לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2010

שובר שורות (BREAKING BAD) - סוף עונה 3 - ביקורת


 

 

משום מה תמיד כשאני נתקל בכתובית הבאה:  אז תמיד עולה לי חיוך על הפרצוף, או שהסדרה עומדת לדבר על אלימות או על זנות או על פורנו או על סמים או על הרבה הרבה מאוד דם, או שסתם מדובר בסדרה סופר הזויה ששווה לראות רק בגלל קטעים בהם לא נתקלתי מעולם ובהם לא אתקל יותר מדי כי אין יותר מדי סדרות בטלוויזיה שטורחות להשקיע, ספרטקוס שסיימה עונה ראשונה היא אחת מהן, WEEDS (על כל הפן קומי שיש בה) היא נוספת, יש עוד המון סדרות מכות כאלו או אחרות בהם הדם נוזל מקיר אל קיר, אבל מבחינת סדרה שמנסה לעשות סדר מקצועי ומדוקדק במאפיה של סמים ובדרך הנכונה לעבוד בהפצה לכלל פלחי האוכלוסייה בארה"ב (או בעולם כולו) יש סדרה אחת שעומדת דרגה אחת מעל השאר. מי שלא הכיר את "שובר שורות" (BREKING BAD) עד היום לא יודע מה הוא הפסיד. לכבוד סיום העונה השלישית בשבוע שעבר החלטתי לעשות סדר קל במאפיה, לפחות נכון לפרקים האחרונים של העונה, למה רק לפרקים האחרונים? כי לסכם את כל הסדרה זה קצת אבסורד, מי שטרח לראות את הסדרה יודע טוב מאוד על מה אני מדבר.

 

מכאן ואילך ספוילרים, לא לקרוא אם לא ראיתם, כי אם אי פעם תחשבו על לראות את הסדרה כדאי להתחיל מההתחלה ולא מהעונה הרביעית (מתנצל מראש על איכות התמונות).

 

וולטר ווייט/הייזנברגר

  

 

מה עבר עליו בינתיים? וולטר וייט הוא איש משפחה, כימאי במקצוע, הוא ואשתו חיים ביחד אבל פרודים אחרי שהיא גילתה מה הוא עושה בזמנו הפנוי, הוא מתרועע עם טיפוסים יותר ויותר מיוחדים שיושבים עמוק בעולם הסמים, המסחר, התעבורה, ההפצה וכל הבא ליד. הוא גם חולה סרטן, אין לו הרבה כסף לשלם על כל הטיפולים אז הוא עושה את מה שהוא טוב בו - לבשל מת'. הוא מצליח לייצר קריסטלים כחולים שכל נרקומן ש"מכבד" עצמו היה מת להשיג, הרמה הכי גבוהה מבחינת בישול והוא בסך הכול אדם אחד, מסביבו אנשים מתים, חרא זורם, כנופיות מתחרות, מוציאים עליו חוזה, הוא מתאשפז, הוא אבל, הוא דואג, הוא נכנס לדיכאון, עובר משבר גיל העמידה, יש לו חבר אחד אמיתי בשם ג'סי פינקמן שיש לו איתו את יחסי השנאה-כבוד הדדי הכי מיוחדים שראיתי זמן רב בדמויות טלוויזיוניות, הוא גם שותף שלו בדרך לעשות 3 מיליון דולר בשביל בשביל לבשל מת' לכל איזור ניו מקסיקו, אל פאסו ושות',  הוא חי במירוץ מטורף מדלת אל דלת ומסטירה אחת למשנתה, הוא מתחיל לחלוש ולפשפש ידיו הרבה יותר עמוק מאיפה שהוא אי פעם דמיין שהוא יכול, וכן, הוא גם טוב במה שהוא עושה.

 

וולטר וייט אישית גורם לי להרגיש שאחרי לכתן של סדרות המופת לחלוטין מהמסך עדיין ישנה תקווה שהטלוויזיה לעולם לא תהיה יותר ויותר גרועה ושיש מקומות שהטלוויזיה הופכת להיות הרבה יותר נישאת לגבהים יותר רחוקים ממה שכל מכור לטלוויזיה, קל וכבד כאחד, יודע. אז כן, וולטר וויט הוא איש משפחה למופת, הוא שם את כבוד המשפחה מעל הכול, גם אם חלקים במשפחה לעולם לא יהיו כמו שהם היו בעבר אחרי שסודות נתגלו ועוד יתגלו בעתיד, וולטר ווייט יכול להיות רק אחד, גם אם שם הבמה שלו הוא בכלל הייזנברג.

