לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2010

צריך בכלל ללכת לשבוע הספר?


 

(מתוך 'טרילוגיית ברטימאוס')

 

לפני כמה שנים הייתי מכור לשבוע הספר, הייתי מכריח את כל מי שהיה טורח להקשיב ולבוא ללכת איתי לקנות ספרים, אין מה לעשות, ספרים זה לא דיסקים ולא תמונות, ספרים זה לא בגדים ולא פאסט-פוד, ספרים יותר טובים מזיון (לפעמים, תלוי עד כמה הסקס נורמלי או עד כמה הספר נורמלי) וספרים זה הדבר שהכי היה עוזר לדמיין ולא לצפות שמפיק עם סיגר עצבני משקיע ממיטב כספו בסצנה שבדמיון הייתה נראית הרבה הרבה יותר טוב מאשר על המסך הגדול או הקטן.

 

לפני כמה שנים הייתי גורר איתי לקנות ספרים את כל מי שהיה טורח להקשיב, זה היה שבוע אחד נורמלי בשנה שהייתי אשכרה ללכת ולעשות קניות (ואני שונא לעשות קניות, כל פעם שאני מתקרב לחנות ספרים אני מרגיש כאילו המוכרות אוכלות אותי במבט שלהן כאילו באות ואומרות לי - תפתח ארנק, תוציא כסף ואנחנו נוציא אותך הכי זוועה שאפשר ואתה עדיין תוציא חיוך חצי מבסוט-חצי מבואס כי אנחנו כוסיות שיכולות לעשות איתך מה שאנחנו רוצות, לא מה שאתה מחליט), וכשהייתי הולך לקנות ספרים ועומד מול כל מוכר ומוכר שעומד עם הוצאת הספרים שלו הרגשתי כמו בשוק הפשפשים רק בלי דגים, ביצים או סתם באסטה של 3 חולצות בשקל. הייתה איזו התרגשות מסויימת בלהוציא 100-200-400 ש"ח על שקית קניות ששוקלת הרבה יותר מבדרך כלל, עכשיו ספרים אף פעם לא אמורים להיחשב טובים על פי משקלם אלא על פי מה שרשום בהם, אבל אם אתה קונה ז'אנר או ספר שצד לך את העין על פי מה שרשום בכריכתו האחורית או מינימום על פי התמונה אז אתה יודע מה אתה אוהב.

 

למה רק לפני כמה שנים הייתי אוהב את שבוע הספר? בעיקר בגלל שהחוק במדינת ישראל השתנה והספרים הופכים להיות נחלתם של כל מי שיש לו פנקס צ'קים, בימינו אפשר פשוט לשים צ'ק ביטחון על פי כמות הספרים שרוצים לעשות עליהם מנוי, משהו כמו כמה עשרות שקלים פר כל ספר ואפשר לשחק על זה בהחלפה אחרי החלפה במשך כל השנה. ועוד יותר טוב, אף אחד גם לא הולך לפדות לכם את הצ'ק. אבל אם אתה אוהב שיש לך את הספר בבית בלי פרופורציות למשך כל החיים אז אפשר ללכת ולבזבז בשבוע אחד בשנה כמה שקלים, זה לא מסב יותר מדי נזק, אבל אם אתם רוצים לחסוך וגם רוצים שהספר יישאר אצלכם בבית אולי באמת כדאי ללכת לאחת הרשתות - 10 ספרים בשקל והמבצעים עוד יורדים יותר ויותר. הסיבה המהותית ללכת בימינו לשבוע הספר זה בגלל שזה יכול להיות הצעה לדייט הכי "אינטיליגנט" שיש, או ללכת לבקר בספריה הכי נרחבת באוויר הפתוח שיש או מקסימום ללכת ולפגוש את הסופרים הישראלים (בלבד) שכותבים לנו את מה שאנחנו אחרי זה יושבים ומדמיינים.

 

אני אוהב לקרוא ספרים, זה יותר נורמלי מהטלוויזיה, זה נמשך הרבה יותר זמן מכל סרט קולנוע, זה עוזר לי לדמיין הרבה יותר טוב מאשר כל הפקה גרנדיוזית מצליחה לעשות, ולי אישית זה עוזר להתנתק, קצת מוזיקה באוזניים וכריכה אחת נורמלית מעבירה לי כמה שעות ועוזרת לשרוף את הזמן יותר ממה שכל דבר אחר מצליח לעשות (כמעט..) ויותר מכך, אני גם מרגיש כאילו עשיתי עם עצמי משהו

נכתב על ידי , 6/6/2010 19:49   בקטגוריות ספרות, ביקורת, שחרור קיטור  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורן ב-4/12/2012 13:07




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)