לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2011    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2011

תעזבו את ערוץ 10 בשקט


לפני כמה שנים עבדתי בתור תחקירן באחת התוכניות של ערוץ עשר, לא תפקיד שמילא אותי ביותר מדי גאווה, אבל עצם המשמעות של ללכת לעבוד בבניין של ערוץ רשמי במדינה חימם לי את הבטן כל בוקר מחדש. לא יסגרו את הערוץ, לפחות לא לחלוטין, אני מנסה להבין על מה כל העליהום עליו לאחרונה והמצב ברור ומבולבל כאחד; הילד קפץ על עץ גבוה, נכנס לחובות, לא ידע איך לרדת מהם, יצר כמה תוכניות ביזיוניות, כמה תוכניות מעולות, לא הביא יותר מדי רייטינג, סוחב את עצמו כבר כמה שנים בתור שוק חופשי לניסיונות טלוויזיוניים, מיצב את עצמו כערוץ שרוצה שתהיה לו נישה אבל אין לו אפילו אחת כזו והעיקר גם דאג שיהיו לו כמה טאלנטים מסביב, ובואו ננסה לרגע להתעלם מפליטי ריאליטי, גם אנשי חדשות הם טאלנטים, מיקי חיימוביץ' והשני (איך קוראים לו), דני רופ היגר, צביקה יחזקאלי שנחשב לאחד המקצוענים בז'אנר ענייני התיכון במערכות החדשות, ולא חסרים עוד כמה. אבל נעזוב גם אותם בצד. ערוץ 10 לא ייסגר כי הוא כבר קיים בתודעה, מישהו יקנה אותו, מישהו ישקיע בו, מישהו יאמין בכך שהעיתונות צריכה להיות חופשיה ולא הולכת על פי אינטרסים של בעלי הון ששולטים בה (ואני לא מאשים אף אחד בשום דבר כרגע בלי שום קשר לעובדה האישית הפשוטה שבחיים לא יהיה לי כסף לממן לאף אחד את חוק לשון הרע). אם רוצים להיות קצת פחות צבועים אפשר להסתכל על ערוץ אחר שיש בו הרבה פחות רייטינג והוא מאוד ממלכתי, עם הכי נישה שיכולה להיות והרייטינג הכי נמוך אי פעם שרק ערוץ 23 משתווה אליו, אותו אף אחד לא יסגור, מקסימום יערפו שם כמה ראשים פה ושם, ינסו לצקת קצת עומק עם פאנל מגוון של חיים שכאלה ועוד אי אלו ערבי תרבות שרק אם אתה יושב עם שקית חימום לאגן ועברת את גיל (נניח) 50 אתה יושב ונינוח ממנו ויכול לברור לעצמך את התוכניות האהובות. אבל גם לא באתי לקטול את ערוץ אחד. ערוץ עשר יסחוב בגלל שזה הדבר הנכון לעשות, באם הממשלה תחליט להפילו או שלא, באם בעל הון יחליט לממנו או שלא, באם מישהו יזיז את עצמו ויפתח את הלב ואת הפנקס צ'קים ויבין שיש מקום לפלורליזם במדינה, והעיקר שלא יהיו צבועים, כי אם יש ערוץ אחד שמחזיק את עצמו בלי רייטינג אז אין שום סיבה שערוץ אחר לא יכול לקבל את אותה הפריבילגיה. מקסימום שיעשו ממנו ערוץ חדשות, אפילו שישמרו על אותו קצב, אותה נורמה, אפילו על אותן תוכניות. רק אל תבטלו את עשר בשלט, זה יהיה פשוט ההפך מגאווה לאומית, ואל – אל תחשבו על האנשים המסכנים שיאבדו את עבודתם כי זה בולשיט, כי אנשים נוחתים על הרגליים, בדרך אחת או אחרת. היום בבוקר קראתי שרשת וקשת רבות ביניהן על שינוי ימי הזכאות בחודש דצמבר, כך שלא יהיה רצף ימים לאחת על פני השנייה, בנשימה אחרת קראתי על כך שרשת שוקלת לרכוש ולהתאחד עם ערוץ 10, אולי הידיעות קשורות אחת לשנייה – רק שלא יאשימו אותי בקונספירציה.

 

כל מי שעבר וכיתת רגליו אל בניין הורד בדרך השלום 53 בתל אביב/גבעתיים בטוח זוכר את הפעם הראשונה שהוא נכנס אל הבניין הזה אחרי שטיפס במדרגות המובילות אליו, הוא גם זוכר את השער המסתובב בכניסה ואת הפינה העגולה בה יושבים השומרים, שאם אתה מגיע בפעם הראשונה מביאים לך איזה תג זמני שתעביר ושיכניס אותך לעמדת המעליות, אני לא יודע אם זה רק אצלי ככה, וזה לא שאני עובד שם (אחרי חודש פיטרו אותי, אבל זה סרט אחר) שנים, אבל אני יודע שמבחינת זיכרון זה מראה שאני לא אשכח. בסך הכול הערוץ הזה הוקם בשביל להישאר, ובחייאת – תעזבו את האינטרסים בצד.

נכתב על ידי , 24/11/2011 11:37   בקטגוריות טלויזיה, מבוסס על אירועים אמיתיים, שחרור קיטור, חדשות  
הקטע משוייך לנושא החם: האם ערוץ 10 יסגר?
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורן ב-31/8/2012 21:54




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)