לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2010    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2010

כוכב נולד 8, פרק 33, חצי גמר ראשון - ביקורת





(מי יוצא דופן בתמונה?)


שיפסיקו לזיין לנו את השכל, גם נותנים לכל מתמודד מהרביעייה האחרונה מאבטח שב"כ שעוזר להדחיק את המעריצימצימצות וגם נותנים להם את לואי להב שמתמוגג מכל אחד מהמתמודדים האחרונים כאילו הוא מינימום נתקל בפבארוטי, שווה לעשות קריוקי לשירים של אחרים בימינו, אני בטוח גם שמשלמים להם או מינימום מממנים להם את השכר דירה כדי שלא יעשו כלום חוץ מלהיות טאלנטים של קשת, אחרת לא היה להם זמן גם ללכת לדיי ג'וב וגם לעבוד על הקלאסיקות "הטובות" של המוזיקה העברית בתור עבודה נוספת, שווה לדעת לשיר בימינו, תראו למה זה גורם, האירוויזיון כבר סובל מהמצב כמעט על בסיס קבוע (חוזליטו היהודי מעודה, בעשרת המובילים 2010 סקעת והקוסית הבלונדינית היהודיה מימון) וזה בלי לדבר על העובדה שהם לא ייעלמו לנו מהתודעה (חלקם) שנים קדימה, כי ריאליטי זה השואו האידיאלי בימינו בפריים טיים, אז שיהיה, נפלנו. העיקר שעל אלבז יש את הפס של "שידור חי" פה בתמונה מעליי, אולי זה קצת ישפיע על מחר, אם כבר מי מהם צריך להגיע לשבוע הבא כי צריך שלושה לגמר אז עמדי תישאר, אלבז הביתה.

עידן עמדי - אהבה קצרה - מאיר בנאי - "כן, את האמת שהתחלתי לעבוד על זה ברצינות" כך אמר עידן עמדי ללואי להב שאמר לו איזה יופי הוא מתקדם משבוע לשבוע בתוכנית - דה, אתה בכוכב נולד, טמבל. ומה היה בשיר? רציני מדי, הרגשה של פלייבק בנאי למכביר. רק היה צריך להדביק לו נקודת חן בצד הפה ושיער קצת יותר ארוך וקיבלנו בנאי לתפארת, אפילו הקהל נסחף איתו היום עם הידיים, למה אני לא הרגשתי את הרגש בשירה שלו היום - אצל עמדי הפתרונים, לא לי. היה יותר מעניין לשמוע את זמרי הליווי לצידו (בראשות בן דוד עמוס שהוציא אלבום שנה שעברה ודקה אחרי זה חזר לעבוד בהפקה בלי שיקנו אותו יותר מדי, נראה לי), אולי זה בגלל שבחרו לו את השיר והוא לא בחר אותו בעצמו, כנראה זה מה שקורה כשמתאימים לבן אדם שיר שנראה הגיוני למישהו אחר שתופס עליו טרמפ. זה לא ביצוע שמנצחים איתו גמר אמר אוחובסקי וצדק בכל מילה, נעזוב בצד את העובדה שהיום הוא לא עבר שלב ישיר קדימה אלא מקבל עוד הזדמנות נוספת מחר לגרור עוד חצי גמר על הזמן הפרטי של תחילת סוף השבוע שלי. רייטינג בשביל ההפקה, בזכות השכל, ראבאק, רק שאלבז יילך מחר, מבחינתי עמדי יכול בגמר לקחת מקום שלישי, שני ולא ראשון, לא יותר.

