגובה העיניים ומפליץ סיפור על החסינות האחרונה (הוא לא היה יכול להמציא סיפור יותר הזוי - "אני ופרוואטי שנינו קמנו והוצאנו אלילים". ראסל, באמת? ציפינו ליותר, אתה כן תחמן ואפילו סופר תחמן אבל כמה שאתה חושב שאתה מוביל היוצרות מתהפכים והמשחק הזה מאוד הפכפך. אני מקווה שתלמד להתנהג כראוי בהמשך, אחרי שרוב הלך והליגה של הגדולים התחילה - רוב מי שנשאר הוא שחקן ולא נמצא סתם בחסד אלא בזכות). ראסל, אחרי השקר בגובה העיניים מרגיש שהתוכנית שלו קורמת עור וגידים וישר בורח לפרוואטי ומספר-מדבר-ונותן לה את האליל. פרוואטי מתמוגגת מעצמה (אבל שחקנית נהדרת) וחייבת קצת זמן לחשוב. איך לטרפד לכולם את המשחק ועדיין לצאת מלכה.

 

הערות

  

- אהבתי את התקשורת של קורטני וקואצ', הם נראו במועצה כאילו יצאו לפני רגע מאורגייה ומתלחששים להם בצד ומתמוגגים מכל רגע.

  

- אמנדה משחקת על כל הכיוונים כל הזמן ואף אחד לא מסתכל, מאמינים לה או לא, היא שחקנית מצויינת והעונה הזו היא מוכיחה את זה שגם כשבטוחים שהיא משקרת להם בגובה העיניים היא מצליחה לעשות זאת בלי להניד עפעף, נוח לה לחלוף ועדיין להיות בלי מטרה, זה ייתן לה את המיליון אם היא תצליח להגיע לסוף עם אנשים שמספיק מושבעים שונאים.

  

- קנדיס לא ברורה, יש לה הרבה כבוד עצמי אבל מה עם קצת יותר יצר רע, יש לי הרגשה שהיא יכולה ליותר.

  

- רופרט הוא אחד האנשים הכי הזויים שקיימים בעולם הזה, בלי קשר להישרדות. אני בטוח לחלוטין שכולם על האי חייבים דאודורנט אבל הוא יותר. אני לא בטוח מה הוא עושה שם, הוא רוב הזמן נראה כאילו הוא מיואש מעצמו. הלו, זה לא אמור להיות סופר-הירו? 

  

- דניאל היא בת סוד ואולי לקחה את החסינות האישית הראשונה, אבל אנמית בפרק הזה היא יצאה ולו רק שהעריכה המגמתית לא הראתה אותה יותר מדי מתפעלת.

  

- קולבי חייב להספיק להיות מופתע שעובדים עליו בעיניים. את האמת גם ג'יי טי. פשוט ביזיון. קולבי גם חייב לפלוט דברים שניות לפני הצבעה, הוא כמעט הרס את כל המשחק על האלילים, אם פרוואטי הייתה מרגישה בטוחה היה נשאר אצלה אליל, אם לא שניים והייתה מאבדת את ג'רי. מצב קשה אבל התועלת שבו הייתה מביאה אותה כמעט לגמר, אם לא כבר לשם. בסוף הסוף נראה אחרת.

  

- את ג'רי הראו קצת בסוף הפרק, איך שהצילו לה את התחת והחיוך הלא מבין מאיך המשחק הזה קפץ לה כמה ליגות מעל הראש. חוץ מזה היא נגררת, אמנם בברית השולטת (אחרונה בתור בתוכה, אך מדובר בברית שולטת רק בגלל שעדיין נראה לי שלא נוצרה ברית אחת לסיום) אבל יש לי הרגשה שאנחנו נשמע ממנה עוד, הפרק הזה הציל לה את התחת ועל כך כל הקרדיט לפרוואטי.

 

באחת המועצות הכי נהדרות שאי פעם נראו, ולו רק בגלל הסיום שלה, שני אלילים והדחה אחת נסערת. לא רק ש"הטובים" אכלו את הכובע, גם היה להם הבעות פנים מתחלפות בפחות משנייה וחצי. רגע אחד ג'ף אומר - "למי שיש אליל...." שנייה אחרי זה כולם נושאים מבט אל עבר פרוואטי, היא מתחילה להרצות על כך שהיא תאכל כמה בננות שהיא רוצה כי זה משחק חדש לגמרי, מוציאה אליל אחד; ראסל שמח, רופרט מבסוט, קולבי זורח, ג'יי טי פורח, אמנדה מחזיקה אצבעות שגם הצליחה לעבוד על פרוואטי להיפטר מאליל שלא ישמש אותה לכלום וגם קונה אותה לצידה עד הפעם הבאה לפחות. אחרי שנייה וחצי אליל שני צץ לה מהתיק, ראסל מקלח את ראשו אך עדיין זורח, לרופרט יורדת הבעת הכלומניקיות מבפניו ומתחלפת במבוכה ידועה מראש של "עשינו את המהלך הכי מטומטם בהישרדות אי פעם". אמנדה נרגעת כי גם אין אלילים יותר וגם שניים בוזבזו על מועצה אחת. פרוואטי היא גאון, במקום להתעסק במחשבות על פיצול קולות, או על ג'יימס שהיה לו שני אלילים ביד וברח עם שניהם החוצה, או אפילו בלהתעסק בלא לספר את האמת על הברית שלה ושל ראסל שהובילה את הברית שלה קדימה במשחק - והברית שלהם היא אחת הבריתות הכי מעניינות אי פעם בהישרדות, פרוואטי הזו בשלווה וברוגע מערערת לכולם את המשחק. מרסקת את הטובים, קונה לה עוד יותר את ג'רי ואפילו קצת את סנדרה. הדבר היחיד שיכול לבוא לה לא טוב זה ראסל, אבל על השאלה הזו אין עדיין תשובה. רק ימים יגידו.

 

ומה לגבי ג'יי טי? בסיבוב הזה אין עוד מיליון

 

 

ג'יי טי מתחיל להבין שכשמשחקים עליך באולסטארס זה לא כמו לשחק עליך בעונה רגילה, לפעמים עדיף לך להיות קצת פחות לוקח סיכונים גדולים מדי, ולא למסור משהו שאמור להציל לך עתידית לשבט של השכן, השכן רוצה רק לדפוק אותך, וכן, תמיד יש סיבה (בייחוד באולסטאר) שנבל שייך לשבט של נבלים. נשארו רק עוד שתי זוכות שעלולות לקחת בסוף את הכסף בשנית. לג'יי טי הייתה אחלה אסטרטגיה העונה, אם הוא לא היה רושם לראסל מכתב אהבה היה לו סיכוי אמיתי להגיע לגמר וחבל, כי רק עכשיו המשחק האמיתי מתחיל.

נכתב על ידי , 24/4/2010 22:22   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, SURVIVOR  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-25/4/2010 12:19




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)