לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2011

כוכב נולד 9, ספיישלפיתה (תוכנית 25) - ביקורת


טוב, זה התחיל, הקיץ כבר פה, בתור אקט ראשוני לחום המייאש צריך להכין כפכפים במצב זמין כדי לריב עם המקקים שנכנסים מכל חור שיש בקירות, להכין מצית במצב זמין כדי להרחיק את היתושים, לתכנן איך אפשר להצמיד את הגב לקיר כדי לספוג קצת קור בזמן שהמזגן/מאוורר לא כל כך פועל ובעיקר לתכנן איך אפשר להגביר את הסאונד מהרמקולים כדי להבין מה ריטה מנסה להגיד, כי כשהיא שרה זה לא כמו שהיא מדברת, יותר כמו דיבור מתוך חריקת שיניים, מי שחשב שטעו האנשים שמחקים אותה בכל מיני תוכניות פארודיה עשה ממנה צחוק סוף סוף הבין שיש דברים בגו. בכלל לראות איך השופטים מתמוגגים מעצמם כשמביאים להם אורחים כעזר לנגדם לא ראה אף פעם איך האנשים האלה שמקבלים אשכרה כסף בשביל לראות כוכב נולד מבסוטים על עצמם כי ההתמקדות בהם יורדת, בכלל שכמות המחמאות שזלגו כמו מים על ריטה היו קצת מבישות, אפילו יותר מדי, אפילו דנה אינטנשיונל/דודו אהרון ואפילו עדי אשכנזי לא קיבלו כל כך הרבה תשומת לב. ממספר ביצועים שהיינו צריכים להתמודד איתם בערב הזה היה צורך להתמודד עם שניים יותר, כי גלגל הצלה החליט לרוץ על מומנטום של עונה שלא נגמרת, ועוד יותר גרוע - ריטה, נו באמת, אבל ירדני עושה מה שבא לה, גם מחאה בפייסבוק במקרה של ערבי אומן בכוכב נולד לא תעזור, לא כל עוד יש מי שטורח לסמס. בכלל להקשיב לריטה מחמיאה למילים של האקס שלה היה מאוד משוחד, מותר לה - נפוטיזם למופת.

 

רון ויינרייך החמיא לריטה כי הוא רצה לקנות ממנה קצת מחמאות טרום הביצוע, מצידה היא דרשה שהוא יאסוף את השיער כי קשה לה להתייחס לביצוע שלו עם שיער פזור, במבחן התוצאה יותר מדי לא השתנה, סיים שיט רק בדרך אחרת, אבל סביר להניח שזה השיר החרוש ולא הביצוע למרות שהיה יותר מדי קל לשים לב שהבולשיט בשלו; צווחות, צרחות ועוד אי אלו חיות. הוא היה בלחץ, ראו את זה, זה השפיע על השיר, לא ספרינגסטין ולא בטיח. סביר, תחשבו על זה לבד, לא היתה שם היעלמות, כמו כל ביצוע שלו הוא השתמש בקונספטים מהביצוע המקורי, בלי יותר מדי אלמנט אישי אלא יותר ריצה על המומנטום שאחרים עשו את זה הרבה יותר טוב ממנו בעבר (אם בכלל אפשר להחמיא למי ששר שירים של ריטה בעבר). צביקה חייב לשלוט במילים שיוצאות לו מהפה ("הוא יושב במקרה הזה", נו באמת), ויינרייך עזב הערב, חבל אי אפשר להגיד כי סביר להניח שעוד נשמע ממנו, ירדני לא תשחרר אותו כל כך מהר.

 

אחרי שנפטרנו פעם אחת מלידור סולטן הוא שוב חזר, אחרי פטור שכבר קיבלנו ממנו כי בגלגל הצלה הוא עלה חולה אז הוא שוב שכח לקחת אופטלגין כדי להרגיע את עצמו, ציפיתי באמצע השיר שלו שהוא יתחיל להשתעל או מינימום לשלשל אבל הוא הוכיח אחרת, כשהוא לא קם וזועק ומחלל שירים הוא יכול לשבת על כיסא ולתת ביצוע סביר (ואפילו יותר מסביר), אבל הייתה שם חלודה בקול, יכול להיות שזה בגלל שהוא לא הוציא את הליחה החוצה ויכול להיות שזה היה בגלל שפעם אחת לקבל סימפטיה ברחוב על ההדחה שלו הספיקה לו.

