לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2012

האח הגדול 4, גמר - ביקורת


הפקת האח הגדול - ערב טוב לכם. בכדי לקחת אתכם למסע עליו השמש לא זורחת לעולם אשמח לבקש ממכם מספר דברים פשוטים, מקווה שלא תכעסו עליי יותר מדי, אבל בתור תוכנית הטלוויזיה עם הרייטינג הכי גבוה אי פעם במדינה אתם כבר אמורים לדעת - יש מי שמתחבר לתכנים שאתם משדרים ויש כאלו שלעד יקטלו אתכם, ישנאו אתכם, ירצו ברעתכם ובעיקר ינסו בכל מאודם להשפיל אתכם, לפחות עד כמה שאפשר. כי עם הכמות רווחים ההיסטריים שעשיתם העונה, עם כמות הרייטינג הלא מציאותי שהרווחתם ולרוב לא ביושר, עם הצורך העז שלכם להיות מלכת הכיתה שכולם ימשיכו לאהוב אתכם גם אחרי שהתייחסתם לילד הכי מצונן בכיתה כילד קקה, על כל אלו אתם כבר ממזמן הייתם אמורים לדעת - עם ההצלחה באה הביקורת-הקטילה-הקיטונות של השנאה כלפיכם ועם זאת גם טיפת הערכה, בעיקר על כך שהצלחתם במשימה ששמתם לעצמכם כשהתחלתם את כל המסע הסופר מפרך שלכם - לגרום לאנשים ללחוץ על ספרה בנייד הקטנטן שלהם ועל הדרך לעזור לכם לשלם בונוסים גבוהים במיוחד שיעזרו לעובדים שלכם שעובדים כולה מספר חודשים מצומצמים בכל שנה לקנות כרטיס טיסה כמה שיותר רחוק מהמדינה, לפחות עד העונה הבאה בתור.

 

אז ככה - תסתכלו על עצמכם, תסתכלו עלינו, תסתכלו שוב על עצמכם, תסתכלו שוב עלינו. מה אתם רואים? אני רואה הפקה גאוותנית שמתנהלת בעצלות רוב הזמן ורק כשתוקפים איתה שולחת את שני הפרצופים המזוהים איתה - ארז עזר ואסי טל - לבוא ולהתנצל או לפחות להסביר למה האח הגדול וכל העומדים לצידו עושים את מה שהם עושים - לא יותר ולא פחות. קחו לדוגמא את מקרה שיינפיין-רבינוביץ' את יורם זק - אם העורך דין הכי "מפורסם" במדינה חיכה שנתיים שלמות כדי לפתוח את הפה, ועל הדרך הודה שהוא שקשק מפחד מהאנשים שנתנו לו פלטפורמה והוא חיכה שייגמר לו החוזה החתום איתם, וכל זה רק כדי לספר שניסו להשפיע עליו לעשות דברים שהוא לעולם לא היה עושה בחיים האמיתיים (בלי קשר לכדורים עצמם) ושהגמר מובטח לו אם הוא יגיע לשם (וכנ"ל לגבי ארז דה דרזנר שאמר בריאיון שנתן לרז שכניק שכשדיברו איתו עוד לפני הכניסה לבית שלזכות הוא לא יזכה בכל מקרה) אז זה מעלה קצת ספקות אצל הצופה בבית, שמה שמראים לו שקורה בבית הכי "מדובר" במדינה וההדחות שמעיפות מתמודדים הביתה לא תמיד אמיתיות, לפעמים הן קצת פיקטיביות - אז על כך ההפקה לא תודה גם אם יכרתו למפיקים את הביצים ויתנו להם לאכול אותם, אבל זה בסדר, יש דברים יותר חשובים שהיה לכם לעשות, בוא נשכח את כל מה שהיה בעבר ונתרכז רק בעונה הנוכחית - עם יד על הלב, על הבטן והאצבע שתקועה לכם עמוק בתוך התחת כרגע אחרי שאתם עושים חישובים של כסף שנכנס אל מול כסף שיוצא - העונה הזו הייתה כישלון אחד גדול ומהדהד, לא מבחינת רייטינג ולא מבחינת באזז בארץ, לא מבחינת הדיירים שנכנסו לבית ויצאו כמו שבאו והעיקר כדי לזכות בקצת תשומת לב מה"עולם האמיתי", היא הייתה כישלון בגלל שגם האנשים שהיו בעונה וגם המשימות והתככים שניסו ליצור ביניהם לא היו הכי מצליחים בעולם, גם לא מעניינים, לא התפלאתי שאף אחד לא זיין שם, ולא שלא היה לו את מה. את העונה הזו התחלתם עם כמות היסטרית של אנשים ביזאריים, וזה היה שואו-פח אבל שואו למופת, אישית באמת אהבתי את הפרקים הראשונים, את הריבים המפגרים היסטריים בין ברי-זיוה-קותי-סער ואפילו גם קצת את יוסי ששר לה קוקרצ'ה (ולגבי זיוה והפן הפזור שהיא דפקה היום אני תוהה אם היא לא וויתרה על השנאה שלה כנגד אפיקורסים בשארית חייה), אפילו הכנסתם לשם את איתם כדי שיישב על משבצת מסויימת (שכמו וולדמורט אסור להזכיר את שמה), אפילו יצרתם קונטרות פוליטיות שהעלו בלבלה בעיירות מסויימות במדינה, אפילו גרמתם לאיומים על חיים של חלק מהמתמודדים ביום שהם ייצאו החוצה (ותודה מתחתית כפות רגליי המצחינות לכל מי שפתח קבוצות שנאה בפייסבוק לסער), גם הכנסתם בחורה שהחליפה ארבע גברים ועם אף אחד מהם בסופו של יום לא ייצא באמת כלום, גם שלחתם את המתמודדת הכי אנמית אי פעם לארץ זרה לייצג את המדינה אבל על הדרך שכחתם להראות מה באמת קרה לה שם (או שבאמת לא קרה יותר מדי אז אני סולח לכם), והכי גרוע - ככל שהעונה התקדמה מצאתי את עצמי פרק אחרי פרק פשוט עושה דברים אחרים תוך כדי האזנה לתוכנית, זאת העונה הראשונה שפשוט לא היה לי אכפת אם אני לא רואה מה קורה בבית, פעם היה את יוסי בובליל שנתקע בדלתות, פעם היה את מנחם בן דוחף בננה לפנינה טורנה או אפילו את שימי תבורי שר 'או-סולו-מיו'. ומה העונה הזו היה - רומן לא ברור ולא כל כך איכותי בין הבחורה הכי יפה בבית (אה - לא שמתי מרכאות הפעם, כנראה זה הדבר היחיד שיצא טוב מהעונה הזו) למנצח שלה, היה פוקוס ענקי על מתמודד שבכך שלקח רק מקום שני הערב לעולם לא יוכל ללכת ברחוב בלי להסתובב בבהלה בכל פעם שאנשים יעברו לידו (ועל הדרך פתח פתח ענקי לווירדוויים שייצאו מהחורים שלהם בעונות הבאות, כן - מפה זה רק יילך ויתדרדר), והיה מתמודד אחד שמאלני שבחר להראות שיש אפשרות במדינה לפתוח את הפה ועוד שיתנו לו במה לכך, וזה היה הדברים הטובים העונה, כל השאר עבר לי ליד האוזן, כמעט כמו ששרי עברה את כל הדרך הזו כדי לצאת רביעית וגם הפעם רעדה כמו עלה רזה וגרמה לי לטיפת סימפטיה ודמעה שהיא לא הגיעה טיפה יותר רחוק. 

