לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2010

כוכב נולד 8, אודישנים, פרק בונוס שני - ביקורת


100 אנשים עוברים שלב, מראים לנו רק 47 "כן" בסופו של דבר. על 53 אנשים שקיבלו צעיף אנחנו לעולם לא נדע מה עלה בגורלם, למרות שאין לדעת אם יפתיעו שבוע הבא, אני משום מה לא מאמין. את האמת; לסנן את ה-47 שהראו לנו לבערך 20 זה כבר יוצא מתוסבך, במיוחד שדווקא כן היו הרבה מאוד אנשים שכן נתנו אחלה שואו שיהיה מאוד עצוב לראות אותם עפים אחד אחרי השני בדרך להיכנס לעונה, ועוד יותר גרוע, אני די בטוח שחלקם, אחרי שהם יעברו, נתחיל לשאול שאלות קשות אם זה היה באמת שווה את זה, ואולי היה עדיף לקחת מתמודד אחר. אבל שבוע הבא עוד לא הגיע, אנחנו עדיין בשבוע הנוכחי. הביאו לנו פרק אודישנים נוסף, לסגירת הספירה הוסיפו לנו עוד שמינייה להיום, נתנו לנו עשר אודישנים מרוכזים אחד אחרי השני כשלכל אחד יש את הסיפור שלו, את הסטטיסטיקה קשה לנצח, 8 מתוך 10 זה ממוצע מאוד גבוה, זה היה צפוי, גם אתמול 8 (סליחה, מצב אור גלעדי בן ה-13 עדיין לא ברור) ובסה"כ השבוע נתנו פוש כדי לסגור לנו את המסגרת הראשונה של האודישנים. אז כשמראש נכנסים לכאלה אחוזים זה די צפוי להגיד שרוב מי שהופיע היום עובר (אם לא מחשיבים אודישנים בלאי שהריצו אותם 10 שניות וחצי וחשבו שהם עוזרים לנו להבין עד כמה מצחיק הדבר), ומי שלא עובר - ידוע מראש.

 

1 - עם פתיח כזה קשה להתווכח, 1905 וביאליק, 1977 וארצי, 2010 הגיע תורו של המאלתר, חיאל בוקריס, אין מה לפתוח סוף ידוע מראש אבל כשהוא נעמד כולו בטוח בעצמו וביכולתו לתת שואו זה היה כל כך ברור שהוא בא בשביל לעשות צחוקים, מה הוא חושב לעצמו? לעמוד ולשיר תוך כדי אלתור על שיר בלי לחן ובלי מילים, רק להסתכל על מה שרץ לך מול העיניים באותה השנייה ולהגיד "חליק, הם קולטים אותי", עשה להם מוק וון (מרגול מוכיחה אחת ולתמיד שעדיף לה להמשיך להמציא מילים ולא לנסות לדבוק במושגים בלעז אותם אינה יודעת איך לבטא). לא האמנתי שהוא המציא לעצמו סלוגן "אני כאן עומד על במה, אני הכוכב הנולד הבא". בא, לעשות מעצמו צחוק, עשה מעצמו צחוק, ועל הדרך הביתה זחל לו לאיט בהליכת ירח הצידה מקדמת הבמה החוצה לעולם מנוכר שלעולם לא יפסיק לזכור לו את הפאדיחה שהוא עשה כשהוא שר בלי באמת לשיר.

 

2 - ספיר הובר, עיין ערך "תגידי תודה ותלכי", עשתה להם תרגיל בועז מעודה, אין כמו לקחת שיר שבחור תימני לקח איתו את העונה ולעשות אותו שלך. בתחילת הדרך תוך כדי פרומו האודישן ראו את אימא עושה לה דימיון מודרך שתירגע, ביקשה יפה ונתנו לה להביא גם מלווה על גיטרה. התעלמה מהשופטים לחלוטין והתנהגה קצת פרימדונה, למזלה יש לה את כל הלגיטימציה להתנהג ככה, נתנה להם שואו שהיה כל כך חלק,  שהם לא האמינו שהיא לא צוחקת עליהם אז ביקשו ממנה לעצור, אחרי שהתעלמה מהקריאות לאורך שניות ארוכות עצרו אותה, עצרו לה את השיר, אמרה לה די כבר לשחצנות שבעוכרייך ולכי הביתה, כבר עברת, את סתם שורפת לנו זמן מסך יקר ויש לנו עוד כמה אנשים לבחון הערב חוץ ממך.

