
שעה ושתי דקות, זה הזמן אוויר שהמשתמש האנונימי א' צריך להעביר בטלפון כדי שיסדרו לו את האינטרנט שהפסיק לפעול. 12 מגה מהירות בתשתית של HOT וספק (או איך לעזאזל שקוראים ליצור השני) של התוכי A/K/A בזק בינלאומי הם אלו שאחראים על המחדל שנמצא בחייו של א' כבר זמן רב, לרוב אין לו הרבה על מה להתלונן, לרוב המהירות פועלת פצצה, הוא יכול להשתמש במחשב כמו שהוא רק רוצה להשתמש ואפילו אם לא הגענו לעידן בו אפשר (כמו בהולנד למשל) לשלם 5 אירו על 100 מגה מהירות, יותר כמו מחיר משולב בין שני היצורים האחראים על האינטרנט במקרה של א' שמסתכם בכ-70 ש"ח לתוכי ופלוס מינוס 80 ש"ח לכבלים, מה שמביא את א' להוציא סכום שלא פוחת מ-150 ש"ח לחודש על רשת, וירטואלית, אבל עדיין רשת.
כשא' הדליק את המחשב בצהרי יום שישי והאינטרנט שלו לא פעל הוא לא נלחץ, יש מי שאחראי על המחדל ויש לו למי להתקשר להתלונן, הוא התחיל עם HOT, הקיש כוכבית 6900 ולחץ SEND, הוא גם לא נלחץ כשנאמר ברקע הטלפוני שזמן ההמתנה ארוך מהרגיל, הרי כל המדינה נכנסת לפקק ביתי פאסיבי של המתנה לטוויסטר (או בלעז סופה) אז הוא המתין, והמתין, והמתין, ובדיוק מתי שהוא חשב שאלוהים כבר יירד מהמרום ויפתור לו את האינטרנט הקלוקל מבטא רוסי קליל נכנס לו לפומית הטלפון והכריז: "שלום, מדברת אולה, איך אפשר לעזוררררר?". א' שטח את טרוניותיו, סיפר את נפשו, ייחל לבוא המשיח ואף שמר על פאסון, לא בגלל שהוא לא היה עצבני על זמן ההמתנה הארוך מהרגיל, יותר בגלל שהוא קרא לאחרונה כתבה באחד מאתרי האינטרנט הגדולים על כך שהמערכות של החברות הגדולות במשק יודעות לאתר את מי שנשמע להם מעט עצבני במערך הממוחשב שמביא לקוח פוטנציאלי לשוחח עם נציג אנושי, אז הוא שתק והמשיך בשטיחת בעיות הרשת וציפה לפיתרון, יעיל, נעים ואקסקלוסיבי. אולה ישר התחילה: "איזה ווינדווס יש לך, XP או 7?". א' השיב על השאלה בנימה עניינית וזרם על פי הנחיותיה של הפומית המדברת, המשיך לצפות לסיים את הסאגה שנגררה כ-50 דקות במהירות האפשרית. הוא הקשיב להנחיותיה ואף שאמר לה שמדובר במערכת עברית היא כל הזמן כיוונה אותו לחפש מושגים מהז'רגון האמריקאי. "ניחא", חשב לעצמו א', "זה לא שאני מבין כל כך במחשבים, כולה רוצה רשת לשבת, לא יותר". כשאולה נשמעה למקשיב מהצד כעוסקת בדברי הכנה לסיום משמרתה והליכה הביתה ולא התעסקות עם בחור זוטר שרק רוצה אינטרנט א' שלט במזג רוחו, לא נתן לשירות הקלוקל לעלות על חמת זעמו, הוא שתק ונשם, הצית לעצמו עשן וחיכה לפיתרון הבעיה. ויותר מכך, אולה אף לא ידעה איך לפתור את הבעיה כי היו כמה דברים שנשמעים לה מוזרים שקורים למשתמש המצוי במחשב, היא כל הזמן התנצלה ואמרה שאם היא לא תצליח לפתור את הבעיה אז תמיד יש נציג בכיר ממנה, נציג בכיר בסופו של דבר לא היה בנמצא ואולה המשיכה במסע של צחוקים עם חבריה למשמרת, משום מה שכחה ללחוץ על כפתור הMUTE שעוזר פלאים אם רוצים שלקוח מסויים יחשוב שהוא מקבל את מירב השירות הראוי לו. כשאולה חזרה לבסוף לעסוק בעסקינן והביעה צער על כך שמבחינת HOT שידורי התשתית פועלים כראוי שתק לו א', לא ידע איך עליו להגיב. הוא החליט לפצוח בשאלה קצרה ואמר: "אולה יקרה, אם הבעיה היא לא אצלכם למה עליי לשרוף כשעה זמן אוויר כדי לגלות שיש לי טעות במספר והייתי צריך להתקשר לטלפון אחר שיפתור לי את הנזק??". אולה שתקה, לבסוף אמרה "צטערת, אני אחבר אותך על חשבוננו לחברה של התוכי, הם יעזרו לך לפתור את הבעיה, אני מבטיחה". א' שתק, ברירה אחרת לא נותרה לו. אז הוא עבר להמתנה נוספת בקו, שוב המנגינה הקבועה "עקב זמן המתנה ארוך מהרגיל אנחנו מתנצלים על ההמתנה". נשם לעצמו א' וחשב: "ברירה אין לי, מה אנתק עכשיו, אם כבר מעלים את חשבון הנייד אז כמו שצריך, לא בקטנות". אחרי זמן המתנה קצרצר של כ-10 דקות עלה על הקו בחור חביב עם מבטא תימני, ככה שא' הבין שיש פלורליזם בשירות הלקוחות והוא לא נופל רק על נציגות רוסיות, התימני הביע את מיטב רצונו לעזור ואף צלח בהצלחה את המשוכה, 5 דקות לפיתרון הבעיה וא' ייחל לבוא הרשת. הבעיה נפתרה וא' יצא מבסוט מהנזק, רק דבר אחד עדיין הטריד את שלוות רוחו, הוא החליט לפנות אל הנציג התימני החביב ושאל: "שאלה לי אליך, קצת לא קשורה, אני כבר יותר משעה על הקו עם שירותי לקוחות למיניהם, למה לקוח שמשלם על שירותי האינטרנט האיכותי ביותר במשק צריך לשלם על זמן אוויר ועל שיחות טלפון שלוקחות יותר משעה. הוא גם ככה מסבסד את חברות האינטרנט, אז למה עליו לספוג גם את הזמן אוויר הסלולרי". התימני היה כנה ואפילו לחלוטין והשיב: "החברות הגדולות במשק יודעות מה הן עושות, ככה עובד לו התהליך בין כל החברות, אחת לוקחת והאחרת נותנת ולהיפך, יחסי גומלין ככה שהמספיד העיקרי במשק הוא האזרח המצוי". "מונופול?" שאל א'. ""מונופול" השיב הנציג.
האינטרנט פועל וזה מה שחשוב, אך מה יהיה עם חשבון הטלפון שגדל שבעתיים כתוצאה משיחת טלפון אחת, למה א' צריך לממן אותו מכיסו הפרטי כשהוא גם ככה משלם לחברות האינטרנט סכום לא יבוטל שבאירופה היה מקנה לו אינטרנט של ג'יגה לפחות???