לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2013    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2013

פיצה?


ירים ידיים הבן אדם שלא מרגיש כאילו דופקים אותו בכל פעם מחדש כשהוא מזמין פיצה? מישהו? משהו? בכל פעם מחדש כשאני חושב להזמין פיצה והיד שלי מושטת אוטומטית לכיוון הארנק וכרטיס האשראי המסתתר בו אני תוהה ביני לבין עצמי אם זה באמת שווה את זה – המחירים הסופר גרנדיוזיים של הפיצריות בישראל - לפעמים אני מכין פיצה לבד בבית בעצמי ולרוב היא יוצאת פי ארבע יותר טובה מכל פיצה אחרת שאני רוכש מפיצריות מונופוליות כאלו או אחרות, אבל לפעמים אין לי כוחות להמתין לבצק שיתפח, ללכת למכולת כדי לרכוש מוצרים או אפילו לחטט עמוק עמוק בקבינות הכי נשכחות במטבח שלי רק בשביל למצוא תבלין לפיצה הביתית שיעבור את מבחן העובש השנתי.

 

אני לפעמים חוטא ומחייג, מאזין לטריליארד המבצעים שמגמגמים לי בטלפון, תוהה אם יש לי מקום בפריזר כדי להכיל את כל השאריות שימתינו לי אחרי שאסיים ארבע חתיכות פיצה גג ועושה גם תוך כדי חישובים בראש אם באמת בא לי לבזבז בדומינוס פיצה 79.90 ₪ על פיצה משפחתית עם מוצרלה עם תוספת ולחם שום, או 119.90 ₪ על על שתי משפחתיות עם שתי תוספות עם שתייה ולחם שום, או יותר גרוע – להפריז ולדאוג לקיבה לשבועות הקרובים ב-169.90 בשביל שלוש משפחתיות ועוד אקסטרה שטויות שסתם יהיו לי בבית רק בגלל שאני קצת רעב. אם תרצו אפשר גם להזמין פיצה אחת בודדת בלי מבצעים ובלי תוספות ב-64.90 ₪ . ואם לא בדומינוס עסקינן אז בוא נעבור לפיצה האט, שם המבצעים נשמעים יותר זולים – רק 79.90 על פיצה משפחתית עם תוספת ופוקצ'ה או רק 159.90 ש"ח על שלוש פיצות משפחתיות עם שלוש תוספות ופוקצ'ה שלמה אחת. אם תרצו אז גם פה אפשר לשלם רק על מגש בודד בסך הכול תמורת 66 ₪. ואלו עוד הרשתות הגדולות – בוא נתקדם שנייה למחירים לרשתות המעט יותר קטנות בארץ – בפיצה פרגו משלמים רק 74 ₪ על שלושה מגשים קטנים עם שלוש תוספות, או 150 ₪ בלבד על שלושה מגשים סופר גדולים עם שלוש תוספות. אם תרצו מגש פיצה גדול בודד הוא יעלה לכם רק 55.90 ₪. בפיצה מטר תיפרדו מ-39 ₪ בלבד תמורת חצי מטר פיצה, אם זה נשמע או לא נשמע הרבה זה כבר בעיה שלכם. בפיצה עגבניה תשלמו 68 ₪ על מגש רגיל. בפיצה פצץ על מגש גדול תשלמו 45 ₪ ועל מגש ענק 60 ₪. בפיצה בכיכר בחולון תיפרדו מ-51 ₪ ממגש ענק עם שתייה או משני מגשים עם תוספת ב-81 ₪. בפיצהל'ה תשלמו 22 ₪ למגש אישי קטן ו-58 ₪ על מגש ענקי.

 

אתם בטח תוהים למה אני נותן לכם את כל הסקירה המאוד משעממת הזו של מחירי הפיצות בישראל, אני אעשה את זה פשוט במילים הכי קלילות בעולם – דופקים אתכם על בסיס קבוע. אם אתם לא מאמינים לי לכו שנייה לאתר הגוגל הקרוב לביתכם – תפתחו את אתר דף הבית של דומינו'ס פיצה, למשל, בעברית בתור התחלה – המחירים רשומים כמו שהם רשומים – עם קצת צבע בעיניים ומישהו שטופח לכם קלות על האגן. עכשיו בצורה הכי פשוטה תפתחו שוב את גוגל ותפתחו את דומינוס פיצה הראשי בחו"ל – הדבר הראשון שקופץ בדף הבית שלהם זה המבצעים הסופר גרנדיוזיים של הרכב את הפיצה שלך ב-5.99$ או 7.99$. תעשו את אותו הדבר עם פיצה האט – שם המבצעים יותר פשוטים – הם נעים מהרכב כל מה שבא לך ב-10$ ועד פיצה אחת גדולה בלי תוספות ב-11$ (שאם אתם רוצים להזמין משלוח זה עוד יקפוץ לכם ל-11.98$). הקשבתם להנחיות – עדיין לא הבנתם מה אני מנסה להגיד? אין בעיה – תפתחו מחשבון המרת מטבע חוץ – כמה זה 11$? 40 ₪ בלבד על פי יחס של 1$ ל-3.65 ₪ . וזה בלי לדבר על מבצעים – כבר פתחנו עם הפרש של 26 ₪ לעומת המחירים של שכנתה בישראל, מאותה הרשת. רוצים לעשות את אותו הדבר עם דומינו'ס? אין בעיה – תחשבו לבד. כבר הגעתם עד פה. אתם יכולים להיות קנטרנים ולרטון ולבעוט בשולחן ולזרוח ולפרוח ולזעוק ולצעוק שאולי הגדלים לא אותם גדלים ומיסי הייבוא של המוצרים לישראל יקרים או עוד אי אלו תירוצים, אבל הבסיס קבוע – המחירים די יקרים.

