לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2012

הישרדות VIP, עונה שישית, פרק 25 - ביקורת


תעצרו תעצרו תעצרו, על מה אתם מדברים??? גניבה??? מתוך תיק??? בהישרדות??????????#@$ אני חייב להודות שבדבר כזה עוד לא נתקלתי בסדרה, וזה עוד אחרי שראיתי עשרים וארבע עונות אמריקאיות ועוד חמש עונות ישראליות (כשהשישית היא הנוכחית). אני משער שההפקה של הישרדות בישראל וערוץ 10 העומד בראשה עמדו משתאים לנוכח הבליינדסייד המגוחך הזה, עד כדי כך שכשזוארץ מנע בגופו את התנפלותו חסרת הפרופורציות של איתי תורג'מן בפרק האחרון על בוקי נאה, והכול כדי להראות כמה זה נוראי שדופקים אותך בסדרה שמבוססת על שקרים, ההפקה לא ידעה אז איך להתמודד עם הגניבה המתוחכמת (וכן, היא מתוחכמת) אז היא החליטה לאשר אותה ולהעביר את המשחק לשלבים האחרונים שלו, העיקר לגרום לשחקנים שמשתתפים בגירסה הישראלית להבין שכמעט הכול מותר, כל מה שלא אסור מותר וכל מה שאסור יכול להיות מוטל בספק אם נותנים לו לגיטימציה מספיק גבוהה.

 

בנימה אישית אני חייב להודות שהסצנה של בוקי את תורג'י והאליל הגנוב הייתה די מהפנטת, עד כדי כך שלראשונה מזה מי יודע כמה עונות ישבתי מול מסך הטלוויזיה ופשוט דפקתי חיוך של מיליון דולר. בנוסף התחלתי להריץ בראש תסריטים איך בעונות הבאות של הסדרה (בישראל, בחו"ל, למי אכפת) יגיעו להשתתף בסידרה אנשים עם כשרונות מיוחדים, אני לא מדבר על גיבורי על או על אנשים עם מוגבלות כזו או אחרת, אני מדבר על אנשים עם אצבעות זריזות. כן חברים, העידן הזה הגיע, אם יש לכם כישרון מיוחד לכייס אנשים בלי שהם ישימו לב אז אתם יכולים לקדם את עצמכם במשחק כמעט הכי רחוק שאפשר (או עד לרביעייה האחרונה), כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקלוט למי יש פסלון חסינות ופשוט לכייס אותו בלי שהוא ישים לב, ככה שבסוף תוכלו לקדם את עצמכם בעזרת אליל חסינות שמבוסס על זריזות אצבעות ולא בגלל שידעתם איך לחפש ממש ממש טוב ביערות (או לדעת לקרוא מפה בגירסה הישראלית). אבל בסדר, בוא נניח את הגניבה של הפסלון בצד, קראתי שבוקי אפילו הלך להתייעץ עם עו"ד כדי לראות אם המהלך נחשב לחוקי (אבל שכח לדבוק בעובדה שאם זוארץ מאשר משהו במהלך הצילומים הסדירים של העונה אז אף אחד לא יוכל לבטל זאת בהמשך). אהבתי את מה שאדון 'סיורי דרום ת"א' עשה העונה, בייחוד לאור העובדה שלאורך כל הדרך הוא לא באמת היה תלוי באחרים, הוא היה תלוי רוב הזמן בעצמו והצליח לקדם עצמו שלב אחרי שלב בלי יותר מדי התברברויות בבריתות של אחרים, הקטע הכי מצחיק זה שזה הצליח לו. אנשים לא ספרו אותו שבוע אחרי שבוע, שמו אותו בצד להדחה לקראת הסוף ואחרי זה עוד יידעו אותו שהוא הבא בתור.

