לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2011

כוכב נולד 9, פרק 21 -ביקורת


נותנים למתמודדים את כל האופציות בעולם לעשות את מה שהם רוצים, אפילו מביאים להם עזרים שזה יישמע יותר טוב, ומה? עשו משהו עם זה? אתם חושבים שכן? חושבים שלא? חושבים שאולי? וזה שהביאו להם חברים חדשים שיעזרו להם להבין את השפה שהם שרים בה עזרו - ת'אמת מה זה משנה, חוץ מאנגלית גם ככה לא יכלתי להבדיל, מה לעשות - אין כסף לברליץ בימינו, אלפי שקלים לקורס רק בשביל לראות סרטים בלי תרגום - תודה אבל לא תודה - אני מעדיף לחכות למתרגמים שנים.

 

ביצועים

 

אף פעם לא אהבתי יותר מדי את בון ג'ובי, חוץ משיר אחד שהיה ברובין הוד (ואני מקווה שאני לא טועה) שיכול להיחשב לקלאסיקה כל שאר השירים שלו הם חרא טיפוסי פופי ממשלתי אמריקאי, אבל זה כבר עניין של טעם וזה ממש לא אמור להשליך על רון ויינרייך שקיבל וואחד מאוורר אתמול שגרם לשיער שלו להתנופף כאילו הוא מינימום נמצא בבמה פתוחה, כולה נווה אילן. ולגבי הביצוע - דוז פואה - אבל רק אם אוהבים את הקופי פייסט המופתי, ממש אחד לאחד, לא זיהיתי הבדלים בינו לבין בון ג'ובי מבחינת שירה.

 

מכל השיר של נוי דנן הדבר שהכי נזכר זה דווקא פבלו רוזנברג שנעלם, גרם לי לחשוב קצת כמה חבל שהוא לא שם, הרבה יותר טוב מניצני מבחינת שואואוף, הרבה יותר מצחיק ממסיקה, הרבה יותר מעניין ממרגול ומצדי צרפתי, אבל הוא לא האישו, נוי דנן הוא האישו ואני חייב להודות, לא היה שום הבדל בין שירה בעברית לשירה בכל שפה אחרת, ישב עליו אותו דבר, אהבתם פעם אחת אז גם אהבתם פעם שנייה, לא אהבתם את המקור אז אין סיכוי לאהוב גם את אותו החרא בספרדית.

 

באמת הגיע הזמן שמישהו ייקח שירים של ג'ון לנון ויעשה אותם בעברית, גם באנגלית תופס, אהבתי את השילוב בין נדב ואסף, את הנגינה הקטנה שכל פעם הבחור עם התסרוקת נזיר עושה בכל שיר שיש לו גיטרה ביד (לא כל השירים שלו ככה?), את העובדה שהם הצליחו להשלים אחד את השני ולגרום לשיר יפה שאין אחד בעולם שלא מכיר לא לצאת פתטי ובעיקר את העובדה שהם לא היו צריכים יותר מדי אומץ הפעם, ההפקה נתנה להם הזדמנות והם ניצלו אותה, בתחרות הקלוקלת הנוכחית הם שומרים על אותה רמה שסביר להניח ודי בטוח שיגיעו איתה רחוק.

 

לירון רמתי נהנה אתמול, הוא גם סחף איתו איכשהו את מרגול, אין לי כלים לקטול אותו או להחמיא לו כי אין לי מושג, אם לא היה תרגום סימולטני לכל מילה שיוצאת לו מהפה אז בכלל כל הצפייה בשיר שלו הייתה מסתכמת בבהייה במסך בלי יכולת להבין אם אני נמצא בערוץ הנכון (או במקרה שלי - האתר הנכון), הדבר היחיד שבאמת שמתי לב אליו זה שהוא ומרגול היו מוקסמים אחד מהשני (בניגוד לתחילת הדרך שכל מה שראו מהעיניים שלה זה מישהו שמעלה לה ת'סעיף) ואת מירי מסיקה יושבת בצד ומקללת.

