לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2010

רובין הוד/ROBIN HOOD (הסיפור האמיתי) - ביקורת


 

מישהו יודע מה הסיפור האמיתי של רובין הוד? הוא היה רובין מלוקסלי במקור? הוא היה רובין מלונגסדייל? אולי הוא היה בכלל רובין מיורק? רובין מפראג? ממאדים? מטיז'נ'אבי? מה עומד מאחורי הסיפור האמיתי של הדמות הכי מפורסמת מהמאה ה-13? הדמות שהכי מקורבת למלך ריצ'רד לב הארי ומסעות הצלב שלו לירושלים והסביבה הגיעה בשנית אל המסך הגדול ב-2010 והוכיחה שלאף אחד אין באמת את הפיתרון האמיתי לסיפור ידוע מראש של "גונב מעשירים-נותן לעניים". קווין קוסטנר סיפר את הסיפור הזה בשנות ה-90, המסך הקטן סיפר את הסיפור הזה במשך 3 עונות בין באמצע שנות ה-2000, ועכשיו הגיעו תורו של רידלי סקוט לנסות. למה שלא ינסה, סוף סוף אחרי כמה שנים תפלות של קולנוע שלא מניב רווחים ישנה התעוררות בכמות האנשים שמשלמים על פופקורן וקולה ב-50 ש"ח (וזה מבלי לדבר על מחיר הכרטיס) וזה עוד מבלי להישאר בבית ובלחיצת כפתור אחת להוריד אותו מהרשת.

 

אז רידלי סקוט לקח את ראסל קרואו שמוכיח מסרט לסרט שהוא שחקן טוב שיודע להרים קהל, יודע לתת שואו, יודע לתת לשחקנים שלידו שיעורים במשחק ויודע לעודד אנשים אחרים להיות נבלים יותר טובים ממה שהם בדרך כלל. את האמת הצליח להם, מדובר בסרט מצויין, עשוי טוב, סוחף מספיק, עוזר לך לדחות את שלפוחית השתן בשעתיים ועשרים דקות ללא הפסקה מבלי באמת שיהיה לך חשק שהסרט ייגמר, ואפילו יותר מכך, הסרט באמת מספר סיפור מעניין, שמתחילתו ועד סופו ניכרת ההשקעה של המיליונים בניצבים ובאווירת ימי הביניים, מה שנקרא כספי המיסים בפעולה. אבל איך אפשר לבקר סרט מבלי לבקר אותו, יש כמה טרונות שאפשר להגיד על הסרט ובראשן אחת מאוד מרכזית, זה באמת הסיפור האמיתי של הפיכתו של רובין להוד? או שאלו סתם מחשבות שעברו על בריאן אלגלאנד בערב אחד מלא ביוהו הו הו ובקבוק רום?

 

 

הסרט "רובין הוד - הסיפור האמיתי" לא נוגע בכלל ואפילו לא לשנייה בסיפור של רובין הוד וחבר מרעיו השודדים שחולשים על יערות שרווד ואורבים לעוברי אורח עשירים בכדי לקחת להם את הממון ולחלק את כל כספי המיסים לכל מי שאין לו. הסרט גם לא נוגע בכלל במריבה האלמותית של רובין הוד עם השריף מנוטינגהם (שבסרט כן קיים אבל לא מורגש). נוגע בקטנה ברומן ההיסטורי של רובין וליידי מריון. והדבר הכי נוראי בסרט הוא שלא מרגישים יותר מדי את הדבר שבגללו רובין הוד הפך לרובין הוד מקצועי, חץ וקשת. לא משנה מי ניסה בעבר לספר את הסיפור הזה הדבר הכי ידוע על הוד הוא שאין אחר ששווה לו בשליטה בחצים. אבל אין הרבה מה לכעוס על סקוט-ראסל וחבר מרעיהם, הם לא באמת ניסו לספר את הסיפור המקורי, הם רק רצו לספר לקהל איך רובין הפך להיות פורע חוק אלמותי, אחד שבז למלך ג'ון, אחד שרוצה שכל בני האדם בנוטינגהאם, באנגליה ובכל העולם למען האמת יהיו חופשיים, אחד שנלחם למען הצדק והדבר הנכון ונלחם את מלחמתם של מי שפיהם מולא מים על ידי אנשים רעים שרק רוצים לשרת את הטיראניות של המלך הדיקטטור.

 

 

אז מה בעצם ניסה רידלי סקוט לעשות? להראות לנו שגם ראסל קרואו יכול להיות קווין קוסטנר אם הוא רוצה? להראות לנו שאם נותנים לו תקציב הוא יכול לעשות ממנו מפלצת? שהוא יכול בקלות להרוס מיתוס או לפחות לבנות מיתוס ולשדרג אותו יותר טוב מאחרים? את האמת הצליח לו ומגיע כל הקרדיט. הסרט מביא את סיפורו של צלף פשוט וחצוף אך כנה בשם רובין שמעביר את ימיו בשירותו של ריצ'רד לב הארי (לא שון קונרי הפעם) שנלחם את מלחמת אנגליה בצרפת, ובכל העולם הישן, מלחמת דת וכפירה בבולסי הצדפות. על הדרך (מפה ואילך ספוילרים, נא לעצור אם לא זורם לכם) המלך מת, כוח משימה מיוחד מורכב ונשלח עם הכתר של המלך המת לאנגליה. הכוח מותקף על הדרך על ידי בוגד כס המלוכה, רובין וחבר מרעיו נוכחים במקרה (נו באמת) בסיטואציה, מצילים את המצב ואת הכתר ומתחזים לחיילים המתים (שבמקרה התפקיד של רובין בעל האדמות נשמע לראסל קרואו תפור מאוד ולכן הוא לוקח את התפקיד על עצמו), נוסעים לאנגליה, מתקבלים על ידי בית המלוכה, מגיעים הביתה (לא שלהם, של המתים) ומתחילים לשתות משקה אלכוהולו שעשוי מדבש. כשהם שיכורים כלוט מתחיל הסיפור האמיתי שמספר את סיפורו של אחיו הפרנואיד של מלך אנגליה המת, קוראים לו ג'ון, הוא לא יודע מה הוא בעצם עושה ובנוסף גם דופק את הבת של מלך צרפת, הוא ממציא חוקים חדשים בממלכה כי הקופות של הבית התרוקנו כתוצאה ממלחמותיו המיותרות של לב הארי המת, ושולח חברים חדשים ללכת ולהביא מיסים שיעזרו לו לנוח על מיטתו בשלום. לרובין הסיפור לא מתאים יותר מדי והוא מחליט לעשות מעשה ולאחד את שורות אנגליה כנגד הטיראניות המתחוללת. על הדרך גם צרפת נכנסת לענייינים ואז המלחמה הופכת ממלחמת אזרחים למלחמה כלל איזורית. זה פלוס מינוס מינוס העלילה, יותר מזה עדיף לא לספר. אני יודע, לא נשמע משהו, אבל ת'כלס מדובר באחד מסרטי המלחמה היותר טובים שראיתי בתקופה האחרונה, מומלץ בחום. רק הערה לסיום - לא אהבתי את הכותרת של הסרט, אולי לא צריך לקרוא לו בכלל רובין הוד אלא סתם רובין.

 

מי ומי? ראסל קרואו , קייט בלאנשט , מרק סטרונג , מקס פון סידוב , וויליאם הארט , דני יוסטון

  

טריילר

  

נכתב על ידי , 16/5/2010 20:10   בקטגוריות קולנוע, ביקורת, דרמה, פעולה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פליקס ב-15/6/2010 13:07




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)