לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2010

כוכב נולד 8, אולפן-הדחות-דואטים, פרק 14+15 - ביקורת


 

נתחיל דווקא בסוף - ססיל אטלי עפה כי הקהל בחר לראות פלצט על קול גבוה בשידור חי על פני תיירת צרפתייה שעושה את הכול כדי להילחם אבל לא מצליחה להילחם בגרוש, ואורן קוקו עף כי הוא לא תפקד כמו שצריך כשהלחץ גבר ולא עמדו לו כוחותיו להתמודד עם כל העומדים למולו, רעים וטובים כאחד. הקהל העיף את מי שהיה אמור ללכת, השאלה אם מדובר במתמודדים הנכונים, כוכב נולד הופכת מעונה לעונה להיות עניין של טעם והעדפה אישית (של מי שצופה בבית וטורח להצביע), ויש מי ששונא כל שנה מחדש את המצב בו רואים טובים הולכים לפני סימני שאלה, וסימני השאלה עושים הכול בכדי להפסיד ועדיין נשארים, קטונתי מלהרחיב כי איש איש בוחר את מה שהאוזן שלו בסך הכול בוחרת להאזין לו, אבל במבחן התוצאה לפעמים כן בא לך (וזה קורה המון) לזרוק את הטלוויזיה לעזאזל. אבל למה לשקר - הייתי מבסוט ששניהם הלכו, כפיר יוכל לעוף גם מאוחר יותר.

 

בתור התחלה לביקורת על שבוע הדואטים הערה לכל מאקו ושות' ובקשה קטנה אל צביקה הדר, אם אפשר לדאוג באיזו שהיא צורה שיעלו באינטרנט ישר את התוכנית בסיומה, אפילו שזה לוקח זמן, לפעמים לאנשים בא לראות כוכב נולד אחרי חצות וכשאתם עדיין לא מעלים את התוכנית במלואה אלא רק למחרת בשעות הבוקר-צהריים מאוד קל לגלות שברגע בנכנסים למאקו רואים את שם המודח מתנוסס, בנענע10 עשו אחרת, הם פתחו אתר בלי ספוילרים להישרדות שאפשר להוסיף למועדפים, תנסו לגנוב להם את הרעיון, אפילו שלהם זה גם לא תמיד עובד.

 

אז מה פספסנו השבוע?

  

עידן עמדי + רוית בטאשוילי

 

 

מההרגשה שלי מהשיר 'יום אחרון' של טל שגב שלקחו השניים זה שעידן בולע אותה בשירה שלו, שהוא מורגש יותר והיא מורגשת פחות, ככה זה היה לפחות לכל אורך החצי הראשון של השיר, החצי השני היא ניסתה להחזיר לו בקונטרה ולקחת את השיר לכיוונה, בסוף במבחן התוצאה הוא גנב לה הרבה יותר זמן מסך. השיר עצמו מצוין וכן גורם לך להיות מבסוט על הביצוע, מצד שני שניהם מבחינתי (כמו שזה נראה כרגע) יגיעו עד לשלב אמצע פלוס, יותר מזה הם יצטרכו להתעורר למלחמה ולא רק לזרום על פי הסטנדרט, מאמין שהם כרגע במצב 50-50 (אם בכלל) להיחשב כזורמים טוטאל לספטמבר.

 

בת נטף + ססיל אטלי

 

 

זוכרים שלישיית 'מנגו'? ככה שתי הבנות האלו הרגישו לי כשהן עלו לשיר, להגיד שאהבתי את זה זו מילה גדולה מדי, להגיד ששנאתי את זה זו מילה קטנה מדי. הצמד יפו-פאריס לקחו את אפרת גוש ומצב 'כמו שזה היה', עשו ממנה קיטש מתקתק, ציפוי שהקהל יאהב איכשהו והדבר הכי טוב שזה יצר שזה הוביל למצב בו ססיל הלכה הביתה, אני יודע שזה לא יפה, במיוחד במסגרת מבצע 'הכן העולה לטלוויזיה' שמנסים לפמפם לנו בפריים טיים ריאליטי אחרי ריאליטי, אבל זה מה שהשיר הזה יצר, אפרת גוש מתחרטת על אקו"ם שנתנו להן גישה לבצע את השיר ככה מול כל המדינה. ססיל הלכה, לגבי בת (כמו שזה נראה כרגע) שבועיים שלוש וגם היא עם חצי רגל בדרך החוצה. למרות שבאודישן לסיום שלה היא הייתה אחרת.

