לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2010    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2010

כוכב נולד 8, פרק 34, שלישיית הגמר נסגרת - ביקורת



"ויו ישראל, ישראל טוב מאוד", 'כוכב נולד' מוכיחה בדיוק למה התייר הצרפתי האוהד את ישראל הולך לים בצורה אובססיבית כמעט על בסיס קבוע כל קיץ, הוא חושב שאם לססיל אטלי נתנו הזדמנות לבוא ולהשתתף בריאליטי מוזיקלי ואם לונסה 'כובשת הסוסים' נתנו להשתתף ב'אח הגדול' אז למה שלא ייתנו לו גם להיות בטלוויזיה בישראל אם רק ידחפו לו מצלמה לפרצוף, אז הוא שם משקפי שמש, שם כרס ישראלית טיפוסית ונתנו לו את כל הזמן בעולם להיות בטלוויזיה, אם הוא היה מהגר לחופשת קיץ בחוף הנודיסטים בניס-צרפת זה בחיים לא היה קורה. זה היה החלק המעניין של הערב בתוכנית 'כוכב נולד', חצי גמר שני מתוך 34, ועכשיו לחלק האמנותי, בתחרות בין שני הגברים בשחור שבאו להילחם על המקום האחרון לגמר בירושלים היה מקום רק לעמדי, שניהם בחרו לסולואים שלהם שירים לא מוכרים (יחסית, רק יחסית), אחד הוכיח שהוא יהיה בתודעה עוד הרבה שנים במסגרת צלילי התחנה המרכזית הישנה בתל אביב והשני הוכיח שאם נותנים לו לשיר שירים שהם רק שלו הוא לוקח את מרבית המתמודדים מהעונה בהליכה. ובדואטים ההוא מהתחנה המרכזית היה בלחץ אסור ומלא חטא והשני נתן את כל הנשמה שלו אל מול המדינה. למישהו היה ספק שעמדי צריך לעבור בהליכה את הערב הזה, אני מתחיל גם להתלבט עם עצמי מי אמור להיות כוכב נולד ומי כוכב נולד גם ככה, לפחות הגמר צריך להיות קלאסה כשיש שלושה שכל כך מגיע להם לקבל רבע מיליון שקל, אחרי הרבה מאוד עונות של שלישיות לא ברורות סוף סוף אמור (לפחות על הנייר) להיות גמר נורמלי.

להפקה לא היתה דרך ברורה איך להעביר תוכנית של כמעט שעתיים כולל פרסומות אז הם לקחו דוגמא מתוכנית ריאליטי אחרת ובנו פאנל של כל קאסט העונה, חלק מהמתמודדים שכבר ממזמן עפו קיבלו קצת זמן מסך, חלק לא קיבלו יחס בגרוש וגם השופטים קיבלו קצת יחס לא ברור, בשביל מה זה טוב? התשובה ברורה כי באף עונה לא עשו מופע פרידה מכל משתתפי הנבחרת, כולה נתנו לכל השאר להופיע בזמן הפרסומות ולא נפרדו מהם אישית. בעצם גם היום לא, סתם מריחה. פגישת המחזור הביאה לאור גלעדי את ההזדמנות להודות לבורא עולם על העובדה שיש לו אומץ לעבוד על דיסק פסטיגלי ראשון, לאדיר גץ את ההזדמנות לשיר עם פלייבק שנקטע בלי שהוא יהיה מוכן, לבת נטף להרים יד חוששת כששאלו את הנבחרת מי כבר עובד על סינגלים לרדיו וליובל לב טוב את החשק להוריד את היד שנייה אחרי שהרים אותה. אני לא ראיתי אף אחד מדבר או אפילו מתייחס היום לסופר פרח שהיה לרוני גינוסר בשיער או אפילו מינימום התייחסות לשאולי ועקנין שעדיין נראה קצת כועס, לא נורא, יש מי שייעלמו מהתודעה ויש מי שיישארו בה, גם אחרי הגמר.

סולו אחרון לגמר

נאור אלבז - נאור אורמייה - מה שאת צריכה - אלבז הוא קודם כל מושיק עפיה הבא, בתחנה המרכזית כבר מכינים לו מדף של כבוד, ואם עושים לו מדף בטוח יהיה גם מי שיקנה וישקיע או יוריד בלחיצת כפתור, בטוח. הסולו שלו היום לשיר "לא מוכר" גרם לקאסט השיפוטי להיות חלוק בשיפוט שלו, חלק אהבו וחלק התמוגגו, אפילו אלבז התבלבל במהלך הדרך כשהוא הפסיק לשיר כשהפלייבק המשיך, את האמת זה לא היה באמת משנה, יש לי הרגשה שגם אם הוא היה נותן היום ביצוע מושלם זה לא היה עוזר לו.

