לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2011

כוכב נולד 9, פרק 20 -ביקורת


כמה מילים אפשר לבזבז בביקורת על תוכנית ריאליטי של שירה? מסתבר שהרבה. אלפי מילים נזרקות לפח מיחזור בלנסות להבין מה גורם להפקה לבחור כוכבים אורחים להתדפק על דלתה, עוד כמה אלפים נזרקות בניסיון נוסף להבין מה לעזאזל גורם לאותם זמרים אורחים להסכים לברטר שהציעו להם ועוד כמה עשרות אלפי מילים נזרקות בניתוח פושר וקלוקל לנסות להבין מה עובר על המתמודדים בתחרות ומה עוזר להם לחשוב שהם יוצרים קלאסיקות מוזיקליות תוך כדי נהייה ובכי אינסופי מול המיקרופון. ת'כלס היה חרא של ערב, בלי ביצועים נזכרים, בלי שירים יפים, בלי רשמים שנטמעים באיזה שהוא פלח במוח כדי שאפשר יהיה לזמזם אותם אחר כך. סתם זמזום בידורי שהייתי מעדיף יתושים שהיו משעשעים אותי הרבה יותר, אולי הייתי מתגרד פחות מהאלרגיה ל-3/4 מהמשתתפים שעדיין בתחרות. אני לא מרגיש באמת צורך הפעם לבקר את כל הביצועים ועל הדרך לעזור למי שלא קורא את הביקורות האלה לגבש דעה על מתמודד כזה או אחר או עליי בתור מישהו שכותב מתוך תחביב, מלבד להגיד שהיה ריח מעט מביש ומעלה עובש שעלה מההתחנפות של ההפקה היום לקהל, למתמודדים ולאחראי התקציב להפקות הבאות של קשת.

 

בחישוב פשוט אפשר לקחת ממוצע של 20 מתמודדים לעונה ולהכפיל ב-9 עונות, זה כבר 180 איש שהם וואנאבי סינגרס, כמה מהם באמת עשו משהו עם עצמם מוזיקלית? 10 אחוז? פחות? יותר? תעשו אתם את החישוב. אבל אם לוקחים ישראלים שרוצים להיות מפורסמים על פי כישרון ונותנים להם פלטפורמה ומנצלים אותם עד שנמאס מהם ונגמרות להן כך פתאום 15 דקות של תהילה, ואז שנים קדימה יש מי שזוכר אותם ויש מי שמנסה בכל כוחו להיזכר מי היה מתי ולמה, הם כבר סיימו לשיר במסגרת התוכנית אז חלקם נוטשים את הפלטפורמה ועוברים לעניינים אחרים, חלקם מקבלים פלטפורמה נוספת ורואים אותם מדי פעם מגיחים באירוויזיון או בקדם שלו או בעוד איזה ערב שירה במסגרת טלוויזיונית כזו או אחרת, ובאופן מינימלי ביותר יש גם כמה אנשים שמנצלים את האינטרנט כדי לקדם את האג'נדה. כי מה באמת צריך כדי לקנות קהל מאזין בימינו, חיבור לאינטרנט עם מצלמה ומיקרופון, כמה שקלים ואפשר בקלות לקנות מינימום מעריצים. בסרט 'הצעקה' האחרון יש משפט אחד נזכר שקשה מאוד לשכוח: "I DON'T NEED FRIENDS, I NEED FANS", וזה מה שמראה הרבה על הדור של ימינו, של האינטרנט והסמסים והפייסבוק ומה לא. ככה גם הזמרים בעונה הנוכחית (רובם לפחות) מנסים לדבוק באותה האג'נדה, קיבלו מצלמות, קיבלו פריים טיים, קיבלו פלטפורמה, ומה עושים איתה? נאדה. יותר כמו ניצול ציני של העובדה ש"כוכב" עושה אודישנים לעשירית מדינה אז מנצלים את העובדה שלהיות סלב בימינו זה קל, אבל מה עם להיות זמר, לעשות מוזיקה בצורה הכי קלאסית שאפשר לעשות. בשביל זה התוכנית הזו הרי נועדה, לחשוף את העם לזמרים שעוד לא ראינו, לראות שכן יש אנשים במדינה הזו עם קול יפה וביצים לעלות ולעשות את שלהם בדרך שלהם, ונדירים האנשים (אחרי פאקינג עשור ריאליטישירה) שהצליחו לעשות את זה, וגם זה נתון כבר לשיקול דעת.

 

ביקורת ביצועים על הערב-ביזיון הזה אין צורך, מי שעף עף (גם אם הוא לא טרח להגיע לקבל כבוד אחרון טרום עזיבתו), אפשר לסגור את העונה הנוכחית כבר שבוע הבא (או אפילו מחר) ולהכריז מי הזוכה בהפקת תקליט ע"י עברי לידר, לואי להב, ניסים גרמה או מי שזה לא יהיה שייקח עליו את הפרויקט הפקה של הזוכה בעונה התשיעית של כוכב נולד, אם לי הייתה פלטפורמה כזו או אפילו אם הייתי יאיר ניצני לא הייתי טורח, אף אחד לא יקנה את האלבומים האלה גם ככה, לא כשבימינו אפשר להוריד את הכול מהרשת, וגם אם אף אחד לא יעלה את האלבום אז בתוכנות החדשות שיוצאות כל שני וחמישי לרשת אז אפשר גם להוריד את הביצועים מיוטיוב.

נכתב על ידי , 11/6/2011 22:58   בקטגוריות טלויזיה, כוכב נולד, ביקורת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-11/6/2011 23:22




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)