לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2011

כוכב נולד 9, פרק 19 - ביקורת


השופטים מקבלים הזדמנות לקחת אחד אחד מהמתמודדים ולייעץ להם טרום הערב, זה אולי מה שגרם לערב של שמוליק קראוס להיות כל כך נורא, לא היה שם ביצועים מרטיטים, לא היו שם שירים יותר מדי טובים, לא היו יותר מדי פלאברות, מי שהיה טוב נשאר טוב, מי שהיה רע נשאר רע. אין הרבה שהצליחו לשנות את המניירות שטמועות בהם ואלה שניסו (או לפחות אחת מהם) כבר לא שם.

 

ביצועים

 

מסתבר שרותם כהן עדיין בתחרות, משום מה לחלק מסוים בעם לא נמאס לשמוע אותו (או זה או ששאר המתחרים לעומתו הרבה יותר בוסר, אני מאמין שאופציה א' היא האמת), אתמול הוא עשה את ארץ חרבה טוב אבל לא לתפארת, יותר כמו חרא סוריליסטי כדי לקנות עוד כמה קולות של חיילים שלא עושים מספיק כסף כדי לשלוח אות הזדהות ללוחם התורן. רואים עליו שהוא בלחץ, לא טוטאלי אבל כן בלחץ, והוא כן משפיע, היה יכול להיות אחרת אם הוא רק היה טורח להתנתק לרגע מהמנטרה של "וואוו, אני שר עכשיו את שמוליק קראוס" ופשוט יותר נעלם לתוך השיר ולא נותן לשיר להיעלם בתוכו.

 

רון ויינרייך הלך על ביצוע לסוס עץ, אי אפשר להגיד שהביצוע היה טוב או אפילו נזכר אבל גרוע הוא לא היה, יותר כמו בן אדם שמעביר את זמנו בתחרות בה הוא לא יזכה, צר לי, אבל אם משהו לא ישתנה ורון ימצא כיוון יותר ברור לעצמו מבחינת סיבוב שירים מוזיקלית לכיוונו הוא יהיה מבין הבאים ללכת, אני לא מדבר אפילו לשנייה על הבחירה, יותר על העובדה שהוא פשוט לא מנסה לסובב אותם לכיוונו, הוא רוצה להיות רוקיסט אז אין בעיה שיפציץ ת'שיר, שיעשה אותו אחר, אפילו שינסה להיעלם לתוך המיקרופון באורפנד לנד יהודי למופת. נקודה לחיוב זה שהוא לא מנסה להתחנף לקהל בבית, הוא שר ועושה את זה בדרכו אבל הוא לא מנסה לעשות שיר שלו, רק ליד (עם כמה שאני מתעב את המשפט הזה הוא מאוד נכון לגביו).

 

הביצוע של אתמול לרואים רחוק רואים שקוף זה הסיבה ללמה כן צריכים להעריך את הצמד נדבסף, כי אין שיר אחד שדומה למשנהו, הם אמנם דומים לעצמם משבוע לשבוע ומתוכנית לתוכנית אבל מבחינת שירים שהם מצליחים לסובב לכיוונם ולגרום להם להיות ביצוע אחר מהמקור זה מה שבעיקר מעורר את הציפייה שהם אולי יודעים מה הם עושים בלי יותר מדי פלאברות. הדרך בתחרות הזו היא גם ככה לא יותר מדי רחוקה ומהצד שלהם הדרך עוד יותר סלולה, כנראה שלשלבי הסיום הם חופשי יגיעו, מה הם יעשו משם והלאה אין לי מושג, מקסימום לחזור להופיע באולפנא אחת או אחרת הם תמיד יכולים.

 

לידור סולטן יכול להופיע אצלכם בבר מצווה אם תרצו, הוא יכול גם לעשות ערבי משפחה, הוא יכול גם לעלות על הבמה בבית הספר בטקסים חינוכיים כאלה או אחרים. סביר להניח שהוא יכול גם להקליט אלבום למופת ולזכות למאות אלפי אם לא למיליוני כניסות ביוטיוב. אבל יש דבר שהוא לא יכול לעשות, וזה לשחק בתוכנית שירה הזו, ולא משנה כמה מרגול מתמוססת ממנו. כן הוא שר, הוא אפילו שר חביב ונסבל ונורמטיבי, אבל לא שמתי לב לייחוד בז'אנר שהוא בוחר לעצמו, יש אחרים באותו ז'אנר וגם באותה התוכנית שעוקפים אותו ביותר מסיבוב אחד.

 

הדבר הכי טוב שיצא משדרות מאז קובי אוז היא חגית יאסו, אמנם בביצוע שלה לנתפייסה המקור קצת התקלקל כי במקור נעלמים כל כך הרבה פעמים כשמקשיבים לשילוב קולות האידיאלי של ג'וזי כץ ושמוליק קראוס ודווקא היא חטאה בהיעלמות בתוך השיר וחבל כי זה היה יכול באמת לצאת אידיאלי. ביצוע לא טוב לשיר מעולה.

 

ההפקה של כוכב נולד בטח מתייחסת למלי שלום כמו בובת בארבי קטנה שכיף להלביש, היא עושה סאלטות באוויר והיא כולה וירטואוז ציפישביט קטנטן כזה שלא קשור לכלום, ועוד יותר חשוב היא גם לא מתיימרת להציג את עצמה משהו שהיא לא, היא זמרת מסוג הזמרות שבאמת אין לה מה לחפש בתחרות הזו, יש לה סופר תעוזה (או שאפשר להגדיר את זה כבחורה עם ביצים) ויש לה ביצועים שתמיד שונים ומשונים מכל דבר שהתרגלנו אליו, בתחרות הזו היא לא תגיע יותר מדי רחוק והצפי זה שבתחרויות הקרובות היא כבר תארוז באסטה ותתעופף עם הישמע הבאזר, וממש לא חבל כי המשכיות בכיוון אחר בטוח יתנו לה, בז'אנר עצמו או לידו.