 

הזדמנות ראשונה מזה עשר שנים לעשות את קריפ נפלה דווקא על מישהו שצפוי שיבחר את השיר הכי מוכר של הלהקה שהכי תפורה עליו, המילים של השיר קריפ של רדיוהד רשום על כל בונקר צבאי. הייתה לדוד לביא את ההזדמנות לבחור כל שיר שהוא רוצה, הבחירה שלו, בלי ייעוץ ובלי בטיח, אז בחר את מה שבחר, ואין מה לשפוט אותו על זה. אבל הביצוע היה טוב, לא משמעותי יותר מדי ולא העיף לי את התחת מהכיסא מרוב השתוממות שגם בעברית אנגלית יכולה לשבת יופי, אבל כן ביצוע טוב ואפילו קצת נזכר ואפילו קצת דחף אותי להקשיב לו שוב ולא לרצות שהוא יעוף יותר מדי מהר על עצמו. אבל מצד שני גם אפשר לקטול כי הוא לא נעלם ולא הפגיז, יכול להיות שהוא נתן את כל כולו אבל הוא לא גרם לביצוע להיות אלמותי, וחבל - כי הייתה לו את ההזדמנות.

 

סוף סוף בלי פלאברות עלתה תמר יהלומי על הבמה ונראתה כאילו היא משתוקקת לגרום למי שצופה בה להתחיל לבכות, היא ממש התכוונה לכל מילה (גם אם לא הבינה מה היא שרה, אבל יכול להיות שכן, היא נעלמה בשיר לחלוטין) ורק היה חסר בסוף השיר שתתפוס את המצלמה ותשבור אותה על הרצפה כאילו הייתה בסוף הופעת רוק ובתור הוכחה להתכנסות שלה בתוך השיר תנפץ אותה ואת עצמה לרסיסים.

 

ציפי שביט שוב עלתה לשיר, כאילו יש את מלי שלום ששרה בסגנון שלה ויש את מלי שמלבישים כאילו הייתה מינימום בובת ברץ. רק לשמוע את המנגינה של אחד השירים שאני הכי שונא בעולם, ועוד בשילוב עם פפיון בסגנון חנה לסלאו, ועוד בלי יותר מדי לשנות את השיר אלא פשוט לעשות לו גרסת בלבלה ישראלית כעורה. היא באמת חושבת שזה שהיא נהנתה בשיר גם השפיע על הקהל בבית? אני לא חושב, אני מאמין שבאיזה שהוא מקום היא נגעלה מעצמה, וגם אם לא זה לא ממש מהווה משקל, עוד ביצוע מגוחך לעונה ביזארית, ומלי רק מעלה שם את רף הביזאריות. להתראות מלי, שעשעת אותי, אם לא היית טורחת לעשות היום ביצוע מביש זה היה יכול להיות אחרת.

 

היבא בטחיש היא לא מרים טוקאן, היא גם לא מתיימרת להיות, אבל היא כן נבחרה לבוא ולעזור בהגייה בשירה ערבית למישהו שבדיוק כמו שהיא הייתה אשתקד בתחרות כבשר תותחים, אני לא יודע אם היא באמת הצליחה לעזור לו בהגייה, אבל מבחינת שירה הוא נשמע יותר טוב ממה שרגילים לשמוע אותו בעברית, אולי זה הז'אנר שלו, לא ברור. אבל הוא יצא יותר טוב מבדרך כלל, לפחות זה, לא?

 

יש מהומה בשדרות לאחרונה על כך שהמועצה המקומית מבזבזת חלק ניכר מכספי המיסים על משלוח סמסים לכוכב נולד, כשמשי חזיזה עוד הייתה שם זה היה נחשב בזבוז, ברגע שרק חגית יאסו נותרה בתחרות אז הבזבוז מאבד מערכו, אני רוצה להאמין שאם יש צדק הילדה לא תלך הביתה, לא לפני הגמר וגם לא אחריו, היא המתמודדת היחידה בתחרות הזו שאין לה ביצוע אחד (כמעט) שאפשר להצביע עליו ולהגיד שהיה חרא, היא שרה טוב, היא יודעת שהיא שרה טוב, והיא נהנית, גם בבחירות שלה וגם בביצועים שלה היא עושה חיל. אחת היחידות שאני מבסוט עליהן העונה ואחת היחידות שאני אהיה הרבה יותר מאוכזב אם תלך.

 

אין כמו ללמוד מטעויות ואת זה אורטל אדרי למדה לעשות יופי, הדמעות שלחצו על העיניים שלה רק עשו לה טוב (לעומת קלרה סבג שנגמרה סופית בדיוק באותה סיטואציה), רוב הזמן את המילים שיצאו לה מהפה לא כל כך הבנתי, אפילו שמדובר באנגלית, אבל היא למדה מעצמה מתי כן ללחוץ ומתי לשחרר, וזה החמיא לה יותר ממה שהיא בעצמה ציפתה. 

נכתב על ידי , 16/6/2011 08:12   בקטגוריות טלויזיה, כוכב נולד, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)