לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2010

{הפאלטה השנתית של "דה רוק"} - פיית השיניים (tooth fairy) - ביקורת


 

אם ארנולד שוורצנגר היה זונח את חלומות הפוליטיקה שלו וחוזר לשחק בקולנוע, לא רק סתם בקולנוע, אלה בז'אנר היחיד שאף אחד לא יבין מה עושה שם, איך קהל המעריצים היה מגיב? רגע, היינו שם כבר, הוא שיחק בשליחות קטלנית הלפני אחרון, גם באחרון בעצם הוא היה בובה, הוא בעצם גם חזר או יותר נכון חוזר בסרט החדש של סילבסטר סטאלונה ושות'. אבל לא לכך התכוונתי, התכוונתי לאיך קהל הצופים היה מגיב אם השחקן הזה היה הולך לשחק בז'אנר שלא מתאים לו, קחו לדוגמא את הסרט הפאלטה שלו שהוא ודני דה ויטו מביאים ילד לעולם. זה לא הייתה קומדיה זה היה סתם ניסיון פתטי ומגוחך בשנות ה-90 להיות מצחיק. עכשיו, בוא נשכח לרגע משוורצנגר ונעבור לשחקן אחר, בוא נגיד סתם ככה ג'וני דפ, ניתן לו לשחק בסרט רומנטי וקיטשי בלי שום מטרה, אחד שסתם ייכנס לרפרטואר שלו ולא יחמיא לו יותר מדי. סתם עוד סרט, ועוד בלי טים ברטון, איך קהל המעריצים יגיב? בוא ניקח עוד שחקן, הפעם סתם בוא נניח, רק נניח, שז'אן קלוד ואן דאם יחליט ללכת לשחק בדרמה היסטורית בלי מכות, אפילו לא מעט, גיחוך זה יעלה על שפתיהם של המעריצים - חופשי.

 

אז למה בעצם אני נותן את הדוגמאות האלה כאן ועכשיו - קחו כוכב WWE מהעבר שעבר לקולנוע ויצר לעצמו וואחד שם בסרטי פעולה שרצים לך קדימה מול העיניים, קוראים לו דה רוק, אפילו אם אתם רוצים אז קווין ג'ונסון, קחו ממנו את האפשרות רק ללכת מכות לאורך כל העלילה של הסרט, שמסתבר שזה הדבר היחיד שעושה לו טוב לקריירה כי לשחק הוא לא ממש יודע, תנו לו אפשרות לשחק בקומדייה מטומטמת עם טוויסט על סרט פנטזיה. תנו לו כינוי חזק, אפילו "פיית השיניים" תופס, תנו לו את האפשרות להראות עצמו ככוכב הוקי מהעבר שמתדרדר עם השנים והופך להיות כל כך ממורמר מימי התהילה שלו שחלפו מבלי לשוב, עד כדי כך שהוא לא סותם את הפה והורס לילדים את המיתוס שלהם על חלומות ופנטזיות שיש רק לילדים שעדיין מאמינים בקסם, בסנטה קלאוס או אפילו בפיית השיניים. הוא כל הזמן נותן להם דוגמאות כמה חלומות זה דבר שהולך ולא חוזר ושתמיד יהיה מישהו שיותר טוב ממך במשהו אחר. עכשיו תנו לו גם קצת תקציב ותגיד לו שישחק קומדיה. מצליח בתור שחקן לעשות את זה? ממש ממש לא. הוא נראה כל כך לא מציאותי בסרט האחרון של מייקל לאמבק שאני מרחם על מי שנותן מצידו יד ונתן לשחקן שכל כך טוב במה שהוא עושה במסגרת ז'אנר פעולה ופשוט הרס לו את הכול. דה רוק הוא שחקן טוב רק אם הוא רץ אחרי מישהו עם חרב, או מפוצץ מישהו במכות בזירה, או אפילו רודף אחריו עם מכונית. אם נותנים לו לשחק בדרמה-קומדיה או אפילו סרט ילדים מצועצע שלא מתרומם יותר מדי הוא עושה לדה רוק עוול, ראיתם את החידוש בשנה שעברה למרדף אחרי ההר הקסום (או משהו דומה), אתם מבינים בדיוק למה אני מתכוון. שחקן מתאים לטייפקאסט ספציפי ונדירים שחקנים שיכולים לחלוש על הרבה מקצועות.

 

 

ומה על הסרט "פיית השיניים"? נוציא את דה רוק מהמשווא - סרט ילדים מעולה, מזכיר אפילו קצת את "מותק הילדים התכווצו". נכניס אותו בחזרה למשוואה ונקבל סרט חביב שזורם ואפילו משעשע, יכולות המשחק טורפדו ונוצרה סיטואציה מאוד נחמדה של סרט שמגיע אל הקהל בזכות שחקן עם שם ואף אחד לא ירצה לראות עוד סרטים שלו בעתיד בגלל שהוא פשוט שם לעצמו רגל. מילה לסיום - אדון גו'נסון - תזיז את התחת ותלמד ותשכיל. אתה לא יודע לשחק, אתה כל כך מאולץ, ועוד בקומדיות לא צריך לחייך כמו שאת חייכת בסרט הזה, סתם גרמת למיתוס על "פיית השיניים" שאף אחד עד היום לא לקח אותו קדימה ויצר ממנו סרט והרסת אותו קצת, רק קצת, עדיין יש לך עתיד, אבל תזנח את ז'אנר הילדים, הוא לא עושה לך כל כך טוב.

 

בתור סרט - שווה, בתור שחקן ראשי - פאלטה ובתור משהו שאפשר לשים לילדים על המסך הקטן ולראות אותם נהנים מכל רגע (ועדיין מדובר בילדים או מתחת לגיל 12 או עם רמת משכל נמוכה מ-300).

 

מי ומי? דוויין (דה רוק) ג'ונסון, אשלי ג'אד, ג'ולי אנדרוס, ברנדון טי ג'קסון, בילי קריסטל, ראיין שקלר, אלכס פריס

  

טריילר

  

נכתב על ידי , 25/4/2010 14:19   בקטגוריות קולנוע, ביקורת, פנטזיה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)