לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2012

הישרדות VIP, גמר - ביקורת


מה אתם עושים פה? אני באמת רוצה לדעת - מה אתם עושים פה? ראיתם כותרת של פוסט של מישהו שטורח לרשום משהו קטנטן על גמר הישרדות סלבס והחלטתם להיכנס?? עד כדי כך אתם איזי? זה מה שקונה אתכם? זה באמת מעניין אתכם לדעת? אותי זה לא היה מעניין, לא משנה מי רשם ומה רשם על מה שרשם, אחרי הצפייה בעונה הזו ובייחוד אחרי הגמר שמהווה שידור חוזר לכל גמר של הישרדות שאי פעם שודר בישראל (בעיקר מבחינה הפקתית מגוחכת) אני הגעתי לאותה המסקנה שהגעתי אליה כבר בסיום העונה הישראלית הראשונה; דופקים את הפורמט, דופקים את האוהדים, דופקים את השורדים, דופקים את כל מי שבמקרה נתקל בריאליטי הכי טוב בטלוויזיה, ובשביל מה (אם אתם באמת תוהים - אני כבר ממזמן לא מאמין שאין מי שמתעצבן מזה כל פעם מחדש) - בשביל כסף. והדרך של העורכים וההפקה ליצור רגעים טלוויזיוניים מרגיש לי מגוחך לעיתים. עד כדי כך שאני כל פעם מחדש מתעצבן עד כדי געלה עצמית שכזו שלא מגיע לרשום עליהם, לראות זה אולי, לחשוב ולדבר גם אולי, אבל לכתוב על זה?? הכלי היחיד שיש לי לעשות איתו את מה שאני באמת חושב על הפורמט בגרסתו הישראלית, זה ממש ממש לא. וזה ברור לחלוטין גם למה - סמסים בגמר, הצבעה אחרונה שנה אחרי צילום התוכנית, צפייה של כלל המושבעים בסדרה לכל אורכה לפני קבלת החלטה מיהו המנצח שלהם. אה כן, גם בגרסה הישראלית יש הנפצות משונות כמו בקתת מו"מ, מפה ברורה לאלילי חסינות, הדחה בלי הצבעה, קול בקלפי למודח על פי תוצאות במשימה, ואם יהיו עונות נוספות בעתיד אני בטוח שימציאו עוד כמה משימות מגוחכות או גאדג'טים מפוהקים, והכול לתועלת הרייטינג (שזה הדבר היחיד שלגיטימי בכל הסיפור) אבל על הדרך הקהל הצופה בבית מרגיש כאילו מישהו עומד מעליו עם שוט ומצליף בו להישאר ער ולהאמין שמה שהוא רואה זה נורמלי. אין פלא שהרגשת האיכסה מתחילה אצלי כל פעם מחדש כשאני רואה את הגמר בישראל, ואם אני משווה אותו לגמרים שונים של ארה"ב אני מרגיש כאילו צוחקים עלינו בפרצוף, שם הפרקים האחרונים הם מבחינתי כמו טקס שאני אשכרה נהנה ממנו, פה הגמרים גורמים לי להרגיש כאילו נותנים לי שיעורי בית בתיכון, אפילו שעברו מאז שנים. אבל את כל הדברים האלה אין  לכם באמת חשק לקרוא, במיוחד אם הגעתם לפוסט הזה רק כדי לקרוא על הגמר הספציפי של הישרדות VIP הראשונה בארץ ואני רושם לכם את כל מה שכבר ממזמן ידעתם או לפחות תהיתם למה מזיינים לכם את השכל על בסיס קבוע.