נאור אלבז - עורי עור - אביב גפן - לואי כבר בחר לך את אבנר גדסי, הוא יודע מה הוא עושה, ומה עשית? בחרת בזמר אחר למופת אבל עם אחד השירים הפחות הגיוניים שלך העונה. לפחות בדבר אחד אלבז לא חטא, ההפקה למדה מעצותיו של לואי ולא טרחה לשים הרבה תאורה על הפנים שלו, המסך היה חשוך ולא הראו יותר מדי את "הקפיאות פנים" שלו שגורעת מהביצועים (לא אני אמרתי, אבל אני לא מבקר מוסיקה, רק טמבל שרושם את מה שהוא חושב). היום אלבז הוכיח שאביב גפן היה עובר כוכב נולד עם קול הצפרדע שלו, אם לאלבז זה עובד ועוד לפאקינג חצי גמר הוא מגיע אז מי זה אלבז בכלל שיספור אותו ממטר אחד קדימה. תתעורר על עצמך אלבז, כפיר אוחיון היה עושה לך ביה"ס אם הוא לא היה תובע את גל אוחובסקי על אמירת הפופקורן האנושית. ביצוע סתמי ביותר, לא הרגשתי נאדה, האוזניים קמלו לאות הוקרה לאביב גפן ולא יותר, הכי מעניין היה לשמוע את הגיטרות ברקע, נתנו הרגשה מינימלית של שיר ברקע ולא של בלאי. היה ברור שהוא לקח את השיר הזה לעצמו, אבל אם כבר בחרת את אביב גפן והתעלמת מאבנר גדסי שהוצע לך אז למה את 'עורי עור'? לא יכלת ללכת על 'אור הירח' או משהו אחר מהאלבום הראשון שלו, עליי לפחות זה היה משפיע. ומה עובר על חן אהרוני שהגדיר את השיר של אלבז כביצוע לגמר, אולי עברו עליו כמה שנים קשות מאז שעזב את הבמה של כוכב נולד או שהכול חלק בגלל הנחיות ההפקה להזיז את התחת לכיוון מי שהוא אמור לייצג כדי שלא יעשו עליו לינצ', אם אהרוני רוצה מקלון אוזניים אז עליי, חבילה גם ככה עולה כולה 12.90 ש"ח, אני מוכן לבזבז את מלואם בשביל שפליט כוכב נולד ישמע יותר טוב, במיוחד אחד שעומד להוציא אלבום עוד 5 דקות.

בדואט המשותף של עמדי ואלבז ל'אימא' של שלומי שבת השניים הוכיחו חופשי שהם הזוג החלש מבין הדואטים, מה גרם להם לבחור דווקא את שיר המסלסלים, לא ברור, אני גם לא כל כך בטוח שלא בחרו לשלב אותם ביחד לדואט היום כי הם גם השניים שהולכים להתחרות אחד בשני מחר על הכרטיס השלישי לגמר. זה היה שיר קריוקי פשוט מדי כאילו השניים וויתרו מראש על התחרות. בשביל להיות כנה עם עצמי ועם מי שקורא את הבלוג אז לא, לא הגיע להם. לפחות ההפקה וויתרה לקהל בבית ולא ניסו לסחוט עוד קצת כסף בהצבעה נפרדת גם על הדואטים. הם התאמנו בכלל על הדואט לפני? לא נראה לי, הרגיש כמו אלתור תוך כדי אילוסטרציה, וזה שהאימהות אהבו את השיר זה בגלל שהם האימהות שלהם, אין אפס לאהבה של אימא. בדיוק כמו שאבא של עומר אדם הרגיש אחרי הסופר ביצוע שלו בעונה שעברה לאבא.

דיאנה גולבי - ילדים של החיים - שלום חנוך - החלום של לואי להב על הילדה הוא לגרום לשירים שלה מהדיסק הראשון שהוא יוציא לה (ויש לי הרגשה שזה יקרה גם אם היא לא תזכה) להיות עם סאונד שלא נשמע במחוזות המזרח התיכון. אז בתור סיפתח להב בחר לה קלאסיקה יהודית לתפארת ואפילו הודיע על זה לפרפורמר המקורי שלום חנוך שיישב בבית לראות, עד כדי כך הוא היה בטוח שמה שקרה לו מוקדם יותר הערב עם אלבז לא יחזור על עצמו ושהיא לא תתחרט ממה שמייעדים לה ותתקפל בקקפוניה האישית שלה ותבחר באביב גפן כי זה קל ללכת למקורות של הילדות מחולון ומהפילבוקס. השיר עצמו היה שונה לחלוטין מהשיר של שלום, לגמרי, מהאקורד הראשון ועד לאקורד האחרון. אין לי רצון להתחנף אליה או עליה יותר מדי אבל היא הצליחה היום לעשות את מה שכל העונה היא רצתה לעשות - להתמוגג מעצמה תוך כדי שירה ולא סתם לשיר תוך כדי שאחרים מתמוגגים ממנה, השתן קצת עלה לילדה לראש אבל לטובתה אפשר להגיד שאין מי שישפוט אותה, את האמת אין בשביל מה, מגיע לה לקחת את העונה ולא בגלל הביצועים הפנטסטיים, כמעט אחד אחד ולא בגלל שהיא סטארית בליגה של גנון, קצת מזכירה את מקרה סעדו כשאין תחרות. חופשי היא צריכה לזכות כי אחרת אין שום מטרה לעונה הזו. ולא, היום היא לא נתנה ביצוע של גמר, זה היה ביצוע יפה, סוחף, אפילו טיפה מעלה סיבה לרוץ עם רשמקול למסך ולהקליט כדי לעשות ממנו קטע ליוטיוב ראשון דקה אחרי שהביצוע ייגמר, אבל ביצוע של גמר - ממש לא, על מה לואי משתחווה אני לא יודע, הוא כנראה לא היה נוכח בביצועים אחרים שלה, או שכן ואף אחד לא צילם אותו בבית. היא לא נעלמה היום בשיר לחלוטין, היא קיבלה שיר נהדר ועשתה אותו הכי טוב מכל השאר, אבל עדיין - ובמילותיו של צדי בד"כ על הכושלים במתמודדים - זה היה ליד, היו לה שירים שגרמו לי לחמימות בבטן והיום לא נעלמתי. אבל זה לא משנה את העובדה שעדיין היא זו שצריכה לקחת. כשיהיה לה שירים שהם רק שלה אני אשקיע ואשיג את האלבום שלה והם יגרמו לי להתאהב בה כל פעם מחדש, אני בטוח בזה. אבל את הביצוע של היום - כן לאלבום העונה, לא לסינגל של הביצוע הכי טוב שלה העונה, נקווה שלגמר היא תשמור דברים יותר קלאסיים. העיקר שמוטי ששון לקח את עשרת ראשי הערים הטובים בעולם, אולי זה מה שיביא לדיאנה את הריספקט בפארק פרס מאחורי ימית 2000 והופעה בפני יותר מדי חולונים מקובצים במקום אחד.

