לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2011    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2011

ביקורת גמר טרום הגמר - כוכב נולד 9


יכול להיות שאתם קוראים את המילים הבאות עוד לפני ששודר הגמר של כוכב נולד בשבת בערב, יכול להיות שאתם קוראים אותן בזמן שהגמר משודר או אפילו אחרי ששודר. האפקט הוא אותו אפקט – מצידי כל אחד מהשלושה שיעלו ויבואו בליל שבת אל מול הבמה המרכזית בחיפה יכול לתת יופי של ביצוע, יכולות להיות דרמות, יכול להיות מהפך, יכול להיות אפילו ביטול הערב עקב עצרת מחאת הדיור שתתקיים/מתקיימת/התקיימה, יכול להיות שצביקה הדר יטפח על הכתף השמאלית של כל אחד מהשלושה, יכול להיות שמרגול תבוא ותכריז ש"זה ביצוע של גמר" כמו שעשתה עונה שעברה עם הגבירה גולבי, יכול להיות שיהיו היום בערב הצבעות מזויפות ויכול להיות שאף אחד לא באמת יצביע. יכול להיות, הכול יכול להיות. המילים האלה נרשמות כ-12 שעות לפני שידור הגמר של העונה הכי ביזיונית (ואולי זה דעתי האישית, אבל זה לא האישו).

 

העונה לא הייתה ביזיונית כי הביצועים היו גרועים, כי הקול של הזמרים היה מקולקל, כי חלק מהמתמודדים שם נבחרו כדי להיות בשר תותחים, היא הייתה בעייתית בעיקר בגלל שהמפעילה הגדולה שלה חושבת במונחים בעייתיים על המצב, שאם דברים משתקפים מבחינה אחת הם לא יכולים להשתקף בצורה אחרת. לפני כמה עונות עומר אדם עזב כי הוא שיקר לגבי הגיל שלו, אחרי שאדם עף היחצ"ן של מרגול צבר עליו קופון ונתן לו מדינה שלמה של צעירים מוחאים כפיים, ובצדק. עונה קודמת היה את הבחור עם "קול של מכונת פופקורן" שכל כך נעלב מכך שמשווים אותו למכונה ושקל לתבוע זילות עצמי (למרות שלא הייתה לו לגיטימציה לכך, כוכב ריאליטי זה בן אדם שעשוי לחטוף ריקושטים כאלה או אחרים). והעונה הזו היה את הסיפור הכי הזוי בעולם, סיפור אמיתי שכולם מודעים אליו ויודעים שזה מה שנתן ל'כוכב' חשיפה נוספת, אפילו שכל מה שנעשה פה היה לגזור קופון – אני מדבר על פרשת הזיופים של תמר יהלומי – לפני שנה בערך הילדה מוציאה סינגל, מקבלת אייטם במאקו, אומרת שהיא לא חושבת להשתתף בכוכב נולד, אחרי שנה היא מתקבלת לנבחרת, מביאה קול יפה, נותנת את הנשמה על הבמה (מוצלחת או לא מוצלחת זה פחות העניין), חושפת את עצמה לציבור (מתוך בחירה), מודחת פעם אחת בגלל הקהל, אחרי גלגל הצלה חוזרת, קשת מודיעה שיש בעייתיות מסוימת בהצבעות וחשש לזיופים – על הדרך מבטלת את הגלגל האחרון ואומרת ליהלומי להתכונן לעוד שלב במלחמה אל הגמר, אפילו שמבחינת תמר היא כבר עברה הלאה, יהלומי מודיעה שהיא פורשת, אבא שלה מודיע יום אחרי שהוא אחראי על ההצבעות הבעייתיות אבל שמבחינתו הוא לא עשה שום דבר לא בסדר (ה"חוק" של כוכב נולד אומר ברור – או לפחות אמר פעם – עד עשר הצבעות מכל מכשיר הצבעה, אף אחד לא דיבר לעולם שם על כמה מכשירים. אם הם רוצים אובייקטיביות ושקיפות בהצבעות אז שיחשפו אותן לחלוטין או שמינימום ימציאו מאגר ביומטרי). עכשיו, אפשר להסתכל על כל המצב של דקל יהלומי מבחינה פשוטה – הבן אדם השתמש בחוקים שקבעה לו 'קשת' וההפקה של טמירה ירדני, השתמש בהם לטובת הבת שלו, ככל הנראה השקיע הרבה כסף כדי לעשות את מה שעשה – וכל זה תוך הודאה עצמית ולקיחת אחריות – דקל יהלומי הצליח לבד לעמוד על הפודיום ולהכריז ש'המלך הוא עירום'. על מה שהוא עשה קשת לקחה צעד אחורה, קיבלה את הפרישה העצמית של גברת יהלומי והתחילה לקדם את הגמר הלאה, ובצדק, אין זמן, העונה כבר בדשדושי סיום. גם אם הפרשה נסתיימה או שהיא לא רחוקה מלהסתיים זה לא מעניין יותר מדי, אפילו לא רבים, אבל היא כן הצליחה להצביע על משהו מאוד פשוט – מילים שנכתבות יכולות להפיל ממלכה, עם כל השקיפות בעולם, ככה שהיחידה שיכולה להפיל את עצמה כאן זו קשת, אפילו שאפשר לטעון כתגובת נגד שמה שדקל יהלומי עשה היה לא במקום כי הוא היה מוכן לתמוך בבת שלו בכל הסיטואציה ואפילו לספר על זה לתקשורת, כי 'אין אהבה בעולם כמו אהבה של אבא'. זה כמו שישליכו אחריות על קטע כלכלי שבו העשירים יכולים גם לקדם את הבנות שלהם בתוכנית הלאה, אבל הכסף שנזרק על כמה וכמה SMSים הוא לא האישיו פה, העניין הרבה יותר חשוב- איך זה יכול להיות שגוף בשידור הטלוויזיוני קובע חוקים ואז חוטף רגליים קרות כשגילו שאפשר לעקוף אותו, בזמן שכל מה שדקל יהלומי עשה היה להפעיל קצת מחשבה יצירתית, חוקית אבל בעייתית.