 

לעומת לידור סולטן ששופט אחד הכתיר כמיילל באה אורטל אדרי והוכיחה שמה שאומרים לאחרים היא יכולה ליישם הרבה יותר בקלות, סביר להניח שזה השיר עצמו ולא הביצוע אבל היה לי קשה להתנתק מהביצוע הזוועתי הזה, בעיקר בגלל שאני שונא את השיר. באמצע השיר הייתי צריך ללכת לקלל את אלוהים שיצר יותר מדי רמשים ולדפוק עם מקל של מטאטא על כנפיים שבורחות ממני. כשחזרתי לא הבנתי מה זה הפרומושן העצבני הזה למאסטר שף, די כבר למסחרה בין ההפקות השונות של קשת, זה צפוי וידוע ואפילו ממוסחר למופת אבל ראבאק, הרסתם את המומנטום של אדרי להרוס את את השיר של עצמה.

 

נדב ואסף על ההתחלה ביקשו להחמיא לריטה על טיפוח עצמי למופת, היא מצידה בחרה להתלונן שהם לא התגלחו, יש בה איזה משהו מאוד סיזיפי שהיא מתרכזת בתוכנית שירה יותר מדי במראה חיצוני ולא במה שהם באים להביא בשיר, ונעזוב בצד שהיא תיקנה את עצמה אחרי שהקשיבה ל'סימביוזה' (ככה מגדירים שילוב קולי?). הם בחרו שיר נסבל ויפה שיורה בבטן, שיחקו קצת עם הלחן, על הדרך טרחו לשקר בצורה נאותה לקהל בבית שמקשיב שגבר שהוא לא ממ"ב יכול לשיר את השיר הזה, קאבר נורמלי לשיר יפה, אחד הדברים היותר טובים שיאיר לפיד טרח ליצור.

 

כשחגית יאסו התחילה עם השיר שכחתי שריטה הוציאה מהרפרטואר שלה שירים למופת, עם דגל של מדינה שעדיין לא הוקמה היא עלתה לתת ביצוע, היה משהו קצת מאנפף בשירת הלהלהלה שלה, אני חייב להודות, והיה גם משהו מאוד בלאי בחוסר צווחות שהיא בדרך כלל כן מכניסה לשירים שלה, היא יצאה הרבה מהפזמון והיה נתק גדול בין המנגינה לשירה. היה לה משהו קצת עצוב בעיניים, אולי כי היא מפחדת ללכת כי היא מבינה שבתחרות הנוכחית היא כבר הגיעה למצב של להיות או לחדול. וואחד זוועה היא זעקה בסוף השיר, אפילו אימא הייתה קצת מדוכאת. 

 

ריטה חיה בסרט ולוקחת איתה את תמר יהלומי, יהלומי מנסה להבין את הסרט שנחת על הפרצוף שלה בתחילת 15 דקות התהילה שלה ובוחרת לעשות את 'ערב כחול עמוק' בגרסת טנגו, אם השיר הזה לא היה כל כך אבל כל כך חרוש (גם בעונות הסדירות) היה יותר קל להתייחס לביצוע, בגלל שאי אפשר אז נבחר בדרך היחידה שאני מכיר - לברוח. העיקר שיהלומי לא תברח, עוד לא הגיעה זמנה, במיוחד לא אחרי שאר הביצועים של האחרים הערב.