 

אוהד שרגאי + אדר גולד


 

קל מאוד לקחת שיר של מרגלית צנעני שכבר מתמודד אחר מהנבחרת של כוכב נולד 8 ביצע העונה, לא רק במצב אודישנים מתקדמים, הייתה גם את המלצרית במצב אודישן בהפתעה שעשתה בדיוק את אותו הדבר עם חומות חימר, קל מאד. הרבה יותר קשה לעשות ממנו משהו בו לא נתקלנו, ואם לוקחים זוג כמו שרגאי וגולד אפשר להאמין שהם מודעים לעצמם ברמות גבוהות שהם בטוחים שלא רק שהם לא ייתנו שואו פרטי בסוף הערב, הם גם יעברו די בקלות את המסוכה הראשונית של דואט זוגי ועוד שבוע עבר. 'עץ ירוק מפלסטיק' הוא עוד שיר יחסית חדש ויחסית מושמע רבות בתחנות שונות במדיה, גם ברדיו של השומר ברכבת ישראל אפשר לשמוע את צליליו לעיתים בוקעות. סיכויים לעונה - נגיד את זה ככה, וזה מדבר על שניהם - חמישייה מובילה בטוח, מעבר לכך אין תשובות.

 

נאור אלבז + אבי בן אבו

 

 

גלי עטרי כתבה את השיר 'מקיץ אל החלום' רק בשביל שהיא תוכל לעצום עיניים ולעשות בשפתיה חצי שריקה ולצווח 'אל הרוח-אל המים', היא אף פעם לא חלמה שיהיו צמד דודאים (עפ"י התמונה הנ"ל) שיש להם גוון קצת יותר סלסולי מבדרך כלל לשירים שלה, אני לא אתפלא אם מה שעבר לה בראש חוץ מגאווה של 'יש עוד מישהו שעושה לי קאבר לשירים', השניים מרגישים כמו שני ילדי בר מצווה שבדיוק עולים לתורה, לי אישית השיר קצת הרגיש מצונן, אני עדיין לא יכול להחליט איך לאכול אותו, עוד לא החלטתי אם זה בגלל בן אבו או אלבז, שניהם בנפרד נשמעים מעולה, ביחד לא (אף שהשופטים נתנו בוסט לשניהם לאגו). סיכויים לעונה - בן אבו יילך שבוע הבא (בשר תותחים - חלק ג') ואלבז יסחוב עוד קצת, עוד לא נגמר לו הסוס, הוא רק בקונטרה הראשונית כרגע של מצב לתת לקשת לעשות ממנו סטנדרטי לפני שהם יזרקו אותו כשהם יסיימו איתו העונה.

 

תהל שוהם + שחר אלגבלי

  

 

אדון ש' וגברת ת' שניהם מוכיחים על פי אירועי השבוע שמה שמחליטים ונותנים עליו ביקורת שבוע קודם לכן או אחרי שבועיים לא תמיד מהווה משקל, אנשים שמצלמים אותם 24/7 (או  במקרה של כוכב נולד 12/4) לומדים לקרוא את הלך הרוח מהקהל והפידבקים שמקבלים ולוקחים לפעמים שירים ועושים מהם מפלצת טובה. מה זה מפלצת טובה? זו מפלצת נסבלת, אחת שאתה מסוגל לשמוע, אתה מסוגל גם ליהנות, להקשיב ואולי עיתים גם לזמזם. לקחו את 'להבין את המים' של עברי לידר ושלחו אותי ישר לשים מינרלים בפריזר. סיכויים לעונה - כרגע משתפרים משבוע לשבוע וכששבוע הבא יגיעו הסיכויים שוב יטורפדו ונתחיל לספור את הקולות שוב מאפס. מצב שסביר שתהל הולכת בקרוב, מצב סביר (למרות שעדיין מוקדם מלקרוא אותו) ששחר יילך רק לקראת האמצע.

 

ניקיה בראון + כפיר אוחיון

 

       

 

כשניקיה פגשה את כפיר ידעתי שהיא הולכת להציל לו את התחת עוד לפני שראיתי את השיר, זה היה כזה ברור שהיא הולכת לעזור לו להתגבר על ההקלות בסגר שהוא יוצר בין האוקטבות שלו לווזובות שנחסמו מלהגיע לאולפן של כוכב נולד. ברשותכם מצורף ציטוט של שיחה בין שניהם זמן מה לאחר השיר הנ"ל, הוא מסביר איך מתייעלים כשמתפקדים עם מישהי שלא דוברת עברית ואחד שלא מדבר אנגלית כשצריכים לעלות לשיר ביחד מול כל המדינה, זה הולך ככה, אחד לאחד: ניקיה: "R U OK"? כפיר: "כן". פלאי קשיי השפה במיטבם. אבל את האמת עכשיו השיר יחסית עבר רגוע והיתה הרגשה כללית שאוחיון בשיר 'יהללו' הרגיע קצת. נעזוב את מצב שלמה פרץ שעזר לו להעביר עוד שבוע בנבחרת, משום מה, זה עוד מצב חליק, אבל להגיד שהוא עוד עלול לזכות בעונה על אפם וחמתם של חלק מהצופים (מי אמר את זה, שמישהו יזכיר לי...) זה כבר מצב הכי אבסורד בעולם, הייתי נותן לדלומי עוד הזדמנות מאשר לדמיין אותו בגמר. לגבי ניקיה, את האודישן האחרון היא לקחה בשתי ידיים וביצעה את SO FAR של הנחמאיות וגרמה לי אישית להרגיש שהיא סובבה את השיר לחלוטין לכיוון שלה, הייתי מאוכזב אם היא הייתה בטעות הולכת היום, במלחמה כולה היא אולי לא תנצח אבל היא עדיין לא נתנה את המילה האחרונה.

