לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2010    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2010

כוכב נולד 8, פרק 27, אוהדים נגד נולדים - ביקורת



בחדר סגור היכן שהוא ברחבי ישראל יושבים להם שמונה פליטי כוכב נולד לדורותיהם, שמונה תמונות של המתמודדים בעונה הנוכחית מונחות להם על השולחן, איש איש בתורו מביע רצון לבחירה להכוונה, כל אחד מושך לכיוונו את האהבה שלו למוזיקה ומי שהכי מביא אותה אל התוכנית ב-2010, לפחות בשביל הכוכב לשעבר. חלקם רבים, חלקם מתגמשים, חלקם לא מוותרים, וחלקם אומרים שעל האנתיטזה שלהם הם לא מוותרים. אז מה יצא הערב, יצאה תוכנית טובה. כל הכוכבים שהיו בעבר, חלפו בעבר, המשיכו ועשו בהווה וממשיכים לתכנן ולעשות גם אל העתיד הצפוי, על כל אלה היה הערב. אחד לאחד הם ניגשו ורחרחו את אחורי הפייבוריטים שלהם, אחד לאחד הם ייעצו כשרי המלך שרק רוצים לעשות טוב למי שהבחירה שלו נפלה עליהם, חלקם חטאו וחלקם עשו, כולם כאחד הכווינו, כולם כאחד הרצינו, כולם כאחד ילדים שהפכו למבוגרים ומייעצים למי שהם היו רק לפני שנים ספורות, אוהד נולד.

מעיין בוקריס - הראל סקעת - בלדה לאישה - היא פגשה את אליל נעוריה, 'ועודני נער' לא גדול ממנה יותר מדי ועדיין בחייו הפך להיות אליל נעורים של מתמודדת 'כוכב' אחרת בדיוק כמוהו. הראל סקעת ייעץ למעיין בוקריס לעשות יותר בית ספר מאשר הופעה מול ערב כיתה, ומה היא הצליחה לעשות, ביצוע פחות מרגש מאשר המומנטום שהיא קיבלה מאליל נעוריה. התאכזבתי ולא בגלל שהשופטים קטלו, יותר בגלל שהיא עדיין בשלה, לא מתפוצצת על הבמה כמו שמצפים ממנה, היא שרה את הכול באיזי יותר מדי כאילו היא לא בתחרות, והיא לרגע לא שוכחת את זה, אז איפה היא ואיפה מי שלפני שתי דקות עלה לאירוויזיון, באירופה? אנחנו עדיין בארץ וככזו היא צריכה לצרוח יותר חזק.

יובל מרון - מארינה מקסימיליאן בלומין - אחלה עולם - יש אינספור גרסאות לשיר הזה בכל מקום בעולם, בכל ארץ, בכל שפה, בכל צורה, בכל יורודיסני יש מתקן שמבוסס על השיר הזה.זה שיר של ילדים שמיועד לילדים. אם ממ"ב הייתה עולה ועושה אותו בעונה שלה הוא היה נשמע כל כך טוב, כל כך גרנדיוזי, כל כך מיוחד שהוא היה הופך לנזקק ונדרש בכל בית. ואז הגיע יובל מרון, ובחר אותו, ועשה אותו רחוק אלף שנות אור מכל מה שממ"ב אי פעם סימלה. תתפרץ על השיר ילד, אל תשיר אותו כל כך כמו יובל המבולבל. אם כבר לקחת שיר כזה אז להתפוצץ עליו כמו שלא התפוצצת בחיים שלך, ומה בסוף, בלאי, וחבל כי הפוטנציאל של כזה שיר אם עושים אותו כמו שצריך הוא בשמיים.

עידן עמדי - הראל מויאל - אהבה בת 20 - אחד השירים הכי חזקים של ז'אק ברל שרק מועיל לעמדי ויכול רק לתעל אותו לקחת את העונה, וזה לא שאין לו תחרות, יש לו את בן אבו מולו, יש לו את שרגאי מולו, יש לו את השניים שחזרו היום והכי גרוע יש לו את גולבי. ת'כלס, בשיא הכנות, גם אחרי שהוא יעזוב את התחרות, אם הוא יעזוב את התחרות זה כבר לא מאוחר לו, הוא אט אט חודר אל תוך הקונצנזוס כאחד האנשים שהתוכנית נוצרה בשבילם, להגיע משום מקום ולגרום לאנשים להוציא עליהם כסף, אם זה לא כוכב נולד פוטנציאלי אז אף אחד לא. עלו לו דמעות מרוב שהוא נכנס אל תוך השיר היום ורק על זה מגיעות לו כל הטפיחות על השכם וכל הקומפלימנטים שאפשר לתת לאנדרדוגים. סיפור הסינדרלה והאקרים של הפייסבוק רק מתחיל.

אור גלעדי - בועז מעודה - תגידו לה - קשה לי להאמין שמעודה באמת בחר בו מתוך כוונה תחילה לטפוח על שכמו, אולי יותר מתוך ברירת מחדל ופחות מתוך רצון טוב. ובחירת השיר עוררה בי תמיהה, אולי יש דברים שאנחנו לא רואים מבחינת עריכה, לשיר את דודו אהרון 5 דקות לפני סוף העונה ועוד לא לעשות אותו שונה, לבר מצווה שלי ושל הילדים שלי לא הייתי מזמין אותו. שיילך כבר, שיילך, יש לי דברים יותר טובים לעשות מאשר לכתוב עליו פסקה שלמה פעמיים בשבוע.

