לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2010

הישרדות 21, ניקרגואה, פרק 11, לקט - ביקורת


אם אני ארשום שהעונה הזו טובה יהיו כאלו שירימו גפה, אם ארשום שהעונה גרועה יהיו כאלו שיסננו קללה, אם אחשוב שהעונה מעולה אני אדון עם עצמי בכובד ראש אם אני מבין בכלל מה אני רואה על המסך ואם אני ארצה להבין מה גורם לעונה הזו להיות כל כך מבלבלת ומבולבלת כאחד אני אצטרך למחוק את כל השורות של הפוסט הזה כמה עשרות פעמים עד שאני אגיע למסקנה הנכונה.

 

עונה 21 התחילה בהתרגשות מסויימת ואז איבדה תאוצה, על פניו אין לכך סיבה, העריכה מצויינת, השחקנים מגוונים, האתגרים הרבה יותר טובים מהרבה עונות אחרות, יש יותר רמאויות, יותר שקרים, יותר תקיעות רגליים ויותר "אני מאמין" של כל אחד ואחד ביכולתו לחלוף מתחת לראדאר ועל ידי כך להגיע למשוכה האחרונה ואולי לקחת את המיליון. אפקס הראסל של שתי העונות הקודמות יצר (אצלי לפחות) ציפיה אחרת מהישרדות, החיית אדם הזו שינתה את כל מה שחשבתי על המשחק, שאפשר להיות חרא של בן אדם, למצוא אלילים, להיות שחצן ברמות, לשקר במצח נחושה ולרצות להאמין שאנשים יצביעו למי ששיחק את המשחק ולא למי שנגלל על ידי חבל שצמוד לסוס דוהר. ואז זכתה בלונדינית בעונה 19, ואז זכתה סנדרה בעונה 20. מה עם אפקט טוד מעונה 15-16 או 17, אנשים כבר לא מצביעים למי שסיבב אותם וגרם להם להשפיל מבט אבל כן גרם לעונה שלו להיות הרבה יותר מעניינת מבדרך כלל. ת'כלס, לא פייר. והעונה הזו, 21 במספר, הביאה לנו הרבה מאוד בלונדיניות (הגדרה, לא סממן פיזי, לרוב) שרק מנסים לחלוף מתחת לראדאר, והכי גרוע, הם גם לא מנסים להסתיר את זה, לפחות מול מי שמתמודד מולם, מה שקורה מאחורי המצלמה זה סרט אחר.

 

היה פרק לקט השבוע, את האמריקאים אין מה להאשים, רוב העונות הן רק 15 פרקים לרוב, אז אין בעיה על הסתננות אחת אקסטרא של שריפת זמן, ואז מגלים כמה דברים שלא חשבתי עליהם קודם:

 

א' - ג'אד הוא בלונדיני, בכל משמעות המילה, באמת, ולמצלמה הוא גם מראה את זה, לחבריו הוא מראה את זה, עם בנרי בצד כשלא מקשיבים להם הם מדברים על זה שעליהם לשמור על האף כמה שיותר לא מורם, בפרק לקט הוא גם הודה שהמטרה שלו זה להיראות טמבל כמה שיותר כדי שאנשים לא יחשבו שהוא מהווה עליהם איום, הבעיה שזה מצליח לו יותר מדי, אני לא בטוח שהוא כנס לתפקיד שלא היה תפור עליו קודם. מצד אחד אם הוא יגיע לסוף לא מגיע לו לזכות, לפחות על פי דרכו עד כה, מה הוא כבר עשה - השתין בבריכה כולה? הדבר הכי חשוב שהוא עשה היה הסבבה בפרק האחרון עם נאונקה וההפכה שהם חטפו על ברנדה.

 

ב' - צ'ייס יצא בפרק שעבר על ברנדה, הוא היה הפאפי שלה והבין שאם ג'יין מציעה לו ברית והוא רוצה לעשות משהו עם עצמו במשחק הזה אז כדאי לו להזיז את עצמו ומהר, לפני שהוא יגיע לסוף על בלאי, ויקחו לו את הניצחון מתחת לאף בגלל שהוא לא ניסה אפילו לעשות כלום חוץ מלזרום מתחת לראדאר. בינתיים התסמין של אנשים של 'לא עושים כלום' קיים אצל רוב השחקנים, אז אי אפשר להאשים אותו שהוא לא בחברה טובה.

 

ג' - סאש בטוח שהוא מושך בחוטים, עבד לו עד עכשיו ואז הוא הסתובב על ברנדה, אני באמת לא חושב שהוא יצא יותר ממעפאן, אחרי מהלך גאוני שהוא גרם למארטי למסור לו אליל, אחרי ברית של 'מעורבבים' שהוא יצר בתחילת הדרך ואחרי שהוא בנה לעצמו מספיק אנשים שיזרמו איתו עד הסוף היה לו סיכוי לגרום לכל התמונה להיות ברורה עד האופק של פרק 15, בסוף הוא פחד להשתמש באליל עכשיו כדי להציל את בת זוגתו מתחילת הדרך, שמר אותו לעצמו וכמו שזה נראה עכשיו, הוא יצליח לסובב אותו פרק אחד או שניים קדימה, אחרי זה כבר יתהפכו עליו, במיוחד שמבחינה פיזית הוא חלש. אבל אי אפשר לדעת, בלקט הצביעו עליו כמישהו שמבטיח הבטחות לכולם בלי בעצם להבטיח שום דבר, והוא עושה את זה כמו שצריך, לא נשאר עוד הרבה לעונה, יש לו סיכוי, אני אישית לא חושב שמגיע לו, גם לא בתור ברירת מחדל, למרות שלעומת אחרים יש מצב.

