לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2012

האח הגדול 4, פרק 8 - ביקורת


ההגדרה של דמות עגולה בספרות זו דמות שלא נשארת בנורמות ההתנהגות הישנות שלה, היא לומדת מטעויות, היא משנה דרכיה, היא מתפתחת והופכת ליצור אחר ויותר טוב או פחות טוב (לפחות אישיותית) מאיך שהיא התחילה. דמות אחרת היא זו שלא משתנה, בעגה מקצועית דמות שטוחה, לא בגלל הנתונים הטבעיים שלה, יותר בגלל שהיא נשארת אנמית. למרות שכל היצורים שנכנסו העונה לבית הזה הם דף חדש (לפחות אם נשליך אותם לעולם הספרות) והדמויות בה מתפתחות עם הזמן לא כולן יזכו להפוך להיות עגולות, רובן יישארו לעד ברפרטואר העגה המקצועית השטוחה, כמו ברי וזיוה למשל, כמו קים שנהנה מריבים כמו שחתול נהנה לרדוף אחרי עכברים, כמו יוסי שתמיד ייהנה מתשומת הלב ולא יירגע על עצמו, כמו ערן למשל שתמיד ישדר טוב לב ולא מתכוון להפוך להיות מינימום ד"ר רשע. אביבית לעומת זאת, אם היא תלמד לא לעשות נאומים לאנשים בסגנון: "רגב, אני נמשכת אליך" ואז אחרי שתי דקות לערן: "גם אליך אני נמשכת" ולסיום הולכת ליחיד מבין השלושה שאין לו כסף ברמות של האחרים ואומרת לו ש"אני מתה לברוח איתך". אז היא לא עומדת להשתנות, כי היא תבחר תמיד בפיתרון הקל, של מי שיכול לתת לה בסיס או לפחות של ללהטט על שלושה בו זמנית. אם היא תבחר בקטע הרומנטי אז ערן ישבור את השוק וחוץ מזה שזה יראה על התפתחות באישיות של הפרינציפטה, רק בדבר אחד הגברת צודקת - זה חוויה שלה, כל אחד אחר שהיו נכנסים לבקר אותו אנשים מהבית הישן שלהם היו מאבדים את האני האישי שלהם בתהליך, כי מישהו מהעבר שלהם היה בא להזכיר להם מה היה פעם ולא לאן הכול הולך ללכת. אבל לצערי הרב אביבית היא לא דמות מעולם הספרות, אנשים לא יכולים להיות כאלה מפותחים, לרוב הם פועלים על פי טריגרים מטומטמים של 'יש לי חום אז אני עושה שטויות, אי אפשר לשפוט אותי כי אני אידיוט'. חוץ מזה לבחור את אביבית בתור הדמות שאני עושה לה אנלוגיה לדמות מעולם הספרות זו טעות, בעיקר כי לא מגיע לה.

 

פעם ראשונה העונה אפשר לשים לב ליעל שלא רק באה לתקוף ולגרום לריר בגלל שהיא רואה יותר מדי צעירים איתה בחדר סגור, הסיבה שהיא שם היא חוץ מהכסף גם להראות מה היא יודעת לעשות, והיא יודעת מה להגיד לאנשים כדי לגרום להם להשתנות או מינימום לחשוב, זה שזה לא עובד ולא תמיד יעבוד זה בגלל שאנשים הולכים לפסיכולוגים שבוע אחרי שבוע במשך שנה אם לא יותר עד שמשהו משתנה, מקרה של שלושה חודשים בבית סגור עובד קצת אחרת, הכול יותר אינטנסיבי, בזמן שאנשים חושבים לעבוד על עצמם הם עובדים יותר על ליהנות מהריב ומהסרט הזה שהם נקלעו אליו, הכול למצלמות וגם אם לא זה משתקף ככה. 

 

לגבי אנשים באים אנשים הולכים, אנשים נשארים אנשים בורחים, שיעשו מה שבא להם, העיקר שימשיכו לערוך את זה וליצור מזה תסריט נורמלי, ממש לא אכפת לי. הדבר היחיד שמפריע כאן זה שאנשים שולחים סמסים ולא מקבלים תמורה, לפחות לא מיידית. כבר החזקתי אצבעות שניפטר מסופי או מינימום מערן את רגב, בסוף השינוי היחיד מיום ראשון של השבוע ליום שלישי של השבוע זה שערס נכנס ערס יוצא וגורם לדרמה הכי זולה שיכולה להיות, לפחות העונה נמשכת. דקה אחרי שאביב יצא מהבית רגב התחיל להתעצבן בבית שאם לא מדיחים אף אחד מהמועמדים השבוע אז צריך לבטל את ההדחה לחלוטין, הוא חושב שבאמת יש לו סיכוי לעשות מיליון, שיחשוב, יש לו עוד הרבה זמן ללמוד כמה הוא טועה. עוד חודש וחצי ייכנסו עוד כמה דרמות זולות  -  העיקר שנפסיק לשמוע שוב פעם את סופי חוזרת על אותו משפט מפגר - "אתה לא יכול לעשות לי את זה" נמאס. אחד ההבדלים היחידים בין האח הגדול לתוכניות ריאליטי אחרות זה שכאן אי אפשר לגרור את העונה יותר מזמן הצילום שלה, וטוב שכך.

נכתב על ידי , 24/1/2012 22:23   בקטגוריות האח הגדול, טלויזיה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)