 

אז קותי לקח - ביג פאקינג דיל - שייהנה מהשלוש-רבעי מיליון השקלים שהרוויח הערב, כן - זה היה בזכות ולא בחסד, למרות הנאום המשתפך שלו בסוף הערב בחדרו של האח הגדול AKA יורם זק (ואני מתחנן שפעם אחת מישהו שייכנס לחדר האח ויקרא לו יורם, רק פעם אחת, יותר מזה אני לא צריך) על זה שהוא מקווה שהמשפחה שלו גאה בו ושבית"ר ניצלה מלרדת ליגה, כמעט כמו הליגה, בעצם כל השיחה שלו עם זק בחדר האח אפיינה את כל העונה שלו, לפחות חוץ ממצב יאנה - ואני אנסה להסביר - קותי הוא בחר שאכפת לו מהרבה מאוד דברים בעולם - כסף, נשים, משפחה, ביטחון עצמי, גאווה עצמית והכי חשוב כדורגל. ואם יש מישהו שלא מתחבר לכך אז שיזדיין, זה לפחות הקותי שאני ראיתי מבעד למסך הקטן שלי, אחד שאוהב להתלונן, אוהב לצעוק, אוהב לקלל, אוהב בעיקר את עצמו - אבל על הדרך לא שוכח שאם יש לו מטרה מול העיניים הוא ישיג אותה, גם אם הוא לא מוכן לקפוץ בנג'י. כי העם בחר בסופו של דבר את מי שהוא הכי הזדהה איתו - המתלונלי מאוננלי הראשי של התחרות - קותי סבג - מה לא נעשה בשביל קצת כסף. 

 

אז הפקה יקרה, אני שוב פותח בהתנצלות, אתם לא תבינו אותי לעולם, כי אם הייתי מחמיא לכם (אולי) הייתם מחבקים אותי ומלטפים לי את הפדחת. אבל תסתכלו עליכם - תסכלו עלינו - תסתכלו שוב פעם על עצמכם - יהיו עוד הרבה עונות בהמשך, אבל אתם חייבים שנייה לעצור לרגע, אתם משקיעים טונה של כסף ומרוויחים עוד יותר כסף - אבל מה עם קצת תוכן?? תודה לכם שהעברתם לי חודשיים בלי עניין, עונה הבאה אני מתחנן - תעשו את זה יפה, או שנסגור את הסיפור כמו השיר של חמי רודנר 

 

בואי ניפרד נעשה את זה יפה 
וכמה שפחות כואב זה קצת קשה 
בואי ניפרד סוף לאהבה 
נכון שזה מרגיש בודד אבל זאת התשובה 

הו מתוקה שלי פישלת בגדול 
אני רוצה לסלוח אבל לא יכול 
למען האמת זה מזמן כבר מת 
אז בואי ניפרד, בואי נפרד 

בואי ניפרד נעשה את זה יפה 
את הרכוש כבני תרבות נחלק על כוס קפה 
ומה אכפת לי הוא ושכולם ראו 
הכינו את הממחטות אולי תבכו 

הו מתוקה שלי... 

החדר מהדהד שקט להיפרד 
וכל החפצים שלך אומרים אותך כהד 
אני רוצה לחשוב באמת שיהיה לך טוב 
בשבילי להיות לבד זה מרגיש קרוב קרוב 

הו מתוקה שלי...
נכתב על ידי , 3/4/2012 00:16   בקטגוריות האח הגדול, טלויזיה, ביקורת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורן ב-3/4/2012 20:44




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)