לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2011

זילות המילה הכתובה


"איך אנחנו משלמים להם?"

 

"לא משלמים"

 

מה זאת אומרת לא משלמים, אז למה שהם ירצו לכתוב לנו?"

 

"ככה, כי אני אמרתי, כי זה קל יותר ככה, כי אנחנו נותנים להם דברים ששווים הרבה מאוד כסף, כי אנשים הם נרקסיסטים ואם נותנים להם את הבסיס הם ינצלו אותו, ותאמין לי אורן שמי שרוצה מודע למצב".

 

"אבל מה זה שווה?"

 

"כולם מרוויחים מהמצב, העיקר ששקל אנחנו לא מוציאים".

 

- מתוך שיחה לפני כמה שנים ביני לבין בעלים של אתר אינטרנט מסוים שניסה להסביר לי למה לא משלמים כסף למי שכותבים לנו ביקורות.

 

 משהו רע עובר על האינטרנט, כולם מודעים למצב, כולם מקבלים את המצב, כולם שונאים את המצב וכולם מקללים בשקט את המצב. אין איך להתחמק מזה - רצית לכתוב בלוג, רצית לספר את מה שאתה חושב, רצית לראות אם מישהו חוץ מה-15 חברים בפייסבוק ועוד אי אלו תוצאות לא ברורות בגוגל מתעניין במה שיש לך להגיד אז פתחת בלוג, ואז פתחת עוד אחד, ונתת אליו לינקים וניסית לשווק מינימלית, ואפילו הצלחת לעניין כל מיני גופים מסויימים שנותנים לך פרומושן וכבוד ומפנים אליך קליינטורה, והקהל מגיע, לא בהמונים, בטיפטופים, קצת פה, קצת שם, יש תקופות רעות ויש תקופות טובות אבל אין יום בו הסטטיסטיקות לא מתעדכנות.

 

אתה מנסה לפנות לקהל יעד, מנסה לעצב את הבלוגים, מנסה לצטט את המוח שלך, מנסה לירות לימין וגם לשמאל, מבסוט מהתחת ועד הקרקפת אם משהו צובר תאוצה, ויש לייקים לפייסבוק, ויש טוויטרים שאנשים משכפלים ויש אתרי הפניות שמובילים אליך עוד קצת תוצאות לגוגל, אבל מה זה אומר? יש אנשים ואפילו לא מעטים שעושים כסף מכתיבה עצמאית באינטרנט, הם לא שייכים לאף גוף, הם לא משקיעים יותר מדי זמן, הם גם לא מנסים להתחנף לאף אחד אבל עדיין העולים לרגל באים לבד ועוזרים להם לעשות פלטפורמה אחרת והצלצול של מכונת הכסף לא מאחר להגיע.

 

אז למה אני כותב את זה כאן ועכשיו, לא כי לא קל לעשות כסף על כתיבה, יותר כי משהו רע עובר על הרשת, כי גופים מסויימים, אחד כרובם כאחד, כולם יוצאים מנקודת הנחה שאם הם נותנים דיבידנדים במקום ממון אז הכותב העצמאי (שאין לו תעודת עיתונאי, ואין לו קניין רוחני, ואף אחד לא מסבסד אותו) יכתוב, כי זה חוסך לו כסף בדרכים אחרות.

 

רוצים לכתוב על מסעדות? אין בעיה, קח אוכל חינם ואפילו לך לא לבד, חסכנו לך 200 ש"ח, תחשיב את זה תשלום.

 

רוצים לראות קולנוע ולא להוריד ברשת? אין בעיה, קח חבר/ה, לך לקולנוע, תראה סרט באיכות טובה, תהיה מבסוט על עצמך שאתה רואה דברים לפני רוב העולם, הפופקורן עליך (לרוב) והכרטיסים עלינו. רק מה, חסכנו לך 100 ש"ח, תחשיב את זה תשלום.

 

רוצים לשמוע מוזיקה ולקבל דיסקים בחינם? אין שום בעיה, מה הכתובת? לאן לשלוח? מתי לצפות לביקורת? אתה רוצה לבוא גם להופעה בבר אפלולי בחינם? רק אל תצפה לתשלום, את זה גם האמנים לא עושים לאחרונה, תחשיב את הדיסק ככסף, שווה - לא?

 

 ובעתיד זה עוד יחמיר:

 

רוצים לא לשלם עמלות בבנק ולקבל הנחת סטודנט בבתי קפה ומועדונים? בנק שלפטטיל מחפש אתכם, כתבו עלינו ביקורת (עדיף לחיובית אחרת אין עסקה) ותקבלו כרטיס מלטינום סולד ישירות עם שליח עד פתח הבית, תשלום לא תקבלו כי מחירי הדלק עולים לאחרונה וגם העמלות גבוהות מהרגיל, אז תזדיינו בסבלנות, רציתם לכתוב, לא?

 

רוצים לא לשלם במכולת על חלב כל החיים? אין בעיה, 'סלובה' מחפשת אתכם, כתבו על ההתמודדות של הבטן שלכם עם כמות החלב היומית ותראו איך חסכתם כמה שקלים ביום, עם בואו של תינוקכם הראשון אתם עוד תודו לנו. נבצר מאיתנו לשלם על מילים אבל הפרה מבסוטה לחלק בחינם את מה שלוקחים ממנה בכוח.

 

רוצים כדורים פסיכיאטריים או סתם אקמול? רוצים מנוי חופשי חודשי ל'מגד'? רוצים קונדומים בחינם? רוצים הנחות במשכנתא? רוצים שכר דירה מופחת? רוצים סיגריות/נייר טואלט/שכר אוניברסיטאי מופחת (רגע, תיקון, את זה אפשר לעכל)/אינטרנט מהיר/כבלים בחינם/כלב או חתול או סתם בת יענה/מכונת חמצן/כיסא גלגלים/ספרי דת/סתם ספרים/רכב ודלק/סתם דפדפנים לכתיבה/עטים/מחברות/פיתות קפואות/מוצרי צריכה/מוצרי חיבה/מוצרי חפירה/מוצרים ועוד כל מיני מוצרים, אין שום בעיה, אתם תכתבו ואנחנו נצ'פר, גם ככה לנו זה לא עולה...

נכתב על ידי , 25/1/2011 07:57   בקטגוריות אוכל, אינטרנט, דרמה, טלויזיה, טמטום על הבוקר, כתיבה יוצרת, מבוסס על אירועים אמיתיים, מוזיקה, מצחיק, ספרות, סרטים, ציור, קולנוע, ביקורת, עבודה, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)