 

3 - יש יותר מדי אקוסטיקה באולפן השקוף, לכן כל מי שעולה לשיר שם לא בטוח נשמע כמו שהם חושבים שהוא נשמע, זה יוצר אווירה קצת הזויה על הקול של המתמודדים, אבל יש כאלה שזה דווקא עוזר להם, שבוע הבא זה סרט אחר כי אוירה אחרת לעולם לא תהיה כמו אווירה קיימת ואם שחר אלגרבלי חושב שלהיות נער מקהלה מראש העין זה זורם אז מה יהיה הלאה? היה לו קול באולםפן השקוף כי החלל הקטן הזה זורם לו בסדר עם הקול הענק, זה אולי הייתה אחת הסיבות העיקריות ללמה העבירו אותו, אולי בגלל האוקטבות שלו אבל יש מצב שזה בעיקר בגלל האקוסטיקה. "נשיר ברון" הוא נותן, ועל הדרך נותנים לו קונטרה במשפט קבוע - "אם לא הבנת - עברת".

 

4 - כפיר אוחיון הוא כל מה שעושה את מוג'דה לאישה, רק בגבר, וכמובן שאנחנו דנים רק בקול הצווחני שלו, לא האמנתי שביקשו ממנו לתת שיר אחר אחרי שהוא עשה להם מצב חוזליטו ומיקי מאוס ביחד על הליום כשהוא שר "כמה אני אוהב אותך", ועוד לא מספיק שעוד אמרו לו עוד שיר גם ביקשו את "ברצלונה, ברצלונה". לא הבנתי על מה ולמה העבירו, גם הם יש לו קול מאוד מיוחד זה לא עושה אותו עובר מצב סמסים, אני מאוד אתפלא אם שבוע הבא הוא ימשיך עוד שלב, כי מעצמו הוא אף פעם לא יצליח לנתק ובכל שיר שהוא כן ייתן, באם תינתן לו ההזדמנות, תמיד יישאר ממנו מצב - "לא חוזליטו, הרבה יותר על הליום מחוזליטו".

 

5 - כשהתחיל האודישן של אביחי לוין ציפיתי שהוא ייתן לנו שואו, שיעשה שיר שיהיה כיף אחרי זה לזמזם, שיהיה כיף להיזכר בשואו שלו כשנראה אם עוד אחד עבר רק בשביל לעוף שלב אחד אחרי. במקום לקחת את ההזדמנות הוא האמין בעצמו, לחלוטין, אבל לשיר הוא יישאר מאוד אותו דבר לכל אורך הדרך, גם הוא ישנה את השירה את סגנון השירה שלו הוא בחיים לא יצליח לשנות. את "נערת רוק" הוא לקח אבל אפילו לעמוד לצד ריקי גל בתור זמר ליווי היא לא הייתה נותנת לו, "אני מבחינתי, אני כבר בגמר", על סמך מה הוא אמר את זה לא ברור כי הוא כנראה לא שמע יותר מוזיקה בחיים שלו אם הוא חושב ככה, אז השופטים התווכחו עליו ואמרו שמכל הזמרים הגרועים אותו הם היו יכולים להמשיך ולשמוע שיר אחרי שיר, אבל זה לא עושה אותו פחות נעים לאוזן, אמרו לו לא פעם אחת, אמר יאללה, תנו הזדמנות וממש עשו אותו משא ומתן על זה שהוא יילך להיבא עשר אנשים שיגידו שהוא עובר מסך להשתתף בכוכב נולד, עכשיו זה לא פייר מה שהציעו לו כי כל מה שהוא היה צריך לעשות זה למצוא כמה אנשים ברחוב שרק רוצים שיפסיקו לצלם אותם וישר יגידו כן, כדי לצאת ידי חובה. אני לא מאמין, לא מאמין בכלל שאת השלב הבא הוא ייקח, סיכוי - קלוש, כל כך קלוש.

 

6 - אושרית מלכה ידעה מראש כשהיא באה לאודישן שהיא תעבור, אני לא מאמין שהיא התפלאה יותר מדי והיא הייתה הרבה יותר בהלם אם היא לא הייתה עוברת, "אמות עלייך ואשכשך בכנרת" אמרה לה הצנענייה, צביקה כבר לא ידע איפה לקבור את עצמו כי הוא עדיין לא פיצח מאיפה מרגול מעשירה את הלקסיקון שלה כל פעם מחדש. את "האישה של חיי" היא לקחה ועשתה הרבה יותר נעים באוזן מסתם ללכת לערב קריוקי בטברנה השכונתית. סיכויים לעבור גם את השלב הבא - חופשי. צדי קצת עיקם פרצוף כי לא אהב את הסטייל אבל לא היה לו במי להילחם, היא הייתה מצויינת ולא הייתה לו שום סיבה לא להעביר אותה הלאה.

 

7 - ממחלקה סגורה אחת למחלקה סגורה אחרת, להנרי כהן יש את כל הסיבות להיות מודע לעצמו, הוא קודם כל רופא, דבר שני הוא פסיכיאטר, דבר שלישי ברפרטואר שלו רשום זמר אופרה בדימוס, רק הוא היה יכול להגיד לשופטים "זה לא היה שיפוט אמיתי" אחרי שלא הצליחו לעצור אותו מלשיר את "אלוהיי" של אייל גולן עד הסוף, האם הוא הלך לבקש שיאזינו לו בשיא הרצינית ולא רק בארוחות חג. "התקופה במחלקה הסגורה עשתה את שלה אמר לו צביקה ובעט בו לכל הרוחות החוצה מהמסך הקטן.

