לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2010

כוכב נולד 8, תוכנית 7, מחנה אימונים - ביקורת


אז סיננו את כל הפדחנים והשאירו רק כאלו שיודעים לשיר, אז מה? מה זה אומר? שאנחנו לא נשמע צווחות על המסך? שאנחנו לא נחזה בפעם הראשונה באודישנים של אנשים שמעולם לא ראינו כי העריכה של התוכניות האחרונות לא טרחה להראות? אולי כי מראש ידענו שהם לא יעברו ואין שום סיבה בלהשקיע בהם זמן מסך יקר? זה רק אני או שהיה קצת מוזר לראות מהתוכניות של האודישנים ומהתוכנית של אתמול (ובטח גם מתוכניות שעוד יגיעו) שאנשים שבמקור לא עברו בכלל שלב אחד קדימה קיבלו הרבה יותר זמן מסך מאנשים שעברו שלב, להם לא מגיע 15 דקות זמן מסך? ועוד בכוכב נולד... שטויות, העיקר שהתקדמנו.

 

אל מחנה אימונים באשקלון הגיעו "100" איש שכביכול יודעים לשיר, מכוסי עיניים נכנסו כולם אל מול חבר השופטים ובמקום לצפות לאודישן אחד על אחד הם קיבלו בגובה העיניים כיתה שלמה של י"בניקים שחתמו בחוזה לא לספר מי עשה פאדיחות כדי לא לעשות ספוילר לכל המדינה ועל הדרך להרוס לקשת את הבייבי שלה. חלק מהמשתתפים קיבלו ספוטלייט של שיר סולו בלי ליווי מוזיקלי, חלק (מי שיודעים לנגן) קיבלו הזדמנות לקחת לפבלו את הגיטרה ולצבוע את השירה שלהם בקצת יותר צבעים מבד"כ, וחלק עמדו על שלהם והמשיכו לעשות לעצמם את הפאדיחה מול כל המדינה כי יש להם סופר אגו והפרסונה שלהם לעולם לא תתן להם להיות קצת יותר מאופקים רק בגלל שהם לא יודעים אחרת. אהבתי שאנחנו לא באמת יודעים מי בסוף יעבור לעונה, לא בגלל שהעריכה המגמתית בונה ציפיות, יותר בגלל שאנחנו לא באמת יכולים לדעת עד שיהיה מאוחר מדי, עד שבעונה ישימו לנו קאסט שרובנו לא רצינו לראות שם, אבל אין לדעת, מחנה האימונים של 'פלצט נולד' רק התחיל, עוד 5 דקות בערך גם זה ייגמר, העיקר שבסיומו אנחנו לא נחזה במחזה מביש דוגמת "ככל הכול והתמונה" של דלומי בגמר.

 

ראשון עלה לשיר היה אבי בן אבו, אחרי שבאודישן הראשון שלו שר "זה לא קל" ועדיין היה לו קל ועבר שלב בקלות הוא קיבל הזדמנות נוספת, הפעם לא היה לו שום מיטלמן שינגן לצידו, בחר דני רובס ו"בדרך אל האושר", קצת סלסל, קצת הרעיד את האוקטבות, קצת בלבל את השופטים שלא אכלו את השיר בקלות. אבל היה לו ביטחון עצמי שקנה לו עוד שלב אחד קדימה. צדי ציפה ממנו ליותר, גל התאכזב ופבלו האשים את השיר, המזל שלו הוא שיש לו קול יחסית נעים לאוזן, דנה ומרגול והקהל אהבו, שלב אחד נוסף הוא חלף, שלב האודישן הבא עלול להפיל אותו כי אם הוא לא ייפול על בן/בת זוג נורמלי שיעזור לו להביא סופר שיר קדימה גם אל הנבחרת הוא לא ייכנס. סיכויים: סבירים ביותר להיכנס לנבחרת.

 

את אפרת איפרגן ואת ליאל לב רון (או משהו כזה) לא ראינו בתוכניות האודישנים הראשונות, הראו אותן רק אחרי שהן עברו שלב, לא הבנתי איך בדיוק הראו עליהם קטעים אתמול דוגמת "את .... ראינו על משאית האודישנים בב"ש", הפקה נכבדת, אותן לא ראינו וסביר להניח שאם לא היו נותנים לנו את קטע הקישור הקצר גם לעולם לא היינו רואים, הראו אותם רק כדי להודיע לנו שהן לא עוברות, אפילו ציפיות לא בנו לנו עליהן ואין דרך יותר עצובה מלקבל 15 דקות של תהילה כשאף אחד לא רואה אותך. על אפרת נאמר אחרי האודישן שלה שהיא שרה כמו ילדת טקסים והכי מעליב אמר לה אוחובסקי "בעיניי פלאייך תמו". על ליאל נאמר שהיא "זיוף טוטאלי", שתיהן לא עוברות.