 

אז בוא נעשה את זה פשוט - לא הייתה עונה מחורבנת, בכלל בכלל לא, הייתה עונה טובה, היה חומר אנושי נורמלי במשק, היו מתמודדים שעשו מהלכים, עשו בריתות, ויצרו אנטגוניזם נורמלי לשמחת לבב. בוא נשכח מתחושת הקבס וההקאה שעולה לי כשאני חושב על איך הגמרים בישראל נראים ונתייחס רק למה שקרה על המסך הפיצי-מיצי קטנטן שלי, אי שם (אולי) בימיו האחרונים של ערוץ 10. לא הייתה שום דרמה במועצת הגמר האחרונה, לא היו שאלות ממש חשובות לדרך המשחק, ציפיתי להרבה יותר שנאה מתפרצת מצד תורג'י, ליותר קללות מצד בוקי, ליותר האשמות לא ברורות מצד דדון, ליותר תחכום ועניין מאשר סתם ערב ההוויי המגוחך הזה שנשקף מעיניי, אבל זה בסופו של דבר יצא קליל כזה, בלי יותר מדי דרמות, כאילו האנשים האלה שהגיעו לגמר (שגב, אנת, אנה) פתאום מצאו עצמם בתוך סיוט שהוא חלום שהוא מציאות שהיא טלוויזיה שהיא פתאום נחתה עליהם אחרי דרך ארוכה של חודש וחצי על אי, וחשבו לעצמם "הנה, הגענו, עכשיו רק איך אפשר לקנות את הקהל בבית שיצביע לנו ויעלה אותנו לגמר והשלב הבא לשכנע את המושבעים לתת לנו את הכסף ולהדחיק את העובדה שדפקנו אותם חלק מהדרך, הייתה להם יותר משנה לחשוב על מה עשינו להם, עכשיו תורם לסלוח".

אם זו הייתה עונה אמריקאית אז ההצבעה כבר הייתה מתרחשת, הם היו אולי צריכים לחכות כמה חודשים עד התוצאות אבל לפחות היו יודעים שהמשחק מהצד שלהם הסתיים, בגרסה הישראלית המשחק לא מסתיים עד שהוא לא משודר בטלוויזיה, ולא - זה לא טוב, ידוע זה כן, לגיטימי זה כבר עניין של שיקול דעת, אבל נניח ומישהו מכם היה מגיע לסדרה, מגיע עד הסוף ואז צריך לחכות שנה שלמה ולראות איך המושבעים רואים באותו זמן כמוכם מה בדיוק קרה מתי שבדיוק קרה, והם בינתיים בונים בראש שלהם תדמיות של מי אתם באמת ואם מגיע לכם לזכות או לא, ועוד הכול תלוי באהדת הקהל (או בגדוד של מסמסים בני 12 שגנבו להורים שלהם ת'טלפון). נניח והיה מגיע לסדרה הישראלית שחקן שקרן מוכשר שהיה מסובב לכל אורך הדרך את כולם ומגיע ממש עד לסוף העונה, וכולם העריכו אותו לכל אורך צילומי העונה ואז אחרי שהעונה שודרה הבינו כמה שיקרו להם (ואני חייב להזכיר לכם שוב שזו אחת הסדרת היחידות בטלוויזיה שמבוססת על שקרים) ואז החליטו לא להצביע לו, למרות שהוא עשה להם ביה"ס. אבל אני שוב סוטה, כל הזמן מגיח לי זיק קטן במוח של 'בא לי לקלל מישהו כל פעם מחדש על מה שההפקה עושה לסדרה', אז שוב פעם, אני מתחנן - אין לי באמת מושג על מה אני רושם אבל כן יש לי מושג באיך אני מרגיש, וזה לא מרגיש לי לא טוב, יותר מהקללות של תורג'י את דדון במהלך המועצה ויותר מהתסריט הידוע של פרובסט הישראלי זוארץ, תמיד מונח אצלי בצד המח מין גמד כזה קטן שמקלל ומקלל ומקלל, חלק מזה נכנס למקלדת, החלק היותר בוטה לא.

