לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2011    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2011

כוכב נולד 9, פרק 4 - ביקורת


הכי קל בעולם להשתמש ברגשות של בני משפחה ועל הדרך לפתוח חזית נגד אנשים שההפקה לא באמת צריכה להתמודד איתם כי הילדים שלהם, הילדים של כולנו בעצם, בחרו במודע ללכת ולעשות לעצמם פאדיחות/קניית קולות/שירה נטו. כי זה קל להשתמש בדמעה של ילדה קטנה או באימא שמקללת שופט שלא מעביר את הילד שלה, זה מנגן לצופים בבית על הרגשות, זה משיג אפקט טלוויזיוני וזה גם מעלה את הרייטינג שבסופו של דבר עליו מבוססת התוכנית הזו ובלעדיו לא הייתה יכולה להיות פה שום מלכות.

 

- לירון רמתי, נו - ההוא מהפרק האחרון שכוכב נולד יצרה איתו מיני קליפהאנגר - סיים לשיר. חוץ מטפיחה על השכם אי אפשר להגיב לו יותר מדי, כי שני הצדדים של שולחן השופטים צדקן, גם מסיקה וניצני שהתמוטטו מהאיכות (נניח, היה חביב אבל מכאן ועד מהפנט הדרך יותר מדי ארוכה) וגם מרגול וצדי שקטלו (בגלל אותו תירוץ). מה שיקרה במחנה אימונים זה כבר סרט שיגיע בשלב יותר מאוחר.

 

- פבל צ'צ'יק - מסתבר שאם כבר טרחת להביא עצמך לשולחן האודישנים ו"להצליח" בישראל אסור להתפלא אם ההפקה (בראשות החמישייה) מבקשת ממך לזרום עם המצלמות, אתה מביא את אבא שלך איתך לבוא להופעה, אתה מביא יופי של שיר (לגני ילדים של עולים חדשים), אתה גם טועה ומספר שיש לך ניסיון רב בהופעות מול קהל, ואז זה מתחיל - מסכת צילומים נוראית שבראשה צביקה הדר שמבקשת ממך לצייר כמה שיותר יפה איך אנשים יתעלמו מיכולות הלחן והאלתור כי הקשר בין שירה לריאליטי במקרה שלך ספציפי הוא יותר מדי מצחיק, קאלק עשר שעות של שירה רוסית-עברית-אנגלית - נמשך גג רבע שעה, ונדירים האנשים שלא קלטו את זה ישר, בעצם בדיוק כמו הפסקה הזו, אין יותר מדי מה לרשום על ילד בן 28 שחושב להצליח עם גיטרה וכינור ולא מודע שהוא לא זמר גרנדיוזי, כולה על הדרך.

 

- נעזוב את הסיפור שלו בצד כי הוא ממש לא אמור להיות האישיו בתוכנית ריאליטי של שירה, שון מנגוסה כולה בן 16 והצליח לעשות בית ספר. יכול להיות שנמצא פייבוריט חדש לתוכנית? עשה קלאסיקה משיר קלאסי ועל הדרך הצליח ליצור שיר ראשון שאפשר לזמזם גם כשלא רואים את התוכנית (אם לא מחשיבים את הצמד של העלייה פינת סלמה ו"כל אחד פוחד בחושך" שיצרו את אותו אפקט) ונדירים האנשים שמצליחים לעשות את זה וזה עוד כולה מאודישן אחד בלבד.

 

- נוי דנן - לפעמים יש אנשים שהכי כיף בעולם לראות אותם נופלים, שהם באים לעשות רק צחוקים ורק פאדיחות, לעומתם יש כאלו כמו אדון דנן שמביא בדיוק את הקונטרה, לקח שיר למעלות, עשה אותו בדרך הכי נכונה שיכולה לעשות עם המיתרים שקיבל מהמשפחה, ועוד יותר, אפילו הצליח לגרום להרמת גבה מכמות הסלסולים שהצליח להכניס לשיר אחד קטן, ועוד הם היו נסבלים מוסיקלית, אין הרבה זמירים שמצליחים לעשות את זה. אחד היחידים שעברו למחנה האימונים בגלל שיצר שיר, לא משנה איך נסתכל על זה, ולגבי מינוני הסלסול, קצת הערות שיפוטיות יביאו אותו לנקודה שהוא רוצה להגיע אליה והוא אפילו יוכל לעשות את זה בקלות.