 

"קול גדול לא מספיק בשביל לעבור שלב", אבל מה קורה אם פרסונה יש, אומץ יש, נרווים יש, דיסטנס יש, שואו יש, לוק יש, כל מה שאין לאחרים יש, אפילו אני חושד שיש גם ביצים יותר גדולות ממה שיש לרוב הגברים, אבל מה שאין זה קול. "סטייל ביי אוקסה"/אוקסה נובה עלתה לשיר, המשיכה את המרתון שלה בדרך הביתה, באה יותר בשביל לעשות סטנד אפ מאשר לתת שואו, הוכיחה שבתור פרסונה חופשי עוברת מסך, אבל מה לעשות שכוכב נולד זה לא האח הגדול ואם את לא יודעת לשיר או לפחות מינימום יש לך קול יפה אין לך מה לעשות בתוכנית של שירה בטלוויזיה. "אני נולדתי להיות זמרת" היא אומרת - אולי אבל רק אולי בעולם מקביל שבו היא לא זיוף אחד גדול (וזה ציטוט).

 

לא אהבתי את השיר "בא והולך" של דנה ברגר בסגנון דיאנה גולבי, לא בגלל שהילדה לא יודעת לשיר ולא בגלל שהיה מאוד מוזר לראות את חבר השופטים מתמוגג ומניע ראשו כחבורת צבועים המתענגים על בשר חשוף, לא אהבתי את השיר כי לפי דעתי השיר עצמו לא טוב, היא יכלה לבחור משהו יותר חזק, אולי זה בגלל שעדר השופטים נראה מאוד מגוחך כשהוא בא לבקר ילדים בני 16-26, אבל דיאנה כן יצאה ענקית כשהיא שרה, קצת פלצט עם קול רוקיסטי חזק נשמע יושב עליה די טוב. צרידות שרוטה אמרו עליה, וכל מילה נוספת מיותרת. סיכויים לנבחרת: יש לי הרגשה כאילו היא כבר שם.

 

סוף סוף הבנתי למה שמו את האנשים של התוכניות בונוס ביום שישי בערב, יותר מזה ששמו אותם בתור "בונוס" שמו אותם והראו אותם עוברים כי סביר להניח שלא נראה אותם עוברים עוד שלב קדימה, מה שנקרא "המינימום שאנחנו יכולים לתת להם זה לעוף שלב אחד קדימה כי הם כן עשו משהו מהסרט שבו הם חיים", לא התמקדו בהם יותר מדי ורק הראו אותם בקטעי קישור קצרים של 'עברתם ואז נפלתם'. המסוננים שקיבלו הזדמנות נוספת רק בשביל לעשות פאלטה שלא טרחו להראות לנו; בן עזריאל, חלי נומדר ואביחי לוין. מילא לוין עף כי הוא כנראה לא הצליח למצוא הפעם 20 אנשים בחוץ שאשכרה ייתמכו בו ויגידו לו לעבור הלאה, אבל נומדר ועזריאל היו צריכים לקבל הזדמנות שיראו את השירה שלהם לפחות לעוד 10 שניות, לפני שקטלו אותם החוצה, ולא רק בקטעי קישור קצרצרים שרק מראים אותם בוכיים אל מול המצלמות ומסבירים שהיה ונגמר.

 

שחר אלגבלי (או אלגרבלי, לא בדיוק ברור כי כל תוכנית משנים לו את השם עוד קצת) לא מסתכל על הקהל כשהוא שר, מהאולפן השקוף בו כל מי שהיה בחוץ ראה הוא התקדם למצב שהוא יושב מול קהל שבוחן כל שעל וצעד שלו, אז להסתכל לאנשים בגובה העיניים הוא לא הסתכל, אבל על ידי כך שהוא עשה זאת הוא קנה לעצמו מקום לפחות שלב אחד נוסף קדימה. "מי תרצה שיהיה" לעולם לא נשמע טוב יותר כשמוסיפים לו מינימום סלסולים. סיכויים לעונה: הוא כבר שם, כמעט בליינד.

