לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2010

כוכב נולד 8, תוכנית 8, מתחילים לסגור נבחרת - ביקורת


מתחילים לסגור נבחרת, 8 ראשונים נכנסו לעונה ואני רק מחזיק אצבעות שחלק מהמתמודדים שנכנסו היום לנבחרת יעופו ראשונים כי אני אישית לא יוכל לסבול אותם יותר מתוכנית אחת בלייב או מקסימום שתיים, לא כיף להרים גבה כשנכנסים אנשים שאתה לא אוהב ולא מבין למה הם נכנסו על חשבונם של אחרים שהיו יותר טובים, במיוחד כאלו שלא טרחו להראות לנו בדיוק למה הם לא עפו, אבל אפשר רק לצפות שהמתמודדים הטובים שכן עברו, באם היום ובאם יעברו גם בשבוע הבא, שהם יצליחו לשבור את הסטטוס של אלו שלא מגיע להם להיות שם, אם לא בהתחלה אז באמצע. אני רק מבקש מהקהל בבית שיפסיק לסמס על פי רייטינג, תסמסו על פי האוקטבות, זו תוכנית של שירה וככזו אם אנחנו כבר זורקים שקל על הצבעה אז לפחות שנזרוק את השקל על מי שכן מגיע לו. אבל לא יפה לשפוט, במיוחד כשהם כן עשו את מה שאלפים אחרים לא הצליחו לעשות, אשכרה להיכנס למצב שהשופטים כבר לא משפיעים עליו, רק ילדות בנות 12 שיטרחו לשלוח סמסים הן אלו שיקבעו מי

יהיה כוכב נולד 8, העיקר שרוני דלומי הייתה שנה שעברה, לא הייתי מסוגל לסבול אותה עוד עונה.

 

אז כחלק ממהלך הצמצומים עם תוכניות בונוס כל יום שישי ההפקה של כוכב נולד נוקטת בתהליך מאוד פשוט, לא להציג את כולם, להתמקד במי שצריך להתמקד בו ולחפף קלות את מי שלא שווה התייחסות. איך אתמול היו 100 במצב מחנה אימונים והיום נותרו בקושי 30? את זה רק ההפקה יכולה להסביר, אבל מבחינת ליצור שואו, את זה הם הצליחו לעשות, עריכה מצויינת תמיד יוצרת הרמות גבה, וכשחלק מהזמרים באמת מצויינים אין שום סיבה להאשים את ערוץ 2, אפשר פשוט להתרווח וליהנות.

 

אבל לפני שנדון במי שכן עבר לעונה ההפקה הייתה חייבת לסגור את התוכנית של אתמול, היא נסגרה עם מצב סימן שאלה על ססיל אטלי ולירן אלדין, אז התשובה ידועה מראש, אחרי ששניהם נתנו וואחד שואו ולמרות שצדי עשה פרצופים רבים על מצב אלדין שהוא טוען שהוא לא יודע לשיר כמו שצריך שירים שהם לא מהז'אנר שלו, המוסכמות נכנסו בצדי ברבאק ולפחות שלב אחד קדימה מצב לירן אלדין עף קדימה לשלב הסולו שבטח נחזה בו בשבוע הבא, ואין לדעת, אני מאמין שהוא ייכנס לנבחרת ויעשה מכל המדינה שואו אחד גדול.

 

לגבי ססיל אטלי באופן מעט יותר מפורט, היא קיבלה היום קצת יותר ספוטלייט, גם פתחה את התוכנית וגם קיבלה באמצע הזדמנות אחת להתקשר לבעלה לעבודה ולהגיד לו להכין את קרן החירום לבייביסיטר, "חורשת האקליפטוס" של נעמי שמר במבטא צרפתי קנה לה מקום בנבחרת, את האמת אני אישית לא אהבתי אותה יותר מדי, יש בה איזה פאסון (ולא בגלל שהיא צרפתייה), מין הרגשה של התנשאות מסויימת, ובלי קשר לכך שהיא יחסית יותר מבוגרת משאר המתמודדים העונה היא מתנהגת ומתנהלת כאילו היא מעט יותר טובה מאחרים, אולי זה בגלל שהיא מורה למוזיקה, זה בליינד משפיע, היא שוכחת שהיא אחת מבני רבים ולא אחת בפני עצמה. חלק מהשופטים לא רצו שהיא תיכנס לנבחרת (ע"ע צדי - קצת מביך, פבלו - שרה כמו אירוויזיון 74' ב-2010), אבל מרגול ודנה נלחמו עליה, וקנו לה מקום בנבחרת, עכשיו חובת ההוכחה עליה, או יותר נכון על האנשים שיטרחו או לא יטרחו להצביע לה, אני לא רואה אותה יותר מדי עפה לשלבים המאוחרים בתוכנית, אני מקווה שהיא תעוף הרבה לפני.