 

- נעם כהן - להיות נהג מונית זה לא אחד מהחוויות המתקנות של החיים, אז נעם לקח תמונה שלו מהתקופה שעוד היה לו שיער, צירף את זה לדיסק שהוציא לפני שנה (שאם נתעלם לשנייה אחת מהמילים האיכותיות שהדיסק מכיל לתפארת השובניזם), וחשב שאם יש לו את יכולת ההלחנה או אפילו הכתיבה (כמעט כמו הצמד ששרו לפני כמה עונות "את מקנאה, שומרת הכול בפניפ, בחוץ את לא מראהההה") אז גם לשיר הוא יודע. זה לא היה לו צפוי לא לעבור? ובשביל מה זה טוב? בעיקר בשביל שיהיה לו מה להשמיע לנוסעים במונית ומשהו לדבר עליו עם החברים בשעת לילה מאוחרת. צפוי, כל כך צפוי, ועם זאת איכשהו נסבל מבחינת אודישן בלאי כדי לשרוף זמן מסך של אנשים שבאים במודע לעשות מעצמם צחוק ומודעים/לא מודעים שיקטלו אותם, אבל חלומות יש לכל אחד.

 

- אודליה פנחסוב, אל תשירי, את רוצה לכתוב אז סבבה, אם את רוצה אז אשפר גם להלחין, אבל אל תשירי. לפני שהאודישן התחיל כשהיא עשתה חימום למיתרי הקול בקרבת ההורים עוד חשבתי שמסתתר לו שם זמיר, אבל נעזוב את השיר שכתבה (שאגב מאוד חולמני אבל גם מאוד נכון) - היא לא הייתה מוצלחת, לא הייתי בטוח בכלל שכל מילה שהיא מסיימת לזמר היא אשכרה מבטאת כמו שצריך את האות האחרונה. וזה מסביר הכול.

 

 - לעומת אודליה מהאודישן הקטן נעמה כהן הוכיחה שלא צריך להלחין שיר חדש, גם לא צריך להמציא מילים, אפשר פשוט לשיר, והמבין יבין.

 

- נעמה גבעון הראתה שלפחות לחלק מהמחנכים בישראל אין שום מודעות עצמית, זה מצליח להסביר כמה דברים, וחבל.

 

- לידור סולטן מנסה, ואולי הוא גם יעבור, מהצלילים הראשונים שהוא פתח (והוא פתח) שקוף שיעבור, ושקוף גם שלא משנה מה יעשה במחנה אימונים הוא יצליח לעבור לנבחרת, יש בו את מה שמחפשים בכוכב נולד וזה שקוף, אבל יש בו גם משהו מסוג האנשים שלא משנה כמה רחוק יגיעו לתוך העונה ככה גם יעיפו אותו, לא משנה כמה זמן זה ייקח. השאלה עכשיו היא מה הוא יעשה כדי לעשות משהו שיקדם אותו יותר רחוק מהעונה, כי בינתיים הוא אחד מיני רבים, ובעונות הקודמות ראינו בדיוק מתמודדים כאלה.

 

- לירון ויינרייך היה האחרון בסבב האודישנים בתוכנית הזו, אם פעם נתקלנו בחרש באח הגדול, בעיוורת לפני כמה עונות של כוכב נולד או אפילו באיש עם תסמונת טורט אז ההפקה הייתה צריכה משהו אחר, ההזדמנות נחתה לה ישר לידיים בדמות כיסא גלגלים (שאני לא מאמין שלירון הוא הראשון שמנסה להשתתף בריאליטי), הוא לא היה מקבל תשומת ב בעריכה אם הוא לא היה יודע גם לשיר. ואז הראו לנו איש עם שיער ארוך שנראה כאילו יצא מחוברת קומיקס שמפארת את בלאק סאבאת', לגבי השירה רק הערה אחת - הוא שר חלש, אפילו חלש מדי, לא ביכולת שירה, מבחינת האוקטבות, כאילו חשש להתפוצץ על המקרופון, אבל טיפש מי שלא היה נותן לו עוד הזדמנות אחת לפחות לנסות לפתח עצמו, אה כן - עוד משהו - ומרגול הגדירה את זה הכי טוב, אל תסלסל, תתרכז בדברים אחרים.

נכתב על ידי , 14/4/2011 23:44   בקטגוריות כוכב נולד, ביקורת, טלויזיה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)