 

ההתמחות של וולטר - מת'אמפתמין (קריסטל מת')

 

 

מה עבר עליו בעונה ה-3? קודם כל פעם ראשונה ראינו בסיום העונה איך הוא חוזר לעצמו ומרחיק את כל עניין הרגשות והטוב לב שצריך לשרור אצלו, אם בעונה הראשונה ראינו אותו הורג שני סוחרים בקראוון קטן עם קצת עשן מסמם ובהמשך גם פיצץ חצי בניין, בעונה השנייה ראינו איך הוא עומד אדיש ומסתכל על חברתו הנרקומנית של ג'סי, אהבת חייו למען האמת (נכון לרוב העונה), משתנקת ונחנקת כתוצאה מהקיא של עצמה ווולטר/אייזנהאוור במקום להציל אותה או לפחות להזעיק אמבולנס יוצא מהחדר וסוגר את הדלת אחריו, ומה בעונה השלישית, בפרק לפני אחרון הוא דרס שני סוחרים שאיימו לירות בג'סי (או שיותר נכון הוא איים עליהם קדימה) בדריסה הכי ברוטאלית ויפה שזה זמן רב צצה על המסך הקטן, ויותר מכך שנייה אחרי הוא עוד לוקח לנדרס את האקדח מהיד ודופק לו כדור בראש. הגיבור של הסדרה עובר תהליך בו הוא מבשיל והופך לדמות אותה יצר, הייזנברג הוא שם נרדף לאימה ופחד, ולא סתם בעונה הנוכחית מצבו של וולטר השתפר פלאים מבחינת כבוד בעולם הקרטל, מכבדים אותו, הוא מספיק חכם לא להעביר לאף אחד אחר את סודות היצירה הכחולה שלו. הוא גם מתחיל לשקול איך עליו לבזבז את הכסף שלו נכונה ואיך להסתיר אותו במצב הלבנת הון כמו שצריך, מה לעשות, לא רק כסף נקי צריך לסבן. הבחירות שעומדות בפניו לעונה הבאה הם אחת משניים, או שהוא הולך לקנות מכון לרחיצת מכוניות בו אשתו תהיה במצב "דני" (שם קוד שהמציא העו"ד סאל למישהו שמבין עניין ויידע איפה צריך לטאטא בספרי חשבונות בשביל להתחמק מהרשויות) או שמצד שני הוא יוכל לקנות אולם מלחמות לייזר לילדים בו יש בן אדם שקוראים לו דני שיעשה את העבודה השחורה. הוא גם מתחיל לאחות את השברים אחרי הפרידה המתוקשרת מהאישה, מבחינת סרטן לא שמנו לב לנושא העונה, היו דברים יותר חשובים להתרכז בהם, במיוחד שבעונה אחת יש בממוצע 13 פרקים בלבד.

 

מה הייתה סצנת הסיום שלו לעונה? עומדים להוציא אותו להורג כי הוא תמיד עומד מאחורי המעשים שלו אז באקט אחרון לסיום הוא מיידע את המחסלים ושות' שהוא יביא להם את פינקמן שנמלט אחרי ש-2 הסוחרים שרצחו את ידידם משכבר הימים בעונות הקודמות חוסלו (הוא הטיל עליו את האחריות כי הוא עדיין לא בשל לספר לכולם את הכול), ובשנייה שפינקמן עונה הוא מטיל את האס שלו גבוה ואומר לפינקמן ללכת לרצוח את העוזר מעבדה שלו גייל, לא כי הוא חושש ממנו, כלל לא, יותר בגלל שהוא יודע שכל עוד יש מישהו שיודע לעשות את מה שהוא עושה דמו בראשו וזמנו קצוב.

 

ציפיות הלאה? חופשי יעמוד בהן וחופשי יעשה ביה"ס מכל הקרטל, להכריז מלחמה על בוס אחד שהוא עדיין לא מכיר את כל הבוסים האחרים כמו שצריך זה דבר אחד,

לסחוט בוס שמכריז על חיסולו ולצחוק לו בפרצוף (על ידי חיסול של המחליף המתעתד שלו) זה דבר אחר, איש חכם וולטר, אפילו יותר ממה שהוא מבין.

