לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2011    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2011

כוכב נולד 9, פרק 12 - ביקורת


רציתי להתלונן על משהו בתור סיפתח, על הבחירות של השירים של המתמודדים, באופן קבוע כבר כמעט עשור המתמודדים בתחרות השירה הזו בוחרים או שירים שאחרים כבר בחרו בעבר או שירים סטנדרטיים שרצים במיינסטרים כבר תקופה ארוכה אם לא שנים, מה עם קצת להעז, מה עם קצת בחירות חדשות, יש כל כך הרבה מוזיקה ישראלית שמיוצרת על בסיס קבוע, קשה לקחת דברים שלא רצים לכל אחד בפלייליסט של גלגל"צ, קשה לקחת איזה משהו של סרנגה (אם רוצים מזרחית) או מרסדס בנד (מצב רוק) או ביזאר (גבריאל בלחסן), אפשר להמשיך עם הרשימה הזו שעות, אבל אם בעבר חרשו על היהודים ועל כל מצב אלבומי 'עבודה עברית' אז מיהו הקהל בבית שישפוט? הם התקבלו לתוכנית ותפקידם להוכיח שהם יכולים לעשות שירים אחרת מהמקור (או שזה בכלל המצב הרצוי) אז למה להתלונן, הציפייה היא שלפחות יהיה אחד או שניים נדירים אחרת כל התחרות הזו תיראה כקודמותיה, קריוקי אחד גדול של כוכבי ריאליטי אחרים שכבר ממזמן נעלמו מהמפה.ה

 

1. פספסתי את ההתחלה אבל זה לא היה שידור חי, משהו בעריכה שם נראה לי יותר מדי מסודר. בתור התחלה עלתה ילנה איילאייב, אחרי קנטרנות משפחתית משותפת על מצב 'מרגול קטלה לי את הילדה' היא עלתה עם השיר 'סיפור מכור' וניסתה לפנות לעמימות של מדינת ישראל, במיוחד בתור סיפתח עונתי לכבוד יום הולדתה של מדינת ישראל ציפיתי ליותר וזה לא היה טוב, זה היה רע, אמנם לא לתפארת אבל היה סוג של ניגוד בין המצגת של ילנה מהאודישנים לילנה שעמדה להופעה היום, זה היה ברנז'ה מדי, זה דבר שנחשב איכותי לתחרות של הזמרים הכי טובים שהמדינה שלנו עדיין לא גילתה?

 

2. נוי דנן עם עוד בחירה 'קלאסית', דרך ארוכה, העיקר שאבא גאה, מבחינת התחרות הוא נכנס למצב בו עומדים עוד כמה מתמודדים העונה, לידור סולטן, לירון רמתי, עידן חיים וגם ההוא שדומה לאדיר גץ. מצב המסלסל. להגיד למישהו שהוא נראה קצת מוזר, במיוחד אם הוא ילד, לא תמיד נשמע טוב. השופטים די קטלו אבל כרגיל נרתעו כדי לא לכוון את הקהל בבית לא להצביע לו, זה הרי שקוף שיש לכל שופט את המתמודד מחמד שלו אבל מכאן ועד לשבור למתמודדים שהם לא רוצים בתחרות אבל צריכים לסבול אותם עד הרגע שהקהל ידחה אותם מעליו זה סרט אחר, השופטים מעדיפים לתת קונטרה חלושה כדי לא ליצור מומנטום שלילי למתמודד כזה או אחר, ההפקה עדיין זוכרת איך המתמודד מהעונה הקודמת שנשמע כמו פופקורן אנושי הגיש נגדם קובלנה.

 

3. חגית יאסו לקחה בחירה פחות צפויה מהשניים הראשונים, קובי אוז יכול להיות גאה שסוף סוף הוא מקבל התייחסות, התחנה הישנה הוא שיר ישראלי, אחד כזה שאין הרבה אנשים במדינה שלא באמת מכירים אותו, ולזכותה של חגית כן אפשר להצביע שהיא הצליחה בשיר היום, היא נשמעת טוב, אין אצלה יותר מדי פאלטות, ראו בתגובות של השופטים והקהל שמבחינתם המקום השלישי להופיע היום הוא הראשון שאיכשהוא הצליח לעשות משהו, הדבר היחיד שהפריע אצלה זה הקוקו שלא הפסיק לזוז וגרם לי לחשוב על לקחת מספריים ופשוט לגזור, אבל אין קשר בין זה לשירה.