 

לפני כמה שבועות נסעתי באזור חולון ושלט תפס לי את העין – מגש פיצה גדול בעשרים שקלים, אז התחלתי לחשוב שלא משנה כמה הפיצה גרועה מי שמכין אותה עדיין מבזבז כסף ומנסה למשוך קהל. ברשת רצות שמועות שבאזור ז'בוטינסקי בבני ברק יש פיצה גם ב-10 ₪, ולא – אני לא מדבר על חתיכה בודדת. ובדף הפייסבוק של פיצריה מכפר סבא מדברים על מגש פיצה בעשרים שקלים. מה המטרה של כל הפיצריות הקטנות האלו? בטוח שלמשוך קהל, בטוח שלשבור את המומנטום של הפיצה מהרשתות הגדולות ביותר מדי כסף. אבל מצד שני למי יש כוח לנסוע למקום יחסית רחוק בשביל פאקינג פיצה.

 

אני בסך הכול מנסה להבין למה לשלם כל כך הרבה כסף על פאקינג בצק עם תוספות עליו. בוא נחשב בקלילות כמה עולה להכין פיצה בישראל – פיצה קפואה מוכרים ב-25.43 אבל היא לא תמיד יוצאת טעימה. אם תרצו להכין לבד אז קמח עולה 2.79 ₪ במחיר הזול ביותר, גבינה צהובה תעלה לכם בין 13.5 ₪ ל-15.5 ₪. רסק עגבניות יעלה לכם בין 1.99 ברשת הכי זולה ל-3.65 ₪ ביקרה. עכשיו תערבבו את כל המחירים האלו ביחד וגג תגיעו לנניח 22 ₪. וזה אם אתם בוחרים להשתמש בכל המוצר כולו שרכשתם, זאת אומרת בכל הקמח, בכל הגבינה ובכל הרסק עגבניות. אם אתם רוצים עוד תוספות זה כבר אקסטרה אבל אני מנסה להצביע פה על המחיר הבסיסי של פיצה בישראל. אתם רוצים להיות איתי קטנוניים אז תוסיפו גם את המחיר של התנור שמחמם את הפיצה, את התבלין שהפיצריות תורמות לכם ואפילו את המחיר של הדלק של השליח פלוס המחיר של העובד שמכין את הפיצה. כל אלו ביחד לא אמורים לגרד את העשרה שקלים, ואל תשכחו שאתם בן אדם בודד שמזמין פיצה, אם רשת מתמודדת רק אם מזמין אחד בשעה אז מצבה ממש גרוע.

 

בקיצור אני פונה כאן בפנייה נרגשת ומגוחכת כאחד למי שלעזאזל אחראי על נזיפת נו-נו-נו לרשתות הפיצה בארץ, שלכל הפחות יורידו את המחירים שלהם למחירים ריאליים – ולא – אני לא מאמין לתירוץ הזה שאומר "כמה פיצה כבר אתה מזמין בשבוע" או "מה זה, בקטנה, כולה מאה ₪". למה לשלם כל כך הרבה כסף על משהו שעולה כל כך קצת להכין אותו? אין לי מושג, זה שזה לרוב טעים זה כבר סרט אחר. ועוד סרט אחר שאפשר לדון בו זה גם המחירים של הקמח, העגבניות והגבינה הצהובה, אבל במקרה הזה אני חושב שכבר מטפלים בזה, לאט לאט ובזהירות. קשה לי להאמין שיבוא יום ואני אוכל אשכרה להתקשר לפיצריה ולהזמין מגש ענק עם תוספת, פיצה שאני אוהב, בפאקינג שלושים ₪ גג ועדיין ארגיש שלא דופקים אותי. תקראו לי נאיבי או חופר, בסופו של יום כולנו עם של פראיירים.

 

* כל הנתונים הנ"ל נלקחו מדפי האינטרנט הרשמיים של רשתות הפיצה והשוואות המחירים.

נכתב על ידי , 4/9/2013 08:31   בקטגוריות אוכל, מבוסס על אירועים אמיתיים, שחרור קיטור  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ש.ז ב-12/9/2013 16:42




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)