לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2010

הישרדות אולסטארס - פרק 1 - ביקורת


  

כמו שהפרק הראשון התחיל ככה גם הפרק הראשון נגמר, ציפיות מופרזות, מחשבות על ביקיני, תהיות על תחמנות, הנאה מסוג של רשע שחייב להיות קיים בהישרדות כדי לגרום לתסריטאים לחשוב שהם חטאו וגם קצת אווירה של נאיביות מסויימת לא תזיק. אתמול בלילה התחילה לה עונת האולסטארס של הישראלים, הביאו שמינייה של מוכרים ותקעו אל מולם שמינייה של מעריצים, כל אחד מבין כל ה-16 בא עם אג'נדה משלו ודרך משלו לשחק את המשחק, כל אחד אומר משהו אחד ומנסה בכל מאודו להתנהג אחרת. יש אנשים שמתנהגים כמו שהם מתנהגים בחיים האמיתיים שלהם בישראל ויש כאלו שהשאירו את כל עולם הערכים שלהם מדשדש מאחור. חיכיתי שהעונה הזו תתחיל כי לא מזמן נגמרה הישרדות אולסטאר אמריקאית נוספת, ובאולסטאר כמו באולסטאר העניין הרבה יותר גדול, אבל בישראל לא צריך מיידית להשוות את העונה הנוכחית לאולסטאר, מקסימום לאוהדים נגד שורדים (ואצל האמריקאים קראו לזה בדיוק ככה - FANS VS FAVOURITS), אבל אין מה להאשים את ההפקה או את גיא זוארץ או את המתמודדים, כל אחד בא לעשות את מה שהוא הכי רוצה לעשות; כסף.

  

הפרק עצמו היה ערוך טוב, היה בו את כל מה שהמעריצים של הישרדות ישראל ציפו לקבל בפרצוף באופן קבוע, קצת אקשן, קצת תככנות, הרבה קטעי קישור, הרבה סמול טוק מהצד, הרבה מחיי החברה של השורדים בינם לבין עצמם ובעיקר הרבה פחות פרק של סדרה כמו שהוא בנוי באמריקאית (מה שנקרא פרק של 42 דקות עם 2 משימות, על הדרך איזה פסלון שצץ, קצת קללות, קצת סקס אפיל ולבסוף מישהו הולך הביתה). אבל בתור פרק ישראלי הוא היה ערוך לתפארת.

  

נקודות קטנות על הפרק

 

- במשימה הראשונה כשקפון עשה לאריאלה מצב כפית אי שם במים הדבר גרם לערכו לעלות עשרות מונים בעיני חבריו לשבט, אבל הטעות שלו שהם לא אמורים להיות המטרה הראשונה שלו נכון שהוא צריך לחשוב קודם כל על טובתו האישית ואחר כך על טובת השבט האישי שלו, אבל לשבט השני הוא גרם למורל לנסוק, בלעדיו הם לא היו צריכים לצעוד שעות אחרי בלונדינית עם מפה בג'ונגל בחושך אל שבט שלא בנוי בגרוש, ואני מאמין שעוד ינטרו לו על כך טינה בהמשך. אבל הוא יצא מלך בדרכו, וגם אם השבט שלו מעריך אותו יותר עכשיו זה רק יגרום לו להיות עם מטרה על הגב כי הוא כרגע האנדרדוג בשבט שלו, הוא עדיין לא נותן למרמור לנסוק לגבהים כלפי חוץ אבל אם משהו יקרה זה עוד יתפרץ החוצה.

 

- נהג בחוכמה מקס "הקאתי בלילה הראשון את נשמתי על החול" כשבחר לברוח לצד השני של האי ורק אז לקרוא לצוות הרפואי שיוציא אותו למצב התייבשות, זו הדרך היחידה שהשבט שלו לא ייצא עליו אחר כך עם חץ למטרה כי הוא הפגין חולשה כשכולם החזיקו את אפם מעל המים.

 

- התנהג נכון ההוא שעשה כפיות עם אושר הבלונדינית כי גם אם היא מעצבנת וגם אם אנשים מרימים גבה כשהיא לוקחת על עצמה את כל הקרדיט של מנהיגת השבט (הלו, את קטנה ובלונדינית, תתנהגי בהתאם לסטריאוטיפ) היא עדיין תצליח לסובב לטובתה מספיק אנשים שיילכו אחריה, לא רק בגלל שהיא כוסית אלא בעיקר בגלל שהיא כזאת, גם אם היא סתם בארבית.