 

בקטנה: נא להכיר משפחת וייט;וולטר ג'וניור, סקיילר ועוד תינוקת שאיני זוכר את שמה

 

 

מארי והאנק שרייד

 

 

אז מה קורה במשפחה? סקיילר שאיבדה את האמון בבעלה בוגדת בו ובסוף מתעשתת על עצמה ומבינה שהשד לא כל כך נורא, אם זה מכניס כסף והכול מתוך מטרה טובה אז למה לא ליהנות מהמצב, היא כבר לא במצב אנטי לאנטי גיבור, היא הולכת לשחק איתו יד ביד ומציעה עצמה להשתתפות במשחקים. וולטר ג'וניור מקבל רישיון נהיגה אבל עדיין לא נותנים לו, גם לאר מבחינה טלוויזיונית, יותר עלילה ומשחק כפוי מאשר להיות הבן של.. הוא מקבל זמן משחק כמו כל דמויות המשנה אבל במבחן התוצאה לא מרגישים אותו. הילדה הקטנה למשפחה היא ילדה וכאחת כזו חוץ מלא לספור אותה ולהשתמש בה כדי להסיט אישה כנגד האיש שלה היא לא מהווה משקל, אולי הם יוכלו ללמוד מהסיומת של עונה 4 של דקסטר להשתמש בתינוקת בסצנה מרהיבה, יותר מזה אני לא ארחיב.

 

האנק שהיווה חלק נכבד מהעונה כרגע במצב שיפוץ עצמי לחזור למצב בן אדם, הוא טבח בקרטל שהוציא עליו חוזה (יותר נכון על וולטר, אבל למי אכפת), הוכיח שגם דמויות משנה יכולות לתת משחק בן זונה ולסיום העונה קיבל גם עבודת יד קטנה מאשתו הקלפטומנית מארי. חוץ מהחלק האירוני בכך שהאנק רודף אחרי הקריסטל הכחול אותו יוצר גיסו, קריסטל שיושב לו מתחת לאף, הוא הראה לנו איך הוא חוטף התקפי חרדה כי זכרונות של ראש כרות על צב מפחידים אותו כל פעם מחדש, הראה גם איך הוא בורח ממחויבות תיאטרלית למלחמה בסמים, הראה איך הוא לא נתן את המילה האחרונה והכי הראה איך אחרי שהוא יסיים את המצב השיקומי הנוכחי בו הוא קיים הוא יחזור לנקום. אין איך להתחמק ממנו, הוא אחת הפיסות החשובות בסדרה הזו שנקראת 'שובר-שורות'.

 

ג'סי פינקמן/ג'סי

 

 

מה עבר עליו בעונה ה-3? אז קודם כל הוא יצא מגמילה מהרואין, יצא מגמילה מג'יין שמתה (ועקב מותה נגרם גם המוות הכי ביזארי אי פעם בסדרת טלוויזיה - מאות הרוגים בהתנגשות מטוסים ושטח נרחב בקמ"ר רב של חלקי גופות מפוזרים, הכול בגלל שאבא שלה היה באבל ולא שם לב), אחרי שהוא יוצא מהמכון הוא מנסה להתרחק מוולטר (או איך שהוא מגדיר אותו - YO- MR.WHITE) כמה שיותר, הוא קונה את הבית של ההורים שלו בתור קונטרה לאיך שהם גירשו אותו בגלל בעיות הסמים שלו, הוא מתחיל לפתח מחדש את העסק העצמאי ממרתף הבית והוא גם הולך פעם בשבוע למפגשים של AA. בסוף הכסף קורץ לו והוא זורם עם וולטר לעשות במפעל את המת', 3 מיליון דולר לא באים בקלות, במיוחד אחרי שהאנק פיצץ אותו במכות ואחרי שהקרוואן הישן נושן שלו נמחץ למוות, אז הוא זורם עם מה שזורם איתו, כשהוא מגלה שבקלות על העבודה שלו הוא היה יכול להרוויח מינימום 100 מיליון דולר הוא מתחיל להעיף קצת קססה מהצד, משתמש בחברים משכבר הימים ומתחיל לבנות לעצמו שם חדש.

 

סצנת סיום לעונה - הוא חזר לעשות שורות דקה לפני שהוא יצא להתנקש באלו שרצחו את חברו משכבר הימים ואת רוצחו, תומאס בן ה-11. אחרי שהוא הסתלק מהזירה הוא גם חזר למת', ניסה לגרום לוולטר לפנות למשטרה, ובסוף לקח את סצנת סיום העונה כולה עליו - מחזיק אקדח רועד בידיו, עומד בפני רצח ראשון בחיים, לחסל אדם אחד כדי להציל אדם אחר, על מר.וויט שהיה לו דמות אבא בשנים האחרונות הוא לא יכל לוותר, ירייה אחת והמסך במצב חושך.