 

תמר יהלומי הלכה אתמול על שירה ישראלית יפה, בהטעמה מוגזמת ובובתית של כל מילה שיוצאת לה מהפה, עם מיני אופרטה כשמתחשק לה לסלסל קמעה את שיערה האדמדם, היא בליגה אחרת מבחינת קול יפה לעומת רוב הקאסט בתחרות, הבעיה היא בתעוזה שלה להתפרע עם הביצועים ולהיעלם בהם לחלוטין בלי לדפוק יותר מדי פרופורציות למי שזה לא יהיה שטורח לראות את התוכנית הזו פעמיים בשבוע.

 

אורטל אדרי היא זמרת טובה, אי אפשר להגיד שלא, בביצוע של איך ש.. שביצעה אתמול ניכר שסוף סוף היא טרחה להתעלם מכולם וסוף סוף להתחיל לצרוח, אחד הביצועים הטובים שלה בתחרות ואחד הביצועים היותר טובים שהערב הגרוע הזה הנפיק. העיניים שלה נצצו והיה אפשר לראות שפעם ראשונה היא טרחה להיות מבסוטה על עלמה ולא בחרדה קיומית.

 

מאור כהן (וגם הביטלס) יכולים לשבת בשקט, אתמול דוד כהן החליט לקחת להם את הפריים טיים עם שיר שהם עשו כל כך טוב ממנו עם קולות הרבה פחות טובים. יש לדוד את כל הכלים להגיע כמה שיותר רחוק בתחרות הזו וסביר להניח שהוא גם יעשה את זה, הסוף קרוב יותר ממה שחושבים, חסר לי במקרה שלו יותר היעלמות בתוך השיר ולא רק לצווח לתוך המיקרופון עם ידיעה ברורה שהוא עושה משהו למי שמאזין לו, בביצוע שלו ללוח וגיר הוא נראה יותר כאילו הוא משתפשף על המיקרופון ולא מתרכז יותר במה שהיה צריך לעשות אתמול. כן, זה שיר על פיתוי המורה, וכן צריך להיות בו סקסי, אבל היה חסר פה עצימת עיניים ושירה נטו במקום טונה של שפשופים.

 

אחרי עשרים שנה (או כמו שרמתי מבטא את זה - חרישרימשנה) זה שיר שאין כמעט אנשים במדינה הזו שלא גדלו עליו, מזמזמים אותו או סתם מכירים אותו בדרך נסבלת כזו או אחרת. הביצוע של רמתי היה חלש, לא טוב, חרוד, חלוד ועוד אי אלו מטאפורות שמסתיימות באות ד', לעומת כל שאר הביצועים שלו בתוכנית זה היה אחד החלשים אם לא הכי חלש. השיר המקורי נהרס, הביצוע היה פשוט מדי, לא מרטיט, לא מפליא ולא מתיימר להיות משהו שהוא לא. אולי זה השרפרף ואולי זה החוסר חשק שלו להגיע לעוד ערב דקה אחרי שהחג נגמר, אבל ציפיתי ליותר ממישהו שיכול בקלות לקחת את הגמר בהליכה אם הוא ינהל את ענייניו כראוי.

 

זה לא בסדר שנוי דנן קיבל את כל הקאסט לעלות איתו על הבמה ולעשות איתו שובידופ בלי שום כלים מוזיקליים, אבל לא נורא, הוא לא הצליח יותר מדי לנצל את ההזמנות לוירטואזיה. היה בן זונה של עיבוד ואובדן הזדמנות קלאסית לקנות קהל שלא טרח להקשיב לו עד עכשיו. נוי הוא מה שנקרא זמר ישראלי בשירה הקלאסית של המילה, זה לא אומר הרבה, כל אחד יכול להיות כזה. ואין פה משהו אישי נגדו, זה פשוט כל פעם שאני רואה אותו עולה לשיר כאילו הוא לא מתפרע אלא יותר מדי מבסוט על המעמד שהביא אותו לכאן. יש לו הזדמנות לעשות כאן קריירה, אבל היא מתרחקת כל שבוע מחדש.

 

הביצוע של נעמה כהן למה איתי זה מה שהעיף אותה מהתחרות, זה והעובדה שאנשים בבית העדיפו שהיא לא תהיה יותר בתחרות בה אין יותר מדי סיכוי לבחורה שמקבלת יותר מדי תשומת לב מעיתונות ארצית (וכמוה גם תמר יהלומי). בטח כל פעם אחרי שמישהו עף מהתחרות הזו מה שעובר לו בראש זה מה לעזאזל אנשים רוצים ממנו, שכל פעם מצביעים על מגרעה אחרת שלו וכל פעם אחרי שאותו בן אדם משנה את המגרעה אז מוצאים לו מגרעה אחרת. לעבוד ככה אי אפשר, אז נעמה כהן בחרה לעשות באמצע השיר קצת מצב 'שירי מימון', ובמקום להועיל זה רק העיף לה את הגורדרובה הביתה סופית.

נכתב על ידי , 9/6/2011 08:31   בקטגוריות טלויזיה, כוכב נולד, ביקורת  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-9/6/2011 22:12




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)