 

- שנאתי את ההתבשמות של כל שבט השורדים, איש איש בדרכו מכך שהם נהנים אחד מהשני אבל מצד שני כל אחד בדרכו אוכל את הלב ומתחיל לתכנן תוכניות למי צריך להתחבר כדי לתת לדברים להתחיל להתפרץ החוצה בצורת 'תן לי את הזרת שלך ואני מבטיח לא לכרות לך את כל היד', אבל למרות כל התכנונים בלב (שלא הראו לנו אותם בגרוש למעט אביגיל ובשבקין) אף אחד לא יצר מהלך על ההתחלה, הדבר עלול להפיל את חלקם אחר כך, בהישרדות צריך להכות על הברזל במיוחד על ההתחלה והכי בחוכמה התנהג מנו (שלא ברור למה כולם חוששים כל כך ממנו, בן אדם שיודע לשקר טוב כולה, גם אתם יכולים) שבלי להשתדל את התחת של מארינה קנה לצידו לסיבוב שני בלי לנסות אפילו.

 

- וכמובן אי אפשר בלי להתמקד בדמות שעשתה הכי הרבה טעויות מתחילת הפרק ועד לסיומו - אריאלה, אז קפון לקח אותך הצידה ובמקום להילחם בו את מחבקת אותו בפרחים ומזמוזים כי הוא מיני סלב (או שזה רק מה שהראו לנו), הלו - צרחות עד השמיים היית צריכה להקים מהחלק הראשון, גם גרמת לאגו של השבט שלך לנסוק עד השמיים, לחשוב שהם מנצחים, להבין שהשפילו אותם, גם דשדשת לך במים עם מבט מושפל והאשמת אותם שהם יצאו לא בסדר, וזה עלה לך בהעפה מספר אחת, גם יצאת לטיסה של 5 דקות בזמן שכל השאר לא הפסיקו לצעוד שעות ולקלל אותך, גם כשלבסוף הם הגיעו במקום לשאול אותם איך היה או מינימום להכין משהו בשבילם את ישר תורפת ומתנצלת ואומרת שאת מבינה - הישרדות זה משחק דינמי ולרוב צריך לשתוק בו כדי להוריד מעצמך את המטרה, גם את זה לא עשית, והכי גרוע במקום לקחת איזה ילד שקט שיעזור לך להוריד מהעץ אליל חסינות בחרת בגיא גולד שהוא דמות הנבל (ושייצא מהסרט שהוא הראשון, גם בישראל הוא לא הראשון), עשית את כל הטעויות האפשריות בפרק אחד וגם יצאת נאיבית ותמימה ומאמינה לכל דבר, ההדחה שלך צפויה כרגע יותר משל כולם ואם שום דבר לא ישתנה כמו שעפת פעם אחת ראשונה את תעופי גם פעם שנייה.

 

- נקודה אחרונה לסיום על גולד - אהבתי, יש סוג של גאונות מסויימת בלראות תחמן ממלא את התפקיד שהוא רוצה והגיע למלא, הוא אמנם עדיין לא ראסל (2 העונות האמריקאיות האחרונות) אבל הוא כן מתחיל לבנות לעצמו את המשחק, אליל חסינות בכיס על הפרק הראשון ועוד בישראל כשכל פרק נגרר על לפחות שני פרקים של שעה וחצי כל אחד, חופשי כל הכבוד, ולא, זה לא נחשב תרגיל מסריח, הוא היה יכול לעשות את זה יותר טוב לפי דעתי, לשבור חתיכת עץ ולכרוך סביבה חוט ולתת אותה לאריאלה, ככה הוא היה הורג 2 ציפורים במכה, גם גורם לה לסמוך עליו יותר (כי למרות הנאיביות שניכרה בעיניה אני לא מאמין שהיא קנתה יותר מדי את ההצגה שלו על האליל שלא היה) ונותן לה אליל מזוייף שרק כשהיא הייתה טורחת להשתמש בו בהדחה הקרובה הייתה מבינה ששיחקו עליה, וגם היה שומר לעצמו אליל שאף אחד חוץ ממנו לא יודע שקיים.

 

בתור התחלה היה פרק טוב, לסיפתח עונה במיוחד, רק עדיין את הקטע של התלת מימד לא הבנתי, לא היה עדיף להם פשוט ליצור רקע אנימטורי, המשקפיים האלה עשו לי כאב ראש, מזל שזה היה רק לעשר דקות, עונה שלמה עם הדבר הזה מסביב לעיניים הייתי מתבייש להסתכל.

 

פרומו הפתיחה

 

 

מסיבת עיתונאים טרום עונה

 

 

קטע הפתיחה בתלת מימד

 

נכתב על ידי , 7/6/2010 09:16   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, הישרדות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)