לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2010    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2010

כוכב נולד 8, פרק 32, רבע גמר - ביקורת




פתחתי את הטלוויזיה היום אחרי ששמעתי שמועה שיופיעו הרד בנד, שנים אני מפנטז לראות את יצורי הפרווה האלו עושים קלס ולעג מכל אייקון מוזיקלי, אז במקום לקבל את הרד בנד מה קשת נתנה לי? את הביג בנד, לא בא לי לרשום מי אלה בכלל כי באמת אין לי שמץ ואני ממש לא מתכוון לפתוח פה עוד מסך של אקספלורר ולחפש בגוגל. ערב רבע גמר היה היום, קיבלו תזמורת הילדים, רובם ככולם לא ניצלו אותה, סתם סחבו עוד ערב, הלו!! אמורים להיות כמה סופרססטארים ביניכם, אחד בכלל אמור לעשות על חשבון קאסט השופטים רבע מיליון שקל לשנה שלמה, אז למה לא לנצל משאבים, טבעיים או מזוייפים, קצת. העיקר שצביקה הדר מבליח לאחרונה עם היציאות שלו - והערב שיא חדש - רותי, עשי לי מעטפה.

אוהד שרגאי - זה קורה - גם אתה נפלת חזק ילד, אין הרבה גברים שבוכים בלילה ואתה כמעט אמרת היום יאללה ביי, היה יכול להיות יופי של צחוק הגורל אם היית עף היום הביתה בדיוק אחרי שצביקה הדר בא והתבדח איתך בדיוק על אותה הסיטואציה, אם היית דן מנו זה היה קורה לך, המזל שלך שאתה לא בהישרדות אז יותר קל לך לצחוק על הסיטואציה ובדיוק שלושה ימים אחרי אתה יכול לדעת אם האירוניה ניצחה, אם היית דן מנו היית צריך לחכות חודשים כדי שכל המדינה תראה איך עשו לך בית ספר. רק היום דיברת על המסיכות שלבשת והמגננות שלמדת להוריד, נפתחת מול המצלמה ומול המדינה, סיפרת שירים ושרת סרטים, והיום במקום לנצל את המומנטום מה עשית - גם המיקרופון לא עבד לך בסטייל שרק ניקיה בראון הצליחה לעשות בתחילת הדרך, גם התחלת בצורה יומרנית ומקסימה את השיר ואז היית צריך לחזור על עצמך כדי לעזור לערב רבע הגמר לזרום כמו שצריך. גם בחרת את השיר הכי עצוב במדינת ישראל שתמיד לי אישית מעורר דמעות וגם התחלת אותו מעט מלכותי, אבל איפה אתה ואיפה אריק לביא? אני מודה לך על ההזדמנות לשיר לנו קאלט יהודי, אבל ידידי היקר, את החלק הראשון עשית כמו שצריך, באמת כל הכבוד, אבל למה בהמשך כשהתחלת לצרוח תקעת לאריק סכין בלב, הרגת לי את השיר ידידי, קדחת ואז וטבחת בו ללא שום רחם, אני מעדיף את הגרסה השקטה והחלושה שצובטת לך את הלב ולא עוזבת, לא את התיאטרון המתיימר לשיר הלא נכון בשבילך. הייתה לך היום תזמורת שלמה גבר, אתה הפכת אותם לקבוצת מחזמר - בן אדם, זה קורה, סלחתי. לגבי היוצר המקורי אני לא בטוח. לפחות בשלב השני קיבלת את אדר גולד מולך, זה עשה לך את המעבר לשלבים האחרונים של התחרות הרבה יותר קלים. איך אמר לך צביקה - קח אוויר - אין פייט. אבל למה הלכת דווקא על הביצוע של 'יש גם עדן', אחת מהזוועות שלך העונה, היית הולך על 'שרה', היה יכול להיות יותר בטוח בשבילך.