 

דיאנה גולבי היא אחת הזמרות היותר מובחרות שהצליחו להיכנס לנבחרת העונה, א' כי מגיע לה, ב' כי היא מכניסה הרבה צבע, ג' כי היא מכניסה את כל הנשמה שלה כשהיא שרה (וראו את זה באודישן של היום הכי הרבה על מצב "השנים שעברו" של היהודים) וד' בגלל שאם לה לא מגיע לעבור אז לאף אחד לא מגיע לעבור. שאגות מחרידות עם המהומים מרעידים, לא ציפיתי שזה יישמע כל כך טוב, אבל מהאודישן הראשון שלה התשובה הייתה פשוטה ודי ידועה מראש, חופשי בנבחרת, ואם הכול יילך כמו שצריך היא עוד יכולה לסחוף איתה את כל הקהל אחריה, כי אם יש אחת שיש ממנה ציפיות לא ללכת על פי המוסכמות של השירה המודרנית זו היא.

 

להלן שיר קצר שדיאנה שרה עם הלהקה שלה "הרוסים" בהופעה אנפלאגד בשברולט בחולון

 

 

אני לא מאמין שלעולם הקהל בבית יידע אם אור גלעדי היה באמת ילד פלא או שמדובר בסה"כ בפלייבק ששמו על הקול שלו בכל פעם שהוא עלה לשיר, משהו בסגנון שלו הזכיר יותר מדי את הקיינדלעך, יותר מדי שירי פסטיגל, ואם נפריד לשנייה את הגיל שלו או את גובהו מהמצב ונתרכז בשירה נטו, משהו שם היה עשוי מדי, משהו אצלו היה מצופה בקאבר יותר מדי מלוטש, לא מזוייף חלילה וחס, יותר גימיקי מאשר זמר טוב. שלחו אותו הביתה לעוד שנה, אני לא מאמין שהוא יחזור לעוד סיבוב כי כמה זמן מסך בן אדם אחד יכול לקבל, ונראה כאילו אחרי התוכנית של היום הוא הולך להיות הרבה פחות חוצפן ממה שהוא התנהל בדרך כלל. כששלחו אותו הביתה נתנו לו פליק לסיום ואמרו לו שלא רוצים שהוא יהיה ילד פלא, רוצים שהוא יהיה זמר, ראו כמה הוא רצה להיכנס, וגם אם יש מי שרצה שהוא ייכנס לנבחרת המצב הזה נראה מעט הזוי מתחילתו, ילד גימיק שטוו מסביבו יותר מדי שואו שלא הגיע לו, אם הוא יחזור שנה הבאה אולי יהיה לו מצב להתקדם קצת יותר הלאה מאשר להיות קרקס אנושי.

 

האודישן הראשון של אור גלעדי - למישהו המצב הזה לא נראה מעט פארודי

  

 

אדיר גץ הוא זמר טוב, יש לו חומרים מקוריים שיכולים לסחוף אחריהם מספיק עיניים עוקבות, יש לו סלסולים שיכולים לגרום לאנשים לשלוח לו הצבעות בפלאפון, יש לו שופטים שיחסית אוהבים אותו ויש לו קול בטוח וצלול שיכול לסחוף את הקהל אחריו. באודישן הראשון שלו היום הוא נתן שואו יחסית חלש לעומת האודישן הראשון שלו וזה גרם למעט הרמות גבה אצל השופטים שכבר סימנו את השיר המקורי שלו לגמר, הם לא הבינו מה עליהם לעשות, אז הם הכניסו אותו ביחד עם שאולי ועקנין שגם עליו עבר אודישן אחרון חלש יחסית ונתנו להם להוציא אגרסיות אחד על השני ראש בראש. כשהוא נכנס לקבל תשובה מהשופטים ביחד עם שאולי אדיר הצביע על מיטלמן ושאל אם הוא מנגן ברקע או ששניהם אשכרה צריכים לתת עוד שואו לסיומת, צביקה רק אמר לו שהוא רצה להכיר ביניהם אבל אם כבר הם התכנסו באותו חדר יחדיו אז שיחכו קצת ואולי ישירו על הדרך את שיר האודישנים רק בשביל שחבר השופטים יהיה בטוח שהוא מעביר את אדון גץ עוד שלב אחד קדימה.