 

ד' - הולי רצתה לעזוב בתחילת הדרך, היא גם הטביעה נעלי תנין של 1600 דולר כדי להוכיח טענה, היא גם פרנואידית, היא גם מושכת אליה את הגוד מאמא סינריו (אנשים מדברים איתה כי היא משדרת אימהות). על הדרך היא נותרת לבדה במערכה, וגם אם היא זורמת עם מתמודד/ת אחר/ת זה לרוב רק להדחה הנוכחית בלי הבטחות רבות מעבר לכך. בפרקים האחרונים היא מתחילה לאסוף אליה את כל הלוזרים מסביבה שזורמים מתתחת לראדאר בדיוק כמוה, היא עלולה להגיע לסוף, בליינד לזכות לא מגיע לה, גם אם היא בסוף תקבל את הצ'ק.

 

ה' - מי זה בכלל בנרי, עוד טמבל, פחדן ורכרוכי. היה יכול לעשות דברים אחרת במשחק אבל כמו רוב השחקנים מפחד להתאגד בשביל ליצור משהו במשחק הזה, רק רוצה להגיע לסוף עם טמבלים יותר גרועים ממנו ועל ידי כך לנצח אותם במערכה האחרונה.

 

ו' - קלי פרפל - קראתי עכשיו את הפוסט של צפניה בעמותת ישראבלוג על כך שההפקה מודעת לעצמה במקרה שלה, שהבחורה באמת לא מדברת הרבה, וגם כשהיא מדברת הרבה העריכה בוחרת לא לשדר את זה, אולי זה מה שיביא אותה למיליון, דמות הסלונדינית (סוג של בלונדינית ששותקת) שלא עושה דבר וחצי דבר כדי להרוויח נקודות קרדיט ועדיין לוקחת את הצ'ק כי מי שעמד איתה בגמר היה פי אלף מונים הרבה יותר גרוע.

 

ז' - ג'יין - בסיפור של עמי ותמי הגיעו שני הילדים לבית מקושט בממתקים בו הייתה אישה חביבה, כלפי חוץ היא נראתה כל כך נחמדה שלא היה מותר אפילו לרגע לחשוד בה, ואז היא הדליקה את התנור. זו ג'יין מבחינתי, מכשפה בתחפושת. מהפרק שמארטי האשים אותה במועצה שהיא תזכה בסוף על אפם וחמתם של כולם והיא נעלבה הצלחתי לקרוא את הבן אדם, אחת ששומרת על מראה עין אחר, שלא יחשדו בה לרגע, ומאחורי הקלעים מסובבת לאנשים את התחת. יש לה הרבה כוח רצון (אבל הרבה) והיא לא חוששת לסובב אנשים לחשוב שהם מסובבים אותה. בכלל, הקטע עם הדג והאש (גרמה לכולם לעזוב את המחסה, גנבה להם אש מהמדורה והלכה להכין לעצמה פייסטה ביער) גאוני. זה שהיא מעלה את הסעיף זה סרט אחר. אני חושב על זה ככה, אם כבר חרא אמור לזכות, שלפחות החרא יעשה את מעניין, בינתיים זה עובד לה. מתחת לראדאר אצל מי שנשאר, והרבה מעל הראדאר מאחורי הקלעים. מגיע לה זה כן, רוצה שתזכה זה כבר בלבלה אחרת.

 

ח' - דן עושה אומנות מבאמת לא לעשות כלום, הוא אשכרה יצא לחופשה, הוא יושב רוב היום, מדי פעם מספר בדיחה, אנשים פונים אליו כשהם צריכים את הקול שלו, הוא עושה את שלו וחוזר לתרדמת הצהריים המתמשכת שלו. חיצונית הוא נראה מאוד פיזי, מבפנים הוא כמו חתולה מיוחמת שעומדת להמליט. אם יש מישהו העונה שמגיע לו לזכות בפרס המתחת לראדאר האולטיבי זה לו, איך הוא הגיע לשלב הזה רק ג'ף פרוסבט יודע.

 

ט' - נאונקה למיליון, סוף סוף מכל המתמודדים יש מתמודדת אחת לרפואה שלא חוששת להראות ביצים, ועוד מול כולם, והיא עוד עושה את זה מצחיק, ואנשים שונאים אותה על זה אבל לא רוצים שהיא תלך כי הם חושבים שהיא לא תקבל אף קול בסוף, בעיקר בגלל שהיא בהמה. אם אני הייתי נמצא עם מישהי כזו במשחק, ועוד הייתי עף לפניה, את הקול שלה הייתי בטוח רושם. זה הפלא הכי גדול של העונה, לגנוב לאנשים את האוכל היחיד שיש להם, להודות בטעות, להגיד אז מה, להטיל אחריות על מישהו אחר שלא היה באמת אשם (אלינה), לזכות באליל שהיא לא באמת מצאה, להיות בריון/בריונית, ועוד אי אלו שטויות שיוצאות לה מהפה, זה ועוד כמה סיבות עושות אותה הכי אידיאלית לקחת את העונה, במיוחד בגלל שהשאר כל כך אבל כל כך אנמיים. אמן

נכתב על ידי , 27/11/2010 06:28   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, SURVIVOR  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)