 

8 - "אודישן בהפתעה" אחרון לעונה, אני מאמין שבשנה הבאה יהיו המון אנשים שסתם יעמדו אחד ליד השני ויתחילו לעשות  פאדיחות, רק שצביקה לא ייצא בפתאומיות מאחורי המסך בסטייל יהודה ברקן/דן שילון, אבל בשביל סתם להתסלבט על חבר או חברה זה אחלה רעיון, תחשבו על זה ככה  - סתם ללכת לאנשים שאתה לא מכיר ולהתחיל לשיר לה את הקטע הזה, יש בזה שוס קטן, גם אם הפאדיחה לא מקמצת את הנזק. הפעם על משבצת האודישן של מושון שלנו יושב (או יותר נכון עומד) לירון זוהר. המלאכיות כבר צועדות להן ועושות טונה של פוזות למצלמה, נעמדות ומושיטות לו את התיק צד שלהם כדי שינבור ולא ייתן להם להיכנס לקניון, על הדרך הם מתחילות לשיר לו בפתאומיות והוא היה כל כך נבוך שבעבודה הפריעו לו אבל זה זרם לטובתו כי נתנו לו הפסקה במקום לחכות עוד 8.5 שעות עד ההפסקה הבאה, לעשות אודישן בתוך קניון כשכל האנשים מסביבך יוצאים בדיוק מהחנויות עם שקיות בידיים ומסתכלים עליך בתימהון זה קצת פאדיחה, מילא אם היה קניון גדול אבל בקניון קטן כולם מכירים אותך, במיוחד אם זה קניון שכונתי יותר מהכול. היה לו קשה להתמודד וראו את זה, למזלו יש לו קול יפה והוא הצליח להתעלם מכל האנשים שמקודם נכנסו לקניון ולא התייחסו אליו, ועל ידי כך עבר, שבוע הבא יהיה לו יותר קל, כשהו יישב על השופטים בגובה העיניים, בלי שכולם מכירים אותו, לבד יהיה לו יותר קל, בליינד.

 

9 - חלי "די" נומדר שרה "כשאת בוכה את לא יפה" ושרה את זה יפה, היא נתנה לשיר הזה משמעויות אחרות בלי לנסות יותר מדי, וגם אם זייפה טיפה זה עדיין זייפה רק טיפה, חופשי הגיע לה לעבור, והעובדה שסוף סוף הגיעה חוצפנית שלא יודעת לשמוע לא מהשופטים רק הוסיפה לה ערך. על ההתחלה היא אמרה שהיא רוצה לראות אם הם יגידו לה לא, וכשרובם אמרו לה לא לבינתיים, תחזרי שנה הבאה ותמלאי לנו את המסך שבוע הבא כיוווצה מעט את עיניה ואמרה להם נראה לכם שאני אמתין שנה עכשיו, אין מצב (ורק לי זה נראה או שכבר ראינו אותה עומדת בתור באחד מהפרקים הראשונים של האודישנים), רק צדי יצא מוקסם, מרגול אמנם אמרה לה משפט צדי (על יד) אבל בסוף חובת ההוכחה שבוע הבא כולה עליה כי זה סוג האנשים שיכולים לקחת עונה שלמה בידיים אם ייתנו להם (חוץ מזה יהיה מעניין לראות איך היא תתן קונטרה לאחד המתמודדים במהלך העונה כמו שמאי עשתה שנה שעברה ללירן דנינו כשלקחה את השיר קריפ של רדיוהד לדנינו מתחת לרגליים, אם רק ייתנו לה אני מבטיח בשמה שהיא תעשה סרט על הבמה, לטובה או לרעה).

 

10 - ולמתמודד מס' 47 שעבר, שגיא פרי, לקח את יוסי בנאי וקולו הצרוד עם שיר מאוד יפה וישן (ועל הדרך הראה לחלק מהשופטים שאין שום סיבה לצלוב שיר ישן, עיין ערך ניסים מהתוכנית של אתמול), "אהבה בת 20" הוא שר, שינה את השיר הזה לחלוטין ועשה ממנו משהו אחר, אז לנגן הוא יודע וכשהוא התחיל לשיר "ידענו אש, ידענו..." זה כבר היה שקוף שהוא נכנס הלאה, נתנו לו להשמיע את קולו עד סוף התוכנית, אמרו לו תקעת גול, העבירו אותו בלי יותר מדי מה להתווכח. אולי גם אנחנו צריכים להפסיק להתווכח, האודישנים נגמרו, האחרון שהופיע היה גם האחרון לעוף קדימה, שבוע חופש, בלי יותר ימי שישי לשבת ולראות כוכב נולד, המשחק ת'כלס מתחיל שבוע הבא.

נכתב על ידי , 21/5/2010 21:50   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, כוכב נולד  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)