דיאנה גולבי - אשליות - גולבי היא היחידה מבין כל המתמודדים שהורידו להם היום את הבנדנה וחשפו את החלל הריק של בריכת הסולטן והתייחסה לזה כמו שצריך להתייחס - למות מפחד ולפחד מההתארסות לסיטואציה. היא סיפרה לצביקה הדר שהיא למדה מה זה לשיר אקוסטי ועדיין לסחוף קהל ולא רק לקנות אותו על ידי מיקרופון, צרחה ובמה שואגת מהנאה. אין לה לרגע אחד מה להשוות את עצמה לאבי בן אבו, היא בליגה משלה, הוא הלך בגלל שהוא חשב שאם הוא ייתן ביצוע אחד גרוע אז ייסלחו לו, היא תעשה אלף ביצועים גרועים ועדיין יהיו אנשים שיסמסו לה, היא קנתה לעצמה ממזמן כבר כרטיס בגמר, כמעט מתחילת הדרך. ומה היום? רק לפני שנה הייתה בחורה רוקיסטית בשם מיכל (נראה לי) שלקחה את השיר הזה, עשתה ממנו מטעמים אך עפה באותו הערב הביתה בגלל שהקהל לא תמיד יודע להעריך איכות, העדיפו את דלומי משום מה. היום דיאנה לקחה את אותו השיר ועשתה אותו בפאסטפורוורד, נראה כאילו היא התקפלה להנחיות השופטים והתחילה לדבר אל המיקרופון ושכחה לשיר בדרך, אני מתאר לעצמי שזה מה שקורה כשטדי הפקות מבקשים ממנה לעשות משהו יותר לילדים, היא עדיין הופיעה היום שנייה, היה לה מוקדם מלהתפרע. זה רק אני או שהיא רצה עם השיר כדי לתקתק עוד ערב ולהגיע לשבוע הבא? יכול להיות שזה בגלל שלחצוצרנים לא היה מספיק אוויר אז היא רצתה לרוץ ביחד איתם. את האמת לא ציפיתי ממנה, כל מצב החצוצרות שהקיף אותה וחשף את גרונו העלה לי את הסעיף, זה היה הביצוע הראשון שלה שהביא לי את הג'ננה. כמו חתולה מיוחמת על מיקרופון לוהט, וחבל, אולי לא כדאי לשחרר לה יותר מדי את החבל, היא מתפרעת פחות מדי וגם יותר מדי, אחרת ממה שציפיתי, פחות ממה שרציתי. לפחות חצי גמר כבר אצלה בכיס.

נאור אלבז -את לי לילה - דווקא על אבא גנוב הוא מפנטז, לא יכול היה לבחור סרט בורקס יותר נורמלי, אפילו חגיגה בסנוקר תופס, גם זאב רווח וגם אהובך יהודה ברקן, מה רע? אתה קצת מזכיר את הילד מהסרט, חולם חולם ודברים איכשהוא קורים לך על הדרך. אהבתי שצביקה הדר ישב איתו מול כל האיצטדיון הריק הגדול ושאל אותו איך הוא הצליח לעבור את כל המסע הזה ולגדול להיות בן אדם אחר תוך כדי התחרות - התשובה היא פשוטה, הפריים טיים ובמיוחד בערוץ 2 ועוד יותר במיוחד אם נותנים לך את האפשרות לעשות את הדבר שאתה תמיד חלמת לעשות מוציא ממך הרבה פשרות. בביצוע שלו היום נאור אלבז לא השתמש כמו שצריך בתזמורת שנתנו לו, הוא היה יכול להסתדר גם עם ההפקה הרגילה של עמוס בן דוד (הערת צד - אם אומרים לעמוס יום הולדת שמח, תנו איזה פריים של הבחור, משהו, לא סתם להגיד ולהריץ את הערב קדימה). אלבז היום בשירת שרעבי צרח לי יותר מדי באוזן, הרגש הלך לאיבוד ביחד עם הלהקה, בכלל בכל פעם שאני שומע את 'את לי לילה' אני מתחיל לדמוע, ולאלבז יש קול יותר בוגר ממה שהיה לשרעבי דאז, אז אם הוא כבר בחר לקחת שיר מפלצת למה הוא לא עמד לצד הבחירות שלו, ומי זאת המלי הזו בכלל? היא זו שעזרה לך לעבור היום שלב ועוד פאקינג לקחת מקום ראשון - על מה?