 

יש דבר אחד שאני לא מבין, איך לכל אורך הערב (ואולי אף לאורך העונה כולה) אף נציג מטעם ההפקה (אפילו זוארץ תופס) לא בא ואמר שלגנוב אליל חסינות מתיק זה מותר, מין מיני לגיטימציה פצפונת שכזו שזה מותר מצד ההפקה, במקום הם סתם נתנו לשורדים להתנצח ביניהם ולא באו ואמרו שזה בסדר. כל מה שקרה שם היה ליצור לגיטימציה עתידית לגנבים בעתיד להשתתף בסדרה, טוב או לא טוב זה כבר עניין של נקודת מבט, אני כבר מדמיין ולא בפעם הראשונה שיהיה מי שיגנוב למישהו אחר מהכיס אליל, כל עוד לא ישימו אליו לב זה בסדר, וזה עצוב, אבל שוב - הכול לגיטימי אם לא אומרים לך שאסור (רק אל תגידו את זה לרשת, הם עלולים לגנוב את היפה והחנון, עספור, כוכב נולד, האח הגדול ועוד כמה, רק בגלל שאף אחד לא אמר להם שזה אסור או מינימום לא לגיטימי). אז תחשבו על זה ככה - אם נותנים לרוני סופרסטאר תסריט לפרסומת לכבל התת ימי של בזק ואומרים לה שהיא צריכה בסך הכול להתנהג כאילו היא מורידה סרט במחשב והיא מחכה שהוא יירד במהירות יותר נרחבת, ואז מגיח משום מקום התוכי שלהם ועוזר לה להוריד את הסרט במהירות יותר גבוהה, ועל הדרך איכשהוא נוצרת לגיטימציה להורדות של סרטים באינטרנט, וזו כולה פרסומת, אז מה זו גניבה קטנה של אליל מכיס או תיק קטן על אי בודד, את הלגיטימציה של גניבת סרטים כבר נתנו במשק, אז יצור קטן מעץ זה כבר פחות רלוונטי.

 

אז אנה עפה ברגע האחרון, היא הייתה אמורה לקחת את העונה אם הייתה הצבעת מחאה וחבר המושבעים היה מעדיף לתת לה את הכסף כי השאר דפקו אותם לכל אורך הדרך והיא רק נדבקה, אבל העם דיבר וקללת המכונית נכנסה לתוקף, אין אנה יותר והבחירה שנותרה הייתה בין ענת לאיתי. אחרי קצת פרסומות לכללית אסתטיקה, מחזורית של אל"ה, פרומו לפרק הבא של אלנבי ועוד פרסומת מיותרת לחומוס של צבר, ואז זה נגמר (לא לפני עוד רצף פרסומות לתועלת תשלומים שוטף פלוס שישים פלוס פלוס פלוס ל-CASTAWAY הפקות ושות'. אה כן, היו עוד קצת איומים מצד זוארץ לשתף את הקהל בבית להצבעה למנצח אם יהיה שוויון אבל היה צדק מינימלי בסוף ולפחות את זה חסכו מאיתנו), המסע המייאש של בואו תגלו לי מי לקח את העונה וסוף סוף לנתק את הטלוויזיה מהחשמל ולבכות לכרית בחדר, לפחות עד העונה הבא. אז שגב לקח, מאיה רוטמן בכתה קצת ברקע ואוריקי הבינה שאבא מיליונר (בצדק או לא בצדק זה כבר עניין של נקודת מבט והעדפה עצמית), גם אם טוב לכם עם הניצחון וגם אם לא זה פחות האישו, תחשבו על זה ככה אם אתם כבר מיואשים מהכתיבה הארוכה הזו על כלום - לפחות כל הפרק האחרון (אם אפשר לקרוא לזה פרק) היה הרבה יותר מעניין מכל העונה של כוכב נולד ביחד, שווה או לא שווה, זה כבר עניין של נקודת מבט.

נכתב על ידי , 29/8/2012 23:22   בקטגוריות הישרדות, טלויזיה, ביקורת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורן ב-28/9/2012 16:35




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)