 

היבא בטחיש + ליאור עקיבא

 

 

 

'שמור על העולם ילד' הוא שיר שנישא בפי כל עולל מיום היוולדו, אין יום כמעט שהוא אינו מושמע במדיה אחת או אחרת, אחרי שהשניים נתנו את הביצוע שלהם לשיר דנה לא קימצה במילים וישר ביקשה להזמין אותם להופיע בשנה הבאה עם השיר לכבוד יום הזיכרון, שיר בו חייל מג"ב שר בערבית והיבא שרה בעברית את הקונטרה שלה הוא רעיון ראוי, זה בוצע בעבר וזה ימשיך ועוד יבוצע בעתיד, רבות הדרכים לבצעם ועוד יבואו סגנונות שיפילו אותנו בשיתוף פעולה, במקרה של השניים, במיוחד לאור העובדה שלעומת האולסטארים שהם מתחרים בהם בתחרות הזמר לשנת 2010, שניהם עומדים ליפול מהתחרות, הם לא בליגה של הטופ, הם אמנם בליגה של הגדולים שנכנסו לנבחרת אבל עד כדי כך לקפוץ מעל הנהר ולהצהיר עליהם קבל עם ועד שהם השניים שיגיעו רחוק מאוד בתחרות אז לא, סורי, עם כל הכבוד בעולם, המצב הוא עדיין מוקדם וכולם רק משפרים את המצב מפרק לפרק, לפי דעתי האישית השבוע הם הביאו רעיון אבל נתנו לו ביצוע לוקה. ליאור הולך לעוף שבוע הבא, היבא, אולי לפני, אולי אחרי, אותה אני עדיין לא יכול בדיוק להצביע איך הקהל אוכל בבית.

 

אורן קוקו + ניסים בר חיים (מיכאל???)

 

   

 

עכשיו בשיא הכנות, אהבתי את השיר, אהבתי גם את הביצוע, 'היא לא דומה' של דוכין הוא אחד השירים שאתה תמיד בטעות נתקל בהם כשמישהו שם לינק בפייסבוק או מינימום כשאתה רושם שירה עברית ב-YOUTUBE, שיר מוכר וידוע ונישא בפני כל בית ובית, השיר עצמו היה יפה, זה שגל קטל אותם ואמר להם לעוף הביתה זה משהו אחד, זה שבסוף חצי מהם צומצם זה משהו אחר, כוחו של ניסים עדיין במותניו והוא עדיין יכול להיחשב למצב 90% מגיע לפינת כמעט בגמר ואז יוצא החוצה, לווא דווקא בזכות השירה, יותר בזכות ה-SMSים, קוקו הלך כי הוא לא עשה שיעורים ולא התכונן ליום בו הוא יצטרך לעמוד ב-2 שירים בערב, הוא בחר את מה שבחר, קיבל בכבוד ראוי ביותר את ההדחה, קד קידה ובזה תם סיפורו, אם היו שמים אותו ראש בראש מול הגבירה אטלי אני רוצה להאמין שהוא היה לוקח, אבל מה זה בעצם משנה, שניהם כבר לא כאן.

 

דיאנה גולבי + יובל מרון

 

 

מתחילת העונה במקרה של שניהם יש הרגשה שהם יגיעו רחוק מאוד, יש להם את היכולת לפלרטט חופשי עם המצלמה ויש להם גם את היכולת לגרום לקהל לשבת ולשלוח SMSים, שילוב מנצח, במיוחד בתוכנית כמו כוכב נולד. הסיכויים של דיאנה לקחת את העונה בהליכה גבוהים, אפילו מאוד. הסיכויים של יובל לקחת מקום רביעי העונה, גבוהים, אפילו יותר משל דיאנה. 'נוגע אל החלום' של שלום חנוך בא לי כל כך טוב לאוזן עד שאפילו לא הייתי צריך להסתכל אל המסך בכדי ליהנות ממנו, זה מה שמבחינתי עושה שיר טוב, על כל התסמינים הקיימים בו.