נאור אלבז - האהבה הישנה - כמה זמן הוא היה בחוץ? כולה שבועיים, חזר הילד היום על חשבונו של אחר, ואת האמת מגיע לו, הוא בחר את השיר הכי סוחף שיכול להיות, הוסיף לו קצת סלסולים והראה לקהל שמת עליו בכל מקרה שהוא היה צריך לחזור בשביל שמישהו אחר יילך הביתה, רצוי שזה יהיה אור גלעדי או אחד היובלים, ורצוי מוקדם מהמאוחר (פסקה זו נכתבה טרם חשיפת התוצאות), ובסוף השערוך צדק, הוא נשאר, לב טוב הלך. ומה לגבי הביצוע - הרגיש כאילו הוא לא נותן ספרינט על הבמה, יותר שר בקול רגוע ונורא נחמד, הספיק לו בשביל לעבור את היום, מה יהיה מחר או מחרתיים? זה כבר סרט אחר.

אבי בן אבו - שירי מימון - גשם - עוד ממה שהראו שעבר עליו עם שירי מיימון בדרך אל הערב השיר הזה הרגיש תפור עליו, רק לשמוע אותו צורח "גשם" עשה טוב, גאון. בהתחלה שקט ומהאמצע פול גז, הוא בנה את השיר כמו שהוא היה צריך להיבנות. איזה R קלי הוא הופך להיות משבוע לשבוע. רק חסר לו איזה סופר שרשר או מקסימום שעון גדול כמו צ'אק די ומשקפי שמש מצועצעות שיכסו לו 3/4 פרצוף ואז בכלל הביצועים שלו מהעונה הזו יכתירו אותו כקאלט.

אדר גולד - מדברים בשקט - היא לא מסתירה כלום הילדה הזו, היא כמו קיר שאפשר לראות כל מה שעובר עליו, מא' ועד ת', כרגש חשוף, לסובב שירים של אחרים ולעשות זאת טוב ולקשט את זה בכל מיני נגיעות צבעוניות עושה רק טוב על הלב, איך היא הצליחה להכניס קצת נגיעות של משהו נראה קצת נזכר מהשיר המקורי ועוד הצליחה לסובב אותו לכיוון אחר לגמרי, אין פלא שלפחות פבלו הגדיר אותה הביצוע המצטיין של הערב, היא את הנשמה שלה השליכה בפני כל המדינה וראו את זה. יצאה מלכה היום, והדמעות שלה שנייה אחרי שהחזירו אותה היום הוסיפו נופך עצוב בעיניים, אחרי שפעם שעברה הלכה והייתה עצובה הפעם חזרה ועשתה בית ספר ונראתה כלמדה מנפילות עבר. מקווה שהיא חזרה בשביל להישאר ולא בשביל ללכת שוב, גם ככה נשארו רק ארבע שבועות לסיום.

יובל לב טוב - שי גבסו - ארים ראשי - לב טוב קיבל היום את אחד היוצרים היותר מוכשרים שאי פעם יצאו מכוכב נולד, הוא נתן את הנשמה בשיר והעובדה שהוא עצם את העיניים יותר מחצי מהשיר הראתה כמה הוא נתן וכמה אשתו הייתה מבסוטה על הבחירה, במיוחד אחרי שהוא עשה לה שואו מקדים לפני כל המדינה. השופטים הגדירו אותו כמאומץ ומאולץ אקסטרא, הקהל הצביע לו הכי פחות ושלח אותו הביתה בלי הזדמנות לקבל אפילו גלגל הצלה אחד לרפואה.

אוהד שרגאי - נינט טייב - מקום אחר- נינט ביקשה מאוהד להתאבד על הבמה במיוחד בשבילה, שייקח אשכרה סכין ויחתוך לעצמו את הגרון, ואם לא במילולית עסקינן אז מינימום שיעשה בית ספר מבחינת תיאטרלית כמו שהוא עושה שבוע אחרי שבוע, במיוחד בשבילה. כשהיא שמעה את השם של השיר שהוא בחר לעשות היא הביעה פליאה, ספק בהנאה, יותר מכמיהה להבנה איזה סמים עושה לו הילד, הייתה הרגשה של זלזול קלוקל מצידה ואז הוא התחיל להדגים לה איך לוקחים כל ז'אנר ועושים ממנו בית ספר. דקה אחרי שהיא האזינה עיניה נפערו גדול יותר, בן המלך הוא יצא. תיאטרון לייב על כל השואו שבדבר. יש שירים שהוא לא יכול לעשות שלו האיש הזה? הוא צריך שמישהו יחליף אותו בבלוקסאבטר בכלל?

דיאנה גולבי - ליבי רן - לא דיברנו עוד על אהבה - כשליבי בחר את דיאנה זה הרגיש כאילו זו הייתה הבחירה הכי צפויה והכי מיוחדת שיכולה להיות שהייתי מתפלא אם ליבי לא היה נלחם מכות בגובה העיניים כדי שהיא תצא שלו, בכלל חשבתי שהוא יציע לעלות איתה על הבמה מרוב שהוא התרגש, בסוף הוא עשה את זה, שרוט. כשהם נפגשו אחרי שהוא הוריד לה את הכיסוי עיניים זו הייתה הפעם הראשונה שאשכרה ראו חיוך אמיתי מצידה. לא פלא שהם סגרו את הערב, איזה שואו, איזה שיר לא ברור שיצא נסיכותי לחלוטין. היא הזכירה אותו קצת, גם בחלק הראשון של השיר כשהיא שרה בקול שקט שמנסה להטמיע את הכוונה של המילים מרוב שהן עוקצות את הלב. והחלק השני, יש מה להגיד? איזה מלכה, אין דברים כאלה, אין שום סיכוי בעולם שהיא לא ראויה לכל הכבוד שנותנים לה. טוב, די לכתוב, בא לי לבכות.
נכתב על ידי , 4/8/2010 23:35   בקטגוריות טלויזיה, כוכב נולד, ביקורת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורן ב-5/8/2010 01:31




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)