לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2012

המירוץ למיליון 2 - ביקורת


מישהו יודע כמה זוגות בגדים בן אדם צריך לקחת כדי להשתתף בתוכנית ריאליטי שזמן הצילום שלה נמשך חודש? ואם הוא כבר לקח את המכסה שמספקת את המצלמה הוא יודע ששנים אחרי זה הוא לא יוכל להסתובב ברחובות העיר - שכל האנשים בעולם יזהו אותו לפי הבגדים שלו, הכי חרושים בעולם, לא בגלל שהוא לבש אותם יותר מדי זמן, בגלל שההפקה של המירוץ למיליון גררה את הפורמט בעונתו הנוכחית הכי גרוע שאפשר, אני מאמין שעברה כבר שנה מזמן הצילום של העונה ועוד חצי שנה מאז שהתחילו לשדר אותה (נניח). כמה תביעות רשת אמורים לקבל על הפרה אחרי הפרה של חוקי הטלוויזיה שאומרים שעל הזכיינית לספק לקהל בבית את מה שהם מבטיחים לו. מעולם לא נתקלתי בסדרה שכל כך גוררת זמן שידור על כלום, זה הגיע לשיא לפני מספר שבועות כשמוטי ועידן הודחו, עשו פרק שלם על נסיעה במונית ועשר דקות מהסיום של משימת הפיל בחנות חרסינה. מילא זה - אבל גם היו תוכניות שלמות של לקטים שנגררו, וגם תוכניות של מסרים מהבית ששרפו זמן מסך יקר על לראות את המשפחות של המתמודדים, אני עדיין בשוק שהיה גם פרק שלם של שעה וחצי שבו הראו לצופים בבית איך בן אדם אמור להיות מודח (לפחות על פי הפרומואים) ואז גררו את ההדחה עוד חמש עשרה פרקים קדימה. אז כן, הפורמט הזה נקנה בכסף רב ומותר להפקה לעשות את מה שהם רוצים איתו, אבל עד כמה אפשר לסבול את הכפית שמוגשת לקהל ומאכילה אותו גם אם הוא כבר ממזמן איבד את התיאבון? כמה אפשר לראות איך רוצחים את הפורמט וגורמים לו להיות פיצי-פיצפון קטנטן ולא מעניין.

 

אבל מילא הזמן שנגרר, יש דברים הרבה יותר רעים, אפילו שההפקה קנתה את הפורמט: 1. יש ארבע קטעים ללא הדחה במירוץ - אז סבבה, אין ואסור שיהיה כזה דבר קטע מירוץ שיש בו הדחה ואז אנשים מקבלים כרטיס גירוד שמחזיר אותם לתוכנית. 2. נא לא לפרסם פרסומות על הגמר המתקרב ולחשוף שם מי שמתמודדים שמתחרים בו, לא לפני שהקהל בבית שלא קורא ספוילרים יודע בוודאות שהתחרות שווה ושהוא יכול להמשיך לעודד בסתר את הזוג האהוב עליו (ומה שקורה במציאות בימינו זה שהפרסומת חושפת את האחים ואת הדתיים כבגמר). 3. אם נותנים לאחד הזוגות מחסום אז אין כזה דבר שנקרא גם זמן המתנה בנקודת הסיום, זה או זה או זה. 4. אם אנשים בוחרים בקיצור דרך אז שלפחות יקדם אותם קדימה ולא יחסית לשתי משימות המיני מסכנות ששאר המתמודדים האחרים עוברים באותו הזמן, לדוגמא מה שקרה עם התימניות שהתפשטו ואז שעה אחרי וכמעט לקראת הסוף הגיעו לפודיום, הן היו אמורות לעקוף את כולם ולא להגיע לקראת סיום, הן פאקינג התפשטו בשביל זה, מינימום כבוד ראוי. 5. ניתן בהחלט לצמצמם זמן מסך, לא נראה לכם הפקה יקרה קצת מוגזם כל כך הרבה חודשים לשדר עונה שבאותו הזמן הפורמט המקורי שלה נמשך גג ארבע עשרה פרקים (וגם זה לא) ו-45 דקות לפרק כשכמעט בכל פרק ישנה הדחה. 6. צריך להפסיק עם הדבר הזה שנקרא המתנה לפני תחילת קטע מירוץ הבא, ככה שאם מתמודדים מגיעים לחנות כלשהיא ורשום שם ששעות הפתיחה הן ככה וככה אז אפשר לכל הפחות לגרום למתמודדים שהגיעו ראשונים להיכנס ראשונים ולהבא בתור שיתחיל על פי סדר הגעתו אבל גם על פי זמן הגעתו. בהפקה המקורית אם זוג הגיע נניח באחת עשרה בלילה אז שתים עשרה שעות אחרי על השנייה הם יוצאים ולא כולם שווה בשווה. 7. אחרון חביב (אלא אם כן יש לכם מה להוסיף) - הגמר אמור להתחיל בהמשך המירוץ ולא אחרי הפוגה קצרה בבית, ככה שמתמודדים שהגיעו לגמר לא יצטרכו לחכות שנה עד שידעו אם זכו או לא, ומילא זה - הם גם לא צריכים להתחיל שווה בשווה אלא מי שהגיע ראשון יוצא ראשון, ומשום מה אני לא בטוח שזה באמת הולך לקרות.

 

העריכה סבבה וגם המתמודדים מצויינים, רב גוניים ודי דפוקים למען האמת, אבל מפה ועד לגרום לתוכנית שזמן השידור שלה נמשך כולה חודש (וגם זה לא) להיות משודרת במשך תקופה כל כך ארוכה בכל כך הרבה רמות משתנות - יש גבול. האח הגדול משודרת שלושה וחצי חודשים וזה הזמן מסך שלה. את הישרדות VIP צילמו במאי שנה שעברה והפרומואים הבטיחו לקהל בבית שבחורף הקרוב (שכבר נגמר עוד מעט) היא תשודר, אבל לערוץ 10 אפשר לסלוח, זה השפן האחרון שלהם בכובע, עמדו לסגור אותם ורק עכשיו קיבלו ארכה עד סוף השנה. אבל דווקא רשת, דווקא עם תוכנית ריאליטי דגל ציפיתי ליותר, לא כי הפורמט מעניין אותי, בעיקר בגלל שדברים בקלות היו יכולים להיראות אחרת. ובחיאת - תגרמו להם להחליף בגדים לפחות למשימת גמר, היא צולמה הרבה אחרי שצילומי העונה הסתיימו, המתחרים הספיקו לעבור בארון בבית.

נכתב על ידי , 26/1/2012 23:03   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, המירוץ למיליון  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורן ב-29/1/2012 09:43




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)