 

אפשר לתת דוגמא קצרה של מתמודדת אחרת שכן נכנסה היום לגמר, חגית יאסו, לאחרונה יש תרעומת בשדרות שכספי המתנ"ס הושקעו בשליחת SMSים בסכום של 700 ₪ לתושבים כדי שיצביעו למתמודדת שהם מריצים לפודיום, הנה הלינק, על המצב הזה לא נאמרה מילה בקשת בגלל שלא נשלחו SMSים ממספרים עוקבים, אלא נשלחו SMSים שמעודדים את אנשי המועצה להצביע, ולא ישירות לקופה של קשת. אבל עדיין – זו מגמה מעט מוזרה, שניתן להשקיע כסף ולחטוף ריקושטים במסגרת החוק של 'כוכב' (עם כמה שכוכב הוא ה"אישיו" במדינה) ובמסגרת אחרת שהיא גם חוקית אבל גם מעלה סימני שאלה לא נאמר דבר. אבל נעזוב את הדורסנות בצד, זה לא באמת מעניין אף אחד, הסיבה היחידה שאני כותב על זה היא כי משהו פה נראה לי מוזר, אולי זה רק אני.

 

אם חגית יאסו היום תזכה יעשה צדק כי היא הרוויחה את מקומה בעונה, בצדק, יש לה קול קטיפתי ונסיכתי ומתחילת הדרך היא בעטה בבטן עם הביצועים שנתנה, כמעט בכל תוכנית, אני אישית החזקתי לה אצבעות לאורך הדרך ועצם העובדה שהיא שם עכשיו כבר מראה שלהגיע לתוכנית ריאליטי יכול לצאת קלאסי אם את יודעת מה את עושה.

 

אם לירון רמתי יזכה היום יעשה צדק, הוא הרוויח את מקומו בעונה מהשניות הראשונות שחברתו דאז זרקה אותו לקלחת האודישנים, הוא נתן ביצועים עם כנות של זיין, ואני אישית יצאתי ממנו מבסוט כמעט מכל ביצוע, לא פעם מצאתי את עצמי מזמזם את הסגנון שירה שלו גם שעות אחרי שהשיר נסתיים. אז נכון, אין לו קול חזק, גם לא בועט, אבל לפעמים הוא נוגע בלב, גם אם לאחרים זה לא נשמע ככה לירון רמתי יצא מלך בדרכו שלו, במיוחד בתור אחד שלא ניסה לגשת לבדו לאודישנים (וזה גם יכול להיות חלק מספין הפקתי). עצם העובדה שהוא יעמוד על הפודיום היום בערב וייתן או לא ייתן נאום ניצחון הוא עדיין יוצא סוג של גאון, לא?

 

אם דוד לביא יזכה יעשה היום צדק, בעיקר בגלל שהוא היה המרענן של העונה, אחד היחידים שטרח לקחת כל ביצוע לכיוון שלו, לתת לו קונטרה שונה מהמקור ועדיין לשחק למירי מסיקה על הדמעות. זה לא קורה הרבה, במיוחד לא בכוכב נולד, בכל עונה יש אחד/ת כזה והעונה הזו המשבצת הזו תפורה עליו פרפקט. עצם העובדה שהוא בגמר היום רק מראה שגם הוא מתחילת הדרך ידע מה הוא עושה, אחרת הוא לא היה שם.

 

- זו הביקורת היחידה על הגמר שאני אכתוב, זה הפוסט האחרון על העונה הזו, בעיקר בגלל שהיא בעייתית ועוד יותר בגלל שיש דברים קצת יותר חשובים. מי שיזכה זה לא האישיו, בלייב אני לא מתעתד לראות אותו (אולי רק כמה ימים אחרי), גם ככה מה זה משנה, כולה ריאליטי. 

נכתב על ידי , 23/7/2011 12:23   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, כוכב נולד  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורן ב-24/7/2011 08:26




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)