עידן עמדי - עכשיו - עמדי עלה היום עם שיר שני מקורי שלו ועל הדרך עשה היסטוריה כוכב נולדית עם מצב שני שירים מקוריים בעונה, זו הדרך היחידה לצאת כוכב על הדרך, גם אם הוא כן יזכה וגם אם לא. השיר שלו היום סחף את הקהל המאזין הרבה יותר ממה שהוא עשה אתמול והוכיח שאם כבר למישהו מגיע כרטיס לגמר מבין השניים אז זה לו, אין ברירה או בחירה אחרת. יש מצב שאולי, רק אולי, הוא גם יצליח בגמר עצמו לעקוף בסיבוב את גולבי ושרגאי,, במיוחד אחרי שהיום הוא נתן את השיר המקורי 'עכשיו' ישר לתוך הנשמה, אם הייתי טורח לשלוח SMSים אז הייתי מצביע לו, אפילו שממזמן הגעתי למסקנה שאין מטרה ברורה בלהצביע, כי זה לא תמיד משפיע, זה עוזר, אבל כשיש כל כך הרבה אחרים שמצביעים לרוב ה-SMS שלך נבלע עם כל השאר, במיוחד אם אתה מצביע ולא משפיע.

מבחן האומן

דיאנה גולבי ואביב גפן - ריק בבית - גם את אביב היא בלעה בשירה שלה, עוד לפני השואו הוא אמר לה שהוא אישית מעדיף שהיא תיקח מקום שני רק בשביל שהוא יוכל לגנוב את האלבום הראשון שלה מלואי להב, מההופעה הערב הייתה לי הרגשה לא ברורה שזה ממש לא יהיה נורא אם היא בסוף לא תיקח את העונה, אפילו אם מגיע לה. "יש עבר וכנראה שיהיה גם עתיד" אמר לה הדר, אז אמר. הבעיה העיקרית זה במילה כנראה, היו מספיק כשרונות בעונות האחרונות שצפו להם גדולות ועדיין אני מחכה שהגדולות ירעיפו, במקרה שלה אני לא בטוח שזה יספיק.

אוהד שרגאי ונינט טייב - מדברים - כשנינט עשתה דואט עם ליבי בגמר לפני שתי עונות התרגשתי יותר, ת'כלס. עכשיו, אולי זו השירה המשותפת ואולי זה השיר עצמו, אבל אני לא מבקר מוזיקה, גם אני מעדיף לשתוק.

נאור אלבז עם בועז שרעבי - אם את עדיין אוהבת אותי - נאור שכח היום לקחת כדור הרגעה וראו את זה בטוויצ'ים שלו עם הברכיים שהוא לא ידע אם לעמוד או לנוח, אם מישהו טרח להצביע בשבילו אז זה בטח היה לשרעבי ולא לאלבז שהיו לו עליות וירידות לא ברורות, כאילו הוא בעצמו לא היה בטוח מתי צריך לפתוח ומתי צריך להתמתן. הוא נראה בלחץ היסטרי וזה היה ניכר, מצד שני ההרגשה שהוא נתן הייתה שהוא לא רצה שהשיר ייגמר כי הוא כבר ידע שכנראה זו ההופעה האחרונה שלו. אז נשבר לו הזין כי הוא התמסד והתחתן עם קשת וכל הזריקה שאפיינה את כניסתו לנבחרת נעלמה אחרי שהוא כבר עבר לעונה וסביר להניח שזה מה שגרם לו להגיע רק למקום רביעי ולא יותר.

עידן עמדי עם שולי רנד - אייכה - אני מקווה שלא יטקבקו לי פה שאני מגמתי בביקורות על עמדי אבל באמת בשיר עם שולי רנד רק העטיפה האפרורית המעושנת עשתה לי טוב על הנשמה בלי לשמוע אפילו מילה אחת מהשיר, אני מת על השיר הזה ולא משנה מי מבצע אותו. היה קסם בשירה שלהם היום ואם הייתי יכול להגיד, בעצם אני כבר יכול, הגיע לו להגיע לגמר בעיקר בגלל הביצועים שלו היום, שניהם כאחד יצאו קלאסות. בינו לבין רנד הייתה היום הרמוניה כמעט מושלמת, בטוח יותר מאלבז, הם היו מתואמים ולא היה אפילו פיק ברכיים אחד לרפואה, ולא בגלל שזה שיר על אלוהים אלא בעיקר בגלל שזה שיר עם נשמה.
נכתב על ידי , 26/8/2010 23:22   בקטגוריות טלויזיה, כוכב נולד, ביקורת  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-27/8/2010 12:11




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)