 

אדיר גץ - אודישן ראשון - הבחור הביישן על פסנתר

 

 

ומה עם שאולי ועקנין, שנה אחרי שנה הוא מחכה, השנה סוף סוף נראה לו שהוא במרחק נגיעה מהעונה, אחרי שעבר במחנה האימונים מסכת של כאבי ראש ותספורת חדשה הוא כבר לא היה בטוח אם אחרי שיעיפו אותו שוב הוא יחזור לעסוק בשירה, במיוחד שצדי יהיה כל כך מאוכזב ממנו, אז הוא נתן את השואו עם הנשמה שלו על שיר קבוע שמשום מה כולם שרים העונה (שוב פעם שלומי שבת!!!), ואז הוא קיבל את האפשרות לשיר את שיר האודישנים בקרב ראש בראש מול אדיר גץ שכבר עבר, דנה אמרה עליו את המשפט הכי חכם שיצא הערב מפיה: "אם לו לא מגיע להיות בנבחרת זה רק כי הוא גונב את ההצגה". ולבסוף כשנאמר לשניהם, גם לאדון גץ וגם לאדון ועקנין, ששאולי גץ נכנס אל העונה שניהם לא ידעו על מה מדברים איתם, נראה כאילו שניהם נפרדו אחד מהשני ואז זה נחת עליהם, שניהם בנבחרת.

 

האודישן הראשון של שאולי ועקנין בעונה הנוכחית

 

 

אדר גולד לקחה הערב את השיר של ברי סחרוף "ניצוצות" ועשתה ממנו משהו אחר לגמרי מהמקור שלו, זה היה מעולה ביותר, ולא הייתה שום סיבה בעולם שהיא לא תיכנס לנבחרת. היא התחילה אותו שקט והמשיכה אותו רעש וכל כך הפכה את הקצב של השיר הזה שלרגעים היה קשה להאמין שמדובר באותו השיר. היא בעצמה לא האמינה כשהיא עברה וכשצביקה יידע אותה שהיא עברה היא ענתה לו: "מה אני?". חופשי אחת הפייברוטיות לעונה, אם היא תתן שואו זה ישתלם לה בהמשך.

 

אדר גולד - אודישן ראשון

 

 

אבי בן אבו בחר לאודישן הסולו האחרון שלו בדרך אל הנבחרת את השיר "היא יושבה לחלון" של אריק איינשטיין, הזכיר קצת את שימי תבורי בשירה שלו בשילוב קטן עם אקסל רוז (או שזה רק אני), השיר עצמו היה יפהפה, השירה כמובן לא השתוותה, אבל אין מה להאשים את בן אבו, אין הרבה אנשים שיכולים לשיר שיר של ביאליק ולצאת מלכים לגמרי, הוא חופשי יכול להסתפק בזה שאל הנחרת הוא נכנס ואם הכול יזרום כמו שצריך לפחות עד אמצע העונה אני רואה אותו מגיע בליינד.

 

אבי בן אבו - אודישן ראשון

 

 

כפיר אוחיון אשכרה נכנס לנבחרת? לא האמנתי ולא ציפיתי, חשבתי שמשהו אצל השופטים כנראה לא בסדר, תוכנית אחרי תוכנית אנחנו הולכים לשמוע עכשיו בדיוק את אותו קול פלצט בדיוק באותו סגנון, בדיוק באותן אוקטבות ובדיוק באותה הדרך, מגיע לו סחתיין שהוא נכנס לנבחרת אבל לא סתם מגדירים אותו כחוזליטו על הליום, אני לא בטוח שהוא באמת מגיע למקום שהוא צריך להיות בו. אז מה אם הוא לקח את "כינור דויד" של שימי תבורי, זה לא אומר שהוא סחף אחריו את כל השופטים, אין פלא שעד הרגע האחרון הם עוד התלבטו עליו, אני דבר אחד יותר מהכול אתפלא, אם הוא נכנס ואלדין אולי לא יעבור אז מה נסגר עם ההפקה, אבל לגבי אלדין התשובות בשבוע הבא, לגבי אוחיון התשובות ניתנו, מיקי מאוס על הליום הולך לעלות לנו על המסך לפחות פעם בשבוע בחודשים הקרובים, אני מקווה שקצת טוב ייצא מזה, אחרת אני אשים את המסך על מיוט בכל פעם מחדש.

 

מראש סיפורה של רוני גינוסר הוא לא סיפור קל, היא לא יודעת איך לאכול את המצלמה, היא לא יודעת איך לאכול את זה שמדברים אליה, היא לא יודעת איך לאכול את זה שמחמיאים לה על השירה שלה והיא לא יודעת איך להתמודד עם התשומת לב, זה לא קל לראות אותה כי הסיפור שלה הוא באמת לא פשוט, היא עוברת מסך והיא גם מספיק אקסצנטרית בשביל לגרום לאנשים לסמס בשבילה, וזה מבלי לדבר בכלל על השירה שלה, שלא משנה איזה שיר היא לוקחת, באם זו חווה אלברשטיין או סתם איזה שיר ילדות שסבא היה שר לאימא שלה, מטעמים היא עושה מהקול שלה בכל מקרה, אני רק מקווה שהיא תדע איך להתמודד עם הרייטינג, כי אם היא תמשיך לשיר כמו שהיא שרה אני כבר רואה אותה בגמר.

 

רוני גינוסר - אודישן ראשון

 

נכתב על ידי , 28/5/2010 00:07   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, כוכב נולד  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-12/6/2010 14:50




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)