 

4. בחירה של עמיר בניון כדי לקנות את הקהל עוד לפני שההופעה התחילה וציון חורי חושב שהוא עומד לעשות בית ספר בתחרות, לרוב אני מאוד אוהב מתמודדים שמשנים את השיר לחלוטין, במקרה של שלכת רציתי את בניון ולא את חורי, בייחוד בפזמון, הייתי מבסוט ביותר על מרגול, איך היא הגדירה את זה - 'רע לתפארת'. אבל זה לא פייר, אני מעדיף מתמודדים אחרים אז זה עושה את הבחירה שלו כאחד המתמודדים הגרועים של הנבחרת קלה יותר. נראה מה יהיה הלאה בתחרות כי בינתיים הוא בדרך החוצה, גם אם שלב א' יעבור לו.

 

5. נדב הופמן ואסף שלם בחרו את היא תבוא, ת'כלס - כבר על ההתחלה הם נשמעו בדיוק אותו דבר כמו השיר שלהם מהאודישן הראשון, והשני, והשלישי, וכמו כל הקליפים מהערוץ שלהם ביוטיוב, ולא משנה כמה המשפחות והקהל מחאו איתם כפיים וכמה צדי נענע ראש מימין לשמאל כמו הכלבים ששמים על דש המכונית. השאלה אם אותו דבר זה מספיק להמשך הדרך, הם שרים שירה יפה, אבל הם לא מפגיזים, מעניין יהיה לראות איך הם יקחו שיר יותר רוקיסטי ולא ארצישראלי מעאפן (יחסית). נו באמת, שיר שמבסס את האג'נדה שלו על יונה וקוקוקוקו, ציפיתי ליותר, הרבה יותר.

 

6. לירון איצקוביץ' הייתה הראשונה שבחרה יחסית משהו נורמלי (לפחות מטעם אישי), כנסיית השכל תמיד באה טוב, במיוחד שירים שהם עומדים לזרוק את עצמם מהגג, אבל הביצוע לא היה הדבר הכי טוב שלה, כאילו היה חסר קצת יותר העלמות בתור שיר הרוק הראשון לתחרות, גם בעידן הצרחות שהיא ניסתה לבנות היה משהו חסר, ציפיתי ממנה יותר להיעלם ואת זה היא לא עשתה.

 

7.  ארז שמואלי עשה את שלווה אלברשטיין בבחירה הכי צפויה שהוא היה יכול לבחור, סוג של שלמה ארצי בשילוב עם מיכה שטרית קלוקל, זה שחבר הקאסט לא התלהב לא אומר על זה יותר מדי, גם אם הם היו אוהבים את זה זה לא היה אומר כלום, אולי יש לו עתיד בשירה, אבל אני ממש לא בטוח שזה יתגלגל להמשך הדרך.

 

8. דווקא מרון ויינרייך ציפיתי שיבחר שיר נורמלי שלא בברנז'ה, בתור אחד המתמודדים היחידים העונה שמכניס נשמה לשירה שלו גם אם הקול שלו יחסית צרוד, אבל בין הבחירה לבין הביצוע יש פער נרחב, הוא כבר קנה לעצמו מקום בהמשך, רק שהקהל בבית יטרח לשלוח לו SMSים אחרת דקות התהילה שלו יגמרו יותר מהר מהצפוי וחבל.

 

- למעט יאסו, הצמד של סולן מלכה באיה וויינרייך אפשר להעיף את כל השאר, אפילו שאת לירון עוד אפשר איכשהוא להשאיר, בעיקר בזכות הבחירה של השיר ופחות בגלל השירה. הבעיה היחידה שכמו שמעיפים אנשים ככה מחזירים אנשים, אז צביקה הדר בחר להחזיר לתחרות היום, איפה שון מונגוזה לא ברור, איפה לירן אלדין מהעונה הקודמת זה גם לא ברור. במקום זה החליטו להחזיר את מי שכביכול עשו לה עוול ולא נתנו לה להיכנס, כי מסתבר שלהתלונן שלא קיבלו אותך לפעמים עובד, יש לי הרגשה שבחפירות שלה להמשך הדרך לא ניפטר תקופה יותר מדי ארוכה. היום לא היו הצבעות כי קשת לא טרחה לבזוז לכולנו את הארנק, יש להם דרך אחרת העונה, קוראים לזה להרוס את ימי שישי.

נכתב על ידי , 11/5/2011 22:51   בקטגוריות כוכב נולד, ביקורת, טלויזיה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)