 

ציפיות להמשך - הוא האנדרדוג במערכת יחסים שלו ושל מר וויט, הוא לא הכלבה שלו אבל הוא גם לא נותן הטון. הוא הדמות השבירה שחוזרת על אותן הטעויות אבל גם מתחילה להתפתח ונותנת מחזות מרהיבים מהם לא ציפינו, היו לו נאום אחד העונה בזמן שהיה בביה"ח ודיבר על נקמתו בהאנק שפיצץ אותו במכות, אוסקר הייתי נותן לו על הנאום.

 

החברים של ג'סי: ג'יין (מתה מחנק מהקיא של עצמה), קומבו (נרצח ע"י ילד בן 11 ואקדח), סקיני פיט ובדג'ר

 

 

בקטנה על החברים: ג'יין כבר מתה אך עדיין היה לה פלשבק בסוף העונה שמסביר את הסיגריה עם האודם, היא גם נחשבת לאישה הכי מרכזית עד כה בחייו של פינקמן, אפילו שהיא הלכה. גילינו גם מי זה הילד שרצח את קומבו, גילינו מי שלח אותו ומאיפה הכול התחיל, וגם ראינו איך המעגל הסתיים. ולגבי סקיני פיט ובדג'ר, שתי הדמויות ההזויות של הסדרה, אחרי שפינקמן הביא אותם להפיץ מת' כחול בפגישת הנרקו-אנונימוס הם מגדלים פתאום מצפון ומתחילים לזרום על פי השיטה ואולי גם מפסיקים לעשן.

 

גאס/מר.פרינג

 

 

מי? הדמות הכי מפתיעה על המסך, גם ממושקף הלובש סוודרים, גם בעל רשת חנויות של עופות וגם בעל רשת ההפצה הכי נרחבת שאי פעם נראתה על המסך הקטן של משאיות אספקה שלמות של מת'. מאמא עוף יכולה ללמוד ממנו איך מגלגלים מיליונים. הקטע הכי מפתיע אצלה היא הניגודים הרבים שנחשפים בה פלח אחרי פלח, מאוד אנושית, מסתתרת בגלוי, מוערכת בציבור והכי חשוב - כל כך אכזרית בפקודותיה אך לא ראיתי אותה לוקחת אפילו פעם אחת אקדח לידיים.

 

סיום עונה - אחרי שפנה אל גייל והכין אותו לקחת את התפקיד של וולטר על ידיו הסיסיות הוא נתן פקודה להוריד את הקצה הרופף של וולטר מהמרקע, איש כל כך חנון שלראות את פינקמן נרתע ממנו כשהוא התקרב אליו היתה אחת הסצנות היותר חזקות בפרק הסיום, הוא אפילו לא הכיר אותו וכמעט השתין במכנסיים.

 

ציפיות - זה בדיוק כמו לצאת למלחמה עם השטן, לרקוד איתו קצת ואלס ואז לנסות לברוח כשהוא כבר כרת איתך ברית נישואין לא יוצלחת. חברוח ממנו אי אפשר אז אפשר רק להחליף עליו קלף קבוע שיציל לך את החיים. הוא בטוח לא אמר את המילה האחרונה והעונה הרביעית במספר הולכת להראות בדיוק כמה כוח יש לברון הסמים שבמחי פקודה חיסל איזור שלם משאכטות במקסיקו.

 

החברים של גאס - רוצח שכיר נאמן והסיידקיק שלו, 2 פושרים (חוסלו) וגייל אחד (חוסל מצב סימן שאלה)

 

 

נספחים - סול גודמן, דני ווינדי 

 

      

 

תוצאה נגרמת עקב סיבה, דבר מוביל לדבר, תשובה עונה על שאלה אחת ומובילה לשאלה נוספת. הסדרה הזאתי מביאה לי אישית לגובה העיניים את הסדרה הכי 'אנטי-גיבור' שיש על המסך הקטן ועדיין לא מתה סופית.

  

סיכום עונה ראשונה ושנייה - וידאו

  

 

נקמת מותם של קומבו ותומאס - הסצנה החזקה של העונה

 

 

איך לצאת ממוות שמחכה לך בעוד שתי דקות - וולטר

 

נכתב על ידי , 20/6/2010 19:42   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, דרמה, BREAKING BAD  
הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)