 

רוני גינוסר מזכירה לי קצת את קלי בנדי מ"נשואים פלוס", היה פרק אחד בתוכנית של הבלונדינית בו אל באנדי מסביר לבת שלו מושגים מעולם הספורט כי היא עומדת להשתתף בתוכנית ידע על כמה אלפי דולרים, ככל שאל לימד את הבת שלו יותר דברים על עולם הספורט ככה היא איבדה יותר ויותר דברים חיוניים מעולם החיים הנורמליים, הייתה איזו סצנה מצחיקה שאפילו הראו אותה עם עשן יוצא מהאוזניים שנייה לפני שהיא מנסה לצאת החוצה מהדלת כניסה אבל שוכחת איך מסובבים את הידית. אז ככה הרגישה לי גינוסר, היא יודעת לשיר, היא עושה את זה טוב, היא עושה את זה אפילו מצויין, היא שובה את הקהל וגם אם היא מנסה לא להתבלט היא שואבת אליה טונה של תשומת לב, אבל דקה אחרי יש לה קצר (נתק היא קראה לזה), היא מפלרטטת יותר עם עצמה מאשר עם המצלמה ורואים שלא קל לה כל תשומת הלב, המזל שלה הכי גדול זה השירה שלה ואני בטוח שאם היא רק תתחיל לחשוב מחוץ למצב חווה אלברשטיין היא תגרום לקהל להתאהב בה עוד יותר. סיכוי לעונה - סביר לגמר, מאוד מאוד מוקדם מלשער אבל בינתיים היא הזמרת הכי טובה של התוכנית, לבינתיים.

 

את תהל שוהם והיבה בטחיש לא טרחו להראות לנו בשלב הראשון של מחנה האימונים, ישר קפצו איתם למצב דואט, לא היה יותר מדי זמן להשקיע בכל מתמודד ולהראות עליו את כל מה שקרה לו במחנה אז ישר הראו ששתי הבחורות האלה יודעות לשיר טוב, קצת כימיה בין המשתתפים זה לא דבר רע, "האהבה מתה" של תמר גלעדי הן בחרו וחוץ מלסחוף את השופטים ואת הקהל בבית גם את עצמן הם סחפו, הן היו שילוב מצויין לשיר מצויין והן השלימו אחת את השנייה כמו "בסרט של פליני", סיכויים לעונה לשתיהן - סביר להניח ששתיהן כבר שם.

 

מצב דואט זוגי בלי שלב א' מקדים אליו גם נפל על נאור אלבז וקרן קורקוס (מי זאת?), נאור שברח משדרות בשביל לעשות משהו קצת אחר עם החיים שלו וקרן שלא טרחו להראות לנו אפילו את האודישן המקורי שלה בשבועות הקודמים כי מראש היה ידוע שהיא לא תעבור, "כמה אהבה" של קובי פרץ הוא שיר מצויין ושתיהם נתנו בו שואו. היה להם קשה להתרכז בשירה כשהיה להם סמי לילה לבן בדרך אל חבר השופטים. מתלונן-לי ע"ע נאור אלבז נהנה להתלונן על הכול, גם כשטוב לו וגם כשרע לו, הוא לא שולט כל כך בציניות שלו אבל הדבר לא עומד לו כנגדו יותר מדי, כי הוא הרים את השירה של קרן יחד איתו, וגם אם לא בזין שלו לשתף פעולה (כנראה נמאס לו לעשות עבודות רס"ר וזה השפיע על שיקול הדעת שלו על החיים האמיתיים יותר מדי) הוא עבר, קרן לא. סיכויים לעונה של אלבז - סבירים אך עדיין לא ברורים. פרסונה לא תמיד תבוא לו טוב.

 

על אוהד שרגאי וישי אשד לא עבר יום קל באודישן הזוגי שלהם, את כל הפאלטות שהיו יכולים לקרות למתמודדים שרוצים להיכנס לנבחרת כ"נ הם עשו, צדי כעס עליהם, צביקה צחק עליהם והפריע, החשמל בא לרעתם, הלילה הלבן עשה את שלו, את המילים הם שכחו, את הקהל הם עצבנו, ועוד מיליון תירוצים ללמה לא לתת להם לעבור עוד שלב. אבל מה, כשהם כן הצליחו להביא את השיר "ים הרחמים" של אפללו וביצעו אותו פעם אחת כמו שצריך (מלבד הפרעות של ילד מפגר דוגמת צביקה הדר), הם ביצעו אותו כמו שצריך ועל כך שניהם עברו. סיכויים לעונה - שרגאי כבר בליינד שם. ומה עם אשד? אני לא מאמין אבל יכול להיות שהוא עוד יפתיע.