 

עכשיו - בתור שורד במשחק שמבוסס על התחכמות בוקי עשה את מה שהכי נכון בשביל לקדם אותו טיפה הלאה - קודם לשבור ת'שלישייה שמאיימת על התחת שלו, אחרי זה לבסס את עצמו לשלבים הבאים במשחק ועוד על הדרך לגרום לאנשים במושבעים לשנוא את האחרים ולחשוב שהוא עלול להיות זוכה לגיטימי, וכן - ככה צריך להתנהג בהישרדות, לא לוותר עד שזה לא נגמר. השחקן המבאס מכל הסיטואציה הוא לאו דווקא תורג'מן שחטף כאב ראש אדיר מלעמוד ולצעוק מול מדורה גנב גנב, הן גם לא אנה וענת שמבינות כמה התחת שלהן עלול להגיע למצב של סכנה מבחינת מצב ברית שלטת למצב ברית שמפרפרת על החיים שלה, השחקן המבאס הוא דווקא שגב שישר ניסה לגרום לתחת שלו להיראות הגיוני, שהוא נוקט בשיטת ה'לא ידעתי' עד הרגע האחרון, וזה גם לא הקטע של ההסברים שהוא ניסה להסביר כדי לגרום לכל הסערה האחרונה להיראות טיפ טיפה יותר הגיונית, הבעיה איתו היא ההתחנחנות המכוערת שהתחילה בסוף הפרק הקודם והמשיכה לאורך הפרק הנוכחי, זה רק מרחיק אותו מהמיליון וצדק בוקי שאמר בטסטות למצלמה על שגב שהוא מגעיל אותו. עד הפרקים האחרונים עוד עודדתי בסתר את שגב (ואני מאמין שכמו שהוא אכזב אותי עם ההתנהגות שלו ככה הוא יכול גם לגרום להכול להישמע הרבה יותר הגיוני, במיוחד אחרי מה שהולך להיות בפרק הבא עם המחיאות כפיים האיכסה נרגשות של נטלי דדון), נכון לשנייה זו המומנטום הנפשי שלי לזוכה עף דווקא לבוקי או המועמד האידיאלי להיות אנדרדוג - לפרסטר. אבל כדי שזה יקרה פרסטר צריך לחזור למשחק הסדיר, להיות בשלבי הסיום עם שגב ובוקי, ועוד על הדרך לגרום לכל השאר להאמין לו שזה מגיע לו אפילו שלאורך חצי עונה ראשונה של המשחק הוא לא באמת הצליח לבסס את עצמו כמתוחכם ובחצי השני העביר את הזמן שלו לבד על אי בודד מדבר למצלמה תוך כדי אכילה בלתי פוסקת של פטריות הזיה. אם פרסטר ייקח את המשחק אני אהיה מבסוט עליו, כי הוא שיא האנדרדוג, המשחק דינמי, גם אצלי בתור צופה מהצד אני מטה את האהדה שלי משורד אחד לשורד אחר.

 

חוץ מזה היה היום פרק מאוד משעמם שלא באמת ניסה להציג את עצמו כפרק שעומד בתור עצמו (כמו כל פרק בגירסה הישראלית, אבל זה ידוע כבר כמה שנים) אלא כפרק שבא לתת המשכיות למה שקרה במועצה הקודמת, לפחות זה נתן לצופים בצד קצת זמן לעזור להם לבסס את מי הם אוהדים לזכייה ומי מגעיל אותם או מצד שני מי באמת צריך להמשיך במשחק.

 

עוד דבר אחד ששכחתי לרשום - מה שהזכיינית של ערוץ 2 'רשת' עשתה ל'ערוץ 10' זה מה שנקרא בליינדסייד, על כל האספקטים שעומדים בו - הוא חוקי, הוא מגוחך והכי משעשע זה שזה מה שנקרא קארמה, במיוחד אחרי איך שהעונות הישראליות נראות, אבל זה כבר עניין של פרספקטיבה (ואני עדיין בספק ש'רשת' יתייחסו לקונספט של הסידרה כמו שהוא במקור, אבל את זה אני יכול לרק לנחש).

 

דבר אחרון - אם מותר לגנוב את הפסלון אז למה לא לגנוב את החסינות מתי שהיא לא על השורד, או עוד יותר טוב, מתי שהיא כן עליו אבל הוא לא שם לב?????

נכתב על ידי , 8/8/2012 22:41   בקטגוריות ביקורת, הישרדות, טלויזיה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)