 

שבוע אחרי שבוע אחרי שעה אחרי דקה אחרי שנייה נוי דנן עדיין בתחרות, לא ברור איך ולא ברור למה, אבל אחרי היום אני חייב לתת להחמיא לו, כשהוא נתן את הגבוהים הוא נשמע כל כך יותר טוב ממה שהוא נשמע בדרך כלל. בכלל בביצוע הערב הוא נשמע הרבה יותר סביר מהנורמה הרגילה שלו, היו קצת חריקות, במיוחד באמצע השיר, אבל אם נסתכל על כל השיר במכלול הילדון הצליח לעשות הערב את מה שהוא לא עשה עד עכשיו, לצאת נורמלי. הייתה קצת נפילה בסוף הערב, אבל אין מה להסתכל עליו בעין רעה על זה, כי לאורך כל הביצוע הוא יצא בסדר, אפילו בסדר גמור.

 

ריטה מבקשת מלירון רמתי לבכות והוא לוקח את הביקורת ומסיק ממנה מסקנות לגבי המצב שלו בתחרות, בתחילה חשבתי לקטול את הביצוע כי הוא שר עם קול קטן וחרוך, אולי בגלל יותר מדי ניקוטין ואולי בגלל פחות מדי כדורים לרפואה חולה, באמצע השיר חשבתי להחמיא לשירה שלו כי היה סוג של קסם בביצוע, לקראת סוף השיר רציתי שוב לקטול אותו כי נשמה הוא הכניס אבל קצב הוא שכח, כי היה ניתוק גדול מדי בין המנגינה לוירטואוזיה. לא מתאים כל כך שהוא יעוף כי עדיין אם מישהו אחד יכול לגרום לגמר שיבוא אלינו לטובה להישמע נורמלי (מלבד דוד לביא ואולי גם הצמד, ואם ניתן קונטרה אז גם יאסו) זה הוא, אבל הביצוע הערב בסיכומו של דבר ואחרי בחינת כל המשתנים לא היה פצצה, אפילו לא נסבל, סביר מינוס הייתי נותן לו, וזו עדיין מחמאה.

 

דוד לביא מקבל קמפיין נגד אלכוהול, כי מי שאחראי על הזוכים בעונות הסדירות של כוכב נולד צריך להתחיל לפמפם אותם לתודעה בערך חודש לפני הגמר, השאלה איך דוד מתמודד עם העונה הסדירה כל הדרך לחוזה זה סרט אחר. גם ריטה התחילה עם סופרלטיבים בסגנון המורתי ספק חרצוף כשהיא פגשה אותו טרום הביצוע, היא מרגישה קצת קוגרית, ספק אם היא בעצמה מודעת למצב. השאלה אם דוד הוא כמו דיאנה גולבי בעונתה הקודמת שהייתה כולה שלה, השאלה היותר גדולה אם הוא מודע למצב ואם הוא לא ייתן לשתן לעלות לו לראש. שירי תפילה ספק לייט ביצועים עושים לו יותר טוב משאר המתמודדים בתחרות, כי הוא יודע לא לחטוא בפופ מחליא, הוא יודע גם לסובב שירים לכיוון שלו כשצריך, הוא לפעמים קצת חוטא ביותר מדי תסרוקת ימנית, אבל כל אחד והספר שלו. היה עיבוד מחריד לשיר יפה, אולי זה עניין של טעם אבל כשהוא עשה את השיר המיושן הזה בצורת חרדה קיומית עם נגיעות רוק קלות, עם המון פלצטים, המון זעקות, והרבה בעיטות לבטן של מי שמקשיב. אולי לא צריך גמר השנה, אני עדיין לא סגור על זה. 

 

יותר קל לבוא ולבקר אחרים מנקודה של קטילה, כי לרדת על אחרים הרבה יותר קל (אני אפילו אגדיר את זה כיותר כיפי) מאשר להחמיא להם, גם אני מוכן לקחת חלק בניסוי ושיצחקו עליי קצת, אין שיא לפאדיחות. גם אני עשיתי קאבר (אפילו שניים), אחד הקדשתי לכבשה - שני לצביקה הדר, בליינד יותר טוב מחלק מהאודישנים, וזה בלי לדבר על העונה הסדירה 

 

 

 

נכתב על ידי , 29/6/2011 23:00   בקטגוריות טלויזיה, כוכב נולד, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)