לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2013

הכפר - מראה תרבותית


אתמול רץ ברשת מכתב היסטרי מטעם חברת מועצת הרשות השנייה, ד"'ר מירב אלוש-לברון, ובו היא תקפה את תוכנית הריאליטי "הכפר" של ערוץ 10 בשל ש"הזבל העכשווי הזה מקלקל את דרכי הציבור, פוגם בזהותם של ישראלים רבים כל כך ומשפיל מזרחים במדינת ישראל", אמרה והאשימה את הכול בתרבות הרייטינג המקלולקלת העכשווית שבה נותנים במה ל'זבל' בפריים טיים "על חשבון ציבור שלם במדינה הזו".

 

אני מסכים רק עם חלק קטן במה שהיא אמרה, אני מסכים שהיא אמרה שבאתר של ערוץ 10 המשפחה מיוצגת עם אובר פרטים לא רלוונטיים ואני מסכים שבאמת נותנים במה לזבל במדינה הזו, ועל ידי כך גורמים לאנשים לראות חרא בטלוויזיה, אבל אין הדבר אומר שהזבל הזה אינו מעניין, אינו משקף. מה אם הייתה בתוכנית משפחה אתיופית? משפחה רוסית? חסר עוד? להוסיף? אז כן, כל משפחה מייצגת את מי שהיא כי היא מי שהיא, על כל מה שמשתמע מכך, אבל מכאן ועד לתקוף ערוץ שלם שבנה פצצת רייטינג שעוד לא התחילה להמריא, עד כדי כך שהיא רשמה מכתב לחברי מועצת הרשות השנייה בו היא דרשה "לבחון משפטית את הורדת התכנים הגזעניים באתר ערוץ 10" זה כבר בולשיט, זה לא גזענות זו בסך הכול מראה.

 

ניסיתי להתעמק בין המילים שלה  בכתבה שפורסמה אתמול והכילה חלק ממכתבה בו האשימה את עודף תוכניות הריאליטי ועל הדרך גם יצאה נגד יו"ר המועצה אילן אבישר, ודי נדהמתי לגלות כמה אני מסכים איתה אבל על הדרך מנסה להבין למה לא צריך לתת לריאליטי במה. ריאליטי, מבחינתי, זה טלוויזיה מעניינת, עם קאסט טוב ואפילו קסם מסוים. נכון שהוא מייצג הרבה צדדים בישראליות ונכון שלפעמים רבים הדברים שגורמים לצופה ממוצע להרים גבה אבל מכאן ועד לבקש להוריד תכנים רק בגלל שהקאסט שנבחר לתוכנית מייצג את עצמו זה כבר סרט אחר. אנשים שמשתתפים בתוכניות ריאליטי באים לייצג רק את עצמם, הם מודעים למצלמות חלק מהזמן, הם מודעים לכך שכל פיסת מידע שהם מוציאים מהפה שלהם עלולה לבוא לשימוש נגדם והם מודעים לכך שהם בחרו להשתתף במודע בתוכנית ריאליטי. הייצוג הוא לא העריכה והוא לא הרייטינג שבא על הדרך. הייצוג העדתי לא נבחר בשל היותם עדות, זה רק בא על הדרך, האודישנים (אני מאמין) היו פתוחים לכל המשפחות, לכל העדות, באותה מידה היו יכולות להיבחר גם עדות אחרות ואם 'הכפר' תקבל מספיק רייטינג אולי היא גם תביא אותם לעונות הבאות. 'הכפר' זהו מוצג ריאליטי טיפוסי ומוצלח שמייצג, לדעתי, רב תרבותיות שטוב שמראים אותה, הקאסט הביא את עצמו לשם ולא אמור להתבאס בעת צפייה בבית שהם הוצאו והוצגו כמו שהם הוצגו מאחר והם היו מודעים לכך לחלוטין שכך הם מציגים את עצמם, על כל הפאדיחה בדבר.

 

אני מקווה שהתכנים שמוצגים ימשיכו להיות מוצגים כמו שבוחרים להציג אותם, במקרה הכי גרוע אם הדברים יוצאים ממש משעמם הקהל בבית ואפילו כל תרבות הרייטינג יכולים להשפיע בדיוק בצורה אחת - בשלט.

 

 

נכתב על ידי , 8/10/2013 08:33   בקטגוריות טלויזיה, שחרור קיטור, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)