אדר גולד - חשמל זורם בכפות ידיך - לא קל להתמודד עם חצוצרה, במיוחד אם את מחולון, אולי בגלל זה לקח לגולד היום דקות ארוכות להיכנס לתוך השיר, לאורך הביצוע היא התנהגה כאילו היה לה קנבס ציור גדול בו ניסתה לצייר לנו הסיפור של השיר אבל על הדרך היא שכחה לשיר אותו, את התיאטרון היא הייתה צריכה להשאיר לשרגאי, במיוחד בערב הזה, 'חשמל זורם בכפות ידיך' היה אחד הביצועים החלשים שלה מאז שחזרה לתחרות בצדק. היום היא בחרה את השיר הכי חרוש במוזיקה הישראלית (כמעט הכי חרוש - בני ילד רע עוקף אותו תמיד בסיבוב). ובביצוע השני שלה ל'ילדה קטנה', השיר שקנה לה מקום בשלבים המוקדמים של האודישנים, היא קיבלה מוזיקה מלווה שלא ישבה על השיר כמו שהיא יכלה לגרום לו להישמע אם הייתה עושה אותו לבד ללא שום ליווי, אולי זה מה שהרס לה את המומנטום, וחבל, כבר דמיינתי אותה על הבמה בירושלים. לא הגיע לה ללכת, אפילו ששרגאי חי בסרט משלו היא הייתה יכולה בקלות לקחת אותו אם היא הייתה עושה את הביצוע שלה מתחילת הערב אתמול.

עידן עמדי - לילה בחוף אכזיב - בתחילת התחרות העונה רשמתי על עידן עמדי שהוא יהיה הפתעת העונה, והנה, את השופטים הוא מפתיע, את הקהל שאוהב אותו הוא מפתיע, רק אותי הוא שכח, בביצוע שלו היום הוא קיבל את נגינת התזמורת בהכי סטייל שנות ה-20 שיכול להיות, היא נתנה לו את כל הנופך הרצוי לשיר שבו בחר. רק השיר לא ישב עליו מיושן כמו שהתזמורת ישבה על השיר. היה לעמדי היום את מיטב התקציב להמשיך עוד שבוע ועוד לדפוק ביצוע ואיך הוא ניצל אותו - בדיוק כמו שאור גלעדי וכפיר אוחיון ניצלו את עדרי המעריצות שלהם, בשביל הכסף. אני מרגיש כמו זונה, נתתי לו רייטינג בלחיצת שלט ומה קיבלתי - בלאי. אני עדיין מתלבט עם עמדי ראוי להיות הפתעת העונה או שהוא בכלל נגרר מתחת לראדאר ובגלל שהמומנטום תפס אותו אז הוא זורם עם המומנטום. אני מסכים עם הקאסט השיפוטי - בחירת שיר איומה מאין כמוה.

זו פעם אחרונה שאפשר לרדת עליו אז בבקשה - בלדה בין כוכבים - אור גלעדי - ביקורת לא אובייקטיבית - רצית כרטיס כניסה לפסטיגל או מינימום למערכונים מיושנים של זהו זה? - קיבלת. לא שכחו אותך במערכת של קשת רשת וטלעד, אתה המתמודד שהכי ירדו עליו בכל העונות אי פעם של כוכב נולד אז כדי לבקש סליחה על הנזק הכי משמעותי שיצרו לך בחיים, דבר שיפיע עליך מהותית עשרות שנים קדימה אז קח, תשיר לנו שיר קניידלעכי למכביר. שנים קדימה אתה בטח תהיה כמו אורן הקטן או מינימום כמו גילי מגילי וגלית, הרבה בהצלחה בהחלפת הגובה והקול, קנית כל כך הרבה מעריצות שאני לא אתפלא אם לא יחכו לך בפתיחת שנ ת הלימודים טונה של נגררים ובטח גם הזמנה ישירה להופיע בערבי שירה בציבור במתנ"ס השכונתי, שיהיה הרבה בהצלחה ילד. קשת הפקות סיימה את החוזה איתך, רק למה היית חייב לדפוק חיוך לסיום?
נכתב על ידי , 19/8/2010 23:11   בקטגוריות טלויזיה, כוכב נולד, ביקורת  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-21/8/2010 12:59




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)