לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2012

המסך מתחיל לרדת


פעם היה כיף לחשוב שאינטרנט מהיר של 1.5 מגה הוא הדבר הכי כיפי באינטרנט, לא היה צריך לחכות עוד עד שהרוחב פס יתמלא לחלוטין כדי לראות סרט/סדרה/וידאו ביוטיוב, לא היה צריך להתעצבן שהמחשב חושב כי משלמים לו לחשוב וכי האינטרנט המהיר של 1.5 מגה הוא הדבר הכי כיפי שיש, בעיקר כי לא צריך לחכות יותר מדי. אחרי זה הגיעו 3 מגה, 10 מגה, 20 מגה ובקרוב (אם זה לא התחיל כבר) מהירות של ג'יגה שלם, שהדבר היחיד שהוא באמת ישמש לו יהיה להוריד טונה של טרה בייטים בחמש דקות, מעבר לכך אני לא רואה לו יותר מדי שימוש, אלא אם כן החברות אינטרנט במשק ביחד עם חברות הכבלים יודו בפה מלא ובכרס קטנה שהם מודעים לכך שאין מה לעשות עם אינטרנט סופר מהיר, בעיקר אם בעבר כל ההבטחות שלהן הראו בדיוק את אותה הפרסומת לאינטרנט מהיר שאפשר יהיה לנהל בו ווידאוצ'טים בקצב אונליין.

 

עם יד על הלב - למה בדיוק ישמש אינטרנט סופר סופר סופר מהיר אם לא להורדות - לצפייה ישירה - להעלאות של סרטונים ביתיים במהירות מינימלית. אבל אף אחד מהבוסים בשוק לא יודה בזה, כי אם הם יודו בזה הם די ישימו לעצמם רגל. קחו לדוגמא חברת אינטרנט מסויימת, שהמטרה שלה לספק אינטרנט מהיר וזול (או שלא) לכל המרבה (או שלא) במחיר, עכשיו תשאלו את החברה הזו מה בדיוק יקרה אם לאינטרנט הסופר טרופר מהיר שלה לא יהיה שימוש ברשת, לא עם החוקים החדשים שמתחילים להיות מחוקקים לאחרונה, חוקים שסוגרים אט אט את כל אתרי הצפייה ישירה, אחרי זה המלחמה תתמקד באתרי שיתוף, ובסוף כל מה שיישאר זה צפייה ישירה באתרים נורמטיביים במשק של סדרות שכבר שודרו בטלוויזיה. כן אני כועס, בעיקר כי אין עם מי לדבר, אין למי להתלונן. הרשות הפדרלית אוף פאקינג אינווסטיגיישן גורסת שמדובר בעבירות של זכויות יוצרים, אבל באותה מידה מסרבת להאמין שבכך שהיא משתפת פעולה עם היוצרים המקוריים של קליפים מסויימים את האג'נדה שלהם שהם רוצים להרוויח כסף מאמונתם אמונתם אז היא עוזרת לאנשים להפסיק לתמוך בהם. קחו עוד דוגמא של בן אדם שרוצה לראות סדרה אמריקאית, הסדרה הזו לעולם לא הגיעה לישראל (או לפחות העונות שלה תקועות יותר מדי בעבר), עד שהוא יראה אותה בארץ (אם בכלל גוף שידור יחליט לרכוש אותה בשביל צופיו המשלמים, וזאת אם יש לה מספיק רייטינג, כנ"ל לגבי סרטי קולנוע שאם לא יביאו אותם לרשתות בארץ או ירכשו אותם לשידור בחברות הכבלים/רשתות הטלוויזיה) יעברו שנים, בינתיים הרשת מלאה בביקורות והבן אדם קורא את הספוילרים על הסדרה עוד לפני שהוא ראה אותה, אין שום סיבה שהבן אדם לא יתעצבן מהמצב. נניח שהבן אדם הזה מחליט ללכת רק על פי חוק ולראות את הפרק של הסדרה הזו באתר הרשמי של הסדרה, גם את זה הוא לא יכול לעשות, אלא אם כן הוא יוריד (ושוב פעם - באופן בלתי חוקי, וכולנו אמורים להיות שומרי חוק) אותה או תוכנה לחסימת איי פי כדי שהוא יוכל לראות חוקית בדרך לא חוקית (אני יודע, גם אני כבר התבלבלתי) את הסדרה באתר הרשמי שלה.

 

אז מצד אחד קובעים חוקים שמכריזים בפה מלא שהמסך מתחיל לרדת והחגיגה מתקרבת לסיומה (אפילו שהטכנולוגיה כמו כל טכנולוגיה היא טכנולוגית וככזו אין שום סיבה שאם דבר אחד יורד מהפרק אף אחד לא ימציא דבר אחר, אבל זה סיפור אחר), מצד שני מעודדים אותנו במהירויות אינסופיות שלא באמת מהוות מטרה מסויימת, וזה מה שנקרא צביעות. אפילו שזה יכול לקחת שנים עד שהשלט יפסיק לפעול אני לא מבין למה עם כל הכסף שהחברות בהוליווד ורשתות הטלוויזיה משקיעות נונסטופ אף אחד (אולי חוץ מיוטיוב ואתרי טלוויזיה שמפיקים הפקות מקור ישירות לרשת) ואף אחת לא טרח לעצור לשנייה ולנסות להבין איך אפשר לגרום לדברים במדינת הרשת לפעול כמו שצריך. נאפסטר ממזמן שבר את המוזיקה ברשת, אפילו שהוא כבר לא קיים. מישהו מעולם הטלוויזיה/קולנוע חושב שזו מלחמה שהוא יכול לנצח בה? אם בקולנוע משלמים יותר מדי כסף תמורת חרא של סרטים לרוב, כנ"ל לגבי הכבלים שאפשר לשבת מולם 72 שעות ברציפות ולמצוא סטטיסטית אולי כמה סדרות נורמליות ואולי כמה סרטים נורמליים אבל לא באופן מלא, אז הפיתרון פשוט - להתחיל לשתף פעולה עם האינטרנט וגם כל נושא הקבצים החוקיים שהופכים ללא חוקיים ברשת, אחרת אף אחד לא יתקדם למהירות של ג'יגה, בדיוק כמו שעד היום אני לא מוכן להתקדם לסלולר עם טאצ' או עם רשת, זה לא שווה כלום, לא כשבסך הכול מי שמרוויח מהעניין זה לא אני. 

נכתב על ידי , 20/1/2012 10:55   בקטגוריות מבוסס על אירועים אמיתיים, אינטרנט, חדשות, שחרור קיטור  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורן ב-21/1/2012 01:26




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)