אוהד שרגאי - מה איתי - 3/4 חבורת לול - מעניין אותי דבר ראשון לדעת איך הייתה לו ההרגשה היום לשיר 'ולנטינו' לילדות בנות 8-16 שלא יודעות מה זה סקס תוך כדי שהוא שר להם שיר על דון ז'ואן, דבר שני שאני אשמח לדעת איך לעזאזל הוא הצליח לפתוח את הסנטר שלו בזוויות כמעט לא הגיוניות. מבחינת הסאונד הוא נשמע קצת כמו חובי סטאר באיזה שהוא מקום. את העובדה שאוהד שרגאי הוא טוב למדינה או רע לריאליטי אף אחד לא יכול להצביע במדויק, אני מאמין שטוב, למרות שהתיאטרליות שלו מכניסה קצת לדיכאון, השיר שהוא בחר היום גורם לבן אדם לחשוב יותר מדי על החיים שלו. היום שרגאי התעלה על עצמו, לא בכה, לא התעלף, לא ברח לסיגריה בשירותים והכניס גם אותי לסרט בדרך שהוא סיפר לי את השיר יותר ממה שהוא שר אותו. אם הייתי משתמש במילים כמו שאפו הייתי משתחווה, אני רק מקווה שבגמר הוא יעשה לנו סרט סגנון אווטאר, אם מישהו יצליח להרים תלת מימד מירושלים זה הוא.

ומה בדואט של השניים שעברו ושהיה צפוי מתחילת העונה שייכנסו לגמר - סוף לסיפור, אה לה יהודית רביץ. ישו היה עם הקהל היום, אפילו שזו מדינה יהודית, היה מצחיק לראות את הצעירים בקהל לא יודעים מה לעשות עם הידיים שלהם, בייחוד אלו שהמצלמה התמקדה בהם ברקע ושנייה אחרי שהם קלטו את עצמם על המסך הגדול באולפן הרימו ידיים כדי לזרום כי הכריחו אותם. היה מצחיק לראות את הקוזינה הקטנה באולפן נרתעת טיפה משרגאי, אולי מריח הסיגריות שנדבק לו לזיפים ואולי בגלל שהדאודורנט נגמר לו שעה אחרי תחילת התוכנית. היה עוד יותר מצחיק לראות את אותו הקהל צווח וזווח כשדיאנה התחילה לשיר והשאירה את הקהל של שרגאי בצד לרגע כשהזרקור עבר להתמודד בה. יש סיבה מאוד הגיונית לעובדה שהשניים הוכתרו כאוטומטית לגמר כזמרים מבטן ומלידה, ומי שלא שמע את הדואט היום שייכנס למאקו ושיקשיב שוב, זה היה ביצוע הרבה יותר טוב מהסלסלת המוקדמת אצל הדואט המזרחי בהקודם. יהודית רביץ לקחה את שלומי שבת בהליכה, זה גם השיר וגם הביצוע, יש סיבה אחרת? צריך בכלל סיבה אחרת. עזבו את העובדה שהקול של דיאנה בלע את הסנטר של שרגאי בהליכה, ביחד הם נשמעו נהדר והתוצאות מדברות בעד עצמן.
נכתב על ידי , 25/8/2010 23:16   בקטגוריות כוכב נולד, טלויזיה, ביקורת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-26/8/2010 16:11




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)