 

מעיין בוקריס + אדיר גץ

 

          

 

שני ילדי הזהב של התוכנית קיבלו את הלגיטימציה לשתהיה לבוא ולעשות מהדואט שלהם סופר שיר שייקח אותם למצב שיר מצטיין שבועי, בסוף הם בחרו שיר של סקעת, בא לי להגיד להם שינסו לבחור שירים קצת אחרים כי הם שניהם כבר הוכיחו שלשיר הם יודעים, שאת השופטים ואת הקהל בבית צבע הקול שלהם כבר קנה, את האוהדים ומצב אצבע לוחצת LIKE על העכבר הם כבר קנו, רק מה - 'כמה עוד אפשר'? באמת, זה מה שאתם שמים לנו כדאי שנהנה מהיותכם קיימים על מסך הטלוויזיה, הדבר הכי נכון שיצא מהאודישן הזה היה לשמוע לאחריו את בוקריס יוצאת עלי קרב ונותנת את 'אלינור' כמו שזוהר בחיים לא דמיין שמישהו יכול לעשות, מבחינתי מכל השמונה שיצאו למלחמה על עצם קיומם במשחק אחרי שהועפו בסבב ראשוני של הצבעות על הדואטים היא הייתה המצטיינת, לא רק בזכות זוהר, בעיקר בזכותה. היא רק צריכה לדאוג כמה שיותר לא להגיע למצבים האלה, יש שירים שהיא יכולה לתת על הסבב הראשוני של כל ערב זמרה, היא לא חייבת לחכות עד הרגע האחרון. סיכויים לעונה - בוקריס גולשת אט אט לכיוון הפיינליסטים, מצב מקום שישי נכון לכרגע, לגבי גץ, אם אין לו עוד שירים מקוריים אני צופה שהשופטים יעשו לו את מצב שאולי וקנין וססיל אטלי ויעמדו נדהמים כשפייבוריט שלהם מהאודישנים הולך הביתה מוקדם מהצפוי.

 

רוני גינוסר + אור גלעדי

 

    

 

שיסלחו לי מראש הצוות ההזוי של גלעדי וגינוסר, הגרסה שלהם לשיר 'אדון עולם' של עוזי חיטמן עשתה לי רק רע, זמר עברי מיועד לא רק למשפחות, לבני 90 פלוס או מינימום לפעוטות שאימא מוחאת להם כף אל כף. מה נסגר עם הבחירות שירים של חלק מאנשים בתוכנית, משניהם לא ציפיתי אחרת, איך שראיתי ששניהם צריכים ללוות אחד את השנייה ידעתי מראש שצפוי איזה ערב פסטיגלי. לגבי הסיכויים - על רוני עדיין קשה לוותר, למרות שהיא עוד עלולה להרוס לעצמה מבלי להתכוון, גם אם היא נתנה לשירים של חווה אלברשטיין קצת הפוגה, זה לא אומר שהיא לא מהדהדת אי שם ברקע. לגבי גלעדי - מתי מישהו כבר יפסיק את הפארודיה הזו וישלח אותו הביתה?

 

נועה דויטש + יובל לב טוב

 

 

לכל דבר יש פעם ראשונה, גם לדיבורים על זיונים בכוכב נולד, לא שהמשתתפים חס וחלילה שוכבים בינם לבין עצמם כשלא מצלמים אותם 24/7 סטייל 'האח הגדול', אבל היה משהו מאוד משעשע בלראות את נועה ויובל מזיזים את האגן לפנים ולאחור תוך כדי גרסת קאנטרי ל'על קו הזינוק'. אף שהשופטים קטלו הקהל היה מספיק חכם בשביל להעביר עוד שבוע קדימה, דויטש נכון לכרגע צריכה להיות בפיינליסטים, לב טוב צריך ללכת לקראת האמצע, מה שאומר עוד כשש הדחות, למרות שאני מאמין שהוא עוד יפתיע ויילך הרבה יותר קודם. לגבי השיר עצמו, הם נתנו ביצוע, כשכל אחד נתן את השורות שלו לבדו זה נשמע מצויין, כשניסו לשלב בין הקולות שלהם יחדיו מאקו איבד את עצמו לדעת.

 

לסיום - ציטוט אכזר שבועי 

 

 

(דקות לפני הליכתו של קוקו הביתה) - "ייאמר לזכותו של כוכב נולד שאת הכרטיסים לגיהנום אנחנו מקבלים בחינם - קוקו..."

נכתב על ידי , 19/6/2010 03:13   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, כוכב נולד  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-20/6/2010 16:44




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)