 

מסתבר שמה שחשבנו שעובדים עלינו ממשיך גם הלאה, למרות שעשו לאור גלעדי פארודיה שלמה של עובר לא עובר בשלבים הראשונים למרות שיש לו את אחד הקולות הכי יפים העונה, הוא עדיין ילד פלא, אני לא מצליח לשחרר את ההרגשה שאשכרה מסתלבטים עלינו עם המצב שלו, אבל אחרי שצירפו אליו עוד מישהי בדואט הזוגי, מישהי שבחיים לא פגשנו וסביר להניח שבחיים לא נפגוש (סתיו קורצברג), אז התחלתי לתהות אם הוא באמת מה שהוא מציג את עצמו, ילד בן 16 שנראה כאילו יש לו משבר הורמונים בגיל ההתבגרות, ילד קטן וחוצפן שיצליח להיכנס אל העונה ואולי גם יקבל טונה של סמסים, אני כבר רואה אותו בגמר, שנייה לפני שהוא לוקח, ואז ברגע ההכרזה צביקה הדר יבוא ויגיד "עבדנו עליכם, הוא בכלל לא משתתף בעונה, זו הייתה פארודיה אחת גדולה ורצינו לדעת איך תאכלו אותה בבית".

 

לירן אלדין הוא הזמר של העונה, גם הוא לא ימשיך הלאה וגם אם בסוף הוא יעבור אבל יעוף בתחילת או אמצע העונה מבחינתי הוא התגלית הכי טובה של העונה הנוכחית, ילד מבוייש וביישן שהמשפחה שלו לא אוהבת שהבן שלה לוקח את עצמו צעד אחד קדימה עם ביצים של שור. הוא היחיד שהראו לנו הערב גם אודישן סולו וגם אודישן זוגי, גם סגרו איתו את הערב הראשון של המחנה אימונים וגם (סביר להניח) ייפתחו איתו את הערב של התוכנית השנייה. הוא המשתתף שבינתיים קיבל כמעט את הכי הרבה זמן מסך ואני אישית מאוד יתאכזב אם לו ייתנו לו מינימום להיכנס לעונה. הוא זמר מצויין, וגם אם לעיתים הוא מזייף זה לא אומר שהוא לא סוחף. לא אהבתי שצדי צלב אותו ואמר לו שבשירים בעברית הוא לא מצליח לתפקד, לפי דעתי צדי צריך לקנות מכשיר שמיעה, שירה טובה ברור שמתבססת על קול צלול והגייה נכונה של המילים אבל גם הפרסונה חייבת להשפיע והרגש שמתמודד מכניס אל השירה שלו, וזה בלי לדבר על העובדה שמכל הסיפורים העונה שלו הוא הכי מוצלח. לראות אותו עושה דברים בדרך שלו רק סוחפת אותו על ידי הקהל שלב אחד קדימה, וגם אם חבר השופטים ובראשם צדי לא ייתן לו להמשיך הלאה זה לא אומר שלא נשמע ממנו, כי אני מאמין שאם הוא יהיה קצת יותר מודע לעצמו, כל מה שהוא צריך זה חיבור לאינטרנט ורשמקול, משם הדרך ליוטיוב קצרה, מעריצים כבר יש לו. באודישן הראשון שלו במחנה אימונים הוא שר שריף ובהתחלה הראו לנו את התנודות הלא קלות בקהל שלא ידע איך לאכול אותו, אבל כשהוא סיים לשיר והקהל שר לו "הוא גדול" כבר ידעתי, הסיכויים שהוא לא ייכנס לנבחרת קלושים, בליינד עובר, ואם לא ההפסד כולו על צדי. באודישן השני צירפו אליו את הצרפתייה ססיל אטלי שהתנהגה איתו מעט באליטיסטיות (מי לא מכיר את דויד ד'אור קאלק), אהבתי איך שהוא ענה למצלמה: " אני מדלית אל כרמל, מאיפה אני מכיר את דויד ד'אור", . הוא בלע אותה בשירה שלו, ושומעים כמה הילד הזה נותן את כל הנשמה שלו הלאה, בחירה מוצלחת לשיר מוצלח, ולא משנה מה השופטים הולכים להגיד היום בערב - מבחינת הקהל בבית - בליינד חייב להיכנס לנבחרת.

 

 

נכתב על ידי , 27/5/2010 13:33   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, כוכב נולד  
הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)