לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2008

מוטציה ושמה סולג'ה


רק ימים יגידו את נזקי הטכנולוגיה הסלולרית הסובבת את תאי מוחנו בעשור האחרון, כמעט עשור כבר?    לא ירחק היום בו תיווצר באוזנינו מן מוטציה מלאכותית חדשה שנצטרך להמציא לה שם שיתאם לחוש השישי החדש שייווצר אצל מרביתנו, מוטציה שלא תהיה ניתנת להסרה בניתוח מאחר שבכך היא תביא לאובדננו, מי יודע, אולי למוטציה הזו יקראו סולג'ה.

 

גיא בן דוד גר בניו יורק עשר שנים ארוכות בהן הכיר את אשתו. בירח הדבש שלהם, שנערך לחופיו של האיים הקריביים היפים, הגיעה לחוף בו שהו ספינה שאותה השיט במיומנות ראסטה-מן, יצור שמחלפות שערותיו לא היו כה ידועות לציבור באותה התקופה, שמה של ספינת האם היה SOULJAH , ובאותו הבוקר, כפי שמשתקף מזיכרונותיו של הבחור עם זקן התיש והמבט המטורלל, התבצעה ההחלטה, שמה של הספינה יהיה כשם להקתו, כך יהיה וכן יהי.

 

גיא הוא בחור מוכשר, בעברו הכיר את נדב אנצילביץ, שחקן בדימוס, פליט ממושבתו של יורם לוינשטיין, שבזמנו הפנוי כותב טקסטים לימים אחרים, גיא העלה לנדב את הרעיון להקים להקת ראפ ייחודית, שתערב מספר סגנונות מוסיקליים להרכב אחד שבו כל צד יביא את האג'נדה המוסיקלית אותה הוא אוהב, באם זה ראפ, סול, רגאיי, רוק או אר אנד בי, נדב מצידו התלהב מהרעיון, הציע לצרף מיד את חברו עידן גיל, ותוך שבועיים חבקו יחדיו שלושתם שיר ראשון ושמו בישראל – 'ארץ ישראל', שיר על תרבות החיים מימי הלוקר בבית הספר התיכון ועד החיים ההזויים במציאות של ימינו בתל אביב.

 

חי מאיר זדה, קלידן בתחביבו, עבד לפני כשנתיים בתחנת דלק בארץ הקודש. באחת ממשמרותיו, הופיע רכב בתחנה וממכשיר הרדיו שלו בקעו צלילי היפ הופ מעניינים, כששאל את הבחור עם זקן התיש מי אלו הזמרים, הצביע גיא על עצמו ועל חבריו שבאוטו, חי קפץ על ההצעה לברוח לרגע מתחנת הדלק והציג עצמו בתור קלידן שישמח להציע את שירותיו לצוות הערטילאי המתגבש, ובנוסף ישמח לצרף גם את חברו רונן ברק, מ"פ בדימוס שישמח לנגן בתופים.

 

כך החלה והתגבשה לה לפני כשנתיים הלהקה, שאותה הגה גיא המנגן בגיטרה, כאשר נדב ועידן סולנים העושים ראפ, חי על הקלידים, רונן על התופים ותמיר פודהודר בגיטרה בס מצטרף גם כן, ועכשיו הייתה חסרה רק בחורה למתן ווקאלים להרכב, מרתון אודישנים לחיפוש כישרון מתאים הסתיים במפח נפש של שתי סולניות שבאו והלכו ולבסוף נותרה רק אחת, אביטל כובש מאילת, בחורה חמודה בוגרת להקה צבאית עם קול גדול כמו טרומבון, שבכך שעברה את האודישנים דמויי הכוכב נולד שהעבירו אותה הצליחה להיכנס להרכב בשירה אדירה.

 

התיישבתי עם ההרכב סולג'ה בבדיקת הבאלאנסים לפני ההופעה שלהם באותו ערב במועדון 24, שבנמל תל אביב, קצת קשה להשתלט על כל כך הרבה אנשים, בייחוד אם אתה אמור להוביל את הראיון, לרגעים הצטערתי שלא הבאתי איתי את הרשמקול, כי מכל פינה מישהו מהם זרק מילה וחוץ מהזיכרון הנהדר שלי אני לא יודע לכתוב במהירות-על, אבל בסוף השתלט על מתן התשובות לשאלותיי גיא ההוגה של ההרכב, שבמקרה הוא גם היחצ"'ן שלהם והמנהל הקריאטיבי, זה לפחות עד שיגיע ה'אבא' המתאים שיטפל להם בעניינים, נכון לכרגע ליאור מילר מגשש במטרה אולי לייצגם, אולי אחרי ההופעה שלהם ביום חמישי הכול כבר נראה אחרת.

 

לסולג'ה אין עדיין סינגלים שהוציאו לשוק או אף קליפים שמתנגנים בערוץ 24, הכול במעטה ערפל שבקרוב יתפוצץ אל המסך של כולנו, אבל כן יש להם סאונד שכן מזכיר שילוב בין naughty nature לדג נחש, אני אפילו אוסיף ואומר שקצת גם מזכירים את הביסטי בויז בימיהם הראשונים. לאביטל יש קול ענק שחותך את המוזיקה והשילוב בין באסים טובים לשירה יפה לטקסטים הזויים שפונים בעיקר לקהל יעד של ילדים מגיל 16 ועד זקנות בנות 60, כל אחד בהרכב נותן את הטעם שלו וקיימת ייחודיות בהיפ הופ שהם יוצרים.

 

"גדול כמו אבטיח, יותר קטן מזית"-נדב בקטע מהשיר על ה'ביץ' מפתח תקווה.

 

סולג'ה מבטיחים שלא יהיו קאברים לשירים של אחרים, בינתיים המוסיקה היא ללא מסר ספציפי, כל שיר הוא עולם בפני עצמו שבו כל חובב מוסיקה יכול למצוא את הסגנון שלו, רק צריך להטות אוזניים ולהקשיב.

 

השירים עצמם הם בטעם טוב, אין דאווינים, ידידותיים למשתמש, מוסיקה בעברית למען היהודים שישמעו עליהם מישראל ולא מחוצה לה, כאשר האנשים בהרכב הם שחקנים לכל דבר שבאים גם ליהנות, בוטים בדרך שלהם, מחכים להופיע מחוץ לתל אביב, שיתפו פעולה עם הדג נחש, אספו כבר חומרים עצמאיים לאלבום ראשון שאולי יצא בקרוב, ואם אלבום אחד לא מספיק אז יהיה חומרים גם לעוד אחד שבדרך.

 

"לפעמים דברים בוטים צריך להגיד אותם נעים, דברי חכמים נשמעים נעימים"-סולג'ה.

נכתב על ידי , 1/9/2008 19:31   בקטגוריות מוזיקה, ביקורת, הופעות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)